Organizaţiile sindicale de la SNTFC CFR Călători au încheiat în data de 30.09.2014 un ACORD cu conducerea acestei societăţi, ACORD care este valabil pe o perioadă de şase luni începând cu 01.10.2014. Obiectivul primordial avut în vedere la această negociere a fost revenirea la drepturile de călătorie ale salariaţilor, membrilor de familie ai acestora şi pensionarilor, drepturi care au fost obţinute de peste 100 de ani de înaintaşii noştri, neîndrăznind chiar nici regimul dictatorial să se atingă de ele.
SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!
COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN
103 Responses
Lasand la o parte nemultumirile tuturora,cu ocazia sfintilor Mihail si Gavril doresc multa sanatate ,fericire si un sincer La multi ani ,presedintelui FSTFR si celor care poarta aceste nume .Multa sanatate.
No comment…
https://ro.stiri.yahoo.com/germania-%C3%AEnceput-cea-mai-lung%C4%83-grev%C4%83-angaja%C5%A3ilor-c%C4%83ilor-095153950.html
Domnule “Un trecator” am mai spus bancul acela cu tiganu
” Un tigan avea un magar , intr-o zi i-a dat mai putin sa manance si constatand ca magaru a muncit la fel de mult . A inceput sa-i reduca mancarea in fiecare zi tot mai putina dar munca ramanand aceias , pana cand nu i-a mai dat nimic sa manance , dupa cateva zile magarul istovit de munca si nemancat a murit la toate astea tiganul a exclamat :Ia uite domnule cand l-am invatat sa nu mai manance a murit : ”
Morala : Cam asta face administratia si acei lideri aserviti cu magarii de noi.
Domnilor sunt profund dezamagit de toti si de toate structurile de conducere din CFR de lideri de sindicat care pana la urma a facut pact cu diavolul. Am fost furati de Nicolaiciuc ,Noaptes ,daca astia mici au furat va dati seama cat s-a furat la nivel mai mare, pe cand noi “magarii” veneam la munca , mai faceam si ore suplimentare, stergeam locomotivele de ne sareau capacele iar dumnealor munceau cu drag si spor “furand” – De la cine ,ma intreb ? De ce nu are calea ferata bani ? ca eu am muncit chiar si in plus. Pe domni lideri i-a gasit mustrarile de constiinta ca nu are CFR bani , ce sa inteleg de aici , -Nu cumva domni lideri sunt in cardasie cu domni directori ? Una negociem si alta facem – Nu cumva asta seamana a manipulare grosolana ? ma intreb ! Raspunsurile corecte nu cred ca le va da cineva ,cel putin nu in acest secol . P.S. Nu ne ramane decat sa muncim ca “Magarii”
Salutare ai frati Romani am venit sa va spun ca i-mi luai turbinca noua in care adunai niscai baieti ”destepti,, .
http://www.youtube.com/watch?v=pllpq994vqA
Un lider de sindicat ANSF mi-a dat sa citesc (ca de la altii nu mai afli nimic) dintr-un proces verbal de negocieri de la SNTFC Calatori. M-a surprins (neplacut) punctul de vedere al liderului de sindicat de la FNFMC (seful negociatorilor de la MC) care sustine in scris ca: “…in urma analizei efectuate a rezultat ca salariatii au inteles ca majorarile de salari rezultate in urma aplicarii Acordului trebuie sa se incadreze in posibilitatile financiare ale societatii…in ceea ce priveste negocierea individuala, aceasta este normal sa se incadreze in limitele de salarizare (?) prevazute in Acord si care sa nu conduca la depasirea fondului de salarii prevazut in BVC 2014… fara ca sa ramina economie la fondul de salarii…iar la negocierea individuala sa se aiba in vedere in primul rind rezultatele muncii salariatilor.”
In urma celor sustinute de liderul FNFMC (proaspat expert relatii sociale salarizat la clasa 45 =4200 lei) eu inteleg ca:
1. Salariatii au fost consultati si s-au declarat multumiti de
rezultatul negocierilor (indexarea de 5%) transpus in majorarile salariale.
2. Salariatii in urma consultarilor au fost convinsi ca majorarea salariala trebuie sa se incadreze obligatoriu in BVC pe anul 2014 si in continuare in 2015 cu realizarea de economii.
3. Negocierea individuala si acordarea acelei clase obtinute la toate functiile din anexa 2 (trimbitata ca un succes de aceiasi lideri care se impaunau ca au obtinut o compensatie in schimbul neonorarii promisiunii de 10%) se va face in functie de rezultatele muncii salariatilor.
Concluzii:
1. Numai cei de la FNFMC au analizat si au tras concluzia ca salariatii au inteles sa fie multumiti si sa faca si “economii”, deci numai salariatii membrii de sindicat FNFMC sunt multumiti.
2.Liderul de la MC vorbeste de un BVC pe anul 2014 (stie cineva cind a fost aprobat si comunicat la companii?) dar acordul e pina la 31.03.2015…sa intelegem ca BVC pe anul 2015 va fi la fel…si salariatii au inteles ca adio sperante!
3. Lauda negociatorilor despre succesul acordarii de clase la toti salariatii a suferit o “mica modificare” : se acorda numai la cei cu rezultate in munca… Deci nu e o compensatie pentru toti ( in locul celor 10% promisi) si ma intreb cine si cum stabileste pe cei care au avut rezultate in munca? Probabil ca se iveste o noua posibilitate prin care liderii si prietenii lor (din conducerea administrativa) sa-i recompenseze pe “cei cuminti, care au inteles…”
Dar la cei cu clase peste 42, cine stabileste “performantele” rezultate din munca?
Din Anexa 1 se vede ca la clasele 1-14 este valoarea aproape cit salariul minim pe economie (nu mai vorbim de majorarea acestuia de la 01.01.2015), la clasele de la 15 la 41 valoarea unei clase este intre 45 si 100 de lei, iar de la clasa 42 la 46 (48)…ceva mai consistenta 150 – 350 de lei (fara a lua in considerare sporurile de conducere de la 25-45% care se aplica la clasa de baza, majoritatea peste 42 fiind sefi).
Deci, cei cu clasele 1-15 sunt platiti cit un necalificat sau proaspat angajat, cei cu clasele 15 -40 primesc cite putin ca sa ramina tot mai aproape de un debutant, iar cei cu clase peste 42 primesc ceva mai mult…ca aveau putin si au rezultate in munca tot mai bune!…
Toata lumea e multumita, mai ales cei de la FNFMC.. si ce rost mai are sa vorbim de coeficientii de ierarhizare?
Domnule Presedinte FSTFR vad ca inca de la infiintarea acestui SITE majoritatea celor care I-si exprima punctual de vedere nu I-si dezvaluie indentitatea ,ceace pentru mine este un gest de lasitate ,neseriozitate,gest al unor oameni pe care nu poti pune baza ,dar sa mai ai incredere?Asadar in comentariile mele pe care le-ati trunchiat ca sa nu zic cenzurat nu eram suparat pe Maxim Rodrigo ca Presedinte FSTFR.,SUNT DEZGUSTAT de minciuna in care ne balacim de multi ani in societate.Ca sa fiu mai bine inteles eu provin dint=ro familie in care am fost educat sa nu mint,sa fiu correct cu semenii mei,deci concluzia finala ;Nu am ce cauta in povestea aceasta urata .Nu am agreat nici odata ca Liderii de sindicat sa se certe pe membrii de sindicat asa cum am vazut acum cateva zile ,nu a facut altceva decat sa-mi aduca aminte de situatia mea de la Ploiesti.cred ca unii lideri confunda menirea lor si pentru ce au fost alesisi si transforma sindicatul in Balada Miorita.
Domnul Manolescu Paul în comentariul său arată că pentru unii sindicaliști din FML se pot înființa funcții, se poate înmulții numărul de posturi și se pot promova oricum și foarte supărat pe Președintele FSTFR îl întreabă pe acesta: ,, De ce nu promovati competenti ?de ce ?o intrebare simpla dar se pare ca raspunsul trebuie sa il aflu singur si l-am aflat stiti care este?VA SPUN EU UMBLATI CU CIOARA VOPSITA. ,, .
Domnule Paul Manolescu cred că întrebările puse de dumneavoastră trebuia să le adresați Președintelui FML și Directoratului SNTFC,,CFR Călători,,SA, pentru că întrebările puse de dumneavoastră sigur nu au legătură cu Președintele FSTFR…
Domnul Paul Manolescu în comentariul său atenționează că : ,,Un lucru trebuie sa stie toti din Administratia CFR Călători, respectiv ca oamenii (salariații) nu mai au incredere nici in conducerea CFR Călători si nici in unele Sindicate sau Federatii Sindicale … ,, .
Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) ,,joacă ,, cu sala plină de spectatori și iată că acești spectatori se alătură unul câte unul Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) și ,, joacă și ei alături de Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) ,, .
Am aflat că Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) este un sindicat afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) , sindicat care singur are membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA (respectiv majoritatea mecanicilor de locomotivă și automotor de călători, conductori,șefi tren, casieri, revizori tehnici vagoane , TESA etc) câți membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA are Federația Mecanicilor de Locomotivă (FML)…
Domnul Ștefan Ion arată și el în comentariul său că: ,,Daca fiecare simplu membru de sindicat nu-și trage la raspundere pe acel lider de sindicat pe care la mandatat sa-l reprezinte si lasa ca acesta sa-si faca jocurile impreuna cu administratia sa nu ne mire daca in locul Depoului de Locomotive sau al altei subunitati feroviare a aparut un MOL ?,, .
Mecanic (I)responsabil arată și el în comentariul său că: ,,ANSF-ul asta face de 2 ani incoace, incearca sa-i faca pe spectatorii ceferiști sa priceapa ce-i “paste“, dar din pacate unora le este frica, altora nu le pasa si altii stau nepasatori. ,, .
Cred că trebuie să mergem toți ceferiștii în Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF), respective și cei ce nu suntem membrii de sindicat ai ANSF să devenim membrii de sindicat ai ANSF și să nu mai fim spectatori …Da cred că mulți dintre noi trebuie să ne schimbăm atitudinea astfel încât rezultatul să fie evident: toți ceferiștii care nu sunt membrii de sindicat ai ANSF trebuie să devenim membrii de sindicat ai ANSF …
Pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA mai este și varianta Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) ce este un sindicat afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) afiliată și aceasta la Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF)…
Cred că trebuie să mergem toți la vot și să nu mai fim spectatori …Da cred că mulți dintre noi trebuie să ne schimbăm atitudinea astfel încât rezultatul să fie evident: toți care avem dreptul să votăm Președintele României trebuie să votăm astăzi fiecare cum consideră că este mai bine pentru România, pentru el și pentru Poporul Român…
Azi votăm Președintele României…Cum se va schimba România după vot ?
S-a găsit ,,REGELE ,, la CFR CĂLĂTORI în PERSOANA lui ,,DORU,, de TRACȚIUNE ?
Eu cred că ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ(ANSF) ,,joacă ,, cu sala plină de spectatori, dar din păcate acești spectatori în loc să se alăture și ,,să joace și ei alături de ANSF,, preferă să rămână spectatori. Un spectator concluzionează în comentariul său că: ,,Toți la un loc nu vor să priceapă că-i paste demolarea lăcașului,, …
As mai complecta cu o maxima ” Tiganu cand a invatat magaru sa nu mai manace a murit . “
Multumesc domnule “Trecator ” as mai complecta cu un P.S. “Pentru cine are ochi sa citeasca si minte sa inteleaga ” Aviz tuturor liderilor de sindicat si a celor care sunt numai spectatori si care se lasa manati precum oile . Daca sinplu menbru de sindicat nu trage la raspundere pe acel lider care la mandatat sa-l reprezinte si lasa ca acesta sa-si faca jocurile inpreuna cu administratia sa nu ne mire daca in locul depoului sau subunitati a aparut un MOL ?
Domnule ,, un trecator“ mi-a facut o deosebita placere sa va citesc scurtul comentariu. Se vede cu ochiul liber ca sunteti un om instruit, un om cu carte. Un om sau oameni de care miscarea sindicala ar avea nevoie, dar din pacate cei ca d-tra merg pe principiul ,, cel mai destept cedeaza“. Din pacate cei ca dumneavoastra, stau inafara ,,terenului de joc“, stau pe margine ca simpli spectatori sau comentatori. De acolo se vede altfel decat din ,,teren“(v-o spune unul care a facut parte din echipa din teren).
Si da, suntem putini, putini dar rai. Incet, incet, cu pasi marunti facem progrese, iar aceste progrese sunt vazute de membri de sindicat si care ni se alatura. Poate prea incet decat am vrea noi(ANSF-UL).
Spuneti in comentariul d-tra, citez: “Rolurile jucate (unele foarte prost) de acesti actori sunt intrun spectacol cu o sala goala la ale carei usi stau si asteapta peste 20 -30.000 de spectatori tot mai saraci“. Daca acesti spectatori ar intra in sala, ce credeti ca s-ar intampla?
“Cei de pe scena nu vor sa-i vada sau auda pe cei care platesc la intrarea in “Teatru”, iar toti la un loc nu vor sa priceapa ca-i “paste” demolarea “lacasului”…“. ANSF-ul asta face de 2 ani incoace, incearca sa-i faca sa priceapa ce-i “paste“, dar din pacate unora le este frica, altora nu le pasa si altii stau nepasatori.
Va rog cuvintele mele sa nu le luati ca un repros, nu este nimic personal, luatile ca atare.
Parerea mea conteaza.
Pacat de timpul pierdut si pacat de increderea si-a puso membrii mei de sindicat in ceace am inceput acum 6 ani.Ce sa vada ca tot Nemuritorul ,Expertul in relatii sociale face ce vrea si infinteaza si desfiinteaza posturile.Un lucru sa stie toti din Administratia cfr ca oamenii nu mai au incredere nici in conducerea CFR si in unele Sindicate sau Federatii.
…….Ma asteptam la mai mult respect domnule presedinte FSTFR.,SAU POATE sunt mai multi corupti la CFR decat oameni care au bun simt.Pacat ,oricum ne cauta alti Operatori.Apropo,stiati ca la Depoul Ploiesti s-a infintat al-5elea post de mechanic instructor la un numar de 85 mecanici de locomotive?in situatia in care vor iesii la pensie 16 mecanici in urmatorii 2 ani?Ce tot ne ascundem dupa cires?,ca nimeni nu este strain de manariile care se fac. A-ti uitat domnule presedinte ca eu am fost tinut cu clasa 33 pe functia de mechanic instructor SP.,timp in carre colegii mei au primit 35 imediat dupa punerea pe functie?De ce nu promovati competenti ?de ce ?o intrebare simpla dar se pare ca raspunsul trebuie sa il aflu singur si l-am aflat stiti care este?VA SPUN EU UMBLATI CU CIOARA VOPSITA.
Incapacitatea partilor de a incheia un CCM si inlocuirea cu Acorduri dupa acorduri demonstreaza atit slabiciunea miscarii sindicale cit si dezinteresul administratiei (al angajatorului) fata nevoile sociale si nivelul de trai al angajatilor sai.
Un administrator (manager) care urmareste constant realizarea de economii numai pe “spatele” angajatilor folosindu-se speculativ de slabiciunea reprezentantilor sindicali pentru a tranzactiona drepturile angajatilor demonstreaza ca nu cunoaste importanta resursei umane ca unul din factorii principali ce trebuie luati in considerare in functionarea unei companii.
Ca exemplu : ce sa credem despre acei (administratori si reprezentanti sindicali) care nu vor sa mai recunoasca in nici-un fel coeficientii de ierarhizare salariala a resursei umane folosite dupa criterii obligatorii si bine definite (chiar de administrator si reprezentantii sindicali) cum ar fi : studii, pregatire profesionala, responsabilitati, experienta sau conditii de munca pentru o diversitate de meserii si functii atit de specifice sistemului feroviar si sa fi platit tot mai putin peste salariul minim pe economie?
Daca pentru rolul reprezentantilor sindicali, care accepta constant de ani buni aceasta stare de fapt si mod de actiune in schimbul unor functii remunerate nemeritat de mult sau a diverselor facilitati “negociate” la vedere sau mai putin vizibile, nu ma mai mir cu nimic (mai ales cind vad cum unii dintre acesti indivizi – care si-au uitat meseria sau o confunda cu cea de lider de zeci de ani – pentru pastrarea avantajelor sunt in stare de orice sa-i anihileze pe cei care vor sa indrepte lucrurile), in schimb pentru cei cu rol de administratori sunt inca nedumerit: pina unde poate merge nepasarea si dispretul fata de propriul rol?
Pentru ca tot citeam dupa o “fituica” a ANSF (pacat ca sunt putini si “faultati” constant chiar de “colegii” de joc… fara sa mai vorbesc de “echipa” administratiei..) ceva legat despre “a nu fi spectator”, imi permit sa-i parafrazez putin.
Rolurile jucate (unele foarte prost) de acesti actori sunt intrun spectacol cu o sala goala la ale carei usi stau si asteapta peste 20 -30.000 de spectatori tot mai saraci.
Cei de pe scena nu vor sa-i vada sau auda pe cei care platesc la intrarea in “Teatru”, iar toti la un loc nu vor sa priceapa ca-i “paste” demolarea “lacasului”…
Daca si intr-o “stagiune electorala” se “joaca” cu sala goala…atunci in stagiunea din martie 2015…nu vor mai fi nici macar scaune in sala iar cortina va fi fost deja vinduta !
Cred că dezordinea în conducerea Depourilor de Locomotive de la SNTFC,,CFR Călători,,SA a început-o în 2013 primul Manager Privat al acestei societăți ce a dorit o separație a conducerii depourilor de membrii de sindicat din depouri impunând verbal două tabere: sindicaliști (salariații depourilor) și nesindicaliști (conducerile depourilor).Cred că dezordinea a continuat (și după plecarea pe ușa din spate prin demisia data de managerul privat) la Ramura Tracțiune cu Directorul Tracțiune de la CFR Călători care a dispus în plus și în scris și separarea mecanicilor instructori de școala personalului de conducerea sindicatelor din Ramura Tracțiune de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și rezultatele măsurilor nefondate încep să aibă rezultate negative din partea salariaților din tracțiune…
Vere…inviarati? Crezui ca va halira ai din gasca cea vestita. Auzi ca nu se lasa si trimisera cite trei avocati pe la judecati doar, doar or termina ANSF-ul. Ne iubesc tare mult specialisti/experti de se ingrijesc de soarta noastra. Ma mirai si eu sa faca tot asa si pentru drepturile noastre. Trei si cu doi la suta facura juma din ce promisera, iar de coeficienti sau calatorie feroviara…la calendele grecesti…ca fura ocupati sa gaseaseasca trei avocati si solutia cu abureala de o clasa la toti muritorii!
Acu auzi ca pentru efortul asta atit de obositor se duc sa se recreeze pe la munte….toata gasca cea vestita a lui Fratila si sustinatorii lor….pe banii companiei administrati cu darnicie, in loc de clase de salarizare, de prietenii din conducere ( ca doar primira si ei cite o clasa de 10-15 ori mai mare decit clasa muritorilor…de la 41 in jos…). Pe bune ca merita recreerea…ca doar ei fac si desfac cum vor si ce vor pe spatele fraierilor ca noi….aia cu clase ce se apropie tot mai mult de salariul minim pe economie! Ce ziceti daca ne stringem vreo 2-3 sute (sau maimulti)sa-i vedem cum se sfatuiesc la…..? Sa le multumim pentru grija de o avura de noi! Cine s-o faca?…Cei multi si fraieri tac si platesc…cu munca, cu sanatatea, cu saracia …iar ei huzuresc ca reusira sa ajunga si experti…. Macar expertii de la calatori facura ce facura si completara contractele individuale cu toate drepturile…specialistii de la infra dadura chix si cu asta (…chiar se lupta sa ramina incomplete sa ne tina cu zabala’n gura)…de aia ei ramasara specialisti iar ai de la calatori ajunsara experti!
Cine a dat dispozitie sa fie inlocuiti mecanicii instructori de scoala pe motiv ca nu fac fata din cauza activitatilor sindicale sa DUS.DRUM BUN.
Au mai primit si alte personaje Reconpense si prin alte parti,vorba aceea ,oameni suntem,unora le dam in cap ,altora le dam clase.asa ca ma lasa rece disputa asta oarba.pe mine ma intereseaa de ce azi 31 10 2014 ora 13 nu am banii pe card?i-mi pare rau ca m-am inselat in anumite privinte,dar omul invata cat traieste.
,,Crezi ca te vei duce cu chiftele la vreunul pe care ia dat la TV. Nu ai tu si nici eu ocazia asta. ,, spunea un coleg într-un comentariu al său . Măi domnule coleg nu ai văzut că ăi mai mici cum este și protejatul Directorului Tracțiune de la CFR Călători, împotriva căruia s-au făcut plângeri penale , pentru fiecare plângere penală în parte a primit ceva clase de salarizare creștere salarială la prezentul Acord de la CFR Călători, respectiv o creștere de 24 clase de salarizare . Felicitări măi nea Iulică Măntescu că ai arătat din nou că poți să-i dublezi salariul unui salariat al CFR Călători ce îți este lider de sindicat în FML …Ia mai gândește puțin măi nea Iulică Măntescu poate ne demonstrezi măcar odată că poți dubla salariile și la ceilalți salariați de la CFR Călători…Și nea Iulică Măntescu nu mai semna excluderea FSTFR din AFTF (că ai văzut că instanta de fond nu v-a dat dreptate), nu mai acționa în instantă reprezentativitatea ANSF(și în consecință și a FSTFR din ANSF) și forțează-te și dublează salarile și la ceilalți salariați din CFR Călători și să vezi atunci ce o să te mai lăudăm și noi, dar până atunci să nu te superi dacă te mai criticăm că nu vrei unirea mișcării sindicale , ci că credem noi că tot încerci să provoci ruperea definitivă a relațiilor sindicale între FSTFR și FMLR,respectiv prin acțiuni de genul :excluderea FSTFR din AFTF în anul 2013, prin faptul că AFTF a devenit intervenient în anul 2014 în acțiunea în instantă a FNFMC împotriva reprezentativității ANSF …
P.S. Actuala Conducere a CFR Călători ( și mă refer doar la DIRECTORAT și cei pe care i-a promovat DIRECTORATUL) , precum și FSTFR și ANSF au văzut că pierderea treptată a traselor încă de pe timpul cu manager privat la conducerea societății au dus la scăderea veniturilor din biletele de călătorie vândute de CFR Călători și fiecare în felul lor a contribuit puțin la schimbarea acestei situații…Îmi doresc să o țină pe aceeași direcție și în același sens și în continuare…
De la un anumit nivel în sus, cred că majoritatea din conducerea CFR Călători au MAȘINI și nu mai călătoresc cu trenul, pe sănătosul principiu că : ,, ce nu ştii nu te supără. ,, . Mai mult liderii Federațiilor Sindicale FNFMC și AFTF(FMLR din AFTF) nu i-au poziție și față de administrație și nu procedează la fel cum o face și cu valoroasa ANSF unde acționează în instantă reprezentativitatea ANSF(FSTFR din ANSF) și deci din 2013 și până în present nu au avut timp să vadă cum CFR Călători tot a pierdut trase de călători și mă refer mai mult la cele din 2013 care și în prezent prin pierderea lor încă de pe timpul cu manager privat la conducerea societății au dus la scăderea veniturilor din biletele de călătorie vândute de CFR Călători…
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQqQIwAA&url=http%3A%2F%2Fanticoruptie.hotnews.ro%2Fstiri-anticoruptie-18394154-dna-efectueaza-perchezitii-22-locatii-din-bucuresti-cluj-ilfov-galati-este-vizata-cfr-calatori.htm&ei=LYtSVLbuK5LkaOiXgZAE&usg=AFQjCNGDL9UprIf5uKOXSJzSOsJ0pizSJg
Mai Ioane,cred ca cine nu fura in ROMANIA,cine este correct,cine nu barfeste si nu se ocupa cu magarii ,este privit ca un fraier,tinut la marca peste tot.CE DACA AU FURAT ,crezi ca te vei duce cu chiftele la vreunu pe care ia dat la TV.nu ai tu si nici eu ocazia asta.
Din cate stiu eu,dl director tractiune se dadea mare aparator al cfr calatori,dar se pare ca are alta fata…
fara comentarii in rest ; SA TRAITI BINE, care mai puteti, sau sa VOTATI BINE care mergeti la vot :
http://www.feroviarul.ro/patronul-transferoviar-grup-si-complicii-sai-au-fost-arestati
http://www.feroviarul.ro/directia-nationala-anticoruptie-a-efectuat-perchezitii-la-sediile-cfr-calatori-cfr-marfa-si-transferoviar-calatori-directorul-regionalei-cf-galati-a-fost-ridicat-de-procurori
Este pentru prima data in istoria(unii vor spune ca am luat-o razna) CFRCalatori, cand majorarea salariala s-a facut din veniturile proprii ale CFR Calatori; nu din inprumuturi, nu din fondurile Ministerului Transporturilor sau din mita electorala.
Dintre toate Societatile de cale ferata ,CFR Calatori are cea mai mare crestere salariala in acest an 2014, luat peransamblu. Nu este mult, ba chiar foarte putin, daca ne raportam la cresterile de preturi ( alimente, gaz, ener. electrica,etc.) din ultimii 4 ani. Dar in 2013, ce am luat? NIMIC. In 2012? Nimic. In 2011,NIMIC. Putem spune ca s-a facut un pas inainte. Daca din 1998 incoace lidrii (negociatorii) nostril ar fi fost de acord cu cresterile oferite la acele timpuri, de 10-18%, eram departe acum cu grilele de salariu, dar… .
Asa cum spuneam, este pentru prima data in istoria CFR Calatori, cand majorarea salariala s-a facut din veniturile proprii si tot pentru prima data doi lideri de la 2 Federatii (Maxim Rodrigo- FSTFR, Istrate Viorel-MC) si-au dat mina, in interesul membrilor de sindicat si au facut front comun pentru a optine cat mai mult de la administratie (in conditile actuale). Din punctual meu de vedere este un inceput.
Tot pentru prima data, nu s-a mai tinut cont de cine pe cine reprezinta ca membrii de sindicat,unde-si desfoara activitatea ca angajat la Comercial, ca Revizor Tenic de Vagoane, ca Mecanic Locom, sau angajat la Tesa, etc. echipele de negociere de la cele trei federatii au dorit si chiar au reusit sa se inteleaga, sa faca front comun si sa obtina ceva (putin dar ceva) la amaratul nostru de salariu. Este o picatura intr-un pahar cu apa, dar pic cu pic face mult.
Injuratul si hulitul de catre unii si ridicat in slavi de catre altii (ma numar pintre ei), Maxim Rodrigo, presedintele FSTFR/ANSF si seful comisiei de negociere (singurul Presedinte de Federatie semnatar de contract/Acord-si-a asumat rasunderea), din punctual meu de vedere si-a facut temele si si-a condus bine comisia. Nu trebuie sa fiti de accord cu mine. Acest 3% si clasa de acum si 5-15% din Mai(unii mai mult alti mai putin), fac per total o crestere salariala de cel putin 10%/salariat.Asa cum am spus unii mai mult, altii mai putin dar au luat toti salariatii CFR Calatori.
Speranta mea este, ca din Aprilie sa se poata mult mai mult si cat mai repede sa revenim la ceea ce am fost odata: un etalon pentru salariatii din economia romaneasca.
Parerea mea conteaza.
Bine ca ne putem misca si sa respiram.
La Acordul încheiat la SNTFC,,CFR Călători,,SA în 30.10.2014 s-a dispus să se completeze Litera ,,L,, Alte clauze – părțile au convenit să se completeze astfel: ,, Clauza de confidențialitate în conformitate cu Legea nr. 53/2003- Codul Muncii, republicată, Regulamentul Intern șiLista Funcțiilor aprobată conform competențelor de aprobare. ,, .
La Acordul încheiat la SNTFC,,CFR Călători,,SA în 30.10.2014 s-a dispus să se completeze Litera ,,L,, Alte clause – părțile au convenit să se completeze astfel: ,, 2. Clauza de neconcurență : Pe durata existenței Contractului Individual de Muncă se interzice salariatului să încheie un contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp partial cu un alt angajator care prestează transport feroviar de călători. ,, .
La Acordul încheiat la SNTFC,,CFR Călători,,SA în 30.10.2014 s-a dispus să se completeze Litera ,,J,, Salarizarea din Anexa nr. 7- Contractul Individual de Muncă și Anexa nr. 8- Act Adițional la Contractul Individual de Muncă- punct de vedere comun.
Părțile de negociere a CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2014-2015 au convenit ca negocierile privind încheierea unui Contract Colectiv de Muncă să continue.
S-a propus semnarea unui CCM la nivel CFR Călători,,SA pe o perioadă 2 ani însă reprezentanții organizațiilor sindicale au arătat că nu au mandate pentru încheierea unui CCM la nivel de unitate CFR Călători pe o perioadă 2 ani …
S-a semnat un Acord findcă s-a promis Ceferiștilor că se va : aplica cu data de 01 ianuarie 2015 prevederile OG nr. 112/1999 privind drepturile de călătorie ale ceferiștilor pe calea ferată . ,, .
Nu s-a negociat CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că un Acord s-a considerat de către sindicate că este suficient în condițiile în care s-a precizat în Procesul Verbal de negociere că începând cu data semnării prezentului Acord : ,, sindicatele reprezentative care au demarat vre-o executare silită privitoare la drepturile salariale materializate prin sentință, vor suspenda actele de executare silită. ,, .
Nu s-a negociat CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că un Acord s-a considerat de către sindicate că este suficient în condițiile în care s-a precizat în Procesul Verbal de negociere că începând cu data semnării prezentului Acord că : ,,sindicatele representative nu vor mai demara nici o executare silită privitoare la obținerea unor drepturi salariale materializate prin sentință și vor demara încheierea de convenții de eșalonare a acestor drepturi. ,,.
Organizațiile sindicale de la SNTFC,,CFR Călători,,SA au solicitat ca după semnarea CCM, în termen de 30 zile să se revadă Condițiile minime de pregătire și vechime pentru încadrarea și promovarea personalului în funcțiile și meseriile din anexă… Acum s-a semnat Acord , iar CCM va fi mai târziu …
Obiectivul primordial avut în vedere la negocierea Acordului la SNTFC,,CFR Călători,,SA pe perioada octombrie 2014-martie 2015 a fost atins.Revenirea la drepturile de călătorie ale salariaţilor, membrilor de familie ai acestora şi pensionarilor vor fi redate de la 01.01.2015…
Felicitări negociatorilor pentru prima recuperare a unui drept istoric, respectiv ,, la revenirea la drepturile de călătorie ale salariaţilor, membrilor de familie ai acestora şi pensionarilor, drepturi care au fost obţinute de peste 100 de ani de înaintaşii nostri ,, .