ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ(A.N.S.F.) ÎȘI PĂSTREAZĂ REPREZENTATIVITATEA

Conducerea SNTFC CFR Călători (reprezentată de dl director general Valentin DOROBANȚU), a contestat în instanță reprezentativitatea Alianței Naționale Sindicale Feroviare(reprezentată de dl. președinte Rodrigo-Gabriel MAXIM), iar astazi 21.08.2013 la Curtea de Apel București s-a judecat recursul înaintat de către recurenta SNTFC CFR Călători, astfel că ANSF își păstrează reprezentativitatea conform Legii 62/2011, să negocieze CCM la nivel de sector de activitate terestru și servicii conexe, precum și CCM-urile  la nivel de unitați feroviare, respectiv și pentru cele trei Societăți Feroviare (CNCF CFR, SNTFM CFR Marfă, SNTFC CFR Călători). Alăturat aveți soluția de pe portalul Curții de Apel București…  vezi aici

SHARE

167 Responses

  1. Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) are reprezentativitatea la nivel de Sector de Activitate Terestru și Servicii Conexe conform Legii 62/2011 ce îi permite să negocieze CCM la nivel de sector de activitate terestru și servicii conexe, precum și CCM-urile la nivel de unitați feroviare, respectiv și pentru cele trei Societăți Feroviare (CNCF CFR, SNTFM CFR Marfă, SNTFC CFR Călători). Trebuie reținut că sindicatele afilate la FSTFR fac parte și din Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) .

  2. Domnule Johnyro referitor la rugămintea dumneavoastră ca FSTFR prin reprezentantul legal Maxim Rodrigo Gabriel ,, să anunțe oficial organele statului și să solicite ca acestea să se sesizeze la fel cum s-a sesizat politia TF Brasov in cazul conductorilor si sefilor de tren când au luat imensa suma de 5-10 lei de la calatori fara bilete in tren fara a le elibera bilete (zic ei) și să întrebăm de ce nu se sesizeaza nimeni in acest caz????,, vă aduc la cunoștință că FSTFR a făcut , pentru trenurile de călători anulate ale CFR Călători în anul 2013 pentru care CFR Călători a pierdut toate încasările și deci nu numai pe cele de la călătorii pe care ziceau ei că sunt fără bilete în tren și cărora nu li se eliberau bilete de călătorie în tren ,demersurile necesare la Ministerul Transporturilor, Guvernul României, Preșidenția României, Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar etc.

  3. În răspunsul de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 ni se face cunoscut următoarele:
    ,, Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA nu prevede alocarea de sume de la bugetul de stat pentru realizarea principalelor proiecte de investiții necesare a se promova pentru transportul feroviar de călători. ,, .

  4. În răspunsul de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 ni se face cunoscut următoarele:
    ,,SNTFC CFR Călători SA nu are dreptul și nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale. ,, .

  5. În răspunsul de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 ni se face cunoscut următoarele:
    ,, În anul 2013 SNTFC,,CFR Călători,,SA nu a efectuat concedieri colective de personal,, .

  6. În răspunsul de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 ni se face cunoscut următoarele:
    ,, Prin HG 495/2013 , s-a aprobat BVC pentru anul 2013, cu o subvenție alocată de 935,9 milioane lei, față de o compensație necesară de 1510 milioane lei, conform actului aditional la Contractul de Servicii Publice aprobat prin HG nr. 78/2013. ,, .

  7. În răspunsul de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 ni se face cunoscut următoarele:
    ,, În Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA aprobat prin HG nr. 74/2012 pentru anul 2013 se prevedea o compensație de 936 milioane lei de la bugetul de stat aferentă unei valori a indicatorului trenKm de 57,5 milioane. Ulterior , mai exact în martie 2013 se semnează de către Ministerul Transporturilor și SNTFC CFR Călători SA Actul Adițional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA aprobat prin HG nr. 78/2013 , act aditional prin care se modifică…….volumul de trenKm la 53 milioane compus din 49,2 milioane trenKm în interiorul pachetului minim social și 4 milioane trenKm în afara pachetului minim social. ,, .

  8. Azi 02.09.2013 FSTFR a primit răspuns de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului FSTFR din data de 26.07.2013 prin care se precizează că SNTFC,,CFR Călători,,SA în urma analizei problemelor care au stat la baza protestului din 26.07.2013 ne face cunoscut următoarele:
    ,,În perioada 1998-2012 nivelul subvenției allocate SNTFC CFR Călători SA fie nu a acoperit diferențele dintre costurile reale și veniturile realizate ca urmare a tarifelor practicate, fie nu a permis realizarea unei cote de profit de 3%. ,, .

  9. De ce nu spun cu cat au scazut incasarile din vanzarile de bilete in primele 8 luni ale anului 2013 , ar fi interesant sa aflam !

  10. Povesti de adormit copiii sau cum sa ne justificam salariul
    de mii de euro lunar ?
    “CFR Călători şi-a redus pierderile cu 30,5% în primul semestru.
    În ceea ce priveşte veniturile din activităţi proprii, compania a realizat o creştere cu 3% a veniturilor auxiliare în perioada ianuarie-iunie 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi are în vedere şi alte măsuri de creştere a veniturilor pentru perioada următoare”

    1. -m-am adresat dv. deoarece cred ca sinteti singurul in stare sa faceti acest lucru si nu cred ca gresesc cind afirm acest lucru

  11. Oare aici se incadreaza si “licitatiile” de la CFR Calatori ?

  12. Ascultam un comentariu la B1 TV, azi 02 septembrie 2013, ora 16.35 care arăta astfel : ,, Ne vindem și Calea Ferată? Bate un vânt de nebunie … ,, .
    Ce părere aveți , are dreptate cel ce comenta așa ?

  13. Solicităm Alianței Naționale Sindicale Feroviare (ANSF ) și Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România să intervină la factorii de decizie din Ministerul Transporturilor și să solicite să li se explice ce a rezolvat SNTFC,,CFR Călători,,SA cu suplimentarea masivă a controalelor și supraconroalelor asupra propriilor salariați și cu sancționarea ccestora masiv pentru orice, ținând cont că noi observăm că față de anul 2012 în anul 2013 s-au înjumătățit veniturile din încasări ale SNTFC,,CFR Călători,,SA și în același timp au crescut costurile de operare cu încă jumătate pe fiecare trenKM al SNTFC,,CFR Călători,,SA și în plus s-au anulat deja 150 trenuri de călători/zi de la SNTFC,,CFR Călători,,SA. Considerăm că dacă se continua în felul acesta situația SNTFC,,CFR Călători,,SA se deteriorează pe zi ce trece. Ce au de spus factorii de decizie din Ministerul Transporturilor despre cele sesizate de FSTFR la Consiliul Concurenței , fapte pe care le sesizez și eu mai sus ?????

  14. S-a păstrat reprezentativitatea Alianței Naționale Sindicale Feroviare pentru că în 21.08.2013 la Curtea de Apel București s-a judecat recursul înaintat de către recurenta SNTFC CFR Călători și acesta a fost respins și astfel că ANSF își păstrează reprezentativitatea conform Legii 62/2011 și ANSF va putea astfel să negocieze CCM la nivel de Sector de activitate Terestru și Servicii Conexe, precum și CCM-urile la nivel de unitați feroviare, respectiv și pentru cele trei Societăți Feroviare (CNCF CFR, SNTFM CFR Marfă, SNTFC CFR Călători).Să nu uităm că și noi suntem membrii de sindicat ai ANSF…

  15. Inexplicabil pentru FSTFR și pentru Sindicatele afiliate la FSTFR este modul în care conducerea CFR Călători se retrage de pe secții de circulație , care imediat prezintă interes pentru gestionarii privati de infrastructură feroviară ce o închiriază de la CNCF,,CFR,,SA și inexplicabil este faptul că CNCF,,CFR,,SA acceptă să li se închirieze secțiile respective pierzând o valoare mai mare pe care o primea din Taxa de Utilizare Infrastructură pentru fiecare tren de călători , dar și pentru fiecare tren de marfă al CFR Marfă care nu s-a retras de pe secția respectivă ( exemplu secția neinteroperabilă Roșiori-Turnu Măgurele etc. ). De reținut că gestionarul privat câștigă diferența dintre prețul TUI de la trenurile de călători mult mai mare și prețul Închirierii secției mult mai mici și câștigă TUI-ul încasat de la trenurile CFR Marfă care circulă pe secțiile respective etc.

  16. Inexplicabil pentru FSTFR și pentru Sindicatele afiliate la FSTFR este modul în care Managerul Privat de la CFR Călători-Domnul Valentin Dorobanțu renunță în anul 2013 la o parte din prestația CFR Călători pe care tot dânsul a programat-o pentru anul 2013 la CFR Călători și care pentru anul 2013 era de 58,3 milioane trenKm cu o pierdere totală a societății în 2013 de 405.000.000 lei . Cei 58,3 milioane trenKm reprezentau suma: pachetului minim social din anul 2013 al CFR Călători de 49.3 milioane trenKm precum și a celor 9,2 milioane trenKm în afara pachetului minim social. Trebuie precizat că atunci când s-a programat pentru CFR Călători în anul 2013 o prestație de 58, 3 milioane trenKm se cunoștea că subvenția acordată CFR Călători în anul 2013 este tot 937.188 .000 lei și pierderile anului 2013 vor fi tot 405.000.000 lei și nu era gândită anularea a 150 trenuri de călători/zi în prima jumătate a anului 2013 din Mersul de Tren pe 2013 în vigoare. Vrem să se acorde CFR Călători compensația necesară asigurării unui transport social pentru cei 57,5 milioane trenKm prevăzuți de HG nr. 74 /2012 pentru anii 2013, 2014 și 2015 pentru ca astfel să nu mai fie necesară scumpirea biletelor de la 1 septembrie 2013 și să fie posibilă micșorarea prețului biletelor de călătorieale CFR Călători la valoarea celor de la operatorii de transport feroviar de călători privati pentru a nu mai pierde călători plătitori de la CFR Călători în favoarea operatorilor privati de călători care primesc un procent mai mare de compensație din totalul lor de venituri rezultat din încasări+compensații acordate de Guvernul României și care le permite astfel să aibe un preț mai mic al biletelor de călătorie decât al CFR Călători, ceea ce considerăm noi că în prezent reprezintă tot o concurență neloială…

  17. Ne-am adresat cu o Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru că solicităm o explicație la presiunile care se fac de reducere a trenurilor de călători de la CFR Călători și mutarea lor la operatorii de transport feroviar de călători privați cu tot cu compensație aferentă fără ca totalul compensației anuale acordată de Guvernul României să scadă. Vrem lămuriri și precizări de la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar în sensul situației subvenționării operatorilor de transport feroviar de călători privați din alte state din Europa. Vrem să dialogăm,vrem să facem tot ce putem pentru ca să salvăm locuri de muncă, vrem subvenţii mai mari pentru CFR Călători în procentul în care se dă și la operatorii de transport frâeroviar de călători private din totalul veniturilor lor și vrem prestația prevăzută în HG 74/2012 pentru anii 2013, 2014 și 2015, respectiv de 57.500.000 trKm pentru CFR Călători și nu vrem prestația de 49.000.000 trKm la care nejustificat se dorește să se ajungă în anul 2013 la CFR Călători ceea ce face să scadă mult veniturile și să crească mult costurile de operare pe fiecare KM parcurs de un tren în circulație al CFR Călători etc. Vrem să existe concurență și pe secțiile interoperabile și pe secțiile neinteroperabile din Calea Ferată Română și vrem ca CFR Călători să poată primi și ea compensație și pe secțiile interoperabile și pe secțiile neinteroperabile închiriate de gestionarii privati de infrastructură feroviară închiriată de la CNCF CFR SA…

  18. În data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru de la intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2012, a noului mers al trenurilor pe anul 2013, din9 decembrie 2012 şi până în prezent, SNTFC ,,CFR Călători, SA, prin reprezentantul legal Managerul Privat- domnul Valentin Dorobanţu, a desfiinţat un număr de 150 trenuri de călători ale CFR Călători, în timp ceilalți operatori de transport feroviar de călători privati prin managerii lor preiau trenurile de călători anulate de managerul privat de la CFR Călători și pentru că în timp ce managerii privati de la ceilalți operatori de transport feroviar de călători privati ieftinesc biletele la trenurile lor de călători, CFR Călători le scumpește de la 1 septembrie 2013 și pentru că astfel CFR Călători pierde venituri din încasări și venituri din compensație și pierde veniturile de la trenurile de călători anulate…

  19. Cât timp mai trebuie Guvernului României să aloce fondurile pentru repararea Podului de la Grădiștea pentru a se putea redeschide circulația și pe secția București-Giurgiu ? Trebuie să rețineți că pentru a avea călători plătitori CFR Călători trebuie să i se permită să circule pe toate secțiile de circulație și să se renunțe la limitari de genul secție fără pod feroviar la Grădiștea sau secție neinteroperabilă închiriată interzisă subvenției pentru CFR Călători etc. …Consiliul Concurenței din România se aude ????????

  20. Domnul Director General Valentin Dorobanțu este cel mai puțin cunoscut Director General după aspect fizic de către salariații CFR Călători , dar cel mai cunoscut după numele său…
    Putem spune același lucru și în cazul călătorilor , respective că domnul Director General Valentin Dorobanțu este cel mai puțin cunoscut Director General după aspect fizic de către călătorii cu trenurile CFR Călători , dar cel mai cunoscut după numele său pentru că în prima jumătate a anului 2013 a anulat deja 150 trenuri de călători ale CFR Călători/ zi din Mersul de Tren pe anul 2013 în vigoare.

  21. Johnyro spune că ar trebui să existe un anunț, la sfârșit, în Mersul Trenurilor pe anul 2013 , precum că : „Orice asemănare a orarului cu realitatea este pur întâmplătoare.”. Este și normal să afirme așa ținând cont că în prima jumătate a anului 2013 s-au anulat de CFR Călători deja 150 trenuri de călători/ zi din Mersul de Tren pe anul 2013…

  22. Eu sunt de părere domnule Lucian și domnule Johnyro că secția interoperabilă Timișoara 2013 -București 2014 și București 2014- Timișoara 2015 poate fi relevantă pentru CFR Călători în ERA Dorobanțu . Trebuie știut că domnul Director General Valentin Dorobanțu are dorința ca CFR Călători să aibe trenurile de lung parcurs și acum înțeleg de ce dorește acest lucru, pentru că îi plac ,,CĂLĂTORIILE în TIMP,, .

  23. O altă întrebare pentru Consiliul Concurenței, Ministrul Transporturilor și Guvernul României : Gestionarii Privați de Infrastructură Feroviară ce închiriază infrastructură feroviară de la CNCF CFR SA încă din anul 2007 ce înbunătățiri au adus Infrastructurii Feroviare de Stat până în prezent în anul 2013 ???

  24. O întrebare pentru Consiliul Concurenței, Ministrul Transporturilor și Guvernul României : Dacă au apărut Gestionarii Privați de Infrastructură Feroviară ce închiriază infrastructură feroviară de la CNCF CFR SA din anul 2007 , ne pot spune și nouă official pe câte secții de circulație neinteroperabile închiriate de gestionarii private de infrastructură feroviară s-au făcut lucrări de întreținere și modernizări și s-a ridicat viteza de circulație a trenurilor de călători până în prezent în anul 2013 ?????????????

  25. Johnyro spune că: ,,CFR Călători a inventat călătoria în timp: pleci azi de la Timișoara și vezi cum va fi Bucureștiul în 2014,, .
    Eu sunt de părere că secția interoperabilă Timișoara 2013 -București 2014 și București 2014- Timișoara 2015 și alte asemenea secții de circulație interoperabile au făcut să scadă permanent numărul călătorilor pe Calea Ferată Română pentru că Românii au inventat ,,CĂLĂTORIA în TIMP cu ajutorul CNCF CFR SA și al CFR Călători, dar și cu sprijinul celorlalți gestionari privati și al celorlalți operatori de transport feroviar de călători privati atât pe secțiile interoperabile cât și pe secțiile neinteroperabile….

  26. johnyro, acum îmi placi. Bun comentariu; relevant pentru CFR Călători în ERA Dorobanțu și USL.

  27. Domnule Malamen Mihai, la noi(CFR) nu mai ai loc de „băieții deștepți”, aceasta fiind cauza pentru care marele perdant este călătorul. Nu mai pot ei de Europa, atâta timp cât iese profitul. Privații noștri trebuie să scoată profit și din piatră seacă.Și ce dacă românul nu are condiții de călătorie? oricum este răbdător și tace din gură, nu se revoltă. Din cauza acestei percepții și noi angajații CFR Călători avem de pierdut.
    Părerea mea contează.

  28. Domnul Johnyroo în comentariul său face trimitere la un articol de ziar în care se arată că CFR-iștii apelează din ce în ce mai mult la justiție, respective că : ,,deja o parte dintre CFR-iştii cercetaţi în dosarul de luare de mită s-au îndreptat cu plângeri penale împotriva directorului Regionalei CFR Iaşi, Iordan Vintilă, considerând că acesta face un abuz refuzând să îi repună pe posturile deţinute anterior acţiunii procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov.
    Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava: http://www.monitorulsv.ro/Local/2013-08-13/Nasii-de-tren-acuzati-de-luare-de-mita-dati-afara-de-conducerea-CFR-dar-readusi-in-sistem-de-instanta#ixzz2ddQacCxK ,, .

  29. Referitor la subvenționarea operatorilor de transport feroviar de călători privați la alții ,de exemplu,în Ungaria – transportul de călători este oficial deschis operatorilor privați, însă, în lipsa subvențiilor pentru privați, operarea a rămas în sarcina companiilor MAV și GySEV. Sistemul de subvenționare este similar cu cel din România doar că nu acoperă și zona operatorilor privați. Are dreptate FSTFR când sesizează la Consiliul Concurenței concurența neloială a operatorilor de transport feroviar de călători privati și când solicită Guvernului României ca și Căile Ferate Române să fie deschise accesului operatorilor de transport feroviar de călători privați, însă aceste servicii să fie furnizate, ori ca în Bulgaria pe propriul lor risc, fără nici o compensație din partea statului, ori ca în Ungaria fără subvenționarea operatorilor de transport feroviar de călători privati …..

  30. Referitor la subvenționarea operatorilor de transport feroviar de călători privați la alții ,de exemplu, în Bulgaria – Compania de stat – BDZ- deține în prezent o cotă de 100% pe piața transportului de persoane pe calea ferată și 80% pentru marfă. Căile ferate bulgare sunt deschise accesului operatorilor privați, însă aceste servicii pot fi furnizate pe propriul său risc, fără nici o compensație din partea statului. Are dreptate FSTFR când sesizează la Consiliul Concurenței concurența neloială a operatorilor de transport feroviar de călători privati și când solicită Guvernului României ca și Căile Ferate Române să fie deschise accesului operatorilor de transport feroviar de călători privați, însă aceste servicii să fie furnizate, ca și în Bulgaria, pe propriul lor risc, fără nici o compensație din partea statului………..…

  31. Pacat ca in calea ferata nu exista mai multi ca Rodrigo Maxim, care sa se opuna aberantelor decizii ale conducerii CFR Călători de a reduce în 2013 în prima jumătate a anului 2013 a 150 trenuri de călători ale CFR Călători pentru aceste anulări a trenurilor de călători ale CFR Călători în anul 2013, pentru că a dispărut deja un operator privat de călători în anul 2013, pentru că prin concurența neloială tot sistemul de transport feroviar de călători din România începând cu anul 2013 este în pericol de a micșora treptat pentru că așa cum se observă din indicatorii din anul 2012 comparați cu indicatorii din 2013 veniturile scad la jumătate în sistemul feroviar în timp ce costurile cresc și în consecință , în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar și în 28.08.2013 a avut deja o întâlnire cu Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru o prezentare a situației neconcurențiale existente în Calea Ferată Română…

  32. Solutia pentru ca trenurile românești să ajungă la timp

    În replică la trenurile de mare viteză din Japonia, CFR a introdus trenurile de mare întârziere.
    Pentru ca trenurile românești să ajungă la timp, soluția este să plece mult mai devreme.
    Ca să meargă mai repede, CFR ia în calcul varianta ca mecanicii de locomotivă să facă și depășiri.
    Pentru siguranța bunurilor personale, CFR recomandă călătorilor să evite pungile și ambalajele biodegradabile.
    Ce a descoperit Einstein după o călătorie cu CFR-ul? Că timpul e relativ.
    Anunț, la sfârșit, în Mersul Trenurilor: „Orice asemănare a orarului cu realitatea este pur întâmplătoare.”.
    Unele trenuri întârzie atât de mult, încât pasagerilor le crește barba. Dar nu pasagerilor care au plecat de la destinație, ci copiilor lor, născuți pe drum.
    Ca să prevină neplăceri ulterioare, CFR refuză să mai elibereze bilete călătorilor care nu și-au scris încă testamentul.
    Se aude că prin 2050 CFR va demara programul „Primul tren ajuns la timp la destinație”.
    CFR Călători a inventat călătoria în timp: pleci azi de la Timișoara și vezi cum va fi Bucureștiul în 2014.
    Eșec usturător pentru Mark Zuckerberg: românii încă petrec mai mult timp în tren decât pe Facebook.

  33. Membrii de sindicat ai FSTFR suntem Cetățeni Europeni și avem și noi dreptul la drepturile pe care le au Europenii …Avem dreptul să solicităm ca în România în sistemul feroviar de călători să existe concurență loială și avem dreptul să sesizăm Consiliul Concurenței ori de câte ori constatăm apariția unei concurențe neloiale în transportul feroviar de călători din România …

  34. Să nu uităm că Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF ) este reprezentată legal de dl. președinte Rodrigo-Gabriel MAXIM ce este si presedintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( F.S.T.F.R.) și președintele Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători . Avem speranța că ANSF ce este organizație sindicală reprezentativă la nivel de Sector de activitate Terestru și activități conexe va sprijini demersurile făcute de FSTFR în speranța eliminării concurenței neloiale din transportul feroviar de călători și în speraranța menținerii prestației de 57,5 milioane trenKm la CFR Călători și în anii 2013, 2014 și 2015 așa cum era prevăzută initial în anul 2012 prin în HG nr. 74/2012 ….

  35. Referitor la subvenționarea operatorilor de transport feroviar de călători privați la alții am auzit și eu că în Austria, de exemplu, accesul la rețeaua feroviară austriacă este deschis companiilor private , iar din decembrie 2011, un operator privat oferă servicii de transport persoane pe distanțe lungi între Viena și Salzburg, fiind astfel în competiție cu compania de stat OBB Personenverkehr AG . Însă în comparație cu OBB, care este finanțată de guvernul federal și autoritățiile regionale, operatorul privat nu primește finanțare publică. Consiliul Concurenței din România ați verificat și dumneavoastră acest aspect ???? Referitor la cel din România de ce permiteți Concurența Neloială dând posibilitatea operatorilor de transport feroviar de călători privati să posede fiecare în parte , secții de circulație botezate neinteroperabile numai pentru ei și în exclusivitate numai pentru câte un operator privat pentru a nu fi deranjat nici un operator privat în exclusivitatea lui ??????? Are dreptate FSTFR când sesizează la Consiliul Concurenței concurența neloială a operatorilor de transport feroviar de călători privati ce au secții neinteroperabile numai ale lor împărțite între ei astfel încât fiecare operator de transport feroviar de călători privat să aibă în exclusivitate secțiile lui …

  36. ,,Ministrul, secretarii de stat vor discuta cu sindicatele, dar au de la mine următorul mandat: nu conduc sindicatele CFR Călători, că l-au condus până acuma şi aţi văzut ce «bine» a fost. L-au condus până acum sindicatele şi nu a fost bine! Dialogăm, facem tot ce putem, salvăm locuri de muncă, dăm subvenţii mai mari pentru CFR Călători, dar să fie totuşi clar cine conduce CFR”, a spus Ponta.
    Stiam ca ,,administratia”a ,, sugerat” celor cu responsabilitati de conducere sa renunte la calitatea de ,,membru de sindicat”, oare pentru ca nu stiau sa conduca societatea cat au fost sindicalisti ?

  37. Doamnelor, domnilor, avem și aveți un site,www.fstf.ro, pe care putem și puteți să vă spuneți părerile, necazurile, propunerile, etc., ceea ce alt site asemănător nu o face și nu are interesul de-a o face. Aveți o federație și-un lider, care se luptă pentru drepturile pierdute în ultimii 5 ani(părerile sunt înpărțite, nu contest, de aceea este democrație). Dar cu toate acestea, numărul celor care citesc este mult mai mare, ca acelor care comentează. Nu știu ce vă poate reține să comentați. Mi-i s-a spus că mulți nu au tehnologia necesară(calculatoare). Acesta este un motiv, dar care nu stă în picioare din punctul meu de vedere. Numărul foarte mare de accesări al site-lui îmi dă dreptate(media este de 797,26 la 3 luni). Dacă site-ul ara promovat de toți liderii de sindicat din FSTFR, numărul acesărilor putea fi și de 3-4 ori mai mare. Încă o dată vă spun, că toate comentarile dumneavoastră sunt citite cu foarte mare interes și atenție. Informațile pe care le furnizați sunt foarte bine venite și luate în calcul pentru viitoarele acțiuni ale federației. După cum pot vedea, sindicatul este foarte hulit, dar foarte mulți sunt interesați de acțiunile care se intreprind de acesta. Încă odată vă spun: sindicatul sunteți voi(noi), voi membrii de sindicat. Informația vine de la liderul de sindicat(chiar obligat), iar propunerile pentru acțiuni, din partea membrilor. Trebuie să luați atitudine, dacă vreți ca drepturile să vă(ne) fie respectate și recâștigate. Degeaba stați să vi-i le gâștige altcineva. Pentru tot ce ni se întâmplă, suntem direct vinovați.
    Despre acțiunile federației se vorbește foarte mult, dar din păcate comentarile nu se fac și pe site. Părerile dumneavoastră chiar contează(cum spune un coleg). Pe acest site o puteți face mult mai repede și nu vor fi distorsionate, ca acele care merg din„ gură-n, gură”.Deci părerea, propunerea, va fi așa cum vă doriți să fie auzită. După cum puteți citii, părerile sun pro și contra, acțiunilor federației. Pentru asta nu se supără nimeni, ba din contră dacă sunt mai multe păreri contra, acțiunea federației poate fi retrasă(chiar și cei mai buni pot greșii).
    Constat în fiecare zi, că site-ul este mai citit de angajații altor companii(infra, marfă),membrii de sindicat ai M/C,FML, decât a celor pentru care site-ul a fost creat, adică SNTFC și membrilor de sindicat din FSTFR. Ei nu comentează, întrucât noi discutăm și acesăm informații numai despre Călători, în majoritate. Dar pe dumneavoastră angajați ai CFR Călători și membrii de sindicat din FSTFR ce vă reține să comentați? Frica? lașitatea? NU cred, mai degrabă COMODITATEA. Este mai comod să facă cel de lângă mine, decât să fac eu. Nu mă inplic, deci nu am dureri de cap. Pot să vă asigur că această atitudine, ne va crea cât de curând și mai multe dureri de cap decât acum.
    Părerea dumneavoastră contează.

  38. Așa înțelege Guvernul României să revitalizeze economia și să facă cadru legal pentru angajări. Cât de curând vom fi o țară de șomeri, cu ajutor de șomaj de la UE.Trăiască politicienii aleși democratic în RR. Ne supunem legilor UE, dar numai când au ei interesul. Restul, ne supunem legilor de pe malurile Dîmboviței.
    Ce-am ales și cu ce ne-am ales?
    http://www.gandul.info/stiri/doar-disponibilizatii-din-anumite-companii-vor-primi-ajutor-pana-la-gasirea-unui-nou-loc-de-munca-11283623
    Părerea mea contează.

  39. Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați vor putea opera trenuri de călători pe secțiile de circulație interoperabile numai în condițiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare. ,, ?????????????????????????????????. Daca trebuie sa-si acopere singuri cheltuielile integral nu ar mai exista dar marea intrebare este ”ale cui sunt aceste firme sau cine se ascunde in spatele lor cati bani merg la partidele politice de la aceste firme private de transport feroviar de calatori ???”.Nimeni dar nimeni nu se leaga de acesti operatori cu exceptia FSTFR ,si un ziar sau doua ,de ce ??? Stim cu totii de ce si la ce nivel se invart aceste firme .

  40. Corpul de control al Guvernului va verifica întreaga activitate a CFR Călători derulată din anul 2006, scrie Digi24.
    ,,Totuşi, Victor Ponta declară că nu-şi aminteşte să fi ordonat acest control Experţii Corpului de Control al Guvernului au început, de joia trecută, o investigaţie la CFR Călători, în cazul vagoanelor cumpărate din Franţa care conţin azbest, o substanţă cancerigenţă extrem de periculoasă, interzisă în Uniunea Europeană din 2005.
    Între 2006 şi 2010, CFR Călători a achiziţionat de la societatea REMARUL „16 februarie” S.A. Cluj-Napoca 34 de rame electrice pentru care a plătit circa 104 milioane de lei. La rândul său, această societate luase vagoanele respective din Franţa.
    În luna iunie, în timpul unor lucrări de reparaţie, s-a descoperit că vagoanele erau căptuşite cu azbest, acesta prezentându-se sub forma unor fire îngropate în vopseaua care antifonează cutiile de viteză și partea inferioară a ramelor.
    Opt dintre cele 34 de vagoane sunt încă în circulaţie, pe rute secundare electrificate: Braşov-Miercurea Ciuc-Topliţa, Braşov-Teius, Teiuş – Cluj, Teiuş – Simeria, Galaţi – Buzău, Buzău-Ploieşti. Restul au fost scoase din uz, pentru reparaţii, dar CFR Călători nu a avut banii necesari şi astfel ele au rămas trase pe linie moartă. ,, .
    Operatorii de transport feroviar de călători privati nu au achiziţionat și ei material rulant din Franţa care conţin azbest, o substanţă cancerigenţă extrem de periculoasă, interzisă în Uniunea Europeană din 2005 ?????
    Mă gândeam că Operatorii de transport feroviar de călători privati au apărut în România începând din anul 2006 și dacă au achiziționat și ei material rulant din Franța după anul 2006 tot din perioada celui achiziționat de CFR Călători tot începând cu anul 2006, înseamnă că este posibil și acesta să conţină azbest, o substanţă cancerigenţă extrem de periculoasă, interzisă în Uniunea Europeană din 2005 ?????
    Cred că în această situație ar trebui scos din circulație tot materialul rulant și de la CFR Călători și de la Operatorii de transport feroviar de călători privati care conţine azbest ce este o substanţă cancerigenţă extrem de periculoasă și care este interzisă în Uniunea Europeană începând din anul 2005 …

  41. Conform Hotărârii Guvernului nr. 1409 din 19.11.2007 pentru aprobarea condițiilor de închiriere de către Compania Națională de Căi Ferate ,,CFR,, SA a unor părți din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum și de gestionare a acestora, articolul 18.-(1) avem că : ,, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători,,SA va putea opera trenuri de călători pe secțiile de circulație închiriate numai în condițiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare. ,, . Ne punem întrebarea de ce nu avem prin Hotărâre de Guvern și faptul că : ,, Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați vor putea opera trenuri de călători pe secțiile de circulație interoperabile numai în condițiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare. ,, ?????????????????????????????????

  42. Da d-le Maxim, dar CFR Călători face oare concurență pe secțile unde operează doar operatorii privați? NU. De ce? ce fel de piață mai este și asta dacă CFR Călători nu poate face concurență acolo.CFR Călători se retrage de pe acele secții de circulație și sunt cedate operatorilor privați ca fiind nerentabile. Cine stabilește dacă sunt sau nu rentabile? Dorobanțu?Unde pentru CFR Călători, secțile respective sunt nerentabile,pentru privat sunt rentabile și asta pentru că statul are grijă ca privatul să-și ieie toată subvenția cu tot cu profit. Eu aș spune că statul este tată vitreg ptr. CFR Călători și un tată foarte darnic cu cu copilul din flori.
    Părerea mea contează.

Share:

Alte articole