C.S.A.T. a aprobat privatizarea societații CFR Marfă

Astăzi 05.02.2013, CSAT a dat undă verde “Privatizarii CFR Marfă”, iar “luni 11 februarie 2013 ora 10.00, la sediul Ministerului Transporturilor va fi dispus dezbaterii Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA și a mandatului Ministrului Transporturilor pentru implementarea acesteia”.

Ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România, considerăm că timpul va demonstra că “Privatizarea CFR Marfă”  este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile, pentru că dacă Statul nu mai are control asupra Operatorului de transport feroviar de călători de marfă de stat, ce va face România în timp de Război, calamități etc.

Garanția investitorilor de participare la licitație este de 10 milioane de euro/investitor, dar din informațiile pe care le avem noi, ținând cont că numai pe locomotive și vagoane dacă acestea s-ar vinde la preț de fier vechi s-ar obține circa 150 milioane de Euro, considerăm că garanția investitorilor de participare la licitație de 10 milioane de euro/investitor nu va fi o problemă, dar precizăm încă odată că ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România considerăm că timpul va demonstra că “Privatizarea CFR Marfă” este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile.

SHARE

88 Responses

  1. Poate sa-mi spuna cineva care sunt conditiile impuse investitorului strategic si daca are el cel putin ca Cifra de afaceri cit are Cifra de afaceri CFR Marfa?

  2. Aurelian poti sa-mi spui si mie sau poate sa-mi spuna cineva ce inseamna investitor stategic? Ce va face acesta din punct de vedere al investitilor strategice? Daca se va dovedi ca are bani atunci trebuie sa spuna si ce va face cu ei in domeniul feroviar sau va dezvolta o noua afacere in alt domeniu decit cel feroviar?

  3. Investitorul strategic care preia CFR Marfa si actiunile CFR Marfa de la IRLU are ca conditie sa poata dezvolta o noua afacere. Ce inseamna dezvoltarea unei noi afaceri, ma poate lamuri cineva?

  4. Din necazul celor de la marfa trebuie sa invatam si noi ,pentru ca asa cum spune Relu maine vine randul nostru si ne vor toca marunt marunt pe toti daca nu luam atitudine . Deci si parerea mea este ca cu conducerea pe care o avem la CFR Calatori si cu tradatorii de la conducerile celorlalte federatii nu trebuie sa ne mai purtam cu manusi . Azi a trecut prin dezbatere publica la ora 9.00, prin Comisia de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor cu aviz negativ la ora 13.00 , dar a trecut mai departe la Comisia de Privatizare azi la 16.00 si miine va trece prin CES, strategia de privatizare a CFR Marfa.

  5. Am inca in minte, o emisiune de saptaman trecuta de la o televiziune, unde au fost afisate pe ecran, numele directorilor de la CFR Marfa din ultimi 15 ani, despre care s-a zis ” acestia sunt cei care au devalizat CFR Marfa de-a lungul timpului ”. Dupa cum bine vedem si-au facut foarte bine treaba, acum fiind numai buna de privatizat pe nimic. Directorii au ramas cu rusinea (ma rog) si cu multe altele. Un exemplu pentru noi. Cu ce o sa ma incalzeasca pe mine, peste un an, cand fostii directori de la CFR Calatori o sa beneficieze de acelasi tratament. Pentru noi o sa fie prea tarziu.
    Si inca o aberatie. Se vrea vanzarea a peste 50% din CFR Marfa cu 60 mil. de euro (estimare facuta de specialisti din ministerul transporturilor) iar regiotrans si-a vandut 70% din actiuni cu 67 mil. de euro…..

  6. Alexa si Malamen spuneau ca marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore printr-un Ordin de Ministru va pune în pericol viața mecanicilor de locomotivă si automotor si deci si a călătorilor. Eu consider ca au dreptate Alexa si Malamen si ca mecanicii de locomotiva si automotor de calatori nu vor accepta marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore. Consider ca un astfel de Ordin de Ministru este o timpenie…

    1. Domnilor colegi cfr-isti am toata stima si aprecierea pentru dl.MAXIM RODRIGO am colaborat si colaborez in continuare cu dansul este foarte adevarat, nu va putea face foarte multe fara sprijinul nostru ,tocmai de acea fac apel la toti cfr-isti sa facem fromt comul cu FSTFR sau scut in jurul acestui presedinte de sindicat care este singurul interesat ca cfr-ul sa ramana al nostru nu sa intre pe mana privatilor(atat cat a mai ramas),nu trebuie sa ne bucuram de necazul celor de la marfa pentru ca maine vine randul nostru ne vor toca marunt marunt pe toti daca nu luam atitudine ,parerea mea este ca cu conducerea pe care o avem si cu tradatorii de la celelalte federatii nu trebuie sa ne mai purtam cu manusi ,astia nu sunt oameni de dialog nu vor sa te asculte stiu perfect ca noi avem dreptate ,dar nu vor sa ne asculte, probabil asa le dicteaza partidul, propiile interese si afaceri .Acestia ar merita o lectie din partea noastra ,o lectie pe care sa o tina minte si urmasii lor (ideal ar fi cu bata si toporul asta merita insa trebe sa dam dovada ca suntem mai destepti ca ei),

  7. Alexa spuneai ca se doreste a se da un Ordin de Ministru care să mărească serviciul maxim admis pe locomotivă de la 7 la 12 ore, Ordin care va pune în pericol viața mecanicilor de locomotivă si automotor si deci si a călătorilor, dar ca nu se ia în calcul că mecanicii de locomotivă si automotor de calatori ce fac serviciu in turnus nu pot fi apți medical și psihologic să facă serviciu de 12 ore la turnus , deoarece pe locomotivele actuale mecanicii de locomotivă și automotor de călători nu pot să reziste din punct de vedere al Sigurantei Circulatiei să facă serviciul de 12 ore pentru că și 7 ore serviciu pe aceste locomotive este prea mult. Eu consider ca daca se va da un astfel de Ordin de Ministru se va scurta si viata mecanicilor de locomotiva , dar vor fi si multe evenimente care duc si la pierderi de vieti omenesti din cadrul celor care vor circula cu trenurile de calatori de Stat , dar si private.

  8. Nu uitati ca nu este usor pentri Rodrigo sa dea curs la toate intampinarile in instanta .Dar eu stiu de cate ori ma sunat dupa ora 22 sa-mi spuna ce sa fac in instanta si mi-a trims note scrise .FITI ALATURI DE RODRIGO ALTFEL O SA ACCEPTATI POZITIA DE SUPUSI AI MAFIEI.

  9. Luciane iti spun ca am sa fiu tot timpul printre membrii de sindicat ai FSTFR , am sa-i reprezint si in instanta, am sa merg prin teritoriu pentru a le afla problemele pe teren si nu numai cele care mi se aduc la cunostinta, am sa-i reprezint la conducerea CFR Calatori, la Conducerea Ministerului Transportului, la Guvernul Romaniei, la Parlament si la Presedintie, precum si in relatiile cu toate organizatiile sindicale, astfel incit membrii de sindicat ai FSTFR sa aiba in continuare drepturi si sa fie respectati etc.

    1. De ce va este frica domnilor colegi,sa va puneti punctul de vedere!De ce va ascundeti dupa Presedintele Fstfr ,credeti ca singur poate invinge Mafia? A venit timpu sa infruntati MAFIA ce va este greu sa intelegeti?Sa plece cei ce ne-au vandut din 1989 .AVETI CURAJ FITI ALATURI DE RODRIGO ,altfel va veti linge pe rani in zadar.

  10. Domnule președinte MAXIM RODRIGO, bine ați venit pintre noi, ce-i care avem curajul de-a ne exprima liber, chiar și prin intermediul site-ul FSTFR.
    Pe când și alți lideri marcanți ai CFR-ului? Vreau să -l văd și pe d-l Președinte Măntescu de la FMLR, pe d-l Frățică de la FMC, având același curaj ca al d-tră, prin intermediul site-ului lor. Totuși nu cred să reușească ,,să se coboare la nivelul nostru”( am pus chilimelele, nu vă luați de mine). Sunt absolut sigur că nici de rușine n-au s-0 facă, cu toate că după umila mea părere de mult nu mai au așa ceva.
    Domnilor îmi pare nespus de bine, că apelul meu a fost auzit. Sper din tot sufletul, să continuați și chiar să spuneți si altor CFR-isti (mecanici de călători) ce facem noi aici.
    Vă felicit ptr. curaj și țineți-o tot așa, până la urmă ne vom face auziți și citiți de factorii de decizie.

    1. Nu ai inteles ?Astia care se dau mari LIDERI din 1989 au supt la Mama mafie si nici in al12 lea ceas nu vor sa plece șa ne lase sa ne crestem copii linistiti? NUvezi draga coleg ca nu se mai satura sa ne prosteasca pe fata?Fac referire la personajele pe care le-ai invocat si mie personal i-mi este lehamite sa le pronunt numele.

  11. Asa vreau sa fim uniti ,stand la caldura iarna si la umbra vara nu putem salva nimic din CFR-ul pe care l-am mostenit de la parintii si bunicii nostri ,lasati orgoliile si interesele personale de o parte,aratati celor care sunt factori de decizie ca sunteti profesionisti si aparati munca pe care o prestati.

  12. Dumitru sunt de acord cu tine ca CFR-istii, mai intii trebuie sa- si faca cunoscute punctele de vedere prin intermediul acestui SITE- fstf, apoi prin creerea unui real dialog social intre salariati si TESA de la CFR Calatori , dar si de la celelalte unitati feroviare si tot prin intermediul acestui SITE si speram ca in final sa ajungem la un dialog social real intre salariatii CFR-sti si reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru ai face pe toti factorii de decizie sa inteleaga cit de importante sunt unitatile feroviare de Stat pentru Romania si tot prin intermediul acestui SITE . Ai sa vorbim intre noi prin intermediul acestui SITE si daca vom considera necesar, o sa gasim impreuna si modul in care ducem mai departe lupta clasei muncitoare pentru mentinerea drepturilor obtinute de inaintasii nostri si pentru mentinerea in viata a unitatilor feroviare de Stat, dar si pentru ca Unitatile feroviare de Stat sa aiba si un viitor luminos.

    1. DOROBANTU VA TINE DE VORBA , DOMNILOR DE LA SINDICATE, NU CRED ?
      EL FACE CE VREA “MUSCHIUL” LUI CA DOAR ARE SPATE . PANA CAND, OARE ?
      RUSINOS CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI , S-AU ANGAJAT SUTE DE PILOSI SI ACUM SE PREGATESC SA CONCEDIEZE TOT PE CEI CARE MUNCESC LA CFR.

      1. Stimate Domn ,credeti ca toti Lideri DIN FSTFR pun botu la vrajelile Administratiei?Va inselati.

  13. Revin prin a va aminti ca pe 16 februarie 1933 Vasile Roaita a tras sirena si a declansat greva din cartierul CFR-ist . Ar trebui ca Presedintele FSTFR sa ia pozitie si sa inainteze un act scris la CFR Calatori pentru incetarea abuzurilor din partea acestora si ar trebui ca acel act sa-l aduca la cunostinta CFR-istilor si cred eu ca ar putea fi acela noua sirena care sa trezeasca la lupta CFR-istii, mai intii prin a-si face cunoscute punctele de vedere prin intermediul acestui SITE, apoi prin creerea unui real dialog social intre salariati si TESA CFR Calatori tot prin intermediul acestui SITE si speram ca in final sa ajungem la un dialog social real intre salariatii CFR-sti si reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru ai face pe toti factorii de decizie sa inteleaga cit de importante sunt unitatile feroviare de Stat pentru Romania.

  14. Spuneam ca Luni 11.02.2013 probabil vor semna cereri de demisie de la Punctul de Lucru Drobeta Turnu Severin si ultimii 4 mecanici de locomotiva care vor solicita la fel ca si ceilalti 10 mecanici de locomotiva ce au domiciliul tot la Drobeta Turnu Severin sa faca serviciu cu prezentarea si remizarea la Craiova si in aceasta situatie va dispare in sfirsit Punctul de Lucru Drobeta Turnu Severin, chiar daca FSTFR a cistigat in instanta anularea Programului de reorganizare si restructurare din 2011 care cuprindea si desfiintarea Punctului de Lucru Drobeta Turnu Severin. Asadar ce nu a reusit Programul de reorganizare si restructurare din 2011 , respectiv desfiintarea Punctului de Lucru Drobeta Turnu Severin, ce nu s-a reusit nici in anul 2012 si pentru ca s-a obtinut in instanta anularea Programului si deci si pastrarea Punctului de Lucru Drobeta Turnu Severin, noua conducere a SNTFC,,CFR Calatori,, SA si liderii de la FNFMC -Matei si Lacraru reusesc in anul 2013 fara Program de reorganizare prin metoda impusa a cererilor sa desfiinteze fara nici un folos Punctul de Lucru Drobeta Turnu Severin.

  15. Cruzimea regimului burghezo-mosieresc din 16 februarie 1933 seamana cu cruzimea regimului prezent pentru cei 14 mecanici de locomotiva de la Drobeta Turnu Severin care primesc in plus de la actualul regim si diminuarea salariului timp de 5 luni in anul 2013. Trebuie retinut ca toti cei 14000 salariati ai CFR Calatori primesc de la actualul regim refuzul de le inapoia in anul 2013 autorizatiile de calatorie, precum si bonusul reprezentind diminuarea salariului timp de 5 luni in anul 2013, incepind cu luna februarie a anului 2013.

  16. Din nou tractiunea este in fata. Luni 11.02.2013 probabil vor semna cereri de demisie de la Punctul de Lucru Drobeta Turnu Severin si ultimii 4 mecanici de locomotiva care vor solicita la fel ca si ceilalti 10 mecanici de locomotiva ce au domiciliul tot la Drobeta Turnu Severin sa faca serviciu cu prezentarea si remizarea la Craiova, desi se putea face serviciu ca si inainte de la Drobeta Turnu Severin cu prezentare si remizare la Drobeta Turnu Severin fara a se mai incalca toate drepturile mecanicilor de locomotiva din Drobeta Turnu Severin . Cit vor mai putea rabda mecanicii de locomotiva?

    1. Daca sunteti semnatarul acestui comentariu ?Va respect ca om ,dar pe plan profesional ,lasatima sa ma abtin.Astea nu sunt locomotive ,sunt Dricuri pe roti.NUUITATI VA RESPECT CA OM.

  17. Spuneam ca 10 mecanici de locomotiva cu domiciliul la Drobeta Turnu Severin au semnat cereri de solicitare a efectuarii prezentarii si remizarii la Craiova, renuntand la plata timpului necesar deplasarii de la Drobeta Turnu Severin la Craiova si Invers pentru a efectua serviciu cu prezentarea si remizarea la Craiova, desi se putea face serviciu ca si inainte de la Drobeta Turnu Severin cu prezentare si remizare la Drobeta Turnu Severin fara a se mai incalca toate drepturile mecanicilor de locomotiva din Drobeta Turnu Severin din cauza unui lider miscarist Matei Ion si a unui Lider Comercialist Lacraru, ce se dau lideri tractionisti de la FNFMC si care contribuie din nou la determinarea si a celorlalti 4 mecanici de locomotiva ramasi sa -si faca cereri pentru a-si pierde drepturile lor dobindite cu singe, asa cum arata Dumitru drepturile acestor 14 CFR-isti sunt dobindite in lupta clasei muncitoare si acest fapt se observa la Dumitru cind vorbeste despre 16 februarie 1933 si despre Vasile Roaita.

  18. Pe 16 februarie 1933 Vasile Roaita a tras sirena si a declansat greva din cartierul CFR-ist . El s-a numarat printre victimele represiunii din 16 februarie 1933.A PLATIT CU VIATA SA dar A RAMAS IN ISTORIE CA CEL CARE A TRAS SIRENA.

  19. BVC-ul Romaniei pe 2013 are in calcul citi mai multi bani pentru privati si ce ramine pentru societatile de stat.

  20. Cu privatizarea CFR Marfa , Guvernul mimeaza privatizarea pentru ca Statul in realitate pierde si nu cistiga decit multe nemultumiri.

  21. Eu cred ca este bine sa distrugem mecanicii de locomotiva de la Punct Lucru Drobeta Turnu Severin pentru ca si Matei Ion un lider miscarist sustine acest lucru.

  22. Nu-mi vine sa cred cum se dispune asupra unor mecanici de locomotiva de calatori de la Drobeta Turnu Severin ca sa fie scosi din programul de lucru lunar al lunii februarie 2013 pentru ca nu accepta sa semneze CIM-urile cu prezentarea si remizarea la Craiova, desi nu au trenuri de calatori pentru prezentarea la serviciu si pentru deplasarea la domiciliu si zilnic vor pierde inca odata in plus timpul pontat nepontat ca si ceilalti 10 colegi ai lor care au semnat cereri de aprobare a renuntarii platii timpului necesar deplasarii de la Drobeta Turnu Severin la Craiova si Invers pentru a efectua serviciu desi se putea face serviciu ca si inainte de la Drobeta Turnu Severin cu prezentare si remizare aici fara a se mai bate joc de mecanicii de locomotiva din Drobeta Turnu Severin din cauza unui lider miscarist Matei Ion si a unui Lider Comercialist Lacraru, ce se dau lideri tractionisti de la FNFMC. Domnule Matei Ion si Domnule Lacraru sunteti rusinea CFR si sunteti cei mai prosti tractionisti miscaristi comercialisti .

  23. Mai multi CFR-isti spuneau ca ,,Ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România, considerăm că timpul va demonstra că “Privatizarea CFR Marfă” este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile, pentru că dacă Statul nu mai are control asupra Operatorului de transport feroviar de marfă de stat, ce va face România în timp de Război, calamități etc.,,. CFR marfa , CFR Calatori si CNCF CFR SA trebuie sa fie in continuare majoritare de Stat pentru ca Statul sa mai poata dispuna sa poata fie asigurat si in Romania un transport social de calatori si un transport de marfa feroviar.

  24. Dragii mei colegi ,eu unu am asistat la o discutie cu 8 ani in urma cand sa pus problema prelungirii serviciului continuu maxim admis pe locomotiva la Operatorul Privat unde lucram in acea perioada.Din pacate la Privat Sindicatele nu sunt agreate si fostii nostri colegi actuali pensionari si angajati la firmele private sunt in stare sa accepte orice numai sai tina la servici.Au uitat ca in urma lor mai suntem si noi cei mai tineri,dar asa sunt uni care din pacate fac parte din rasa umana.Dar sa nu uitam ,pentru a modifica disp.35 trebuiesc aduse imbunatatiri cum ar fi: confortul pe locomotivele si automotoarele din dotarea SNTFC CFR SA ,starea INFRASTRUCTURI,CONDITIILE LA dormitoarele la capetele de sectie,motivarea salariatului pentru a accepta modificarea Disp 35.Numai cine nu stie ce sacrificii face mecanicul de locomotiva poate fi de acord cu prelungirea serviciului maxim admis pe locomotiva in situatia in care se afla CFR ul azi,ca si Domnul Maxim Rodrigo fac apel la celelalte SINDICATE siFEDERATII din CFR ,NU ACCEPTATI modificarea Disp.35,ganditiva si la cei care vin din urma noastra.

  25. Raspuns al Presedintelui FSTFR pentru Alexa care spunea ,,Eu cred ca toti mecanicii de locomotiva si automotor de calatori ar trebui sa se uite pe acest SITE si sa comenteze si sa arate ce impact negativ va avea un astfel de Ordin de Ministru si asupra vietii mecanicilor de locomotiva si automotor de calatori si asupra Sigurantei Circulatiei. Sindicate ale mecanicilor de locomotiva ce masuri luati? Vati informat membrii de sindicat despre posibilul aberant Ordin de Ministru care să mărească serviciul maxim admis pe locomotivă de la 7 la 12 ore? ,,. Presedintele FSTFR a informat toti presedintii de sindicate afiliate la FSTFR despre Proiectul de Ordin de Ministru prin care se doreste marirea serviciului maxim admis pe locomotivă de la 7 ore la 12 ore si la mecanicii de locomotiva si automotor de calatori in turnus ;i a si primit raspuns de la multe din Sindicatele afiliate la FSTFR in acest sens. Presedintele FSTFr a solicitat Ministerului Transporturilor si Comisiei de Dialog Social a Ministerului Transporturilor, precum si CSN Meridian sa nu promoveze un astfel de Ordin de Ministru inca de la primele solicitari ale sindicatelor afiliate la FSTFR, iar in continuare solicitari ale altor sindicate afiliate la FSTFR catre Ministerul Transporturilor si Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor, precum si catre CSN Meridian au fost transmise cu numar de inregistrare de la adresanti. Pina in prezent nu s-a primit la FSTFR nici un raspuns scris de la Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor si nici de la ceilalti adresanti , ceea ce ne face sa speram ca au renuntat la a promova un Proiect de Ordin De Ministru care s-a incercat a se promova si cu doi ani in urma si care a ramas si atunci la faza de proiect pentru ca atunci conducerea Ministerului Transporturilor in frunte cu doamna Ministru Anca Boagiu a analizat corect si a dispus corect asupra acestui Proiect de Ordin de Ministru. Consideram ca CSN Meridian va sustine punctul nostru de vedere si ca la Comisia de Dialog Social ce va avea pe Ordinea de zi , Proiectul mentionat sa desemneze reprezentantul de la FSTFR pentru aceasta Comisie si nu pe cel de la FNFMC, pentru ca este un Proiect de Ordin de Ministru ce mareste serviciul maxim admis pe locomotiva pentru salariatii ce sunt majoritatea membrii de sindicat ai FSTFR . Consideram ca si reprezentantii celorlalte Confederatii Sindicale ce sunt tot CFR-isti dar pe care ii afecteaza mult mai putini membrii de sindicat sa nu promoveze si sa nu-si dea acceptul scris pe vreun inscris pe care nu apare din partea CSN Meridian ca reprezentant in Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor- membru supleant al Comisiei- Maxim Rodrigo Gabriel si speram ca din partea reprezentantilor Confederatilor Sindicale care sunt si ei CFR-isti sa nu aiba alta pozitie decit cea a FSTFR adusa la cunostinta CSN Meridian si exprimata de Maxim Rodrigo Gabriel ce reprezinta in realitate majoritatea mecanicilor de locomotiva si automotor de calatori. Precizez ca tinind cont ca in Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor face parte si domnul Mantescu Iulian care reprezinta in realitate mecanicii de locomotiva de marfa si o parte mai mica din mecanicii de locomotiva de calatori , consider ca si domnul Mantescu Iulian va sustine ca se poate da cel mult un Ordin de Minstru care sa aiba acelasi continut ca dispozitia existenta in prezent de 7+1 ore pentru serviciul maxim admis pe locomotiva pentru toti mecanicii de locomotiva si automotor de calatori si de la Stat si de la ,,privati,,.

    1. “Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, se declara multumit de proaspatul director al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, pe care il considera “smart” si despre care sustine ca nu il cunostea pana sa il numeasca in functie, scrie gandul.info.

      “L-am schimbat pe directorul de la CFR Calatori si acesta care e acum mi se pare smart (inteligent engl n.n.), asa. Prima oara l-am vazut acum doua saptamani, dar mie mi se pare OK”, a declarat miercuri Relu Fenechiu.

      Cand te uiti la DOROBANTU VALENTIN vezi orice numai un om inteligent nu pare.

      “Am intrebat si eu care sunt directorii din companie (CFR Calatori n.n.). Am vazut vreo doi. Acesta mi s-a parut destept si l-am pus. Tu cum ai pune un director?”, a intrebat retoric Fenechiu.”
      Il credeti pe ministru dragi CFR-isti ? Auzi tupeu, i s-a parut destept ! Asta inseamna ca pe noi toti ne crede prosti !

      Una dintre primele decizii ale noului director al CFR Calatori,”inteligentul” Valentin Dorobantu, a fost sa taie o zi pe luna din programul angajatilor CFR Calatori, timp de cinci luni, cu diminuarea corespunzatoare a salariului. Motivul invocat a fost situatia dificila a CFR Calatori. Ministrul Transporturilor a explicat pentru gandul ca decizia va fi aplicata incepand cu 1 februarie.

      SA VEDETI DRAGI CFR-ISTI CAT O SA PLATESCA FENECHIU PENTRU “ABUZURILE GROSOLANE” PE CARE LE FACE DIRECTORUL “SMART” VALENTIN DOROBANTU, CAT DE CURAND ! foarte curand…

  26. Vlade spuneai ca ridică mari semne de întrebare privind faptul cum s-a ajuns la situaţia dezastruoasă în care se zbate, de câţiva ani, SNTFM CFR Marfă. Eu ma intreb cum contractele de prestari servicii de marfa cele mai profitabile au fost pierdute de CFR Marfa care le detinea anterior preluarii lor de catre operatorii de transport feroviar de calatori privati? S-a procedat oare ca la CFR Calatori care s-a retras si se retrage de pe sectiile de circulatie si care isi anuleaza trenurile de calatori in timp ce pe sectiile resoective intra operatorii de transport feroviar de calatori privati cu mult mai multe trenuri de calatori pline cu subventii pentru ei? CFR-isti comentati si voi pe acest SITE si aratati cum de s-a ajuns la situaţia dezastruoasă în care se zbate, de câţiva ani, SNTFM CFR Marfă si cum se poate evita a se ajunge la o astfel de situatie si la CFR Calatori.

  27. Tibi spuneai ca se dorește a se emite un aberant Ordin de Ministru care să mărească serviciul maxim admis pe locomotivă de la 7 la 12 ore, Ordin care va pune în pericol viața mecanicilor de locomotivă si automotor si deci si a călătorilor, dar ca nu se ia în calcul că mecanicii de locomotivă si automotor de calatori ce fac serviciu in turnus nu pot fi apți medical și psihologic să facă serviciu de 12 ore la turnus , deoarece pe locomotivele actuale mecanicii de locomotivă și automotor de călători nu pot să reziste din punct de vedere al Sigurantei Circulatiei să facă serviciul de 12 ore pentru că și 7 ore serviciu pe aceste locomotive este prea mult? Eu nu cred ca cineva poate gindi asa ceva si nu cred ca un Ministru al Transporturilor poate semna un astfel de Ordin. Eu cred ca toti mecanicii de locomotiva si automotor de calatori ar trebui sa se uite pe acest SITE si sa comenteze si sa arate ce impact negativ va avea un astfel de Ordin de Ministru si asupra vietii mecanicilor de locomotiva si automotor de calatori si asupra Sigurantei Circulatiei. Sindicate ale mecanicilor de locomotiva ce masuri luati? Vati informat membrii de sindicat despre posibilul aberant Ordin de Ministru care să mărească serviciul maxim admis pe locomotivă de la 7 la 12 ore?

  28. Azi 07.02.2013 la ora 22.15 uitându-mă pe Antena 3 la secvențe din diferite filme am văzut un tren de călători al CFR Călători cu 17 vagoane în circulație și mi-am adus aminte cu plăcere ce lungi și frumoase erau trenurile de călători înainte să apară operatorii de transport feroviar de călători privați începând din 2006. Din 2006 și până în 2013 am început să vedem trenuri de călători din ce în ce mai scurte, iar acum majoritatea trenurilor de călători au o locomotivă și un vagon sau sunt dint-un automotor sau dintr-o ramă electrică atât la CFR Călători cât și la ,,Privații de călători,, . Mai mult la CFR Călători ne uităm cum de la circa 1800 trenuri de călători pe zi în prezent sunt circa 1300 trenuri de călători pe zi și numărul lor scade și mai mult acum când Director General al CFR Călători este domnul Valentin Dorobanțu. Oare apariția operatorii de transport feroviar de călători privați prin efectul concurenței loiale a scurtat și trenurile de călători ale CFR Călători și le-a și micșorat numărul în permanență, au scăzut circa 500 trenuri de călători de la CFR Călători pe zi și au crescut la circa 800 trenuri de călători pe zi la operatorii de transport feroviar de călători privați . Domnule Director General Valentin Dorobanțu opriți micșorarea numărului trenurilor de călători pe zi de la CFR Călători pentru a nu se spune că ați contribuit la micșorarea numărului trenurilor de călători ale CFR Călători.

  29. Ridică mari semne de întrebare privind faptul cum s-a ajuns la Situaţia dezastruoasă în care se zbate, de câţiva ani, SNTFM CFR Marfă.
    Ridică mari semne de întrebare privind graba Ministrului Transporturilor-domnul Relu Fenechiu de a privatiza SNTFM CFR Marfă SA în orice condiţii.
    Ridică mari semne de întrebare referitor la faptul ca 6215 terenuri nu au fost luate in calculul sumei de pornire a licitatiei etc.

  30. Se încearcă distrugerea Ramurii de Tracțiune prin crearea de tensiuni permanete si prin schimbarea conducerilor Depourilor de Locomotive si cu perspectiva schimbarii săptămânale a acestora daca diferiti salariați ,,greșesc,, în activitatea lor , tocmai pentru a crea dezordine în momentul în care se dorește a se emite un aberant Ordin de Ministru care să mărească serviciul maxim admis pe locomotivă de la 7 la 12 ore, Ordin care va pune în pericol viața mecanicilor de locomotivă si automotor si deci si a călătorilor, dar nu se ia în calcul că mecanicii de locomotivă si automotor nu pot fi apți medical și psihologic să facă serviciu de 12 ore la turnus , deoarece pe locomotivele actuale mecanicii de locomotivă și automotor de călători nu pot să reziste să facă serviciul de 12 ore pentru că și 7 ore serviciu pe aceste locomotive este prea mult. Învățați domnule Director General Valentin Dorobanțu din transportul de călători , respectiv Director General de la CFR Călători să nu faceți și dumneavoastră greșeli ca la CFR Marfă și să dați posibilitatea și la CFR Călători ca și la CFR Marfă unde acum se poate da un mare tun de către băieții deștepți care vor să o cumpere pe nimic, nici măcar la preț de fier vechi. Domnule Director General Valentin Dorobanțu observând cum anulați trenurile de călători pe bandă rulantă sperăm totuși că nu doriți să fiți ca Nicolaeciuc de la CNCF,,CFR,,SA sau ca alți Directori Generali de la SNTFM,,CFR Marfă,,SA din ultima perioadă care au dus CFR Marfă spre privatizare. De ce CFR-ul a permis să aibă astfel de Directori Generali ?

  31. Paul spui ca sti Depoul Bucuresti Calatori. Atunci sti ca acum orice mecanic de locomotiva daca vrea poate schimba Seful de Depou si Sefu de Depou Adjunct. Atunci sti ca acum si orice meserias de pe SCRL -Sectia de Reparatii Bucuresti Calatori ar putea schimba Sefu de Sectie care a ocupat sectia de reparatii Bucuresti cu Ploiesteni si acum ploiestenii au si Sef Depou Adjunct din Ploiesti la Depoul Bucuresti Calatori. Se vrea fuziunea prin absorbtie a Depoului Ploiesti si a Sectiei de Reparatii Ploiesti la Depoul Bucuresti Calatori si la Sectia de Reparatii Bucuresti Calatori. Apropo si Seful de sectie Bucuresti Calatori este tot Ploiestean.

    1. Dle Gheorghe este un lucru neplacut cand esti detasat intr-o unitate si esti primit cu ostilitate datorita faptului ca provi din alta zona geografica, alta unitate. Parerea mea ca om care am muncit in mai multe unitati inclusiv la Privat, cine este competent trebuie acceptat si respectat.Iar despre Fuziunea despre care ai amintit ,nu am cunostinta.In incheiere vreau sa spun ca nu conteaza de unde este Seful de Dep.Adj. de la BC,CONTEAZA ce are de gand sa faca si despre faptul ca mecanicul sau meseriasul poate schimba seful de unitate aceste masuri se iau dupa o analizare corecta a situatiei existente.

  32. Am uitat un lucru important. Transmiteții și d-lui Măntescu de la FML aceste date, pentru că probabil nu le ,,cunoaște”.

  33. Doamnă sau domnișoară Felecia, aveți tot respectul meu ptr. comentariul d-tră. Aș vrea cât mai multe asemenea comentarii și atunci site-ul și-a atins scopul. Acela de informare și mai ales să atragă cât mai mulți CFR-iști să-și exprime deschis opinile. Opinii care sunt foarte importante ptr. FSTFR (acesta este un barometru).
    Sper să mai citesc asemenea informații, care de altfel nu le cunoșteam. Mulțumesc.

  34. Atentie! Se vrea Privatizarea CFR Marfa de FMI si CSAT, se vrea de catre Ministerul Transporturilor transferarea Spitalelor CFR spre distrugere,Privatii vor ca mecanicii de locomotiva si automotor sa aiba serviciul maxim admis in loc de 7 ore ca sa fie 12 ore si deci nu-i mai intereseaza de Siguranta Circulatiei pe Calea Ferata Romana,CFR Calatori isi anuleaza in ultima perioada zeci de trenuri de calatori pe diverse motive ,Ungurii vor tinut secuiesc in Romania conform afirmatilor ambasadorului Ungariei la Bucuresti etc.

  35. Spitalele CFR pleaca si ele in neant pentru ca la Ministerul Sanatatii nu pot ramane pentru ca Legea Spitalelor contine doar Spitale Universitare si Centre de Cercetare si vor apare multi ,,privati,, pentru ca ,,privatii,, doresc sa primeasca subventii. Trebuie retinut ca nici autoritatile locale nu vor sa preia Spitalele CFR fara Ambulatorii( fara Comisiile de Siguranta Circulatiei) pentru ca Ambulatorile sunt cele care primesc subventii de la Statul Roman. Nu uitati ca Personalul salariat cu atributii in Siguranta Circulatiei trebuie sa fie apt din punct de vedere medical si psihologic si examinarea medicala si psihologica a Personalului salariat cu atributii in Siguranta Circulatiei se asigura in prezent de Spitalele CFR si de ce trebuie sa se transfere la Ministerul Sanatatii, Minister care si-a inchis mare parte din propiile spitale .

  36. Privatizarea SNTFM,,CFR Marfa,,SA ar putea fi considerata ca un jaf din Romania.

  37. Paul vezi ca FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI din ROMANIA are in componenta si un sindicat de la compania de infrastructura feroviara CNCF CFR SA , respectiv pe Sindicatul National Tehnic din Infrastructura Feroviara Publica ce are ca Presedinte pe domnul Olteanu Mihai.

  38. Paul vezi ca FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI din ROMANIA are in componenta si sindicate de la SCRL Brasov SA ce este Filiala SNTFC,,CFR Calatori,,SA , respectiv de la SCRL Sectia Bucuresti Calatori, SCRL Sectia Satu Mare, SCRL Sectia Tecuci,SCRL Sectia Sibiu, SCRL Medgidia, SCRL Piatra Olt, SCRL Brasov etc.

  39. PRESEDINTELE MAXIM RODRIGO GABRIEL reprezinta FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI din ROMANIA formata din majoritatea mecanicilor de locomotiva de calatori din Romania, din salariati de la Ramura Comercial Calatori de pe STFC Brasov, STFC Cluj si STFC Iasi, din salariati de la Ramura Vagoane Calatori de pe STFC Bucuresti, STFC Craiova, STFC Cluj, si din salariati TESA etc.

    1. DLE Gheorghe ,nici nu stiti cat respect va port reparatorilor de locomotive deoarece este profesia mea de baza si pe care am practicato de la17 ani la DEP. B.C. singura mea speranta este aceea de a se afilia si alte organizatii din CFR sa vedem ce putem face ca sa mergem mai departe .

  40. FMI nu impune privatizarea CFR Marfă

    În acordul cu Fondul Monetar se stipulează că CFR Marfă trebuie „să reducă personalul cu încă 3.000 de posturi”, iar „privatizarea totală să fie efectuată atunci când condiţiile de piaţă permit acest lucru” • Curtea de Conturi a constatat că există foarte multe terenuri neinventariate, iar vagoanele sunt casate la fier vechi fără a se încasa vreun ban • În timpul mandatului fostului ministru Ovidiu Silaghi, au fost angajate foarte multe pile – prieteni sau rude -, care, în cazul privatizării companiei, vor încasa lefuri compensatorii de 10-12.000 de euro

    Raportul Curţii de Conturi pe anul 2011 evidenţiază situaţia dezastruoasă în care se zbate, de câţiva ani, SNTFM CFR Marfă, iar graba ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, de a o privatiza în orice condiţii, ridică mari semne de întrebare privind modul în care se respectă acordul cu FMI.

    Inspectorii Curţii de Conturi au constatat că, în perioada 2010-2011, la CFR Marfă şi sucursalele sale, existau terenuri neinventariate, iar bugetele au fost prejudiciate prin pierderi patrimoniale. Totodată, veniturile proprii nu au fost realizate din cauza creanţelor prescrise şi a nerespectării unor clauze contractuale.

    1.200 de vagoane, casate gratis

    Potrivit raportului Curţii de Conturi, sucursalele regionale ale CFR Marfă nu au inventariat terenuri în valoare de 27,04 milioane de lei şi nu au efectuat inventarierea tuturor elementelor patrimoniale la termenul prevăzut de lege. De asemenea, din derularea contractului privind efectuarea lucrărilor de dezmembrare şi tăiere/ şarjare a 1.200 de vagoane aprobate la casare, s-a constatat că CFR Marfă – Sucursala Transilvania a fost păgubită de firma prestatoare, prin înstrăinarea materialelor deţinute în custodie (2.575,245 tone materiale feroase rezultate din dezmembrarea vagoanelor) fără plata contravalorii acestora – aproximativ 206.000 lei. „Sunt terenuri de zeci de milioane de euro neinventariate şi neevaluate de CFR Marfă. Anual, conducerea CFR Marfă este obligată să inventarieze şi să reevalueze activele din patrimoniu. Vânzarea dubioasă la fier vechi a vagoanelor CFR Marfă este o practică de mai bine de zece ani. Există firme private care cumpără vagoane de la CFR Marfă cu un preţ şi apoi sunt vândute ca fier vechi în Turcia, la preţuri de cinci ori mai mari”, a declarat un lider sindical, recent, pentru un post de televiziune.

    Printre principalele abateri descoperite de inspectorii Curţii de Conturi la CFR Marfă, se numără „nerespectarea clauzelor contractuale stabilite prin contractul de achiziţie publică referitoare la cantitatea şi calitatea bunurilor livrate/ lucrărilor executate/ serviciilor prestate şi/ sau la termenele stabilite” şi „nerespectarea de către prestatori a numărului de zile de imobilizare aferent reparaţiilor periodice la vagoane şi locomotive, conform proceselor-verbale de recepţie definitivă şi predare în exploatare a vehiculelor”. Totodată, s-a mai descoperit „ineficienţa utilizării resurselor umane, materiale, financiare, alocate unui program sau proiect” şi, în acelaşi timp, s-a arătat că „procedurile urmate pentru realizarea programului audit sunt ineficiente, din cauza stabilirii tarifelor de închiriere a vagoanelor de marfă mai mici decât cele aprobate prin Tariful Intern de Mărfuri al CFR Marfă”. În plus, Curtea de Conturi a constatat „nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/ 2002, privind obiectivele ce trebuie auditate cel puţin o dată la trei ani, rezultată din constatarea că nu a fost efectuată nicio misiune de audit asupra sistemului financiar contabil şi pentru identificarea eventualelor erori”.

    Recomandare

    Inspectorii Curţii de Conturi au recomandat conducerii CFR Marfă analizarea clauzelor contractuale în contractele de vânzare fier vechi, precum și elaborarea unui contract-cadru tip de vânzare de fier vechi care să cuprindă clauze de penalizare pentru nerespectarea clauzelor contractuale de către cumpărător. Totodată, s-a cerut analiza tarifelor de închiriere a vagoanelor de marfă şi dispunerea măsurilor de actualizare a acestora, corelat cu nivelul veniturilor prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 şi cu condiţiile de piaţă.

  41. DOMNULE PRESEDINTE MAXIM RODRIGO FEDERATIA PE CARE DVS. O REPREZENTATI reprezinta majoritatea mecanicilor de locomotiva de calatori din Romania

  42. Daca a-ti venit de placere la CFR hai sa nu o lasam sa Moara ,aici ne-am mancat tineretea si sanatatea ,cine nu este de acord cu mine sa ne lase si sa plece ,ca mai devreme sau mai tarziu o sa Clacheze pentru c a nu au vocatie.

  43. CA punct de vedere pentru TIBI menirea serviciului SC DIN STFC 1-8 nu este acela de a sta la panda la peron sa vada daca mecanicul a luat pachete ,sau a luat un copil propriu ca sa-i insufle placerea de afi Mecanic de Locomotiva,pentru ca si noi ne-am ales profesia asta din cauza ca am fost acceptati de batranii CFR pe langa ei.I-MIPERMIT SA LE RECOMAND celor care sa bazat pe turnatorie,spaga,sa uite de aceste metode ca laParticular sunt ZERO.VA doresc succes.PAUL

  44. Stimati colegi sunt sigur ca singurii care lupta pentru SNTFC CFR SA sunt membrii FSTFR reprezentati de Spaniolu ,nu trebuie s-al lasam singur.Suntem generatia care trebuie sa rupa tacerea,de ce nu intreaba nimeni de starea locomotivelor?De ce nu spune nici o persoana care a insotit un tren de calatori ,ca a stat in picioare de la PLOIESTI la BUCURESTI sau la BACAU .DEce nu se termina cu promovarea pe criterii de rudenie?OARE cine a promovat aceste reguli?I-mi este rusine dupa 29 de ani de munca laCFR sa sun ca lucrez la CFR.

  45. Tibi -apropo de Serviciul SC si de sectia Bucuresti -Constanta – sa sti ca pina nu se intimpla o catastrofa feroviara nu se vor implica organele SC pe sectia Bucuresti-Constanta si nici pe alte sectii, findca este mai convenabil sa faci paza la cap de peron in statia Bucuresti Nord si sa constate ca sunt locomotivele murdare etc.

  46. Luciane vezi ca si Sindicatul Mecanicilor din Depoul Bucuresti Calatori si toti mecanicii din Depoul Bucuresti Calatori sunt alaturi de FSTFR. La fel si multi alti mecanici de locomotiva si automotor de calatori din toata tara si sigur si Sindicatul Mecanicilor de Locomotiva din Depoul Sibiu. Te ingrijoreaza pe buna dreptate stresul pe care noul Director General Valentin Dorobantu il face prin serviciile SC pe care le-a transformat in Servicii de Paza care nu mai fac nimic din activitatea de Siguranta a Circulatiei si care acum fac doar constatari care trebuia sa le faca Firmele de Paza tocmai pentru a aschimba conducerile de la Tractiune si astfel Director Tractiune este un vagonar, la Depoul Bucuresti Calatori se va schimba si aici conducerea sa VEDEM CU CINE, tot cu vagonari, poate cu salariati de la comercial sau cu salariati din cadrul serviciului SC si toate astea pentru ca de exemplu pe sectia Constanta -Bucuresti unde sunt 74 actionari de butoane de Depasire Ordonata si circa 34 Ordine de circulatie la fiecare pereche de trenuri de calatori , serviciul SC nu face insotiri pentru ca Siguranta Circulatiei nu mai este o prioritate probabil , ci doar serviciul de paza.

  47. Luciane stai linistit ca CFR Calatori nu se va privatiza si nici nu se va da pe gratis . Tine minte exista FSTFR.

    1. Cu o floare nu faci primăvară, chiar dacă am mare încredere în FSTFR ( aici mă îngrijoreză alceva ).

  48. DA, DA, DA, bravo guvernului Ponta, a mai găsit ceva de vânzare. Urmează CFR CĂLĂTORI, dar ăsta nu se vinde, se dă de pomană.
    Jurământ de ministru : Jur să-mi dăruiesc toată puterea şi priceperea pentru propăşirea spirituală şi materială a poporului român, să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a Români. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!.
    Ce spuneți, s-a ținut de jurământ?
    Nu comentez decât atât: 1 locomotivă electrică, 120 T+1,4 lei kg/fier vechi= 168000 lei, transformați în Euro=37333,33. Dacă suma asta o înmulțim numai cu 5 locom. așa zise în conservare, câte știu eu într-un PAE, avem frumoasa sumă de 186666,65 EURO numai din fier vechi, nu mai punem altele.
    Dacă ei sunt DEȘTEPȚI, noi cum ne numim ???

  49. Imediat după ce a apărut Raportul MCV, liberalul Relu Fenechiu a predat atribuţiile de ministru al Transporturilor, pentru perioada 1-18 februarie 2013, către secretarul de stat Cristian Ghibu. În lipsa lui Fenechiu, Cristian Ghibu va semna în numele său și pentru el toate documentele care vizează activitatea Ministerului Transporturilor.

    Curios este faptul că Relu Fenechiu a renunţat la atribuţiile de ministru al Transporturilor pentru 18 zile, dar, luni, a mers în calitate de ministru la Aeroportul Otopeni şi a încercat să pună ordine în activitatea de taximetrie. În plus, astăzi, Consiliul Suprem de Apărare a Țării discută privatizarea CFR Marfă, iar ministrul Transporturilor trebuie să fie prezent pentru a prezenta situaţia societăţii şi, totodată, pentru a afla care este decizia privind viitorul celui mai mare operator de transport feroviar de marfă al României. De ce a renunţat Fenechiu pentru 18 zile la şefia ministerului? Oare să-şi pregătească apărarea pentru procesul din 20 februarie unde este cercetat pentru afacerea „Transformatorul”?

    1. “Ministrul Transporturilor vrea să vândă CFR Marfă la preţ de dumping, prin intermediul unor directori .• Trioul lui Relu Fenechiu, format din Cristian Ghibu, Denisa Filipescu și George Micu, a început o campanie de intabulare a unor bunuri imobiliare poziționate în zone atractive – terenuri care, ulterior, vor fi „donate” celor care au pus umărul la privatizarea companiei • Atât Ministerul Muncii, cât şi Corpul de control al prim-ministrului, au confirmat că CFR Marfă a avut conducere ilegală în mandatul Ancăi Boagiu

      Ca demers premergător privatizării CFR Marfă, ministrul Relu Fenechiu și oamenii săi au demarat o acțiune de amploare: intabularea terenurilor celui mai mare transportator feroviar de marfă al României. Această activitate își găsește acoperire, cu ușurință, și în Codul CAEN, sub denumirea „Lucrări de pregătire a terenului” (Cod CAEN 4312). Dar nu la propriu, ci la figurat.

      Imediat după numirea sa în funcţie, ministrul Transporturilor a declarat că CFR Marfă nu trebuie privatizată. După câteva zile, Fenechiu s-a răzgândit, anunțând că va fi vândută unui investitor strategic. Mai mult, liberalul a fixat şi un preț – unul de dumping – pentru viitorul cumpărător, care va trebui să depună o garanţie de 10 milioane de euro, pentru o licitaţie care porneşte de la 61,5 milioane de euro. Mai nou, ministrul Transporturilor şi-a predat atribuţiile, până la data de 18 februarie 2013, către secretarul de stat Cristian Ghibu, atitudine care trebuie interpretată tot din perspectiva jocului de-a alba-neagra în care a fost atrasă CFR Marfă, evaluată, în perspectiva privatizării, la circa două miliarde de euro.

      Surprinzător, poate, pentru unii, cei prin intermediul cărora ministrul liberal vrea să vândă la fier vechi cel mai mare transportator feroviar de marfă al României sunt oameni ai Partidului Democrat-Liberal. Este vorba, în primul rând, de secretarul de stat Cristian Ghibu – ieșean, ca și Relu Fenechiu -, alături de alte două persoane de încredere ale Ancăi Boagiu: Denisa Filipescu – director general al CFR Marfă – şi George Micu – consilier pentru privatizare şi şef de cabinet al lui Cristian Ghibu.”

      1. “Relu Fenechiu continuă privatizarea CFR Marfă. Operațiunea „Cod CAEN 4312”

        Ministrul Transporturilor vrea să vândă CFR Marfă la preţ de dumping, prin intermediul unor directori promovaţi şi garantaţi de PDL • Trioul lui Relu Fenechiu, format din Cristian Ghibu, Denisa Filipescu și George Micu, a început o campanie de intabulare a unor bunuri imobiliare poziționate în zone atractive – terenuri care, ulterior, vor fi „donate” celor care au pus umărul la privatizarea companiei • Atât Ministerul Muncii, cât şi Corpul de control al prim-ministrului, au confirmat că CFR Marfă a avut conducere ilegală în mandatul Ancăi Boagiu

        Ca demers premergător privatizării CFR Marfă, ministrul Relu Fenechiu și oamenii săi au demarat o acțiune de amploare: intabularea terenurilor celui mai mare transportator feroviar de marfă al României. Această activitate își găsește acoperire, cu ușurință, și în Codul CAEN, sub denumirea „Lucrări de pregătire a terenului” (Cod CAEN 4312). Dar nu la propriu, ci la figurat.

        Imediat după numirea sa în funcţie, ministrul Transporturilor a declarat că CFR Marfă nu trebuie privatizată. După câteva zile, Fenechiu s-a răzgândit, anunțând că va fi vândută unui investitor strategic. Mai mult, liberalul a fixat şi un preț – unul de dumping – pentru viitorul cumpărător, care va trebui să depună o garanţie de 10 milioane de euro, pentru o licitaţie care porneşte de la 61,5 milioane de euro. Mai nou, ministrul Transporturilor şi-a predat atribuţiile, până la data de 18 februarie 2013, către secretarul de stat Cristian Ghibu, atitudine care trebuie interpretată tot din perspectiva jocului de-a alba-neagra în care a fost atrasă CFR Marfă, evaluată, în perspectiva privatizării, la circa două miliarde de euro.

        Surprinzător, poate, pentru unii, cei prin intermediul cărora ministrul liberal vrea să vândă la fier vechi cel mai mare transportator feroviar de marfă al României sunt oameni ai Partidului Democrat-Liberal. Este vorba, în primul rând, de secretarul de stat Cristian Ghibu – ieșean, ca și Relu Fenechiu -, alături de alte două persoane de încredere ale Ancăi Boagiu: Denisa Filipescu – director general al CFR Marfă – şi George Micu – consilier pentru privatizare şi şef de cabinet al lui Cristian Ghibu.

        Intabulări cu dedicaţie

        Pe 28 ianuarie 2013, ministrul Fenechiu a emis Ordinul nr. 25 (vezi facsimil), prin care „se împuterniceşte domnul secretar de stat Cristian Ghibu să semneze în numele şi pentru ministrul Transporturilor, Certificatele de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, emise de Ministerul Transporturilor în calitate de minister de resort, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 834/ 1991, privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societăţi comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările ulterioare”. Ordinul mai sus-menționat reprezintă un pas premergător al unei campanii de intabulare a terenurilor deţinute de CFR Marfă – iar mai cu seamă, a acelora situate în zone atractive din ţară -, chiar dacă, la ora actuală, compania nu are prevăzut în buget fondurile necesare pentru aceste operațiuni.

        Potrivit surselor noastre, intabularea pe repede înainte are menirea de a-i facilita viitorului proprietar al CFR Marfă – mai exact, este vorba despre GFR, aparţinând gălăţeanului Gruia Stoica – intrarea în posesia terenurilor, pentru ca, ulterior, acestea să fie „donate” celor care au pus umărul la privatizare. Nu este deloc întâmplător că Ghibu şi cei doi „locotenenţi” ai săi, George Micu şi Denisa Filipescu, au început intabularea terenurilor din Dobrogea, de unde vine şi directorul de la CFR Marfă, a celor din zona Iaşi, unde Fenechiu este jupân alături de Ghibu, sau din zona Bucureşti, spațiul de manevră al lui Micu.

        Hotărâri semnate ilegal

        George Micu era în funcţie și pe vremea când CFR Marfă era condusă de controversații Liviu Bobar şi Călin Graţian, de asemenea, oameni ai democrat-liberalilor. Pe 14 mai 2010, prin ordinul nr. 379, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, l-a numit în funcţia de director general adjunct al CFR Marfă pe George Micu, care a preluat şi atribuţiile directorului general. Ulterior, pe 23 iunie 2010, a solicitat Adunării Generale a Acţionarilor de la CFR Marfă să fie şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, dar solicitarea sa a fost respinsă, două săptămâni mai târziu, pe motiv că acesta „nu are atribuţii pentru funcţia de preşedinte al Consilului de Administraţie. Până la data de 19.07.2010, când a fost numit director general al CFR Marfă, George Micu a semnat „pentru Preşedinte al CA” cinci hotărâri (nr. 8/ 27.05.2010, nr. 9/ 03.06.2010, nr. 10/ 30.06.2010, nr. 11/ 07.08.2010, nr. 12/ 12.07.2010) ale Consiliului de Administraţie, deşi nu avea această calitate. Mai mult, în perioada cât a fost director general al CFR Marfă, Micu trebuia să dețină și un contract de mandat, dar nu a existat un asemenea angajament.

        Ministerul Muncii: George Micu a condus CFR Marfă fără mandat

        Aceste două ilegalităţi grave săvârşite de George Micu au fost constatate de Ministerul Muncii, dar şi de Corpul de control al prim-ministrului.
        Directorul Direcţiei Legislaţia Muncii, Eduard Corjescu, din Ministerul Muncii, a comunicat, în scris, către CFR Marfă, la începutul lunii august 2012, că „în perioada preluării atribuţiilor de către directorul general, dl. Micu George nu avea calitatea de a semna, în numele preşedintelui Consiliului de Administraţie, hotărâri ale acestuia”. Mai mult, Ministerul Muncii a comunicat că „Dl. Micu George trebuia să conducă societatea în baza unui contract individual de muncă, corespunzător funcţiei de director general în care fusese numit prin Ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, urmând ca, ulterior, să încheie un contract de mandat”. Neregula a fost subliniată la începutul anului trecut, când şeful Corpului de control al prim-ministrului, Sorin Alăzăroaie, a comunicat, în scris, Ministerului Transporturilor, faptul că „pe toată perioada în care domnul George Micu a fost Director General, respectiv 19.07.2010-07.06.2010, între CFR Marfă, reprezentată prin CA, şi Directorul General, nu a fost încheiat un contract de mandat, fiind încălcate prevederile art. 2. alin. (1) din OUG nr.79/ 2008”.”

    2. “De câteva zile, Relu Fenechiu nu a mai fost prezent la Ministerul Transporturilor. Politicianul liberal a fost văzut tocmai în Dubai, unde își petrece câteva zile de vacanță. În timp ce ministrul Transporturilor se relaxează în Emirate Arabe Unite, directorul general din Ministerul Transporturilor, controversatul fost arbitru de fotbal Laszlo Sajtos, tocmai a plecat pentru două săptămâni, în interes de serviciu, până în Singapore.

      Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, și-a predat atribuțiile de serviciu – până pe 18 februarie 2013 – către secretarul de stat Cristian Ghibu. Cu toate acestea, în această perioadă, ministrul liberal a fost prezent la sediul MT și a mers la ședințele de Guvern.”

Share:

Alte articole