Astăzi 05.02.2013, CSAT a dat undă verde “Privatizarii CFR Marfă”, iar “luni 11 februarie 2013 ora 10.00, la sediul Ministerului Transporturilor va fi dispus dezbaterii Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA și a mandatului Ministrului Transporturilor pentru implementarea acesteia”.
Ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România, considerăm că timpul va demonstra că “Privatizarea CFR Marfă” este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile, pentru că dacă Statul nu mai are control asupra Operatorului de transport feroviar de călători de marfă de stat, ce va face România în timp de Război, calamități etc.
Garanția investitorilor de participare la licitație este de 10 milioane de euro/investitor, dar din informațiile pe care le avem noi, ținând cont că numai pe locomotive și vagoane dacă acestea s-ar vinde la preț de fier vechi s-ar obține circa 150 milioane de Euro, considerăm că garanția investitorilor de participare la licitație de 10 milioane de euro/investitor nu va fi o problemă, dar precizăm încă odată că ținând cont că CFR Marfă este o societate strategică pentru România considerăm că timpul va demonstra că “Privatizarea CFR Marfă” este una din cele mai greșite decizii ale FMI și ale CSAT din toate timpurile.
88 Responses
Acum când sosește clipa mult așteptată când o să putem spune ,,Hristos a înviat! ,, și acum când putem ura un ,,Paște fericit alături de cei dragi,, sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării sufletelor! Să eliminăm ceea ce ne desparte pentru că sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării noastre și să mulțumim DOMNULUI pentru tot ce ne dăruiește! ,,Hristos a înviat! și ,,Paște fericit alături de cei dragi,, la tot Poporul Român!…
Și totuși FSTFR poate da și un exemplu în care în anul 2013 a avut loc un Dialog SOCIAL la nivelul Ministerului Transporturilor.
În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …
Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…
FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro …
Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
Să vrem noi sânge nu pământ!
Când nu vom mai putea răbda,
Când foamea ne va răscula,
Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
Nici în mormânt! ,, .
Pavăl Marian spunea ,,cred că dacă va fi nevoie de sprijinul membrilor de sindicat pentru a protesta întrun anume fel împotriva deciziilor abuzive care pot fi luate la CFR Călători … sigur veți sta la marcă… ,,. Manolescu Paul spunea si el ,, Mare dreptate aveti,eu astazi am fost 6 ore in instanta pentru drepturile banesti neacordate, asta din timpul meu liber si acum plec la servici,iar membrii de sindicat ai sindicatului la care sunt Pre;edinte poate au stat la gura sobei si asteapta sa faca Liderul de sindicat ca daia e ales, parca Liderul de sindicat nu ar platii cotizatie ca oricare alt membru de sindicat. Cred ca sau transformat membrii de sindicat,acum asculta numai ce se spune pe la colturi, reveniti-va si intrati fratilor pe SITE-ul FSTFR si spuneti ce nemultumiri aveti,ce asteptati ???? ,, . Eu cred că prin dialogul de pe acest site https://www.fstf.ro ne vom uni forțele și obiectivele și vom avea în final un scop comun, respectiv să avem grijă ca CFR Călători să existe și să se dezvolte pentru ca locurile noastre de muncă să existe și pentru ca munca noastră să fie bine plătită etc.
Mare dreptate aveti,eu astazi am fost 6 ore in instanta prntru drepturile banesti ne acordate,asta din timpul meu liber si acum plec la servici,membrii mei de sindicat poate au stat la gura sobei si asteapta sa faca Liderul ca daia e ales parca el nu ar platii cotizatie.Cred ca sau transformat,asculta numai ce se spune pe la colturi,intrati fratilor pe SITEul FSTF si spuneti ce nemultumiri aveti,ce asteptati ????
Mare dreptate aveti,eu astazi am fost 6 ore in instanta prntru drepturile banesti ne acordate,asta din timpul meu liber si acum plec la servici,membrii mei de sindicat poate au stat la gura sobei si asteapta sa faca Liderul ca daia e ales parca el nu ar platii cotizatie.Cred ca sau transformat,asculta numai ce se spune pe la colturi,intrati fratilor pe SITEul FSTF si spuneti ce nemultumiri aveti,ce asteptati ??????
Sa va fie rusine domnilor mecanici , eu nu sunt ceferist dar v-am citit comentarile de pe site .
Felicitari celor care ati comentat si celorlalti mecanici de locomotiva le transmit ca sunt niste fricosi care se ascund in spatele liderilor de sindicat.
Ceilalti asteapta sa le faca lideru pe toate din cate inteleg eu .
Felicitari Domnule Maxim Rodrigo!!!!!!!!!
Președintele FSTFR vă salută și vă felicită pe toți cei care își transmit Punctele de vedere și care fac comentarii pe site-ul fstf.ro . Vă precizez că sunt foarte interesante comentariile lui Valentin, Felicia , Lucian, Paul etc și sunt foarte importante toate comentariile tuturor celor care scriu pe site-ul fstf.ro . Trebuie să vă spunem însă că acestea după circa douăzeci și cinci de zile se șterg automat și cititorii site-ului pot pierde unele comentarii atunci când trec acestea de la postarea lor.
CFR-istii au inceput sa-si spuna punctul de vedere pe SITEUL FSTFR . Inca sunt putini pentru ca nu toti CFR -istii stiu de SITE-ul FSTFR. In mod sigur cei care vor scrie pe SITE-ul FSTFR se vor inmulti pentru ca nemultumirile pe care le provoaca revenirea la un Proiect de Ordin de Ministru pentru marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore , care a mai fost respins acum doi ani de doamna Ministru Anca Boagiu si nemultumirile care le provoaca noul Director General Valentin Dorobantu mecanicilor de locomotiva si automotor care fac ore suplimentare, dar carora li se micsoreaza salariul pentru ca sunt lasati sub norma lunara fortat, desi in realitate o depasesc si care sunt in plus sanctionati sau dati afara dupa o dispozitie care ii da afara mai mult nevinovati, nemultumirile cresc exponential.
Eugene daca pe privati nu-i intereseaza viata mecanicilor de locomotiva si automotor si viata calatorilor , nici pe noi nu ne intereseaza ca ei vor cit mai multi bani pentru care vor sa muncim noi.
Sa stiti ca mecanicii de locomotiva si automotor cu care am discutat nu sunt de acord cu prelungirea serviciului maxim admis pe locomotiva,sunt ingroziti de starea deplorabila a locomotivelor,automotoarelor si a infrastructurii,au ajuns sa vorbeasca singuri de nemultumirile care nu mai dispar.Nu face nimeni nimic,numai sindicatele FSTF mai fac presiuni,desi am inceput sa fim numiti in batjocura Sindicalistii aia,Oare pe cine reprezentam??????
Paul ai spus ca operatorii privati vor sa se modifice disp.35/1996,dar nu realizeaza ca in 12 ore daca se face BUCURESTI-SUCEAVA fara odihna , mecanicul de locomotiva intra rapid in pamant? Crezi ca nu realizeaza, iti spun eu nu-i intereseaza pe ei decit banii, iar viata oamenilor sa sti ca nu-i intereseaza.
Am uitat să vă spun, să observați data când a fost dat Ordinul 18, al Dir. Gen. Valentin Dorobanțu. Ordinul a fost dat în data de 30.01.2013, iar ,,Consultarea Sindicatelor,, a avut loc în 31.01.2013. Cum i-au consultat? Mecanici să se uite în Condica SC. de la Tură.
Asta se numește cosultare?
Lucian mare dreptate ai atunci cand spui ca va veni ziua sa le spunem copiilor nostrii ce am facut noi bun ca si lor sa le fie mai usor in viata pe care o au inainte.Poate ca pe altii nui intereseaza .mare pacat,nu vezi ca au posibilitatea sa i-si spuna punctul de vedere pe SITEUL FSTFR si nu o fac?De ce oare asteapta sa se modifice disp.35/1996,nu realizeaza ca in 12 ore face BUC-SUCEAVA fara odihna si intra rapid in pamant?
Domnule Mec. sunt foarte multe de spus. Dacă s-a luat puterea Liderilor de sindicat și sindicaliștilor în general ,prin legile nedrepte 53/2011 Codul Muncii și Legea 62/2011 Legea Dialogului Social, NU sunt de acord cu d-tră, deoarece Legea Bunului Simț, dreptul la exprimare liberă (chiar dacă la unii le este frică ACUM) și dreptul de a mă ridica și lupta înpotriva acestor exploatatori a clasei muncitoare(parcă cunoaștem expresia), fără a mai lua în considerare legile lor. Nu instig la nesupunere civică, dar când văd această clasă politică, cum î-și fac legii, numai în beneficiul lor și a așa ziselor patronate, pe noi considerândune SCLAVI, nu mai am ce face decât să fac cea ce am făcut în 1989 Decembrie. Sper (speranța moare ultima) să nu fie nevoie, și puterea, guvernul, să înțeleagă că un adevărat Dialog Social este singura opțiune pe care o mai are ptr. ca MĂMĂLIGA să nu explodeze. Aceasta este părerea mea, altă ieșire nu întrevăd.
Domnilor, problema mare nu este privatizarea în sine. Problema este aceia că am văzut și vedem, cum de 23 de ani, toate privatizările făcute de Guvernele postdecembriste, că au fost PSD-iste,PNȚCD-iste, PNL-iste, PD-iste, Alianțe etc. toate au privatizat intreprinderile de stat, după ce le-au adus în pragul falimentului , pe bani foarte puțini și chiar pe un leu. Dacă stăm să ne gândim cine era (spun ERA, deoarece nu mai sunt) acționar majoritar la aceste Societăți? Vă aduc aminte, dacă a-ți uitat Directorii și consiliile de administrație erau și sunt numiți numai pe baze (criterii) politice. Ca să aduci o intreprindere sau o societate la faliment, nu a trebuit decât să-și atribuie contracte între ei (politicieni) sau prietenilor, care cotizează în campanii, la alegeri. Au mers pe criteriu, NU NE VINDEM ȚARA, O FURĂM PE BUCĂȚI, dau 1 leu și scot 10. Iar muncitorii, alegătorii (fraerii, într-un cuvânt) au rămas cu un singur drept, DE A VOTA, aleșii poporului.
Spune-ți că SNTFM Marfă, se vinde pe nimic, sau la preț de fier vechi. Vă amintesc că TOATĂ INDUSTRIA României s-a vîndut la fier vechi. Și de acea vă spun, că degeba vă plîngeți ,ne plângem acum, pentru că a venit timpul când trebuie să ne UITĂM în OCHI COPIILOR NOȘTRI , să le spunem ce am lăsat în urmă, ce moștenire le lăsăm. Sincer vă spun mie-mi este RUȘINE.Cine este de altă părere, poate să mă ….. .
Cum spuneam problema mare nu este privatizarea. Oricine preia SNTFM-ul va avea nevoie de Mecanici de Locomotivă, din simplul motiv, trenul este tractat de o locomotivă iar locomotiva este condusă de Mecanicul de locom.Nu știu de câți vor avea nevoie dar nevoie va fii. PROBLEMA mare va fii când te cheamă Patronul sau șeful pentru negocierea contractului de muncă si-ți va spune: slariul tău este de 1500-1700 lei net. Îți convine bine, nu-ți convine iar e bine. Atunci NU va mai fii SINDICATUL, Bun, Rău cum era, să te apere. Atunci se va vedea ce înseamnă SINDICATUL pe care acum îl înjurăm cu toții. DE ce vă spun asta? Pentru a vă conștientiza că sindicatul suntem noi și nu liderii noștri. Noi, trebuie să fim alături de ei și să le spunem, să-i obligăm să facă ce le spunem. Obligația lor este de a ne da informația corectă și la timp pentru ca noi să venim cu propuneri. Cu cât mai multe propuneri, cu atâta va fii mai ușor ptr. lideri de a lua o decizie. Liderul este unul singur (deci o singură propunere), noi suntem mai mulți( deci mai multe propuneri). Întotdeauna se va găsi unul( sau mai mulți), mai deștept (în sensul bun al cuvântului), ca liderul. Vă rog să vă gândiți la cea ce v-am spus și să mă conbateți dacă puteți. Vă mai spun că dezbinați suntem slabi, dacă suntem uniți vom fii puternici.
E timpul să nu ne mai plângem, e timpul să facem ceva ptr. a nu mai fii umiliți de guvernanții aleși de noi și care ne-au dezamăgit într-un timp așa de scurt. Veniți cu PROPUNERI și depășiți-vă FRICA. A venit timpul pentru acțiune. Cică se spune,, de ce-ții frică nu scapi”. AM dreptate ?
Dacă ținem la Societățile și la locurile de muncă, loați-vă colegii și veniți cu propuneri liderilor voștri sau chiar prin intermediul site-ului nostru fstf.ro (ptr. că acum este al nostru, am ,,furat,, și noi ceva federației).
Lucian,in vremurile bune propunerea ar fi greva generala, care se impune clar in momentul de fata.Dar, dupa cum se pare, aceasta singura arma pe care o aveau sindicatele in lupta cu administratia sau patronii nu mai exista, sau mai bine spus exista dar i s-a luat munitia.Portocalii au implementat noul cod al muncii, si beneficiaza de el cu multa eficienta actuala putere.Ce ar mai fii de propus?
Stie cineva care sunt planurile privind salariatii CFR Marfa?
Daca la caietul de privatizare va avea acces numai cine plateste, sindicatele si membrii de sindicat vor avea macar acces la datele despe partea sociala a Proiectului? Ma intereseaza daca concedierile colective la CFR Marfa vor fi inainte de privatizare sau dupa privatizare? Poate sa-mi spuna cineva?
Cum poate aveo o persoana fizica experienta in domeniu ca operator de transport feroviar de marfa?
Care este experienta relevanta exprimata in ani de experienta?