CURTEA de APEL BUCUREȘTI a dat din nou dreptate FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI din ROMÂNIA (FSTFR) reprezentată legal de PREȘEDINTE MAXIM RODRIGO GABRIEL și a respins APELUL ALIANȚEI FEDRAȚIILOR TEHNICE FEROVIARE reprezentată legal de PREȘEDINTE MĂNTESCU IULICĂ ca NEFONDAT. DEFINITIVĂ. ÎN CONSECINȚĂ A MENȚINUT CA FIIND TEMEINICĂ și LEGALĂ Hotarârea 44/2014 20.01.2014. Citiți:
,, Portal Instanțe -Tribunalul București
Nr. unic dosar (nr. format 24813/3/2013)
Data inregistrarii 15.07.2013
Sectie: Secţia a-IV-a Civilă
Tip solutie: Admis fond
Solutia pe scurt: Respinge ca neîntemeiată excepţia lipsei de interes a FSTFR, invocată de pârâtă. Admite acţiunea. Dispune anularea hotărârii adoptate de Consiliul Alianţei Federaţiilor Tehnice Feroviare în şedinţa din data de 26.06.2013, privind excluderea reclamantei FSTFR din Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare. Dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară emiterii hotărârii Consiliului Alianţei din data de 26.06.2013 şi obligă pârâta să redea reclamantei toate drepturile de care aceasta beneficia anterior excluderii din A.F.T.F. … Pronunţată în şedinţă publică, azi, 20.01.2014. Document: Hotarâre 44/2014 20.01.2014 ,, .
INFORMARE CA URMARE A PROTESTULUI DIN 25.10.2024 ÎN FAȚA GUVERNULUI ROMÂNIEI
În data de 25 octombrie 2024 a avut loc Miting de protest în fața sediului Guvernului României, între orele 13.00-16.00. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din
29 Responses
Domnule Bogdan, ai mare dreptate când spui că :
,Locul unde isi desfasoara munca mecanicul nu prea coincide cu locul unde activeaza liderul, asa ca cei doi se intalnesc destul de rar. Iar la comentariul tau legat de mecanic poate nu realizezi, dar trenul se misca doar daca mecanicul misca roata. ,, .
Începând cu data de 01.04.2015 este semnat nou Acord la SNTFC,,CFR Călători,,SA până la 30 septembrie 2015 cu prevederea de 10 tichete de masă/lună până la sfârșitul anului pentru toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA și cu prevederea de demarare a procedurilor pentru achiziția de noi uniforme de calitate pentru salariații ce au obligativitatea să o poarte …
Gica cheferistu faci ura de clasa?
Daca esti atat de informat care este problema daca le spui si altora?
Iar peste mecanic mai sunt si alti cu salari “mari”.
Locul unde isi desfasoara munca mecanicul nu prea coincide cu locul unde activeaza liderul, asa ca cei doi se intalnesc destul de rar.
Iar la comentariul tau legat de mecanic poate nu realizezi, dar trenul se misca doar daca mecanicul misca roata.
Am vazut procesul verbal de negociere din 30.03.2015 in care se picase de acord in privinta modificarii de clase la functii din conducere dar la ceilalti nimic ?
Unii spun că suna altfel…10 tichete de masa printr-un nou ACORD pe sase luni si cu negocierea salarizării din nou dupa expirarea acestui nou Acord .
Ia de vezi mai Manolescule ca osa -ti sune telefonul iar ca m-am apucat sa deranjez stapani tei. De ce mai Admine nu lasi toate comentarile sa curga , spuneai ca aceastea nu trebuie sa faca atac la persoana , dar pe de alta parte EI , stapani vostri din umbra, pot sa ne taie din salariu la orice negociere , bine inteles cu acordul vostru . EU unul m-am lamurit , ca daca apare unul care nu este din clanul vostru , il pasati pe mana poterei , adica pe cararea unde il asteapta un instructor care sa ii puna in carca si S.C. -ul. Asa sa procedat si cu amicul meu DUMITRU .R . CONSTANTIN zis Husein cand a facut marea prostie sa anunte ca intarzie la servici din cauza transportului in comun , iar cum antenuta lui ,,ISAC” ,caruia amicul meuii facuse un raport de eveniment ca la stresat la telefon in timpul serviciului si plus de asta la mai si amenitat ; ca daca se duce la el pe masina il face praf, amicul meu i-mi spunea ca ii venea sa lase masina acolo unde erea si sa se duca dupa antenuta S.C.-ului (Il . Mi.)si sa-i stea la dispozitie sa-l faca praf s-au saii dea un cap in gura asa cu sa exprimat telefonic fata de secundul ,,ISAC” . Am uitat sa-ti spun cine este secundul ISAC zis BALAURUL , afost in realitate inventatorul salutului vergilor in MARINA ROMANA cand N.S. MIRCEA aintrat in po0rtul AMSTERDAM in ani “70. Asta ca sa stiica comentariul unui DAC dupa Savulescu a fost al meu. SA VEDEM CE MAI SPUI ACUM . VOI selectati comentariile ca nu cumva sa se creeze cumva vr-un precedent si ignorantii sa se trezeasca la realitate si sa inceapa sa spuna prea multe, dar de ce va este frica de acelea nu veti scapa deoarece acestea fac parte din LEGILE FIRI de nu scapa nici cei de se cred ,,stapanii lumii” .
Nea Marine, eu stiu ca ce ai scris dumneata… am dat acceptul.
Va rog ,frumos DLE.,,HUSEIN.nu am nimic si nu ne-am cunoscut si nici nu doresc,nu mai pomeniti numele meu pe acest SITE.Nu eu sunt responsabil de esecul professional al unora.Deci deocamdata ,va rog sa-mi respectati imaginea si numele pt.ca nu ne tragem de sireturi.Multumesc.
Alooooooooooo………….. Domnilor sindicalisti ??? Ne mai auziti si pe noi prostimea ???…… pardon COTIZANTII…………De maine 01.04.2015 nu mai avem ACORD la SNTFC !!! Ce facem ??? Ce ati negociat ??? Lasati asa zisele batalii intre voi “federatiile” ….. ce se intampla cu prostimea de rand ???
Domnule mecanic de mecanic…dumneata nu ai lider care sa te informeze despre situatia negocierilor? Vrei sa te legi la cap cu CCM pentru 2 ani cu 5 tichete de masa? Care e problema daca ramai fara CCM sau ACORD? Citeste-ti CIM-ul si vei vedea ca noi cei de la SNTFC CFR Calatori fata de cei de la “INFRA” si “MARFA” avem bagate toate sporurile, festivele, etc. Intradevar, doar daca vrei sa iesi la pensie, daca vrei sa te insori, sau Doamne fereste de un deces nu poti beneficia de bonificatia respectiva, care tot prin grija SINDICALISTILOR au fost bagate in CCM/ACORD. Asa ca, “șăzi molcom”. Daca esti multumit cu cele 5 tichete de masa, informeazati liderul si pe cei care negociaza sa semneze CCM-ul.
Despre ce fac baietii la negociere, pot spune ca liderul meu este informat despre stadiul negocierilor si ne comunica si noua… Eu sincer nu sunt multumit sa ma leg la cap cu CCM pe 2 ani cu 5 tichete de masa. Am inteles ca vor sa mai faca un ACORD pe 6 luni si sa mai dea inca 5 tichete. Asta parca suna altfel…10 tichete de masa cu ACORD pe sase luni si posibilitatea de a negocia din nou dupa expirarea acestuia salarizarea. Eu stiu ca mecanicul de locomotiva este cat de cat citit si instruit…. Asa ca sa ma lasi cu mecanic de mecanic…. Nu sunteti numai voi la calea ferata …. pardon la “CALATORI” ….si pe deasupra aveti cele mai mari salarii!
CEI 5 și PROTOCOLUL vor să intre în GREVĂ GENERALĂ la altă data sau fără MECANICII de LOCOMOTIVĂ și AUTOMOTOR de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA , fără ȘEFII de TREN, CONDUCTORII, REVIZORII TEHNICI de VAGOANE și TESA de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ce sunt membrii de sindicat ai Alianței Naționale Sindicale Feroviare și asta o spun citând un commentator de pe site-ul http://www.fstf.ro
,,5 federații sindicale semnatare ale unui Protocol vor să intre în GREVĂ GENERALĂ fără MECANICII de LOCOMOTIVĂ și AUTOMOTOR de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA , fără ȘEFII de TREN, CONDUCTORII, REVIZORII TEHNICI de VAGOANE și TESA ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA și membrii de sindicat ai ANSF și fără Impegații de mișcare și ceilalți salariați de la Trafic și de la Linii ce sunt salariați ai CN CF,,CFR,,SA și membrii de sindicat ai ANSF ??? Cine refuză din nou unitatea sindicală ??? ,, .
Citiți :
http://www.feroviarul.ro/magazin/rusia-intentioneaza-sa-construiasca-o-cale-ferata-de-mare-viteza-care-sa-lege-europa-si-america
Citiți :
http://fedafer.ro/feroviar/414-o-noua-incercare-de-inchiriere-a-sectiilor-neinteroperabile.html
Citiți:
http://fedafer.ro/social/415-salariile-mici-de-la-cfr-aduc-profit-pentru-companii.html
Citiți :
http://fedafer.ro/feroviar/423-cfr-marfa-drumul-dintre-profit-faliment.html
Citiți:
http://www.fedafer.ro/feroviar/424-gara-de-nord-timisoararenovare-artistica.html
Singurii vinovati de situatia in care ne aflam suntem doar noi!
Cum sa se gindeasca altii la binele nostru, daca noi insine nu ni-l dorim cu adevarat. Citi dintre noi inteleg ca frica, lasitatea, ipocrizia si interesele personale de moment (sau chiar meschine) de care dam dovada atunci cind refuzam sistematic sa luam pozitie impotriva asazisilor lideri specialisti sau experti care negociaza de 5-6 ani din rau in mai rau. Cum reactionam impotriva actiunilor celor din conducerea (la toate nivelurile) administratiei care-i sustin pe acesti lideri si fac presiuni pentru a nu indrazni careva sa-i deranjeze? Nu suntem in stare sa vedem nici griul din neghina si nu-i sustinem nici pe cei care mai vor sa faca ceva si pentru noi, ba mai mult injuram in grup pe toti pe la colturi si ne vaitam cit de rau o ducem!
Asteptam sa pice din cer sau cineva sa ne bace in traista, si atunci tot pe la colturi injuram!
Din nou fără ANSF reprezentativă și ea, cele 5 Federații Sindicale semnatare de Protocol din care doar câteva din ele reprezentative ”flutura flamura razbelului” – a grevei așa cum remarca Rusinica în comentariul său : ,,Din ajunul Craciunului in 2013 si pina in 2014 aceiasi „numiti” se lupta prin instante cu ANSF ca sa-i anuleze reprezentativitatea necesară ANSF la negocierea de CCM -urilor. …In prezent, aceiasi numiti suparati pe noua conducere de la companie …”flutura flamura razbelului” – a grevei – trimitind cotizantilor tabele de greva in numele „a 5 federatii reprezentative” (din care numai 2 mai sunt reprezentative) fara a-si aminti de obligatia concilierii cu ITM. Se gindesc probabil la o noua forma de „spontana de avertisment”! ,, .
,,5 federatii sindicale reprezentative (din care numai 2 mai sunt reprezentative) ,, fără să solicite să le fie alături și Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF ) … ,, ”flutura flamura razbelului” – a grevei – trimitind cotizantilor tabele de greva in numele „a 5 federatii reprezentative” (din care numai 2 mai sunt reprezentative) ,, . Să înțelegem că cele 5 federații sindicale semnatare ale Protocolului vor să intre în GREVĂ GENERALĂ fără MECANICII de LOCOMOTIVĂ și AUTOMOTOR de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA , fără ȘEFII de TREN, CONDUCTORII, REVIZORII TEHNICI de VAGOANE și TESA ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA și membrii de sindicat ai ANSF și fără Impegații de mișcare și ceilalți salariați de la Trafic și de la Linii ce sunt salariați ai CN CF,,CFR,,SA și membrii de sindicat ai ANSF ??? Cine refuză din nou unitatea sindicală ??? Nu uitați că numai Uniți putem să avem Succes …
Specialistii experti Mantescu si Fratica au timp si bani pentru a exclude FSTFR sau a ataca reprezentativitatea ANSF.
Nu conteaza ca suntem mai saraci cu 20% decit in 2010.
Prima data au fost “suspendate” drepturi datorita “crizei financiare”, pe timpul careia vedem la tv ca unii luau spaga cit salarille ceferistilor intrun an.
Apoi a urmat dezinteresul fata de respectarea drepturilor obtinute pina atunci si “decuplarea salariala” fata de salariul minim pe tara.
In martie 2011, dupa o greva de avertisment, s-au uitat revendicarile conflictului de atunci si au aparut functiile de specialisti.
Coincidenta “pura”, cei NUMITI (ca si functiile de conducere de la cfr) si salarizati ca specialisti sunt tocmai cei care negociaza si semneaza CCM.
In 2013 aceiasi “numiti” semneaza vinzarea coeficientilor si a formulei de calcul, drepturi recunoscute si valabile de 20 de ani, transformind Anexa1 intrun simplu tabel in care erau trecute “felurile” salariale de la cfr.
Din ajunul Craciunului in 2013 si pina in 2014 aceiasi “numiti” se lupta prin instante cu ANSF ca sa-i anuleze reprezentativitatea, iar in loc de CCM (obligatoriu pentru un angajator cu mai multi de 21 de angajati) promoveaza “acorduri” ale partilor, neinregistrate ITM si cu o valoare juridica gen”chitanta de mina”.
In prezent, aceiasi numiti suparati pe noua conducere de la companie care nu le “joaca in struna” si incercind sa-i “intre in gratii” (mai cu forta) ca sa se mentina “numiti” si sa mai ciugulesca ceva (gen locuinte de interventie de transformat in serviciu spre vinzare) …”flutura flamura razbelului” – a grevei – trimitind cotizantilor tabele de greva in numele “a 5 federatii reprezentative” (din care numai 2 mai sunt reprezentative) fara a-si aminti de obligatia concilierii cu ITM.
Se gindesc probabil la o noua forma de “spontana de avertisment”!
Daca sunt bani de bonuri si de inca 2-4 lei, plus majorari de alte bonusuri, poate se gaseste solutia sa fie introduse in valoarea salariului fiecarui ceferist, pentru a mai atenua din saracia de 20% acumulata in 5 ani de negocieri ale acelorasi “numiti”!
Nu conteaza, “numitii” Mantescu si Fratica nu sunt afectati decit de FSTFR si ANSF care le tulbura linistea invirtelilor ticluite pe spatele cotizantilor!
Domnule Mantescu pregateste-te acum sa platesti (dumneata si avocata care te-a reprezentat in instanta) pentru toate nedreptatea care ai pricinuit-o membrilor FSTFR si conducerii FSTFR.
Sa te rogi ca salariatii SNTFC sa nu te actioneze si ei in instanta pentru ca in anul 2012 nu si- au putut negocia salariile deoarece dumneata si domnul Fratica ati fost preocupati doar sa ii faceti pe plac domnului Dorobantu si pentru a ataca continuu FSTFR.
Am tacut,am ascultat,am concluzionat.Rodrigo este incomod pentru cei care nu sunt seriosi ,pentru cei care nu se gandesc la oamenii pe care -I reprezinta.Nu mi-am d orit altceva decat ca salariatii SNTFC sa faca front comun in jurul FSTFR ,sa-si faca treaba conform fisei postului si in cazul ca acestia sunt ne indreptatiti de angajator sa fie reprezentati de liderii lor conform CCM si legilor in vigoare,Haideti sa facem front comun ca SNTFC CFR CALATORI sa functioneze ,haide sa ne pese tuturor de locomotivele ,vagoanele,incasarile,SNTFC CFR CALATORI,numai asa vom rezista pe piata.
Nu e greu de inteles de ce liderul AFTF avea interesul ca FSTFR sa fie exclusa din AFTF. Cum oare mai putea acesta sa-i intre in gratii lui Dorobantu sustinindu-l pentru a impune cele 8-10 zile de cfs din anul 2013? In loc de negocieri pentru cresteri de salarii, cum era prevazut prin CCM-ul de la Calatori, prin actiunile liderului AFTF salariatii au avut parte de pierderi salariale prin zilele obligatorii de cfs!
Asfel prin aceste gratii ale lui Dorobantu liderul AFTF s-a ales cu inca 5-7 masini si posturi de specialisti pentru cei alesi pe sprinceana din gasca lui, gasca “reprezentativa pentru 1000 de angajati” si care jubila dupa semnarea excluderii FSTFR.
Sunt curios cum se vor repune in drepturi ( si cine plateste) membrii FSTFR exclusi!
Cind te gindesti ca acelasi lider intervine si in contestarea reprezentativitatii ANSF de catre alti experti de la M/C (Fratica), facindu-se de ris inca o data, iar in fata cotizantilor se afiseaza ca mare lider specialist expert intru unitatea sindicala!
Rusinica, tov.Mantescu!
Saracii colegi de la Marfa, au ajuns sa fie reprezentati de asemenea lider alaturi de cei din gasca lui Fratica, toti specialisti si experti unul si unul in “unitate sindicala”, bineinteles pentru binele cotizantilor! Dar mai ales al lor personal! Traiasca NOUA LIGA UNITA A SINDICATELOR SPECIALISTILOR EXPERTI NEMURITORI!
Deci despre ce vorbim … ,, Dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară emiterii hotărârii Consiliului Alianţei din data de 26.06.2013 şi obligă pârâta să redea reclamantei toate drepturile de care aceasta beneficia anterior excluderii din A.F.T.F. … Pronunţată în şedinţă publică, azi, 20.01.2014.” Trebuie respectata hotararea instantelor de judecata.. DA… pai atunci cine plateste oalele sparte….. umilinta indurta de reprezentantii FSTFR incepand cu data de 07.07.2013 si repercursiunile suferite de acestea la intoarcerea la locurile de munca ,,avute anterior datei de 07.07.2013’’. Atunci in 10 minute au fost intocmite si transmise CIM-urile cu noile locuri de munca cu largul concurs al celor ce sau amagit ca au scăpat de FSTFR …. Dar uite ca in tara noastra mai exista si Dreptate chiar daca trebuie sa ti-o faci cu ajutorul instantelor de judecata .
Sa auzim numai de bine si inca o data ma repet :,, CINE PLATESTE OALELE SPARTE’’ – poate nici nu conteaza cine plateste dar un lucru este cert … sa fie siguri ca vor platii.
Prieteni ştiu ce spun.
Nu prea înțelegem cum s-a gândit AFTF ca să rămână cât mai puțini membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA prin excluderea FSTFR din AFTF ( rămânând astfel practic doar cei circa puțin peste 1000 membrii de sindicat ai FMLR ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA ) . Nu-și dau seama și ei cei din conducerea AFTF că rămânând din ce în ce mai puțini într-o societate ca SNTFC,,CFR Călători,,SA , vor ajunge în final să nu mai fie băgaţi în seamă de nimeni din SNTFC,,CFR Călători,,SA ???
Nu prea înțelegem cum s-a gândit AFTF reprezentată legal de Președinte Iulică Măntescu care la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA are circa 1000 de salariați ce sunt membrii de sindicat prin FMLR (și fără FSTFR) să excludă FSTFR din AFTF când la FSTFR doar Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) are de 2 ori mai mulți membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA decît AFTF ( respectiv decât FMLR din AFTF ) ???
Instanța a mai dat o șanșă Unității Sindicale și a dispus că rămânem uniți FSTFR, FMLR și ELCATEL în AFTF …
Instanța a dispus că rămânem uniți FSTFR, FMLR și ELCATEL în AFTF chiar dacă unele Federații Sindicale din AFTF au dorit nefondat să nu fim uniți și în consecință Instanța a dispus anularea hotărârii nestatutare adoptate de Consiliul Alianţei Federaţiilor Tehnice Feroviare condus de Președinte Măntescu Iulică în şedinţa din data de 26.06.2013, privind excluderea reclamantei FSTFR reprezentată legal de Președinte Maxim Rodrigo Gabriel din Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare ( AFTF ).
Din nou toate tunurile piratilor si flintele haiducilor trag salve pentru DON RODRIGO.
ȘI FAPTUL că FSTFR a mai câștigat o luptă sindicală dă dovadă de experiența acumulată de această organizație sindicală . Avem informații că și un sindicat din FSTFR, respectiv Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) constituit la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, este format ca SINDICAT cu membrii de sindicat ce sunt salariați de la COMERCIAL, VAGOANE , TRACȚIUNE și TESA din SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și astfel combinat din toate ramurile de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, în timp, urmează să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de unitate SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și asta va fi altă luptă sindicală castigată însă atât de organizațiile sindicale , cât și de către salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA care au înțeles și înțeleg să se unească devenind membrii de sindicat în Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) ce are în prezent peste 2 mii de membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA .
Citiți :
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000543865&id_inst=3
Citiți :
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000543865&id_inst=2
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000543865&id_inst=2