DECLARAȚIA PREȘEDINTELUI F.S.T.F.R. LA REALITATEA PLUS TV

Astăzi 26 ianuarie 2025 la emisiunea dintre orele 8.00-9.00 de la Realitatea Plus TV, președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a anunțat că atât la CFR Calatori cat si la CNCF,,CFR,,SA exista Contracte Colective de Munca in vigoare si organizațiile sindicale nu pot organiza legal Greve Generale, dar este posibil in perioada următoare sa aibă loc oprirea spontană a lucrului pe Calea Ferată Română  începând din 01 sau 03 februarie 2025, pentru că ceferiștii vor ca poporul sa afle adevăratul vinovat pentru anularea a circa 250 trenuri de calatori zilnice ale CFR Calatori in prima luna de la punerea in aplicare a Mersului de Tren pe anul 2025, respectiv pentru ca ceferiștii vor ca poporul sa afle cine este adevăratul vinovat pentru nerespectarea Contractului de Servicii Publice in transportul feroviar de calatori dintre CFR Calatori si Guvernul României prin Ministerul Transporturilor si pentru ca ceferiștii  nu vor din cauza managementului defectuos al CFR Calatori să rămână fără Contractul de servicii publice pe 10 ani în transportul feroviar de călători din România aprobat prin Hotărâre de Guvern în decembrie 2022. Mai exact  unii ceferiști afirma ca vor opri spontan lucrul pe 01  februarie 2025 , iar alții afirma ca vor opri lucrul spontan pe 03 februarie 2025 si asta pentru ca ceferiștii vor ca poporul român să cunoască cine anume nu respectă Contractul obligatoriu pentru cele două părți/angajamentul cu trenurile de călători ce trebuie puse obligatoriu în circulație și care obligatoriu trebuie să circule – anual, pe o perioadă de 10 ani – să fie puse în circulație de fiecare operator de transport feroviar de călători din România și să circule in totalitate și conform Mers de tren anual pus în aplicare.

 Prin Mitingul de Protest din 24 ianuarie 2025, ceferiștii au vrut să arate că nu sunt de acord cu anulările trenurilor de călători ale CFR CĂLĂTORI din Mersul de Tren pe anul 2025 care este pus deja în aplicare și pentru că ceferiștii au vrut ca poporul să știe cine se face vinovat de nerespectarea Contractului de Servicii Publice din Transportul Public de Călători pe anul 2025, adică ori Guvernul României prin Ordonanța Trenulețul, ori din cauza unui management defectuos al Directorului General – dl Traian Preoteasa.

Ceferiștii sunt foarte nemulțumiți pentru ca observă că Managementul CFR Calatori  are nevoie pentru a fi eficient de cât mai mulți Directori și cât mai multe servicii în Centralul CFR CĂLĂTORI si pentru ca CFR Calatori este obligata de Ordonanța Trenulețul sa nu depășească fondul de salarii din anul anterior si  pentru ca la CFR Calatori s-a angajat in special  salariați TESA de la CFR Marfa si chiar si din Politie si asta de când este Manager Domnul Traian Preoteasa si in special in Central CFR Calatori,  trebuie acum  in anul 2025 să se micșoreze veniturile lunare ale ceferiștilor din funcțiile de execuție și in consecință să se anuleze trenurile de călători ale CFR CĂLĂTORI din Mersul de Tren pe anul 2025 și din Contractul de Servicii Publice in Transportul Public Feroviar de Călători și pentru că ceferiștii au vrut și vor să se știe că ei consideră că în felul în care se conduce în acest moment CFR CĂLĂTORI se va ajunge ca la CFR CĂLĂTORI să fie la fiecare șef ( la fiecare salariat TESA) un muncitor și asta pentru că poate așa consideră conducerea CFR CĂLĂTORI că poate conduce eficient și spunem asta pentru că ceferiștii considera ca cei din Conducerea CFR CĂLĂTORI pe care pe mulți nici nu ii cunosc cum arata, pentru a putea să își păstreze salariile lor, au trecut in anul 2025 la neplata orelor suplimentare la salariații de la funcțiile de execuție și la anularea unor trenuri de călători ce sunt din Contractul de servicii publice în transportul public feroviar de călători pe 10 ani, printre care și în cel pentru anul 2025 , contract ce este obligatoriu atât pentru CFR Călători cât și pentru Guvernul României și în consecință pentru ca acest Contract de Servicii Publice din Transportul Public Feroviar de Călători din România să rămână valabil, ceferiștii consideră că trebuie respectat și de Directorul General CFR Călători – dl Traian Preoteasa și de Guvernul României și pentru că la Mitingul de Protest organizat de FSTFR în 24 ianuarie 2025 în fața sediului Guvernului României, în Piața Victoriei, între orele 13.00-16.00, reprezentanții Guvernului României au susținut în fața Președintelui FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel că Ordonanța Trenulețul nu are treabă cu orele suplimentare de la CFR CĂLĂTORI și nici cu anulările trenurilor de călători din România și nici cu bătaia de joc fața de poporul român prin anularea trenurilor de călători ale CFR CĂLĂTORI și în concluzie, ceferiștii consideră că Directorul General al CFR CĂLĂTORI -dl Traian Preoteasa nu are voie să anuleze trenuri de călători din Mersul de Tren pe anul 2025 și trebuie să le repună pe toate in circulație de la 01 februarie 2025, iar în caz contrar ceferiștii spun ca începând ori de sâmbătă 01 februarie 2025 sau ori de luni 3 februarie 2025, vor opri spontan lucrul până ce va fi înlăturat managementul defectuos de la conducerea CFR CĂLĂTORI.

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) a precizat că nu se poate vorbi de Grevă Generală la unitățile feroviare de stat pentru ca nu se poate momentan legal organiza de sindicate Greva Generala deoarece exista CCM -uri în vigoare și nu ai voie să faci grevă generală pe timpul existenței contractelor colective de muncă, dar oprirea spontană a lucrului —– din cauza managementului CFR Calatori care anulează ilegal din prestația CFR Calatori ce era trecuta pentru anul 2025 in Contractul de Prestări Servicii Publice în Transportul Feroviar de Calatori—- este posibilă pentru că oprirea spontană a lucrului înseamnă că toți ceferiștii ce lucrau suplimentar din cauza lipsei de personal  sunt uniți de faptul ca nu doresc distrugerea unității feroviare in care lucrează chiar de către Conducerea acestei unități feroviare de stat  care anulează trenuri de calatori tocmai pentru a nu plăți ore suplimentare și că toți ceilalți ceferiști luptă si aceștia pentru a-și recupera grupele de muncă, respectiv condițiile de muncă speciale prevăzute de art. 28 (1) lit. l) din Legea nr 360/2023 ce sunt valabile de la 01 septembrie 2024.

În consecință toți ceferiștii luptă să se repună în circulație începând cu 01 februarie 2025 trenurile de călători anulate abuziv de către conducerea CFR CĂLĂTORI din Mersul de Tren pe anul 2025 și din Contractul de servicii publice din transportul feroviar de călători din România pe anul 2025 aprobat prin Hotărâre de Guvern si toți ceilalți ceferiști de la CFR Calatori si de la CN CF ,,CFR,,SA  luptă și aceștia pentru a-și recupera grupele de muncă, respectiv condițiile de muncă speciale prevăzute de art. 28 (1) lit. l) din Legea nr 360/2023 ce sunt valabile de la 01 septembrie 2024 si  cu precizarea că toți ceferiștii de la CFR Calatori si de la CN CF ,,CFR,,SA își asumă și răspund de oprirea lucrului până la soluționarea  favorabilă a celor două revendicări.

O situație întocmită de FSTFR arată că sunt circa 250 de trenuri anulate de CFR CĂLĂTORI în prima lună de punere în vigoare a Mersului de Tren pe anul 2025, inclusiv  perechile de trenuri ce trebuiau să fie cele doua trenuri noi Alstom Coradia între București și Brașov, cumpărate de România pe fonduri europene.

Este vorba de trenurile 16003 și 16004 de la București la Brașov și retur, dar si de trenurile suplimentare ce trebuia sa le aducă a doua rama electrica noua Alstom Coradia între București și Brașov.

Un alt exemplu  referitor la anularea trenurilor de călători InterRegio pe secția de la Brașov la București.

Anulat : Tren IR1632 pleca din Brașov la ora 9:15 cu sosire în București Nord la ora 11:52. Precizăm că in locul acestui tren, operatorul privat pregătește   introducerea unei trase noi, pe trasa trenului anulat de CFR Călători.

Înțelegem ca CFR-CĂLĂTORI  motivează anularea acestui tren pentru că ar mai exista un tren IR 473  care are  plecarea  din Brașov la ora 9:04 și sosirea în București Nord la ora 11:36. Doar ca, acest tren IR473 vine de la Budapesta,  are în compunere doar doua vagoane clasa a doua care nu pot prelua tot traficul de calatori de pe Valea Prahovei  și de regula întârzie.

Gestionarul infrastructurii feroviare din România, respectiv CNCF,,CFR,,SA restricționează si acesta accesul unor trenuri CFR Călători pe infrastructura feroviară din cauza datoriilor CFR CĂLĂTORI condusa de Traian Preoteasa în contul TUI.

În consecință CN CF ,,CFR,, SA a luat masuri asupra CFR Călători , respectiv următoarele:

-nu va mai beneficia de trase suplimentare față de livret și nici de modificări ale traselor față de cele din livrete, mai puțin în cazurile imputabile CFR SA;

-trenurilor suplimentare ale CFR Călători le va fi suspendat accesul;

-Trase revocate în conformitate cu art.13 aliniat 1 litera d) din Regulamentul de alocare a capacităților de infrastructură feroviară aprobat prin HG 1696/2006, rămân revocate.

Deci și CNCF,,CFR,,SA ia măsuri asupra CFR CĂLĂTORI pentru că anulările trenurilor CFR CĂLĂTORI îi afectează și acesteia BVC-ul și pentru că plata taxei de utilizare infrastructură trebuie să se plătească de CFR Călători pentru trenurile ce sunt aprobate a circula în Mersul de Tren pe anul 2025 și nu pentru trenurile rămase în circulație în urma anularilor de trenuri făcute de CFR Călători în luna ianuarie 2025.

Măsura respectivă intra în vigoare începând cu data de 29 ianuarie 2025.

SHARE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »

SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!

COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN

Read More »