La întâlnirea cu Ministrul Transporturilor din data de 05.07.2013, FSTFR a prezentat următorul punct de vedere – Nemulţumirile membrilor de sindicat ai FSTFR urmează a se concretiza prin protestele ce vor rezulta în urma consultării acetora asupra celor discutate în şedinţa din data de mai sus. Programul de proteste va cuprinde miting şi/sau greva dacă va fi cazul, funcţie de decizia membrilor de sindicat. FSTFR a arătat că nu va renunţa la a intreprinde toate măsurile legale pentru ca infrastructura feroviară sa nu mai fie subfinaţată şi pentru ca CFR Călători să primească compensaţia necesară unui pachet minim social al CFR Călători de 60 milioane tr/km şi investiţii în automotoare noi, rame electrice noi şi vagoane… vezi aici minuta
Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii privind exploatarea şi gestionarea traficului feroviar
În data de 11.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin
132 Responses
FSTFR este singura federație care s-a opus și se opune actualei conduceri a SNTFC,,CFR Călători,,SA ce anulează mereu din trenurile de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 și pentru că în loc să se acorde compensația reală se preferă să se accepte să se anuleze mereu din trenurile de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 existent . FSTFR este singura federație sindicală care s-a opus și se opune actualei conduceri a SNTFC,,CFR Călători,,SA care nu a demonstrat că poate face o eficientizare a societății deși are manager privat și este singura federație sindicală care se opune la distrugerea acestei Societăți de stat, în timp ce alte federații sindicale se ocupă cum să o distrugă pe FSTFR, pentru că zic eu văd că-și pierd membrii de sindicat de la CFR Marfă și se gândesc ei că dacă distrug conducerea FSTFR , iar putea lua membrii lor de sindicat …
DE CE se încearcă de către FMLR și FNFMC să se țină departe FSTFR de SNTFC,,CFR Călători,,SA ???Le este frică Administrației și celorlalte Federații că FSTFR spune la toată lumea ce se întâmplă la CFR Călători, pentru că FSTFR se cunoaște nu-și va vinde Societatea și implicit membrii de sindicat …
Se pare că veștile rele, umblă mai repede decât cele bune(dacă sunt). Domnilor, AFTF-ul a fost o alianță de conjunctură și pot spune, bună numai pentru domnul Măntescu și FMLR. Membrii de sindicat de la toate federațile din cadrul SNTFC, vor cântării și analiza cu siguranță într-un timp foarte scurt, acest gest al FMLR-ului. Această înlăturare din AFTF, a FSTFR-ului s-a făcut la ordin și cu un scop foarte precis. După umila mea părere, ce va urma va fi de câteva ori mai rău, decât este în prezent.
FSTFR este singura federație care s-a opus și se opune actualei conduceri a SNTFC-ului, pentru anularea trenurilor de călători și distrugerii acestei Societăți de stat. Pentru că nu am stat și nu stăm cu „mâinile încrucișate la piept” și ne uităm cum un manager și un consiliu de administrație doresc ca SNTFC-ul să nu mai existe, la fel ca SNTFM Marfă, s-a dorit înlăturarea FSTFR, de la masa negocierilor. Le este frică administrației și federaților- FSTFR nu-și vinde Societatea și implicit membrii de sindicat(a se vedea SNTFM) așa cum a făcut FMLR.
Sunt de părere, că va urma luarea unor decizii care ne va afecta foarte grav salarile și locurile de muncă, ale angajaților SNTFC. Doar nu degeaba s-au chinuit atât să scoată FSTFR de la „negocierea” unui act adițional la CCM. Acum având numai cele 2 federații aservite Directorului General, acesta va lua orice decizie dorește dumnealui, fără a mai avea cine să i se opună. Oare?
Prin ceea ce a întreprins Directorul General încalcă flagrant Art.2.(1-8) și Capitolu IX din CCM 2012-2014, fiind un Contract în derulare semnat și de reprezentanți FSTFR.
Schimbând ,,ACORDUL” miseleste Alianța Federaților Tehnice Feroviare (AFTF condusa de un om care consider eu este de nimic ca Mantescu, care ca să-și scape pielea face tot felul de întelegerii benefice doar pentru el) care are aproximativ 1000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA ca membrii de sindicat ai săi din cei 14000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA , are acum dat de la SNTFC,,CFR Călători,,SA spre folosință 8 autoturisme cu titlu gratuit și are 9 reprezentanți ai lor cu scoatere din producție numai pentru probleme sindicale pe funcția de specialist relații sociale. Aceste autoturisme si scoateri din productie le va folosii ,, să cumpere ” pe unul sau altul . Acum vom vedea calitatea umană cat de mult a decăzut, vom vedea care sunt cei care îsi vând demnitatea pe nimic ………………. așa cum s-a mai spus Mantescu consider eu că astfel si-a vândut demnitatea și pentru membrii membrii de sindicat ai FSTFR a devenit întradevăr un nimeni ( demnitate cae consire eu că demult nu o mai avea) pentru ca incearca disperat sa ne inlăture de la negocierea CCM, dar mai are mult de luptat cu noi , cred că nu a realizat cu cine s-a pus. Măntescule încă nu ai vazut că MECANICII de la calatori și membrii FSTFR SUNT ÎNCĂ UNITII și sunt O FORTĂ , chiar dacă au apărut mici cantitati neglijabile care nu se stie încă ce le-a luat mințile….. vom vedea…. AI MARE GRIJĂ MĂNTESCULE feresteti pielea
Trădători au fost dintotdeauna cei din conducerea de la FNFMC şi FMLR şi n-au făcut decât să ne şi să-şi vândă chiar proprii membrii, pentru interesele lor mărunte, dar se pare că oamenii s-au deşteptat, nu mai pot fi păcăliţi şi încep să migreze către federaţiile care consideră ei că le reprezintă cu adevărat interesele .
Gogu CFR-istul se întreabă : ,, Chiar nu s-a sesizat nimeni ca pe aceste posturi de specialist relații sociale la CFR Călători sunt puși oameni de la CFR Călători care nu au nici macar liceul?… Cum poate “derectorul smart” impreuna cu & compani sa incalce legislatia Romaniei angajandu-i in aceste posturi ? Posturi care conform COR “243212 Specialist relatii sociale sunt de Nivelul de instruire: 4 (studii superioare)” … Toate firmele si persoanele fizice autorizate trebuie sa-si incadreze salariatii folosind codurile COR. Ce face oare ITM – ul ????,, …
Este adevărat ce face ITM-ul în cazurile de la CFR Călători ?????…..
GABI, DIRECTORUL “SMART” POATE ORICE , LA CAT ESTE DE AROGANT SI MAI ALES FRUSTRAT !
EL FACE CE VREA LA CFR CALATORI CA DOAR E MOSIA… LUI SI A FAMILIEI LUI .
A ADUS SOCIETATEA INTR-O STARE FOARTE PROASTA CUM ZICE MINISTRUL, DAR SALARIU DE BAROSAN ARE. PENTRU CE ???
TOATE SE PLATESC IN VIATA , ASTA NU STIE SI NICI NU POATE SA INTELEAGA ACUM , ACEST MANAGER “PERFORMANT.
Aurelian să ști că ,, Cei de la FMLR și de la FNFMC nu ne vor nouă binele, ei vor binele LOR, simt că le fuge pamantul de sub picioare și că raman fara membrii de sindicat si prin tot felul de promisiuni desarte incearca sa muste ca hienele din FSTFR pentru că este o Federație care a început cu mecanicii de locomotivă ca membrii de sindicat și aceștia sunt puțini și Legea nu se referă la importanța muncii , ci doar la numărul de membrii de sindicat din CFR Călători, probabil se vor gasii unii mai slabi care sa creada in mirajul banilor si functiilor oferite , dar repet vor fi victime si carne de tun in FMLR. ,, . Trebuie știut că Alianța Federaților Tehnice Feroviare (AFTF) care are aproximativ 1000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA ca membrii de sindicat este de 4 ori mai mică la CFR Călători decât FSTFR, dar este clar că FMLR este pentru administrație și administrația este pentru FMLR…
FMLR a dat din nou dovadă că vrea unitate sindicală și a întors spatele sindicaliștilor de la FSTFR deoarece cei de la FSTFR probabil nu vor să se întâmple și la CFR Călători ce s-a întâmplat la CFR Marfă…
Cu ceva timp în urmă se încerca să ni se spună că FSTFR este a administrației. Vedem însă acum clar că FMLR este pentru administrație și administrația este pentru FMLR…
GM te intrebi ce a facut Mantescu de ce nu si Fratica si altii sa merite atatea drepturi ,pur si simplu au stat de fiecare data ”CAPRA”si-au vandut de fiecare data membrii de sindicat pentru interesul lor personal si afacerile lor cu cfr-ul,si trebuiau recompensati cumva,dar va venii vremea cand se gata si astea pica si DOROBANTU si ei o data cu el…. cat de curand.
Domnilor colegi cei de la FMLR au intrat in sevraj sunt disperati si joaca ultima carte ,cei care vor ceda in fata promisiunilor (de moment)vor fi victime (mai cunoastem un astfel de caz nu ???) .Mantescu I este un personaj cunoscut cred de foarte multi stim cu totii ce averi ce contracte cu cfr are si a avut ce intelegeri tacite a facut cu administratia si multe multe magarii ,pierde teren omul ? asta a semanat asta culege ,sa zica merci ca inca nu a luat bataie ca si Bolos un alt personaj de toata jena.Personal i-am cunoscut pe amandoi si ma bucur ca nu am acceptat sa fac echipa cu ei ,domnilor colegi care ati fost contactati de FMLR nu va lasati cumparati la ei interesul personal primeaza veti fi doar uneltele de care se vor folosi si atat . Onoarea voastra conteaza mai mult decat promisiunile lor desarte am vazut cu totii ce a facut Mantescu pentru cfr marfa .Ei nu ne vor noua binele ei vor binele LOR le fuge pamantul de sub picioare raman fara membrii de sindicat si prin tot felul de promisiuni desarte incearca sa muste ca hienele din FSTFR probabil se vor gasii uni mai slabi care sa creada in mirajul banilor si functiilor oferite dar repet vor fi victime si carne de tun in FMLR. Eu personal agreez orice forma de protest legala sau ilegala (de ce nu atata timp cat administratia nu respecta legea ?),dar in urma consultarilor cu membrii de sindicat am sa exprim si vointa lor.PS .Domnule Puchi posibil sa ne cunoastem dar tot insist sa nu mai generalizezi atunci cand vrei sa faci unele reprosuri ,garantat vei avea mai mult respect din partea mea .
mantescule adu-ti aminte cand erai trecut in ,,productie”cum te plangeai ca ce vei face .. ..sa nu uti ca cine rade la urma rade mai bine ….deci ….ne vedem ….
Alianța Federaților Tehnice Feroviare (AFTF) care are aproximativ 1000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA ca membrii de sindicat ai săi din cei 14000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA , are acum dat de la SNTFC,,CFR Călători,,SA spre folosință 8 autoturisme cu titlu gratuit și are 9 reprezentanți ai lor cu scoatere din producție numai pentru probleme sindicale pe funcția de specialist relații sociale. Ce ai făcut domnule Măntescu Iulică pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA de consideră Directorul General al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu , că meriți atâtea drepturi sindicale ????????????????????????????????????????????????
Chiar nu s-a sesizat nimeni ca pe aceste posturi sunt oameni care nu au nici macar liceul?… Cum poate “derectorul smart” impreuna cu & compani sa incalce legislatia Romaniei angajandu-i in aceste posturi, posturi care conform COR “243212 Specialist relatii sociale Nivelul de instruire: 4 (studii superioare)”… Toate firmele si persoanele fizice autorizate trebuie sa-si incadreze salariatii folosind codurile COR. Ce face oare ITM – ul ????
Leonidas spuneai în comentariul tău că ,, în incheiere ma intreb de ce nu apare nici o pozitie sindicala impotriva a inca unor disponibilizari (chiar si “beneficiare de ordonanta”) avind in vedere esecul redresarii economice facute numai pe baza disponibilizarilor facute pina acum? Sa intelegem ca “zarurile au fost aruncate” si “partenerii reali” se gindesc doar cum sa mai mute daca e zar de “poarta’n casa” …sau daca o fi “zar de fuga”?,,.
FSTFR are o poziție fermă contra managementului defectuos de la CFR Călători din toate timpurile după revoluție și până în prezent care a condus spre micșorarea continua a călătorilor, a prestației, a salariaților, a locomotivelor, a automotoarelor, a ramelor electrice și a vagoanelor etc , dar tot o poziție fermă contra FSTFR o are și Managerul Privat de la CFR Călători și FMLR prin AFTF contra FSTFR etc.
Tocmai pentru că FSTFR vrea să ia poziție își întreabă membrii de sindicat cum vor să protesteze în continuare pe lângă acțiunile în instantă care se înmulțesc rapid… Vor ca FSTFR să organizeze un nou Miting în fața Ministerului Transporturilor ?????Vor altă formă de protest ????? Vom vedea în zilele următoare ce formă de protest agreează membrii de sindicat ai FSTFR…
Domnule Puchi dumneata, ieşi în evidenţă oricum prin comentariile pe care le faci, sigur şi preşedintele FSTFR domnul Rodrigo te-a luat în seamă din moment ce ţi-a răspuns la provocări. Continuă tot aşa….
No, Rodrigo asta nu-i treaba. I evidentiezi numai pe lideri, care oricum nu scriu comentarii, iei sunt in silentio stampa tot timpul. Chiar daca nu toti, ma uit la „prietenii mei” Aurelian, Liviu (cred), Luci, sunt putini cei care ne baga in seama.Sint cei la care le citesc mesajele, chiar daca nu sunt pe placul meu dar cel putin spun ceva, se uita la noi.
Aureliane daca iesti din Petrosani, atunci ai stat de vorba cu mine. Ha,Ha.
Cred ca dintr-o simpla greseala in “Minuta” incheiata cu ocazia discutiilor din 05.07.2013 sunt inversati managerii – cel de la CFR cu cel de la Marfa – altfel, daca nu e o simpla greseala, ma duce cu gindul la cit de “serioasa” sa fi fost intilnirea (cel putin din partea diriguitorilor) incit sa se fi strecurat confuzia…probabil din cauza emotiilor unei intiniri de o asemenea anvergura.
Cit depre continut, cineva spunea mai sus despre un gen de “frectie la picior de lemn”, inclin sa cred ca ori s-au spus multe si nu se spune totul “celor” multi…ori e inca o “cacialma” de dialog de ochii lumii. Eu unul as avea doar citeva intrebari:
1) Se vorbeste de “modificarea numarului de personal disponibilizat…”…sa inteleg ca acest numar a fost deja discutat si stabilit? De catre cine si cind? Liderii sindicali semnatari ai “minutei” discuta despre lucruri stabilite si necomunicate mebrilor de sindicat?
2) “Se solicita ca sindicatele sa participe ca parteneri reali….”care sindicate sunt considerate parteneri reali? E vorba de cele care au semnat ca si pina acum CCM -uri cu pierderi salariale si de drepturi, dar care s-au luptat sa-si pastreze cap.IX si sunt pepiniere de specialisti relatii sociale?
3) “continuarea demersurilor comune pentru ….” adica ministrul cere sprijin in continuare? Sprijin pe linga Guvern si Ministerul de Finante…adica Ministerul de Finante nu prea face parte din Guvern? e un fel de stat in stat? Ministerul de finante parca e condus de PNL….iar ministrul nostru e parca tot la PNL? Nu e ascultat nici in Guvern si nici in propriul partid si trebuie continuate “demersurile comune”?
Imi pare ca e o chestie de genul “eu as vrea dar nu ma lasa altii…” Mai crede cineva chestia asta? Cum oare o fi trecut atunci decizia de a da mai multe lovele la op.privati de calatori decit la CFR Calatori? Sa fi fost tot Guvernul sau Finantele de vina?
4) “Managementul societatilor feroviare va trebui…” care management? Cel care gaseste solutii anulind trenuri? Cel care semneaza contracte de consultanta “urgente”? Sau cel care liciteaza “citeva vag. la fier vechi”?
Cit despre “analizarea ridicarii restrictiilor de calatorie…” se tot analizeaza de cind au aparut aceste “restrictii”…ma intreb de ce nu s-a facut nimic inainte de a aparea?……..pentru ca odata cu ele apareau si noile functii de specialist relatii sociale, lider de sindicat= partener real al celor care introduceau acele “restrictii”!
In incheiere ma intreb de ce nu apare nici o pozitie sindicala impotriva a inca unor disponibilizari (chiar si “beneficiare de ordonanta”) avind in vedere esecul redresarii economice facute numai pe baza disponibilizarilor facute pina acum? Sa intelegem ca “zarurile au fost aruncate” si “partenerii reali” se gindesc doar cum sa mai mute daca e zar de “poarta’n casa” …sau daca o fi “zar de fuga”?
strategia DIVIDE et IMPERA e pusa la cale de cei “interesati” in MOD DIRECT SA STRICE/DEVALIZEZE caruta la cfr calatori….
SINGURA METODA DE EFICIENTIZARE ESTE DEBARCAREA DEVALIZATORILOR vs GASTILE LOR CORUPTE !!!!!!!!!!!!
ghici ciuperca cine-i ???
MANAGER DIN INTAMPLARE : ”managerul nesuferit\” este reprezentat de persoanele care in anumite contexte ajung intr-o pozitie de management intr-o \”singura\” zi, neavand un background in spate sau o baza formata;acela care nici macar nu au idee despre management ce sa mai spun de strategii, iar pentru el titulatura sa profesionala reprezinta doar superioritate, putere si control. Managerul nesuferit este acela care crede cu tarie ca subordonatii sunt doar \”muncitorii de pe plantatii\” , nu au un cuvant de spus, opinie pertinenta sau valoare. Considera ca lumea incepe cu el si tot la el ajunge finalul. Are obsesia puterii si a controlului de aceea se implica in tot ce se intampla in firma insa, doar pentru a controla/monitoriza, nu crede in creativitate, inovatie, dezvoltare, motivarea personalului din subordine.
Mă gândesc să găsesc o formă de a evidenția pe liderii sindicatelor afiliate la FSTFR care își spun punctul de vedere pe site-ul http://www.fstf.ro și care au idei bune de eficientizare a CFR Călători și numai pe aceștia să-îi desemnăm să reprezinte FSTFR-ul la diverse întâlniri la toate nivelurile…
Bun și concludent comantariul, domnule Mircea. Îmi place.
Pentru ce sunt platiti managerul si membrii CA ?
Ca sa ne spuna dupa 6 luni ca CFR Calatori este in faliment ?
Cine trebuie sa raspunda ? Cine a devalizat societatea ?
Noi, angajatii,in niciun caz.
Alexandra Gatej, presedinte la CFR Calatori, a declarat , intr-un interviu acordat Wall-Street.ro ca, “compania este intr-o situatie dificila care nu mai suporta amanare”.
Salariatii din Depoul B.C ,membrii de sindicat ai SDLBC afiliat la FSTFR si ANSF sunt pregătiti în orice moment pentru orice formă de protest legală, Miting sau Grevă etc. Referitor la excluderea FSTFR din AFTF se vede cu ochiul liber ca cei de la FMLR sunt disperati sa opreasca ascensiunea FSTFR care in ultimul timp a demonstrat membrilor de sindicat de la SNTFC,,CFR CALATORI” S.A.ca se lupta pentru drepturile lor si incearca sa opreasca distrugerea CFR CALATORI. Cei de la FMLR incearca prin orice mijloc sa se infiltreze la CFR CALATORI dupa ce au reusit sa puna pe butuci CFR MARFA. Dragi colegi de la CFR CALATORI, membrii de sindicat ai FSTFR si nu numai, nu va lasati inselati de promisiunile facute de unii sau altii precum ca daca treceti la FMLR va curge numai lapte si miere! Nu cred ca o federatie ( FMLR), care nu a reusit sa asigure membrilor de sindicat anumite drepturi pierdute in timp, in schimb au reusit sa-i lase fara locuri de munca, poate sa lupte pentru membrii de sindicat de la CFR CALATORI. Cei care doresc sa se alature FSTFR, ca impreuna sa reusim sa oprim declinul CFR CALATORI sunt asteptati sa ni-i se alature. Numai impreuna si cat mai multi vom reusi sa ne pastram locurile de munca, obiectul muncii ( sa circule cat mai multe trenuri de calatori formate din vagoane apartinand CFR CALATORI,remorcate de locomotive apartinand CFR CALATORI) precum si sa ne recastigam mandria de a fi CFR-ist.
Domnule Gaby, nu știu de unde ai dumneata informația că, citez:„Măntescu I a vrut Președinte de AFTF și a ajuns Președinte de AFTF, iar domnul Maxim R. a vrut președinte de ANSF și a ajuns președinte de ANSF.”
Ești într-o eroare, sau ai înțeles greșit, NU, domnul Maxim Rodrigo nu a VRUT Președinte ANSF(Alianța Națională Sindicală Feroviară), dumnelui a fost ALES Președinte ANSF. Este o diferență „de la cer la pământ”, între a vrea și a fi ales. Sper că am fost foarte clar.
Pentru o mai bună informare a dumneavoastră, această Alianță, ANSF se dorește a fi un proiect început- sper și finalizat- pentru reunificarea MIȘCĂRII SINDICALE la calea ferată. Un proiect pe termen mediu și lung. Sperăm ca această alianță să devină credibilă membrilor de sindicat, de la toate Societățile CFR. Iar credibilă poate devenii, numai și numai dacă depune toate eforturile, pentru a face ceea ce trebuie, pentru și în numele membrilor de sindicat, membri pe care-i reprezintă și îi va reprezenta. Sper ca membrii din conducerea ANSF, să ia decizile cele mai bune, în numele și pentru membrii acestei alianțe, binențeles după consultarea membrilor tuturor sindicatelor afiliate.
Primul pas, prima mișcare pe care o face ANSF, este CEREREA unui nou CCM la nivel de SNTFC și renegocierea CCM la nivel de CNCF„CFR”SA.
Solicit și pe această cale, a site-ului http://www.fstf.ro, la toți liderii sindicatelor afiliate la FSTFR să consulte toți membrii lor de sindicat ce sunt și membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF , cu privire la modul în care doresc ca FSTFR și ANSF să protesteze pentru ca să ducă la îndeplinire revendicările lor și calendarul lor…
Domnule presedinte daca imi aduc bine aminte v-am scris ca AFTF prin IULICA MANTESCU vor juca murdar si vor face tot posibilul sa dristuga o alianta ,atita timp cat menmbri lor de sindicat de la FMLR si cei de la ELCATEL au acceptat un om ca cel mentionat mai sus, noi cei de FSTF dece am avea nevoie de ei… IAR PENTRU MANTESCU I VREU SA-I TRANSMIT : HITU VERII (DUTE IN DRAGOSTEA MEA ) PAPAGALULE!!!!!!
Gaby spunea în comentariul său că: ,,ANSF intervine și notifică CFR Călători că va cere renegocierea CCM 2012-2014 la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA dacă FSTFR nu mai este considerată negociatoare de CCM și act aditional sau dacă se va negocia alt act aditional în care nu apar reprezentanții FSTFR ce au negociat CCM 2012-2014 și primul act aditional la acesta. ,, . Să înțeleg că ANSF notifică SNTFC,,CFR Călători,,SA că reprezentativitatea FSTFR semnatară a CCM și a Actului Adițional la CCM prin AFTF la acel moment, există și în prezent dar prin ANSF și astfel nu se schimbă datele problemei, respectiv FSTFR are semnatari ai CCM de la CFR Călători și ai Actului Adițional la acesta și este reprezentativă în continuare prin ANSF…
Mai trebuie să vă spun că nemulțumirile membrilor de sindicat ai Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători , au făcut ca SDLBC să fie pregătit în orice moment pentru orice formă de protest legală, Miting sau Grevă etc.
Trebuie să vă spun că nemulțumirile membrilor de sindicat ai Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători sunt în special față de faptul că acum când SNTFC,,CFR Călători,,SA are și manager privat se tot anulează trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe 2013 și se pune și problema unei posibile privatizări a CFR Călători sau a unei posibile asocieri a CFR Călători cu alt Operator de Transport Feroviar de călători privat etc
Sindicaliștii din FSTFR se întreabă : Oare la CFR Călători a trebuit Manager Privat pentru a anula trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe 2013 și pentru a se pune și problema unei posibile privatizări a CFR Călători sau a unei posibile asocieri a CFR Călători cu alt Operator de Transport Feroviar de călători privat ????????????????????????????????
În data de 03.07.2013, FSTFR a fost înștiințată printr-un înscris transmis prin Poștă că AFTF dorește funcționarea FSTFR separat de AFTF… fără a preciza nici un motiv.
Consider și eu că FMLR nu a reușit să oprească privatizarea CFR Marfă.
Consider că FMLR, acum prin intermediul AFTF, vrea să imobilizeze și pe FSTFR și pe SNTFC,,CFR Călători,, SA , pentru ca această Federație Sindicală luptă pentru existența CFR Călători și dacă ar fi reușit să nu mai apară și FSTFR ca negociatoare de Act Adițional la CCM la nivel de CFR Călători 2012-2014 , astfel FSTFR nu ar mai avea acces în timp util la informațiile despre privatizarea CFR Călători sau despre asocierea CFR Călători cu alt Operator de Transport Feroviar de călători privat etc și asta tocmai pentru a nu putea în timp util interveni și elimina astfel de încercări etc.
Cheia succesului este totuși FSTFR. În 2012 și prima jumătate din 2013 FSTFR a încercat să meargă împreună în AFTF. Însă domnul Măntescu I a vrut Președinte de AFTF și a ajuns Președinte de AFTF, iar domnul Maxim R. a vrut președinte de ANSF și a ajuns președinte de ANSF. În 03.07.2013 , FSTFR află că FMLR și domnul Măntescu I. nu mai vrea să fie împreună în aceeași Alianță . Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo informează în scris pe ANSF ce are reprezentativitate la toate unitățile feroviare despre noua situație. ANSF intervine și notifică CFR Călători că va cere renegocierea CCM 2012-2014 la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA dacă FSTFR nu mai este considerată negociatoare de CCM și act additional sau dacă se va negocia alt act aditional în care nu apar reprezentanții FSTFR ce au negociat CCM 2012-2014 și primul act aditional la acesta.Prin actul AFTF semnat de Președinte Măntescu I. , ANSF ar putea cere renegocierea și la CNCF,,CFR,,SA , dar ținând cont că FNDF și ANSF sunt împreună, nu se pune problema ca ANSF să ceară în baza Legii nr. 62/2011 și renegocierea CCM la nivel de CNCF,,CFR,,SA…
În data de 03.07.2013, FSTFR a fost înștiințată printr-un înscris transmis prin Poștă că AFTF dorește funcționarea FSTFR separat de AFTF… fără a preciza nici un motiv.
Consider că FMLR nu a reușit să oprească privatizarea CFR Marfă, iar acum prin intermediul AFTF vrea să imobilizeze și pe FSTFR, pentru ca această Federație Sindicală ce luptă pentru existența CFR Călători să nu mai apară negociatoare de Act Adițional la CCM la nivel de CFR Călători 2012-2014 și astfel să nu mai aibă acces la informațiile la privatizarea CFR Călători sau la asocierea CFR Călători cu alt Operator de Transport Feroviar de călători privat etc și asta tocmai pentru a nu putea în timp util interveni și eliminaastfel de încercări etc.
Propun ca FSTFR să conteste în instanță Hotărârea AFTF primită prin Poștă în 03.07.2013 și asta doar pentru a îi întârzia pe cei de la F MLR în socotelile lor…
În final cred că ar fi bine ca ANSF să ceară renegocierea CCM la nivel de CFR Călători 2012-2014, iar reprezentantul salariaților domnul Liviu poate sesiza în scris angajatorul CFR Călători,dacă va fi cazul, despre existența premiselor declanşării unui conflict colectiv de muncă, precizând revendicările angajaţilor, motivarea acestora, precum şi propunerile de soluţionare.
ANSF poate și ea, sesiza în scris angajatorul CFR Călători,dacă va fi cazul, despre existența premiselor declanşării unui conflict colectiv de muncă, precizând revendicările angajaţilor, motivarea acestora, precum şi propunerile de soluţionare…
Vă comunic că Legea nr. 62/2011 , Art. 222. (3), prevede că: ,, În cazul în care o organizaţie patronală sau sindicală semnatară a unui contract colectiv de muncă îşi pierde calitatea de organizaţie reprezentativă, orice parte interesată îndreptăţită să negocieze respectivul contract colectiv de muncă are dreptul să solicite renegocierea contractului colectiv de muncă în cauză, anterior termenului de expirare a acestuia. Dacă nu se solicită renegocierea, contractul colectiv de muncă respectiv rămâne în vigoare până la expirarea termenului pentru care a fost încheiat. ,, .
În consecință FSTFR , Alianța Națională Sindicală Feroviară și reprezentantul salariaților L.G., vor gândi strategii comune de viitor pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA , ținând cont că FSTFR are acum membrii de sindicat din Tracțiune, Vagoane, Comercial și TESA de la CFR Călători…
Fii sigur G.M. ca voi apara interesele tuturor salariatilor, nu numai unei(unor) categorii de salariati. Ca intr-o familie, fiecare angajat la calea ferata are importanta si locul lui pentru buna functionare a societatii in care este salariat.
Și reprezentantul angajaţilor poate sesiza în scris angajatorul, respectiv organizaţia patronală, despre existența premiselor declanşării unui conflict colectiv de muncă, precizând revendicările angajaţilor, motivarea acestora, precum şi propunerile de soluţionare.
Referitor la nemulțumirile salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF și care mă întreabă de ce nu facem GREVĂ, le comunic că Legea nr. 62/2011 ,CAPITOLUL II: Conflicte colective de muncă, Art. 162, prevede că: ,,(1)În toate cazurile în care există premisele declanşării unui conflict colectiv de muncă, organizaţiile sindicale reprezentative sau reprezentanţii angajaţilor, după caz, vor sesiza în scris angajatorul, respectiv organizaţia patronală, despre această situaţie, precizând revendicările angajaţilor, motivarea acestora, precum şi propunerile de soluţionare. Angajatorul este obligat să primească şi să înregistreze sesizarea astfel formulată.
(2)Cerinţa prevăzută la alin. (1) se consideră îndeplinită şi în cazul în care revendicările, motivarea şi propunerile de soluţionare sunt exprimate de sindicatul reprezentativ sau de către reprezentanţii aleşi ai angajaţilor cu ocazia întâlnirii cu reprezentanţii angajatorului ori ai organizaţiei patronale, dacă discuţiile purtate au fost consemnate într-un proces-verbal.
(3)Angajatorul sau organizaţia patronală are obligaţia de a răspunde în scris sindicatelor sau, în lipsa acestora, reprezentanţilor angajaţilor, în termen de două zile lucrătoare de la primirea sesizării, cu precizarea punctului de vedere pentru fiecare dintre revendicările formulate. ,, .
Referitor la nemulțumirile salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF și care mă întreabă de ce nu facem GREVĂ, le comunic că Legea nr. 62/2011 ,CAPITOLUL II: Conflicte colective de muncă, Art. 158, prevede că: ,,Conflictele colective de muncă pot avea loc pentru apărarea intereselor colective cu caracter economic, profesional sau social, în conformitate cu prevederile art. 156. ,, .
Referitor la nemulțumirile salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF și care mă întreabă de ce nu facem GREVĂ, le comunic că Legea nr. 62/2011 ,CAPITOLUL II: Conflicte colective de muncă, Art. 156, prevede că: ,,Dreptul angajaţilor de a declanşa conflicte colective de muncă în legătură cu începerea, desfăşurarea şi încheierea negocierilor contractelor colective de muncă este garantat de lege. ,, .
La SNTFC,,CFR Călători,, SA , ANSF poate cere renegocierea CCM-ului…
George spunea: ,, HAI SA NE TREZIM ODATA PENTRU TOTDEAUNA , MINUTA ESTE BUNA DAR NU AJUTA CU NIMIC ,E CA FRECTIA LA PICIOR DE LEMN , SITUATIA CFR CALATORI ESTE ACEIASI ASA CUM SPUNEA MINISTRUL , FOARTE PROASTA .
CINE NE-A ADUS AICI ? MAI CITITI ODATA :
“Fenechiu fredonează prohodul pentru CFR Călători.
Triste veşti! Mai ales că ele vin la doar câteva luni după ce Relu Fenechiu a numit un nou staf la CFR Călători, botezat pretenţios „management privat”, format din oamenii săi de încredere, care au condus şi înainte compania și care n-au reuşit, se vede, să facă nimic pentru a o resuscita….
Toate indiciile arată, în acest moment, că CFR Călători va fi privatizată după modelul aplicat la CFR Marfă, pentru care Relu Fenechiu a primit multe felicitări, inclusiv de la premierul Ponta. ,, .
RESTUL ESTE CANCAN ! …..
George spunea : ,,CFR Călători va continua să renunţe la secţiile care aduc pierderi, a anunţat Fenechiu, care nu exclude o asociere a CFR Călători cu o firmă privată, dacă nu se vor găsi bani pentru achiziţia noi garnituri de tren. Şi cum operatorii feroviari privaţi din România pot fi număraţi pe degetele de la o mână, se poate anticipa uşor cu cine se va bate palma.”
RESTUL ESTE CANCAN ! ,, .
RESTUL ESTE CANCAN ! …..
Domnule Rodrigo trebuie să fim conștienți că acum, când unii au pierdut un ciolan de ros de la CFR Marfă , vor mai fi sindicaliști sau câte un sindicat de la FSTFR care vor ceda promisiunilor făcute de FMLR și de alte Federații Sindicale cu membrii de sindicat de la CFR Marfă, pentru a trece de partea lor, dar ar fi bine de știut că sunt și mai mulți sindicaliști și mai multe sindicate de la FMLR și de la celelalte Federații Sindicale care au membrii de sindicat la CFR Marfă care vor să se afilieze la FSTFR pentru că cei de la FSTFR nu promit ,dar fac…Este știut că FSTFR a permis tuturor salariaților CFR Călători să se afilieze la FSTFR pentru a face o federație sindicală puternică pe CFR Călători care să poată să le reprezinte interesele correct…
Este bine de știut că Federația Sindicală Feroviară care va primi unii membrii de sindicat de la FSTFR sau chiar și un sindicat , s-ar putea să-i doară capul, pentru că ei pleacă de la FSTFR de prea multă democrație și numai pentru diverse promisiuni financiare și pentru diverse funcții de conducere care le dă dreptul cred ei la multe benificii pe care nu le au la FSTFR, pentru că membrii de conducere ai FSTFR nu au în același timp și salarii de la FSTFR și de la CFR Călători sau și de la altă unitate feroviară…
Priviți în urmă la Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C și gândițivă ce a obținut prin această mutare Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C ????? Pe Matei Ion și pe Lăcraru C. cine îi bagă în seamă și cine sunt aceia care pentru măsurile pe care le iau ei le aplică la CFR Călători pentru mecanicii de locomotive de călători ????? Spun ei că au obținut 7 ore /zi pentru norma lunară și că FNFM/C va rezolva acest lucru și-l va trece în CCM, aș vrea să o vedem și pe asta și atenție fără să se implice FSTFR ????? Nu uitați că FSTFR cu o zi înainte de aprobare a intervenit legal și a solicitat modificarea Proiectului de Ordin de Ministru pentru serviciul maxim admis pe locomotive și a obținut prin Dialog Social constructiv un ordin de Ministru al Transporturilor semnat de domnul Ministru Relu Fenechiu care să poată fi aplicat la toți operatorii de transport feroviari de călători de stat și privati, primul de acest fel la Calea Ferată Română… Deci FSTFR tace ,dar face, în timp ce FMLR latră, dar nu are cu ce să muște… și s-ar putea să rămână cu lătratul și fără membrii de sindicat care mulți am văzut că nu mai au încredere în conducerea lor…
Domnule Rodrigo trebuie să fi conștien că acum vor mai fi sindicaliști sau câte un sindicat de la FSTFR care vor ceda promisiunilor făcute de FMLR pentru a trece de partea lor, dar ar fi bine de știut că sunt și mai mulți sindicaliști și mai multe sindicate de la FMLR care vor să treacă la FSTFR pentru că aceștia nu promit ,dar fac…
Tov Puchi spuneai că ,,Tov. Rodrigo, în legătură cu acea aliantă cu FMLR-istii, numită AFTF, am 2 martori care pot confirma că am spus : astia se vor folosi de FSTFR si Rodrigo…..nu te-ai lasat folosit si bine ai făcut. De Federatia sindicală FSTFR sau folosit numai la negocierea contractului de NUMELE ei și de ceea ce reprezintă ea, respectiv și MECANICII DE LOCOMOTIVĂ de la CFR CĂLĂTORI ……………… Acest diabolic Mantescu se foloseste de toti si de toate numai sa-i mearga lui bine, chiar dacă membrilor lui de sindicat nu le merge atât de bine. După mine, nu este o pierdere, ba dimpotrivă un câstig, pentru că nu mai esti si nu mai suntem asociati cu cei care după mine au permis vânzarea SNTFM ,,CFR Marfă,, SA si a membrilor lor de sindicat.Toate cele bune. ,, .
Tov Rodrigo spunea că ,, În consecință FSTFR și Alianța Națională Sindicală Feroviară vor gândi strategii comune de viitor, ținând cont că FSTFR are acum membri de sindicat din Tracțiune, Vagoane, Comercial și TESA de la CFR Călători, iar ANSF cuprinde în plus ca membrii de sindicat pe o mare parte din salariații CNCF ,,CFR,,SA (de la Infrastructura Feroviară de Stat) etc. ,, .
După părerea mea Federația Națională Mișcare Comercial-FNFM/C nu va renunța niciodată la această titulatură care o scoate în față alături de cealaltă forță din CFR, respectiv alături de ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ (ANSF) .
Cred eu că în viitor cele două organizații sindicale: ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ (ANSF) și Federația Națională Mișcare Comercial (FNFM/C), ar putea să se unească din nou și ar putea să aibă alegeri care să demonstreze că în sfârșit cei care sunt la conducerea lor acum nu au interese personale și că poate rezulta orice conducere care să conțină reprezentanți de la: Federația Națională Drum de Fier (FNDF), Federația Națională Mișcare Comercial (FNFM/C), Federația Sindicală a Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Federația Sindicală a Ramurii Vagoane (FSRV) și Federaia Automaizări Feroviare și multe alte sindicate și uniuni sindicale etc. Această unire spun eu ar fi una din soluțiile care ar salva imaginea sindicalismului feroviar din România și CFR Călători și CNCF ,,CFR,,SA de la dispariția lor…
Și politicienii își dau seama ce se petrece la CFR
Călători: http://www.ziuanews.ro/politica/juristul-lucian-bolcas-denunta-inutilitatea-unei-noi-legi-fundamentale-constitutia-nu-e-mersul-trenurilor-97517
Da GM-ule, vor picheta? Rămâne de văzut.
Se pare că acțiunile FSTFR, îi mână și pe alții la a lua atitudine, la aface ceva concret ptr. membrii lor de sindicat și nu numai pentru ei(liderii). Numai să fie concludente și la obiect.Sper să nu o facă numai de dragul presei și să fie „praf în ochii oamenilor”. Noi știm de câte ori am fost folosiți.
Se pare că suntem deschizători de „pârtii”. Nu?
Liviu, tot liniștiți stăm. Pe mine mă neliniștește întotdeauna promisiunile politicienilor. Sunt pățit și pățiți, de prea multe ori ca să mai stăm liniștiți. Așa lucrează politicienii și Directorii noștri Generali de 5 ani încoace, adică promit ca să ne-adoarmă , să ne „culcăm pe-o ureche”, după care ne aduc la cunoștință ,că nu se poate, nu sunt bani,nu sun t călători, etc. motive, motive și iar motive, dar noi stăm liniștiți ptr, că ne-au promis. Știi cum spun mecanicii?„ Până nu văd banii-n portofel nu cred” și asta ptr. că s-au și ne-am „fript” de prea multe ori, în ultima perioadă.
Eu unul sunt sceptic, în tot ceea ce scrie în această Minută. De trei ani aud aceleași promisiuni și… ce s-a întâmplat?
Domnul Ministru Fenechiu, face precizări, în loc să ia decizii; are și căderea și puterea. În situația în care este acum SNTFC CFR Călători, nu mai este timp de precizări. Dar chiar nu știu ce decizie se va lua în 12.07.2013.
Celelalte 2 federații(m/c și fml) fac numai figurație, cine-i mai crede? Părerea mea.
Puchi tată, de obicei ni intrai in polemici. De ce acum?
Nemulțumiți de situația de la Calea Ferată Română sunt și membrii de sindicat de la alte 4 Federații Sindicale Feroviare care am înțeles că vor picheta Ministerul Finanțelor cu 500 de membrii de sindicat în fiecare zi din perioada 15, 16, 17,18 și 19 iulie 2013…Nemulțumiți de situația de la Calea Ferată Română sunt și membrii de sindicat de la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și aceștia vor organiza și ei dacă va fi cazul pichetare sau Miting sau/și Grevă în funcție de hotărârile membrilor ei de sindicat…
PICHETEREA, DACA SE FACE, TREBUIE FACUTA LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR NU LA FINANTE , ASTA CU FINANTELE ESTE, DEGEABA.
HAI SA NE TREZIM ODATA PENTRU TOTDEAUNA , MINUTA ESTE BUNA DAR NU AJUTA CU NIMIC ,E CA FRECTIA LA PICIOR DE LEMN , SITUATIA CFR CALATORI ESTE ACEIASI ASA CUM SPUNEA MINISTRUL , FOARTE PROASTA .
CINE NE-A ADUS AICI ? MAI CITITI ODATA :
“Fenechiu fredonează prohodul pentru CFR Călători.
Triste veşti! Mai ales că ele vin la doar trei luni şi jumătate după ce Relu Fenechiu a numit un nou staff la CFR Călători, botezat pretenţios „management privat”, format din oamenii săi de încredere, care au condus şi înainte compania. Şi care n-au reuşit, se vede, să facă nimic pentru a o resuscita.
Toate indiciile arată, în acest moment, că CFR Călători va fi privatizată după modelul aplicat la CFR Marfă, pentru care Relu Fenechiu a primit multe felicitări, inclusiv de la premierul Ponta. Primii paşi s-au făcut deja: CFR Călători a renunţat la rutele aşa-zis neprofitabile, pe care le-a închiriat unor operatori privaţi, care, ce să vezi, s-au priceput să le facă avantajoase. Şi care „mănâncă”, astfel, o felie groasă din subvenţia acordată de stat pentru acest serviciu cu caracter social.
Compania va continua să renunţe la secţiile care aduc pierderi, a anunţat Fenechiu, care nu exclude o asociere a CFR Călători cu o firmă privată, dacă nu se vor găsi bani pentru achiziţia de noi garnituri de tren. Şi cum operatorii feroviari privaţi din România pot fi număraţi pe degetele de la o mână, se poate anticipa uşor cu cine se va bate palma.”
RESTUL ESTE CANCAN !
PS. Aureliane sint curios sa vad comentariul tau, referitor la minuta. Sa vad daca ai inteles tot, asa cum mai inteles pe mine.
Tov. Rodrigo, in legatura cu acea alianta cu fml-isti, numita AFTF, am 2 martori care pot confirma ca am spus : astia se vor folosi de FSTFR si Rodrigo. Am gresit cu o singura prezicere: ca se va folosi de tine(nu te-ai lasat folosit si bine ai facut). De federatie sau folosit numai la negocierea contractului. Acest diabolic Mantescu se foloseste de toti si de toate numai sa-i mearga lui bine. Acum cand vede ca iesti o amenintare reala, te da la oparte pe tine și ceia ce reprezinti tu.
Dupa mine, nu nu este o pierdere, ba dimpotriva un cistig, pentru ca nu mai esti si suntem asociati cu cei care vand Marfa si membrii de sindicat.
Toate cele bune.
Ne-am învățat să protestăm prin Miting , ultimul fiind în 31.05.2013 și următorul sper să fie cel târziu în august, dar foarte ușor se poate face și Grevă solicitând întâi prin Alianța Națională Sindicală Feroviară al cărui membru de sindicat sunt și eu, renegocierea CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014 , iar dacă aceasta nu se face cu ANSF în timp util , putem declanșa procedurile pentru Grevă Generală…
Ar fi bine ca domnul ministru Fenechiu să-i ceară domnului Prim Ministru Ponta să găsească fonduri cât mai urgent pentru redresarea CFR Călători, să nu aștepte 2014.
Dany, stai linistit ca dl Fenechiu asta a facut astazi, anuntandu-ne ca a intarziat la sedinta ce am avut-o din cauza prelungirii intrevederii cu dl. Ponta, unde la discutii prioritatea nr 1 a fost CFR Calatori. Sincer, dupa cate am auzit si vazut, dl. Fenechiu e hotarat sa rupa pisica odata, ca nu mai tine cu pasarea datoriilor de la un ministru la altul. Cred ca in viitor…ceva o sa se schimbe…ca o fi in bine sau in rau !!!!???? Asta ramane de vazut…
FMLR și FSTFR, două Federații Sindicale Feroviare majoritare la mecanicii de locomotivă ca membrii de sindicat, respectiv FSTFR la CFR Călători și FMLR la CFR Marfă, au hotărât acum un an și jumătate, la propunerea domnului Sala Voicu-Președintele AFTF la acea vreme, să funcționeze împreună într-o alianță numită Alianța Federaților Tehnice Feroviare. În data de 03.07.2013, FSTFR a fost înștiințată printr-un înscris transmis prin Poștă că AFTF dorește funcționarea FSTFR separat de AFTF…În consecință FSTFR și Alianța Națională Sindicală Feroviară vor gândi strategii comune de viitor, ținând cont că FSTFR are acum membri de sindicat din Tracțiune, Vagoane, Comercial și TESA de la CFR Călători, iar ANSF cuprinde în plus ca membrii de sindicat pe o mare parte din salariații CNCF ,,CFR,,SA (de la Infrastructura Feroviară de Stat) etc.
Voi solicita liderilor sindicatelor afiliate la FSTFR consultarea tuturor membrilor de sindicat ai FSTFR cu privire la modul în care doresc ca FSTFR să protesteze pentru ca să ducă la îndeplinire solicitările lor , pentru ca CFR Călători să aibă un pachet minim social real de 60 milioane trenKm/an cu care poate asigura nevoile de călătorie ale călătorilor din România și pentru ca CFR Călători să achiziționeze Automotoare noi, Rame Electrice noi și vagoane noi, pentru ca să se elimine restricționarea dreptului consacrat de călătorie gratuită pe calea ferată cu Autorizația de călătorie a salariaților CFR , precum și a membrilor acestora de familie și a pensionarilor proveniți din sistemul feroviar…
Voi solicita liderilor sindicatelor afiliate la FSTFR să întocmească Liste Nominale cu salariații CFR Călători care sunt membrii săi de sindicat , listă care să cuprindă în Antet care este forma de protest pe care o doresc salariații…
Consider și eu ca de altfel toți membrii de sindicat ai FSTFR că trebuie să protestăm ca să nu se ajungă și cu SNTFC CFR Călători SA ca și cu SNTFM,,CFR Marfă,, SA, pentru că toți știm că urmează în 8 iulie 2013 să se dezbată proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acțiuni între Statul Român prin Ministerul Transporturilor în calitate de vânzător și Societatea Comercială GRUP FEROVIAR ROMÂN SA în calitate de cumpărator, având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra unui pachet de acțiuni reprezentând 51% din valoarea capitalului social al Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă,,CFR Marfă,, SA…