ANSF mai trage un semnal de alarma!

Alianţa Naţională Sindicala Feroviară, reprezentativă și semnatară a CCM 2015-2017 și a Actului Adițional al acestuia, îşi exprimă îngrijorarea faţă de declinul în care se află Calea Ferată Română datorată lipsei strategiilor pe termen lung, lipsei de profesionalism şi lipsei de responsabilitate în gestionarea infrastructurii feroviare şi a parcului de material rulant. Nemulţumirea noastră este în primul rând legată starea actuală a parcului de material rulant activ (locomotive, automotoare, rame electrice) care este învechit și cu Reviziile Mari neefectuate conform programărilor (tip RR, RK) scadente de până la 7 ani,  astfel că datorită deselor defectări (unele locomotive chiar au luat foc) poate conduce oricând la întreruperea traficului feroviar de călători. În acest moment există un număr mare de locomotive care funcționează cu 1 sau 2 motoare de tracțiune electrică izolate, cu osii care au bandajele strunjite la cota minimă, astfel că sunt limitate să circule cu viteza redusă neputând fi apte să remorce toate trenurile de călători din parcul SNTFC CFR Călători, sau  chiar dacă sunt îndrumate pentru remorcarea acestora produc întârzieri în graficul de circulație al trenurilor.

ANSF vă aduce la cunoștință că încă din data de 22.04.2016 la Mitingul de Protest  în Parcul din fața Ministerului Transporturilor au fost aduse la cunoștință factorilor decidenți din acea perioadă despre aceste deficiențe, respectiv că dacă nu se va interveni sau se iau măsuri pentru repararea parcului de material rulant motor, începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători sau pentru efectuare manevră.

În concluzie ANSF dorește să tragă un semnal de alarmă că în condițiile în care nu se va face o schimbare urgentă a acestei situații, se va ajunge până la data de 30.09.2016 la o situație de criză în asigurarea prestației cu parcul de material rulant motor al SNTFC CFR Călători ceea ce va duce la anularea unor trenuri de călători, respectiv că începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători, sau pentru efectuare manevră.

SHARE

77 Responses

  1. Domnule Maxim Rodrigo, in urma interventiei dumneavoastra la conducerea depoului, la dormitorul Bc au inceput sa se repare geamurile, speram sa se schimbe si lenjeria si sa se puna becuri. Contam pe ajutorul dumneavoastra. Poate reusiti sa convingeti conducerea sa repare si frigiderul de la dormitor pt ca este mare nevoie de el. Succes in continuare in lupta sindicala.

  2. Interviu cu Directorul General SNTFC CFR CALATORI SA:
    „REPARAȚII LOCOMOTIVE:

    În 2016, din filiala SCRL Brașov au ieșit de la reparații complexe (RR) 7 locomotive electrice, iar alte 3 sunt în fabrică pentru același tip de reparații. De asemenea, avem trimise la reparat și unități GM și LDH.”

    http://intervio.ro/2016/08/01/in-dialog-cu-cfr-calatori-ca-operator-national-feroviar-de-calatori-cu-sustinere-din-partea-statului-roman-ne-indeplinim-angajamentul-fata-de-societate-fiind-un-garant-al-libertatii-si-al/

  3. Pentru sindicatele si sindicalistii, care in ultimele luni s-au miscat, au fost foarte vocali si hotarati, guvernul a gasit bani ptr. majorari de bugete:,, Este vorba despre majorarea salariilor personalului din autorităţile publice la nivelul serviciilor parlamentare, creşterea numărului de beneficiari de ajutor social prin excluderea alocaţiei de stat pentru copii din veniturile familiei la stabilirea ajutorului social; diferite majorări de indemnizaţii, pensii militare.”
    “- Pe ministere, primesc bani în plus Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice – 2.80 miliarde de lei;
    – Ministerul Finanţelor Publice – Acţiuni Generale – 613,6 milioane de lei;
    – Ministerul Afacerilor Interne – 367,9 milioane de lei din care 182 milioane de lei cheltuieli de personal aferente organizării alegerilor parlamentare;
    Ministerul Sănătăţii – 297,6 milioane de lei;
    – Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice – 265 milioane de lei; Autoritatea Electorală Permanentă – 55 milioane de lei din care: 49,8 milioane de lei pentru asigurarea fondurilor necesare rambursării cheltuielilor cu campania electorală aferentă alegerilor locale efectuate de partidele politic;
    – Serviciul Român de Informaţii – 37,7 milioane de lei în principal pentru programe majore de achiziţii;
    – Ministerul Afacerilor Externe – 35,1 milioane de lei în principal pentru asistenţă pentru dezvoltare (Facilitatea Turcia) şi cheltuieli de personal;
    – Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor – 25 milioane de lei.,,

    http://www.zf.ro/zf-24/rectificarea-bugetara-suplimenteaza-alocarile-pentru-sanatate-si-invatamant-15544421

  4. Domnule Mecanic de locomotiva referitor la starea tehnică a locomotivelor CFR CĂLĂTORI și implicit și ale SRTFC GALAȚI va informez că Alianta Naționala Sindicala Feroviară a organizat si Mitingul de Protest din 22 aprilie 2016 si a informat în scris si SNTFC CFR CĂLĂTORI și MT și Guvernul României și Ministerul de finanțe și a solicitat sa se ia masuri urgene de remediere a situației.

  5. Domnule Mecanic de locomotiva probabil dumneavoastră ați fost cel care mi ați arătat și mie camera fără geam de la dormitorul Depoului București Călători și vreau să vă spun că imediat am anunțat Șeful de Depou și Șeful de Depou Adjunct și s-a chemat firma de termopan care sa verifice toate camerele și sa facă un deviz, și în plus s-a dispus înlocuirea tuturor saltelelor care nu au fost înlocuite cu altele noi pina acum .

  6. La Galati starea parcului rulant motor este critica. Se circula cu locomotive care au 3 motoare izolate, un singur compresor care debiteaza 10 bar in 12 min. Prin sala masinii balteste uleiul, tb sa fii extrem de atent ca sa nu aluneci si sa-ti rupi gatul.
    Mai nou datorita lipsei locomotivelor atat la Galati cat si la Bc trenurile 1772/1775 se remorca cu DHC Caterpilar. Zgomotul este atat de mare incat, dupa remorcarea unui tren iti tb ore bune sa-ti aduni gandurile. De caldura nu mai vb: inconjurat de geamuri mari fara jaluzele si flancat de doua motoare(MD+generator). Iar ca tacamul sa fie complet cand ajungi la dormitor la Bc ti se ofera o camera cu patura in loc de geam. De altfel spus dormitorul de la km 0 este intr-o stare deplorabila: camere cu geamuri sparte sau lipsa, fara nici un bec, lenjerie care seamana mai degraba cu un spalator, saltele si perne cu miros de nedescris.

  7. Românii câștigă de câteva ori mai puțin în comparație cu angajații statelor din Europa Centrală și de Est.

    Astfel, români sunt codașii Europei la capitolul câștiguri din salarii, potrivit zf.ro.
    Asta în timp ce, prețurile la benzină și la motorină sunt mai mari în România decât în Germania şi în Austria.
    Asta în timp ce, prețurile la utilități, la alimente și la electronice sunt similare cu cele din Uniunea Europeană.

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=806601&title=romanii-sunt-tinuti-in-mod-intentionat-cu-salarii-de-mizerie-pentru-a-fi-o-forta-de-munca-ieftina-pentru-multinationalele-straine-salarii-de-mizerie-de-300-450-de-euro-in-toate-regiunile-tarii-

  8. Nici la remiza Automotoare lucrurile nu stau pe roze,tot din cauza lipsei peselor de schimb,iar cele care merg reparate nu avem cu ce sa le reparam,nu se pot remedia defectiunile doar cu furtunul de aer,apa goala si spray de contacte.Recent,pentru a pune capat unor discutii ce deveneau interminabile intre personalul de reparatii ,sefii de tura si mecanici,s-a facut o incizie cu flexul de catre un coleg de la reparatii,la un radiator de apa,pentru a vedea ce se afla in interiorul acestuia:toti fagurii din interior sun plini de rugina ceea ce face ca lichidul de racire sa circule doar pe portiunile laterale ale radiatorului.Si de aici faptul ca majoritatea automotoarelor se confrunta cu supratemperaturi la motoarele diesel inca de la plecarea di Gara de Nord,iar colegii nostrii,domnii mecanici,sunt nevoiti sa incetineasca pentru a se raci motoarele pentru ca instalatia de ventilatie este inutila.Nu se pot remedia aceste lucruri sufland radiatoarele cu aer sau spalandu-le cu apa goala!Imagini cu acest radiator se pot vedea pe pagina S.U.S. C.F.R. CALATORI, de pe reteaua de socializare Facebook.Alta problema ar fi lipsa oamenilor si a sculelor,ni s-a promis de catre conducerea SCRL BRASOV,angajarea a patru lacatusi pentru remiza Automotoare,dupa doua luni de asteptare a ajuns doar unul si acela are varsta peste 50 de ani!Din cauza lipsei oamenilor,permanenta este asigurata noaptea doar de un singur om!Referitor la scule,se lucreaza cu scule uzate,decalibrate,rupte, s-a facut un raport de scule specifice activitatii de reparatii la automotoarele Desiro in lunile martie-aprilie,nici pana in ziua de azi nu s-a dat curs acestui raport nici ale celor facute anterior de catre cei din conducerea atelierului de reparatii!In prezent exista o singura cheie dinamometrica in toata remiza,si aia pe duca!

  9. Planurile de achiziţie ale SNTFC,,CFR Călători,,SA erau pentru anii 2012, 2013 și 2014 să fie cumpărate 240 de automotoare şi rame electrice, tocmai pentru a diminua sumele alocate motorinei şi întreţinerii acestora și pentru a crește confortul călătorilor, dar au fost amânate pentru perioada 2016- 2022 și sperăm să nu se mai amâne în continuare …

  10. Din câte știu eu :
    -La nivel de CFR Călători sunt 57 GM-uri și doar la 10 s-au făcut RR-uri .
    La nivel de SRTFC București sunt 22 GM-uri și s-au făcut doar 2 RR-uri.
    Consider că în 2016 trebuie suplimentate RR-urile și la GM-uri …
    Solicităm Ministrului Transporturilor suplimentarea sumelor de reparații mari la locomotivele CFR Călători la prima rectificare bugetară din 2016 …

  11. Ni s-a spus că la solicitarea ANSF și a SUS CFR Călători în 2016 s-au luat scule pentru SCRL Brașov SA conform raport de necessitate întocmit de Șef Secție București Călători- Domnul Inginer Gimpirea Daniel .
    Dar ANSF , Directorul SRTFC București și Șeful de Depou București Călători în 2016 mai au două obiective pentru Depoul de Locomotive București Călători : 1.)Modernizare instalație de iluminat la Remiza Circulară Hală RAD și Hală Proces Tehnologic și 2) Modernizare Depozit ulei . Ne punem întrebarea dacă cele două obiective enumerate pentru Depoul de Locomotive București Călători se vor realiza în anul 2016 sau vor rămâne doar pe hârtie ?

  12. Nemulţumirea noastră a mecanicilor de locomotive și automotor de la SNTFC,,CFR Călători,,SA este în primul rând legată starea actuală a parcului de material rulant activ : locomotive, automotoare, rame electrice, care este învechit și cu Reviziile Mari neefectuate conform programărilor (tip RR, RG) scadente de până la 7 ani, astfel că datorită deselor defectări oricând se poate întrerupe traficului feroviar de călători și pot rezulta întârzieri ale trenurilor de călători și în consecință călători nemulțumiți.

  13. Salariații în timpul muncii trebuie să se opună la orice formă de exploatare …

  14. Munca la negru conduce pe termen lung la sărăcie …

  15. În România se muncește mai mult decât în Uniunea Europeana pentru un salariu mai mic decât în Uniunea Europeana…

  16. Munca permite salariaților să se organizeze intre ei pentru a își reprezenta interesele în mod colectiv prin sindicate care prin intermediul dialogului social garantează o protecție socială membrilor lor de sindicat.

Share:

Alte articole

SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!

COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN

Read More »