Fostul director general al CFR Călători Valentin Dorobanţu a demisionat din Directorat

SHARE

228 Responses

  1. ,,ZIUAnews a semnalat, încă din 2012, faptul că actualul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, face jocurile operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, urmărind astfel să tragă pe linie moartă compania de stat. Ca urmare a acestor manevre, dar şi a managementului dezastruos al acestuia, pe adresa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, au sosit o mulţime de reclamaţii şi sesizări, atât de la sindicate cât şi de la mai multe instituţii ale statului, cum ar fi Senatul României şi Consiliul Concurenţei. Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, prin intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor, Valentin Dorobanţu a decis desfiinţarea a circa 150 de trenuri de persoane pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul “Smart” urmărea să cedeze prestaţia feroviară a acestor trasee către operatorii privaţi şi, astfel, compania CFR Călători ar pierde o mulţime de bani.,, . Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fm.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fvalentin-dorobantu-seful-cfr-calatori-cercetat-de-dna-si-politia-transporturi-115382&ei=IKKcU_fqM46w7Ab46IHIDw&usg=AFQjCNEUu0ZtLRFWxD03KHG7PgjFQCjo1Q

  2. Vă asigur pe toți cititorii site-ului http://www.fstf.ro că: ,,FSTFR va face ca și până acum tot ce îi stă în putere ca să nu ajungem și la CFR Călători ca la CFR Marfă și precizez că sper că împreună cu noua conducere a CFR Călători să facem tot ce ne stă în putere ca să nu ajungem și la CFR Călători ca la CFR Marfă. ,, .
    Prima mea impresie este că: ,, Directoratul CFR Călători ( domnul Președinte Directorat Secară și domnul membru Directorat Bălănean) face(fac) tot ce tine de această conducereca să nu se ajungă și la CFR Călători ca la CFR Marfă. ,, .

  3. ,,Oferta de transport pentru 2014 se bazează pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor disponibile, în condiţiile în care CFR Călători implementează un program de redresare care vizează, în primul rând, echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Aflată într-un proces necesar de limitare a pierderilor operaţionale, compania face un efort deosebit ca, în anul următor, să pună la dispoziţia zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1.169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio”, a precizat CFR Călători. ,, conform :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fziarero.antena3.ro%2Findex.php%2Farticle%2Fview%2Fid%2F85793&ei=NqGsUpLPNqSAywOeo4HADw&usg=AFQjCNGhSFfIEaC-_0qUeA0kfYJ2VcE8qQ
    În anul 2013 pe timpul cât Manager Privat la CFR Călători era domnul Dorobanțu Valentin, CFR Călători facea eforturi ca în anul 2014 să pună la dispoziţia zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1.169 de trenuri de călători/zi.
    Începând cu aprilie 2014 de când CFR Călători are conducere dualistă- Directorat sperăm ca CFR Călători să facă eforturi ca începând cu anul 2015 să pună la dispoziţia zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de cel puțin 1.400 de trenuri de călători/zi așa cum este prevăzut de HG 74/2012 pentru perioada 2012,2013,2014 și 2015.

  4. ,, Un fenomen al dispariției clasei de mijloc îl reprezintă divizarea societății prin procedeul : bogații devin mai bogați, săracii devin mai săraci. Un bun exemplu în acest sens constă în creșterea salariilor celor din conducerea unei companii, comparativ cu profitul și cu veniturile angajațiilor – aceia care într-adevăr generează venitul unei societăți. ,, .
    Citește mai mult pe :
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/clasa-de-mijloc-din-romania-va-disparea-de-cinci-ori-mai-repede-decat-cea-din-sua-115175

  5. ,, Sindicatele, motoarele clasei de mijloc – anihilate
    O altă cauză care a dus la dispariția clasei de mijloc reprezintă subminarea sindicatelor sau înlocuirea acestora cu grupuri de presiune care militează pentru interesul patronilor. În România, este cunoscut faptul că majoritatea liderilor de sindicate sunt apropiați ai managerilor, directorilor generali sau patronilor, derulând afaceri cu aceștia. Astfel, nu mai sunt apărate drepturile salariale ale angajaților, ci se militează pentru ca nimeni să nu se revolte din cauza veniturilor mici, indirect proporționale cu volumul de muncă sau cu pregătirea salariaților. Iar în momentul în care sindicatele se revoltă, liderii sunt înlocuiți cu persoane obediente conducerii. ,, .
    Citește mai mult pe :
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/clasa-de-mijloc-din-romania-va-disparea-de-cinci-ori-mai-repede-decat-cea-din-sua-115175

  6. ,, Practic, toate achiziţiile din 7 companii de stat vor fi preluate de noua structură. Şi vorbim de societăţi care au planificate în acest an investiţii de miliarde de lei, precum Compania Naţională de Drumuri şi CFR Infrastructură. Toate aceste companii şi regii de stat vor plăti o taxă noii agenţii de investiţii. ,, . Citiți :
    http://www.feroviarul.ro/noutati-feroviare/ministrul-transporturilor-dan-sova-vrea-acces-direct-la-banii-companiilor-din-transporturi.html

  7. In 10.04.2014 Mantescu primeste notificarea de la CFR MARFA pentru concedieri.
    In aceeasi perioada specialistul Mantescu se aliaza cu specialistul Fratica sa atace reprezentativitatea ANSF.
    Aveau timp, ca doar specialistul Fratica se intelesese cu Ministrul sa reduca la 1400 numarul celor aruncati peste bord.
    In loc ca cei doi sa se zbata pentru a organiza si conlucra cu toate fortele sindicale pentru a combate concedierile, ei conlucrau sa elimine o forta sindicala care era (si este) interesata de situatia salariatilor nu de specialisti!
    Au semanat furtuna si vor culege vint pentru membrii lor, membrii care continua sa le inchine ode de preamarire!

  8. Gogu a reținut și el ceva din ce a spus Președintele FNFMC , respectiv că : ,, … am venit cu argumente şi i-am explicat de ce nu pot să plece mai mult de 1.483 ,, …. ,, Eu ştiu cum ne-am înţeles. ,, a mai spus Frăţică.
    Citiți despre concedierile colective de la CFR Marfă pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.antena3.ro%2Feconomic%2Fbiz-news%2Fproiect-disponibilizari-colective-la-cfr-marfa-in-2014-234413.html&ei=A3ScU726BZSI7Abo-YC4DA&usg=AFQjCNESvl2KK03DC68aZgP7lfHypiQJHQ&bvm=bv.68911936,d.bGQ

  9. ,,…. in mod sigur vor exista contracte comerciale care nu vor putea fi onorate din cauza concedierilor colective ce vor aduce la CFR Marfă mult din personalul necesar lipsă pentru asigurarea prestațiilor pe care le au în prezent.”
    Nu fi asa de sigur ca nu pot fi onorate :
    1 . se dau despagubiri de catre actionariatul CFR Marfa adica …statul.. adica ..noi
    2. ,,contracte comerciale” vor fi onorate de cine poate ..adica ..privatul
    TRAIASCA DEMOCRATIA ROMANA !
    DUMNEZEU SA NE AIBA IN PAZA

  10. “Dumnealui nu ştiu ce spune. Şi dacă le-a impus FMI, trebuie să pună în aplicare? (…) Nu o să fim de acord cu acest lucru, mai ales că am venit cu argumente şi i-am explicat de ce nu pot să plece mai mult de 1.483. Dacă sunt mai mulţi, înseamnă că activitatea CFR Marfă se pierde, pentru că nu are cine să ducă contractele mai departe. Eu ştiu cum ne-am înţeles. Am fost de acord că cei care au fundamentat bugetul în 2013 au făcut o greşeală”, a mai spus Frăţică.
    TREBUIE SA NE BUCURAM CA NU AVEM UN ASTFEL DE ,,PRESEDINTE” LA ANSF … SIGUR MAXIM RODRIGO NU VA FI DE ACORD NICI MACAR CU O COCEDIERE la CFR Calatori .dar va reusi oare fara sprjinul real al tuturor celor care muncesc la CFR Calatori sigur nu va mege cu asa zise ,,intelegeri” ca nea gica .
    Sau poate ca CFR Calatori se poate lipsii de specialisti in ,,aranjamente” sociale marea majoritate pensionabili.

  11. Pentru Poporul Român interesant este de a ști care este lista nominală a contractelor comerciale care nu vor mai putea fi onorate din cauza imposibilității asigurării prestațiilor ca urmare a disponibilizării a 2300 de salariați, pentru că în mod sigur vor exista contracte comerciale care nu vor putea fi onorate din cauza concedierilor colective ce vor aduce la CFR Marfă mult din personalul necesar lipsă pentru asigurarea prestațiilor pe care le au în prezent.

  12. ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ(ANSF) =
    ALIANȚA MIȘCARE-TRACȚIUNE-COMERCIAL(AMTC) .

  13. Uitasem ce e mai imortant: TREBUIE SA VREM, SA PARTICIPAM, SA SUSTINEM, SA NE PESE DE NOI!

  14. Un Sclav…a pus degetul pe rana.
    Doare si nu vrem sa eliminam cauza durerii.
    Mecanicii si miscarea (traficul) fiecare uniti in organizatii sindicale conduse de lideri nesantajabili de catre angajatori, organizatii sindicale unite la rindul lor intr-o alianta (ANSF) care sa dea posibilitatea conlucrarii si actiunilor comune, in mod corect (fara parsivenii) si in respect reciproc, poate fi medicamentul care sa elimine cauza durerii ceferistilor.
    FSTFR – MECANICII/TRACTIUNEA + >>>(cum s-o numi) MISCARISTII/TRAFICUL + altii = ANSF (fara specialisti si bonusuri) = SANSA VINDECARII si a unui VIITOR!

  15. ,,Un sclav ceferist,, cred că are un punct de vedere interesant și de luat în calcul de toți feroviarii români, respectiv următorul punct de vedere: ,,Aceste organizati sindicale regasite in ANSF, adica organizațiile sindicale ce au puterea TRACTIUNII/MECANICILOR alaturi organizațiile sindicale ce au puterea MISCARII/TRAFICULUI și care împreună sunt ADEVARATELE FORTE care UNITE în Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) ar putea face (si trebuie sa faca) din ANSF unica forta sindicala care SA STOPEZE procesul de distrugere al sistemului feroviar si implicit cel care crește permanent numărul “sclavilor ceferiști”.,,.

  16. La CFR Călători știm cu toții că Directorul General/Managerul Privat/Membru Directorat -domnul Valentin Dorobanțu a demisionat.Citiți:
    http://www.antena3.ro/romania/directorul-general-al-cfr-calatori-valentin-dorobantu-a-demisionat-din-functie-255906.html
    Sunt sigur că FSTFR va face ca și până acum tot ce îi stă în putere ca să nu ajungem și la CFR Călători ca la CFR Marfă și că împreună cu noua conducere a CFR Călători vor face tot ce le stă în putere ca să nu ajungem și la CFR Călători ca la CFR Marfă.
    Am fost informat de FSTFR că noua conducere a CFR Călători, respectiv Directoratul CFR Călători ( domnul Președinte Directorat Secară și
    domnul membru Directorat Bălănean) face(fac) tot tine de această conducereca să nu se ajungă și la CFR Călători ca la CFR Marfă.
    Am fost informat de FSTFR că și domnul Ministru Șova când a schimbat conducerea CFR Călători de la Director General la DIRECTORAT a făcut acest lucru tocmai pentru că a dorit ca cei care iau decizia finală să fie în conducere dualistă și astfel CFR Călători să nu ajungă niciodată în situația actuală a CFR Marfă…

  17. Preavizele de concedieri colective la CFR Marfă se vorbește că se vor da de marți 17.06.2014…Nu am colegi sindicaliști de la CFR Marfă în cadrul FSTFR, dar concedierile colective despre care se vorbește la CFR Marfă îmi dă de gândit și mie, pentru că tot aud că la CFR Marfă volumul prestației a crescut în anul 2014 față de anul 2013 și că este în continuare în creștere volumul de activitate al CFR Marfă și totuși la CFR Marfă se vor face concedieri collective! Oare prin concedierea colectivă din 2014 de la CFR Marfă nu se va stopa creșterea prestației CFR Marfă ?Oare prin concedierea colectivă din 2014 de la CFR Marfă nu se va micșora din nou prestația CFR Marfă ? Cred că semnatarele de CCM-uri de la CFR Marfă și a Acordului de la CFR Marfă: FNFMC, FMLR (AFTF) și FSRV vor găsi soluții pentru evitarea concedierilor colective de la CFR Marfă .
    Sunt membru de sindicat al FSTFR și nu am colegi de sindicat salariați ai CFR Marfă ce vor fi concediați , dar știu sigur că dacă celelalte Federații Sindicale Feroviare : FNFMC, FMLR (AFTF) și FSRV vor solicita ca și FSTFR să vină alături de ele și să găsească împreună soluții de evitarea concedierilor colective de la CFR Marfă, FSTFR va fi alături de aceste Federații Sindicale Feroviare (FNFMC și FML din AFTF) care cred eu că în loc să-și concentreze toate eforturile pentru găsirea de soluții de evitare a concedierilor colective din anul 2014 de la CFR Marfă, o parte din eforturi le-au rezervat însă nejustificat pentru a ataca în instantă reprezentativitatea Alianței Naționale Sindicale Feroviare ( și implicit și a FSTFR )…
    Citiți:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CCcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Feconomie%2F2014%2F06%2F12%2Fconcedierile-la-cfr-marfa-incep-saptamana-viitoare-in-jur-de-2-300-de-persoane-vor-pleca-16-40-31&ei=Fv-bU5avKsm57AbstoFw&usg=AFQjCNGf0toM1hyF1PFBTTPpcHuvYoUHIg&bvm=bv.68911936,d.bGQ

    1. Am citit cele din link-ul cu interviul domnului Ministru si nu-mi dau pace citeva intrebari…poate ma lamureste cineva…
      Dumnealui spune ca datorita faptului ca cei din conducere (CA si directori) nu au facut ce trebuie, acum trebuie sa puna in aplicare ce s-a hotarit anul trecut.
      Intrebari:
      Daca nu au facut ce trebuie, in afara de a fi schimbati, raspund si altcumva?
      Ce trebuiau sa faca? Sa concedieze inca de anul trecut?
      Anul trecut, conducerea a fost numita de USL, obiectivele stabilite de gindire si program USL, au fost gresite?
      Masurile trebuiesc luate urgent ca din august ramin fara fond de salarii…cine a gindit si aprobat bugetul?
      Bugetul a fost “gindit” de la inceput pentru mai putin de 2500 de oameni?
      Din cite stiu eu la Marfa sunt in jur de 8500 de oameni…daca se concediaza 2500 – adica aprox.30%- cum se gasessc bani de salarii pentru inca o jumatate de an la cei 70% ramasi? Din banii celor 30 % asiguri 50% din ce trebuia sa ai de la inceput?
      Tot domnul Ministru spunea in luna mai ca Marfa a cistigat contracte si ca s-au redus din pierderi de la inceputul anului…pai atunci cum pui in aplicare ceva hotarit anul trecut (cind nu erau aceste contracte si erau si pierderi mai mari)?
      Lipsa de vointa politica si dezinteresul pentru sistemul feroviar, lipsa de viziune pentru viitor mediu si lung, incurajarea unei concurente incorecte si multe altele duc la solutii dezastruoase social si economic aplicate de un partid “social” intr-un stat “social”(conform Constitutiei).
      Ultima intrebare: celebra suprataxa de 7 centi PENTRU AUTOSTRAZI se ia si la motorina consumata de Marfa, la rutieri s-a promis ca dau inapoi 3-4 centi…la MARFA da ceva inapoi?

  18. Sunt membru de sindicat al FSTFR și nu am colegi sindicaliști de la CFR Marfă în cadrul FSTFR, dar concedierile collective despre care se vorbește la CFR Marfă trebuie să dea de gândit la toți ceferiștii…să ne gândim câți salariați avea CFR Marfă acum câțiva ani și câți salariați va avea CFR Marfă după concedierile collective din anul 2014… Să ne gândim dacă a existat sau nu concurența neloială din partea companiilor feroviare private și dacă directorii generali/managerii privati au sau nu au nici o vină în parcursul nejustificat spre prăpastie al CFR Marfă din ultimii ani de zile.
    Citiți:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.ziare.com%2Farticole%2Fdisponibilizari%2Bcfr%2Bmarfa&ei=tfmbU4-QMOKL7Ab9ooDYCQ&usg=AFQjCNE0e2W2FOpmxB_LN2XHt2DdTDzZ6g&bvm=bv.68911936,d.bGQ

  19. Ceferiști unițivă ca membrii de sindicat ai FSTFR și ai împreună din ,,sclavi ,, să devenim ceferiști liberi și să luptăm pentru Calea Ferată Română, așa cum luptă toate celelalte sindicate feroviare din Uniunea Europeană unde Calea Ferată reprezintă o prioritate a Guvernelor Europene. Pentru a vedea viitorul propus ceferiștilor și a CFR -ului citiți :
    http://news.ournet.ro/story/sova-cfr-marfa-incepe-saptamana-viitoare-concedier-135560
    și citiți în Puterea cum s-ar putea după CFR Marfă să urmeze ca 40% din calea ferată să dispară și la fel și încă aproximativ 10.000 de angajați CFR ce ar putea fi disponibilizați :
    http://www.puterea.ro/economie/10000-de-angajati-cfr-risca-sa-isi-piarda-locurile-de-munca-94026.html

  20. Despre unirea intr-un singur sindicat unic nu stiu ce sa zic.
    “Unicitatea” asta imi da o retinere (poate datorita virstei)…am trait ceva timp sub un partid unic, sub un conducator unic…
    Despre “asa vrea legea 62/2011″… legea asta ( si legea 40/2011) vrea multe… numai ca nu tot ce “vrea” o lege e si bun. Depinde de cine s-a facut legea si in ce scop. Cunoastem cu totii tarele legilor din romanica in general si in special al celor asa zis sociale.
    Nu trebuie sa ne unim ca asa vrea o lege facuta de legiuitori ale caror interese nu au prea fost “sociale”.
    Ideea unui singur sindicat reprezentativ (50%+1 dintre salariati) pentru un angajator de anvergura unei companii nationale e cam irealizabila.
    O singura organizatie sindicala federativa in care sa fie incluse sindicatele cu membrii majoritari (60-70%) salariati ai aceleiasi companii (acelasi angajator) este realizabila si chiar indicata.
    DA! FSTFR poate fi o astfel de organizatie sindicala pentru CALATORI, mai ales ca puterea acesteia se bazeaza pe MECANICI.
    Mai trebuie sa apara si ceva “curat” de INFRASTRUCTURA, al carei vector de putere sindicala sa fie bazat pe salariatii de la TRAFIC.
    Aceste doua organizati regasite in ANSF, adica puterea TRACTIUNII/MECANICILOR alaturi de puterea MISCARII/TRAFICULUI sunte ADEVARATELE FORTE care UNITE ar putea face (si trebuie sa faca) din ANSF unica forta sindicala care SA STOPEZE procesul de distrugere al sistemului feroviar si implicit al “sclavilor”.
    ANSF fara specialisti, dar cu lideri cu mentalitate de Spartacus, poate transforma sclavii in gladiatori, care uniti sa devina (si sa mai existe) ceferisti liberi!

    1. Am mai spus-o si o voi mai spune ,ori de cate ori este nevoie, FSTFR respecta legea(pana la ora asta). Buna, rea, cum este ,va fi respectata.,nu am facut-o si nu o vom face noi (au facuto cei pe care o data la 4 ani ii alegem pe buletinele de vot si dorm in banci),dar putem s-o influentam. Cum? Cu cati vom fi mai multi cu atat politicul va tine cont de noi. Putini membrii de sindicat stiu (si foarte rau fac daca nu stiu dar s-ar putea sa nu fie vina lor..) ca FSTFR a fost invitata la comisile de lucru din parlament, la elaborarea de acte normative ce tin de calea ferata(parerea FSTFR conteaza).
      Domnule Sclav, sa nu confundam partidul cu sindicatul; sindicatul este cu atat mai puternic cu cat are un numar mai mare de membrii si fac ceea ce faci dumneata, adica iau atitudine si doresc o implicare activa in toate decizile ce se iau la nivel superior si care influienteaza munca si nivelul de trai a fiecarui membru in parte. Ce ar spune partidul(de guvernare), cand cel putin 7000 de oameni din aceiasi unitate(CFR Calatori) “ar vorbii aceiasi limba“Tare as vrea sa vad daca acel sindicat nu va fi bagat in seama.
      “Ideea unui singur sindicat reprezentativ (50%+1 dintre salariati) pentru un angajator de anvergura unei companii nationale e cam irealizabila.“ Aici te rog sa-mi dai voie sa nu fiu chiar asa de pesimist ca dumneata. Eu unul cred ca faptele FSTFR ,ii va determina pe oameni sa aleaga(chiar daca unii spun“toti o apa si-un pamant“). Tot ce-mi doresc este ca majoritatea sa faca exact ce faci dumneata.
      Inchei prin a spune, legea AR trebui facuta de oameni pentru oameni, dar asa cum este trebuie sa ne folosim de ea.Cum? Presedintele FSTFR stie cel mai bine iar eu sunt dispus sa invat si ii rog si pe altii sa o faca.
      Parerea mea conteaza.

  21. Domnilor “Mecanic…” si “Un Ceferist…” sunt in asentimentul dumneavoastra.
    Nu sunt un “Spartacus” dar nici nu ma lamentez, iar de vorbit o fac la fel aici cit si alaturi de colegii mei de munca pentru ca suntem membrii ANSF, spre mindria noastra.
    Pentru asta suntem supusi unui cumul de sicane si nedreptati orchestrate de “biciuscari”. Nu ne lamentam si suntem hotariti sa mergem mai departe, indiferent de pretul mindriei noastre, in singura organizatie sindicala care nu este condusa de lideri specialisti.
    Am prezentat “ipotetic” o stare de fapt aparent inexplicabila cu privire la indiferenta altor colegi de munca care sunt membrii unor federatii conduse de lideri specialisti sustinuti si platiti de administratie.
    Am zis “aparent inexplicabila” pentru ca explicatia (asa o vad eu) sta tocmai in prezentarea ipotetica de mai inainte.
    Daca ANSF, mai bine zis liderii ei, va (vor) reusi sa stea cit mai departe de specialitati si bonusuri, atunci ar fi o speranta sa dispara biciuscarii.
    Speranta asta ar putea sa “transforme sclavii” in “ceferisti liberi”…problema e ca sclavii nu prea au (sau nu vor) “vointa de gladiatori”…sa nu uitam ca nici Spartacus nu ar fi ramas in legenda de unul singur.
    Ceva candidati pentru rol de lideri gen Spartacus s-ar gasi… mai rau stam cu cei care vor (si trebuie) sa fie gladiatori.

    1. Domnule Sclav, ma bucur ca m-am facut inteles. Intradevar este vorba de gladiaori.
      Parerea mea conteaza.

  22. Concluzia Ceferistului Liber : Calea Ferată Română trebuie aparătă de ceferiștii adevărați și tot sistemul CONTRA a tot ce este bun în ROMÂNIA și pentru ROMÂNI trebuie să știe că: ,, PE AICEA PE LA CALEA FERATĂ ROMÂNĂ SE PĂSTREAZĂ TOATĂ CÂTĂ ESTE ȘI NU SE TRECE DECÂT CU TRENURILE DE CĂLĂTORI ALE SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA etc. ,, .
    Concluzia Mecanicului (i)responsabil(deci): ,, e cazul să nu mai vorbim, să lăsăm frica de-o parte,să facem loc faptelor. Părerea mea contează. ,, .

  23. EU SUNT MEMBRU DE SINDICAT al FSTFR și sunt UN CEFERIST LIBER.
    ,,Un sclav ceferist,, se întreabă: ,, UNDE TRAIESC CEFERISTII SI CE SUNT EI de CÂND:
    – au muncit mai mult si au primit mai putin cu fiecare an?
    – au fost “goliti” de drepturi de la an fara sa se opuna?
    – sunt bucurosi sa isi plateasca (din salariul lor tot mai fara valoare) regulat cotizatia vehililor?
    – isi aleg tocmai ei si din rindurile lor candidatii la “inobilarea” ca vehil?
    – pentru a scapa (sau cu speranta ca scapa) de bici ridica osanale biciuscarilor (administratori politici si vehili sindicali)?
    -stapini politici dau bonusuri vehilului sindical care da mai bine cu biciul?
    – functionarul statului, platit si de ceferist, incurajeaza “biciuscaria”?
    Raspuns:
    TRAIM IN ROMANIA SI CEFERISTII SUNT SCLAVI! ,, .
    Mecanic (i)responsabil concluziona: ,,Cum spuneam la început, este cazul să ne unim la loc, ca un singur sindicat, pentru că așa vrea legea 62/2011 (legea sindicatelor), nu pentru că așa vreau eu, iar dacă legiuitorul vrea acest lucru, de ce să nu o facem? ,, .

  24. Acum stapinirea statala (adica stapinii care numesc toti administratorii de plantatii) a gasit de cuviinta ca plantatiile feroviare sunt “supra- dimensionate” si trebuiesc reduse (sau transformate in poteci de biciclete sau minibuze).
    Pe cale de consecinta nu mai e novoie nici de sclavi. Ei vor fi alungati de pe plantatii si decimati in 24 de luni!
    Ce vor face biciuscarii?
    Nu se pune problema lor.
    Indiferent cit ramine plantatia de mica si indiferent de numarul de sclavi, SATAPINII RAMIN, adica administratorii politici si vehilii sindicali sunt INVINCIBILI!

    1. Domnule „Sclav”, vorbe, vorbe, vorbe. Înafară să vorbim și să găsim vinovați(alții decăt persoana mea, spun toți), acești „sclavi„ așa cum ne spui dumneata, au ajuns să se lamenteze pentru orice și oricui. Dacă vorbim de sclavi, trebuie să-ți spun că și Spartacus a fost unul din ei. Nu cred că trebuie să mai continui. Cred că m-am făcut înțeles.
      Un început există pentru orice. Pentru sindicat, niște oameni care respectă legea și trebuie să se folosească de ea, au început un proces foarte greu-unificarea tuturor membrilor de sindicat într-un singur sindicat-și anevoios, ptr. că sunt foarte mulți „vehili, administratori, stăpâni„ care nu doresc si își dau seama, de pericolul unificării mișcării sindicale, chiar dacă o strigă-n gura mare că sunt de acord cu ea.
      Concluzia(deci): e cazul să nu mai vorbim, să lăsăm frica de-o parte,să facem loc faptelor.
      Părerea mea contează.

  25. Va rog sa nu uitati ca multi suntem sclavi (observati ca ma includ) pe “plantatiile feroviare” conduse de stapinii de doua categori: administratori politici si de vehili sindicali.
    Intr-un stat sclavagist stapini erau numai unii, iar vehilii se supuneau si ei, in romanica e diferit: e greu sa distingi care sunt stapini, cine pe cine conduce, asa ca le zici stapini (sau biciuscari).
    Un sclav nu are decit un singur drept: sa zica DA STAPINE!
    Daca sclavul ridica privirea si gindeste (fara macar sa apuce sa puna in practica ce gindeste) vede imediat biciul stapinului. Vehili sunt chiar mai iuti la manie decit administratorii si manuiesc mai bine biciul.
    Stapini nu au lege (cel putin sa-i mai tempereze), cum ar fi normal pina si intr-un stat sclavagist, dar in romanica legile sunt numai pentru sclavi!
    E gresit ce spun? Poate am exagerat ipotetic “numai nitel”.
    Cum se numeste cel care sta tot mai gol si cu capul in tarina pupind biciul sau virful bocancului celui care-l tine in asa?
    Cum poate fi numit cel care vede ca e furat, tradat, dispretuit si batjocorit pentru munca lui, iar cind incearca sa strige primeste biciuiala?
    Ce stat e acela in care batjocoritul cind isi ia inima in dinti si indrazneste sa apeleze la functionarimea (platita din munca lui) pentru a-i se face “nitica” dreptate, primeste inca o portie de bici?
    UNDE TRAIESC CEFERISTII SI CE SUNT EI CIND:
    – au muncit mai mult si au primit mai putin cu fiecare an?
    – au fost “goliti” de drepturi de la an fara sa se opuna?
    – sunt bucurosi sa isi plateasca (din salariul lor tot mai fara valoare) regulat cotizatia vehililor?
    – isi aleg tocmai ei si din rindurile lor candidatii la “inobilarea” ca vehil?
    – pentru a scapa (sau cu speranta ca scapa) de bici ridica osanale biciuscarilor (administratori politici si vehili sindicali)?
    -stapini politici dau bonusuri vehilului sindical care da mai bine cu biciul?
    – functionarul statului, platit si de ceferist, incurajeaza “biciuscaria”?
    Raspuns:
    TRAIM IN ROMANIA SI CEFERISTII SUNT SCLAVI!

  26. Domnule “Mecanic…”, usor (si corect) de zis greu de facut!

  27. Doamnelor, domnilor, angajați ai SNTFC CFR CĂLĂTORI, CFR INFRASTRUCTURĂ, membrii de sindicat la diferite sindicate, federații, confederații, etc. Președintele României avea și are, dealtfel ca tot ceea ce înseamnă politic în țara asta, dictonul: DEZBINĂ și CONDU. După cum bine vedem și mai ales simțim, până acum le-a reușit. Nu credeți că a venit timpul să ne trezim? a venit timpul să să ne UNIM la loc(1990-2000),într-un singur sindicat? Dacă nu o facem urgent, foatrte urgent, vom pății ca CFR MARFĂ, citiți: http://www.puterea.ro/economie/cfr-marfa-incepe-saptamana-viitoare-concedierea-a-2000-de-angajati-94212.htmlea
    Este cazul și timpul ca specialiști în relații sociale (au găsit găselnița) să se mai dea deoparte și pentru că ei nu vor, să-i dăm noi la oparte, să-i tragem pe linie moartă. Nu se poate ca un lider de sindicat să spună:„ şi i-am explicat de ce nu pot să plece mai mult de 1.483.”. http://www.feroviarul.ro/noutati-feroviare/s-au-trezit-sindicatele-activitatea-cfr-marfa-se-pierde-daca-vor-fi-concediati-peste-1-480-de-angajati.html
    NU, NUMAI TREBUIE SĂ PLECE NIMENI, să nu mai fie concediat nici un om de la calea ferată. În toată Europa se construiesc linii de cale ferată(de mare viteză), numai la noi în românica se desfințează linii, mii de km. de cale ferată. http://www.puterea.ro/economie/cfr-desfiinteaza-40-din-calea-ferata-93326.html. De ce? numai pentru că politicul nu este interesat să investească în calea ferată? Sau… http://www.capital.ro/de-la-glasul-rotilor-de-tren-la-urletul-incompetentei.html, știți dumneavoastră mai bine de ce.
    Cum spuneam la început, este cazul să ne unim la loc, ca un singur sindicat, pentru că așa vrea legea 62/2011 (legea sindicatelor), nu pentru că așa vreau eu, iar dacă legiuitorul vrea acest lucru, de ce să nu o facem? Haideți să dăm satisfacție legiuitorului și insatisfacție „specialiștilor în relații sociale”.DECIZIA STĂ ÎN MÂINILE fiecărui membru de sindicat, a fiecărui angajat de la calea ferată. Singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este, să vă gândiți repede și să acționați în consecință. Cu cât mai repede, cu atât mai bine pentru noi și mai rău ptr. administrație. Administrație care de altfel este pusă-numită tot de acest politic rău intenționat (subțire cuvântul), care dorește desfințarea sau cel puțin 50% din calea ferată desfințată.
    Membrii de sindicat din FSTFR, au făcut deja primul pas spre unirea sindicală. Cum? Întrebați membrii de sindicat sau liderii acestor sindicale. Deci: la FSTFR există voință și cei mai important, liderii acestui sindicat sunt plătiti din cotizația membrilor de sindicat și nu de administrație (specialiști în relații sociale- instrument de opresiune și dintr-o parte și din alta).
    Decizia stă în puterea fiecărui individ în parte.
    Părerea mea contează.

  28. Citeva intrebari:
    De ce nu a fost sustinuta de catre mari lideri specialisti revendicarea propusa constant de ANSF in legatura cu protectia angajatilor prin salarii compensatorii in caz de disponibilizari? Stiau deja, cumva, de la prietenii din administratie despre pistele de biciclete pentru care nu mai e nevoie de ceferisti?
    De ce sunt de acord cu “matrasalile” facute de angajator la emiterea actelor aditionale la CIM prin care nu sunt trecute toate drepturile salariale? Au interes direct sa-si scuze graba cu care au semnat pierderi la CCM-uri?
    De ce manipuleaza si mint in teritoriu oamenii spunindu-le ca ei au cerut coeficientul K si nu au ce sa faca …ca oricum e mai importanta indexarea de 2% ? De ce se nu sustin revendicarea ANSF ca de la 01.01.2015 sa fie trecuta in CCM revenirea la drepturile de calatorie?
    Daca aveti raspunsuri, ultima intrebare: de ce sunt sustinuti de cotizanti si protejati de administratie cu salarii, masinute si bonusuri?
    Probabil…pentru ca “merita”… sau pentru ca feroviarilor nu le (mai) pasa de soarta lor!

  29. Dorel răspunde astfel:
    ,, Domnule Rodrigo, ati inteles bine!
    Am vrut să spun si să atrag atentia colegilor mei feroviari (indiferent dacă sunt mișcăriști sau tracționiști) asupra mișmașurilor făcute de administratie si acoperite de liderii deveniți mari specialisti. ,, și mai spune Dorel în răspunsul său că :
    ,, Linistea unui CCM semnat (sau acord semnat) micsoreaza semnificativ riscurile declansarii unui conflict colectiv de muncă (finalizat cu grevă) cu respectarea legii, adaugîndu-se si inacțiunea bine motivată material si dezinteresul specialistilor susținuți și plătiți bine de angajator. ,, .
    Dorel are dreptate că odată semnat CCM-ul nu mai există riscuri pentru administrație de declanșare de către salariați(membrii de sindicat) a GREVEI în condiții legale…

  30. Domnule Rodrigo, ati inteles bine!
    Am vrut sa spun si sa atrag atentia colegilor mei feroviari (indiferent daca sunt miscaristi sau tractionisti) asupra mismasurilor facute de administratie si acoperite de liderii deveniti mari specialisti.
    Unul din mismasuri e clar: administratia nu trece tot ce reprezinta salariu (bani) in CIM sau act aditional pentru a da posibilitatea specialistilor sa se disculpe ca semneaza orice si oricum!
    Interesul administratie este sa aiba si sa sustina semnatari (santajati cu beneficii nemeritate) care sa incheie CCM-uri cit mai profitabile pentru angajator ( cheltuieli cu munca vie cit mai mici, drepturi cit mai putine).
    Odata incheiat un CCM si promovat (conform obligatiei specialistului) se asigura linistea angajatorului pentru a desfinta statii, a ceda trase de trenuri de calatori, a inchide linii, a nu mai face investitii si la final pentru a concedia mii de oameni!
    Linistea unui CCM semnat (sau acord cu “mediere”) micsoreaza semnificativ riscurile declansarii unui conflict colectivde munca (greva) cu respectarea legii, adaugindu-se si inactiunea bine motivata material si dezinteresul specialistilor sustinuti si platiti bine de angajator.
    Daca poate vre-un specialist, sa ma contrazica?

  31. Ce parere au liderii specialisti despre planurile guvernantilor in legatura cu ce se pregateste sistemului feroviar?
    Ati auzit careva de o luare de pozitie a vreunui mare specialist de cind au semnat atit de repejor acordurile? Cind s-au intilnit specialistii (si prietenii lor) doua zile la Tusnad (pe bani cui?) au stiut de planurile respective si au hotarit ceva sa le combata?
    S-au vazut linistiti cu bonusurile si masinile pentru trei luni (cu posibilitate de prelungire inca trei luni) si acum asteapta sa vada ce ordine mai primesc de la sefii din administratie care-i platesc si le asigura tot confortul.
    Vin cu gargara de unitate sindicala, bineinteles sub aceeasi conducere exercitata atit de “intelept” tot de ei, ca sa abata atentia de la tradarile lor si de la situatia in care i-au adus pe cotizanti .
    Sunt neputinciosi in a combate ideile “pentru piste de biciclete” dictate politic fata de “dezvoltarea” transportului feroviar, neputinta data de dependenta fata sefii numiti politic, cit mai des, care le protejeaza interesele lor personale si le asigura traiul indestulator, basca ce mai ciugulesc de pe la cotizanti.
    Pentru ei, specialistii, aceiasi de 5-10 ani, nu mai conteaza decit betia avantajelor puse pe tava de cei care-i folosesc pe post de anestezic al unui organism viguros altadata, acum atacat de cangrena (infectie din exterior) si pregatit pentru ample amputatii.
    Cei care-i platesc, pe specialisti sa manipuleze pentru a anestezia, taie dintr-un condei mii de km de cale ferata si pregatesc aruncarea in strada a mii de ceferisti cotizanti.
    De remarcat este ca cei anesteziati isi platesc cuminti cotizatia in continuare si le inchina ode in fiecare zi anestezistilor.
    Cum poate sa fie un om atit de anesteziat incit sa vada cangrena care-l va afecta si sa sutina in continuare una din cauzele cangrenarii care este chiar anestezistul, adica acelasi lider specialist negociator cu masina si sofer?

Share:

Alte articole

SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!

COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN

Read More »