In ziarul Ziua News este publicat un articol în care se arată că “Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, limitează subvenţiile către CFR Călători, dar, în schimb, vrea să le mărească pe cele acordate operatorilor feroviari privaţi de transport persoane”… Citeste aici, respectiv un articol prin care se arata cum sunt CFR-iștii trimiși acasă în urma dispozițiilor date de către conducerea MTI…Citește aici
SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!
COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN
10 Responses
Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…
FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro …
Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
Să vrem noi sânge nu pământ!
Când nu vom mai putea răbda,
Când foamea ne va răscula,
Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
Nici în mormânt! ,, .
Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
NU vreau sa jignesc pe nimeni, dar a venit timpul ca mecanicului de locomotiva sa nu-i se mai puna pretul nici de MISCARISTUL nici TRACTIONISTII care ne-au reprezentat din 1999. NU instig pe nimeni voi alegeti, tocmai de aceea nu -mi ascund numele. Paul.
Domnul LUCIAN are foarte mare dreptate! Afara cu javrele astea…. Habar nu au ce inseamna sa stai cu inima cat un purice….. “aoleo, daca ma da afara…. ce fac?”, pentru faptul ca tot ameninta cu aceste nenorocite de concedieri!!! Ori se schimba ceva (in bine) pentru noi, salariatii SNTFC si implicit pentru companie, ori haideti domnule Presedinte Maxim Rodrigo, initiati toate formele legale pentru a putea incepe formele de protest!
APEL CFR-ist.
Doamnelor, Domnilor colegi, a venit timpul ptr. unire (mecanici locomotivă, casierițe, șefii tren, conductori de tren, lăcătuși de revizie, tesa etc.). De ce fac apel la d-tră ? Pentru că, după cum puteți lectura pe site-ul fstf.ro(singurul site care ne informează la timp și corect), au venit vremuri cu mult mai grele decât în Guvernarea PDL-istă. Actuala Guvernare PSD-PNL, pentru că nu mai este USL, după cum putem vedea n-au trecut nici 2 luni și deja sau rupt, chiar dacă nu juridic, noi vedem că faptic au făcut-o. Vă rog să vedeți toate declarațile politice făcute de eșalonul doi din aceste partide și mai ales de membrii guvernului. Guvern care s-a rupt și el în- 2-uă, miniștri PSD și miniștri PNL.
Am făcut această introducere, deoarece politicul conduce totul și mai ales Ministerul Transporturilor, CFR-ul, SNTFC,,CFR CĂLĂTORI”SA. Pentru că suntem lucrători la CFR Călători, fac acest apel la dumneavoatră de-a vă trezi odată. Avenit timpul să ne opunem FERM acestui ministru Fenechiu, ministru care vine din Privat, cum îi place lui să spună. Î-mi pun întrebarea dacă tot așa își conducea afacerile, cum conduce și ministerul ? Tot așa și-a falimentat și afacerea, cum falimentează SNTFC,,CFR CĂLĂTORI”SA ? După părerea mea, DA. Ce Minister, mai conduce acest ministru dacă SNTFC,,CFR CĂLĂTORI”SA o falimentează, SNTFM,, CFR MAFĂ,, SA o privatizează, Spitalele CFR le cedează Ministerului Sănătății, FLOTĂ nu mai avem din timpul ministrului Băsescu, Taromul îl privatizează, Metroul a trecut la consiliul local București, cu tot cu subvenție, a mai rămas cu CNCFR(infra). BUN MINISTRU !!!!! Mai multe a-ți citit pe acest site și ziarele electonice.
Altă faptă ,,bună” a acestui ministru, este schimbarea Dir. Gen.,cu alt Dir. Gen. domnul VALENTIN DOROBANȚU, după o așa zisă ,,oprire spontană a lucrului” de către colegii noștri de la Infra. Colegi care de altfel bine intenționați dar fără să știe că sunt manipulați de către Politic și unii din conducerea Federației Mișcare Comercial. Concluzia: opesc lucrul lucrătorii de la o Companie și schimbăm Directorul General de la alta (mare făcătură). După cum știm, când mecanicii de locomotivă au oprit lucrul tot pentru întârzierea plății slarilor, s-a lăsat cu desfaceri de contracte de muncă. Acum?
La scurt timp după ,,înscăunarea” noului Director General , a început sfârșitul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI”SA. Primul pas, reducerea de trenuri, al 2-lea scăderea slariilor prin o(1) zi de CFS, al 3-lea pas, trimiterea șefilor direcți și indirecți pentru o vânătoare de sancțiuni, care să se materializeze prin 5-10% din salariu de bază. Are să fie și mai rău dacă rămânem pasivi.
Unii dintre noi vor spune, nu-i nimic pe mine nu mă afectează. Le spun că se înșeală amarnic. Azi pe mine, în scurt timp și pe tine. Vă rog să vă gândiți că din 26000 de lucrători la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI”SA. în 2005, am rămas aproximativ 14000. În 15.02.2013 ve-ți observa câtă dreptate am în cea ce privește salariul.
Mai am o singură rugăminte, înainte să închei acest apel. Aceea de a vă face curaj și a face cât mai mulți ,comentarii pe acest site, dealtfel singurul care vă aduce la cunoștință toate hotărârile ce se iau la nivel de SNTFC (ce ne hotăresc viitorul).
ÎNCĂ O DATĂ, SINDICALIȘTI UNIȚIVĂ (până nu-i prea târziu).
NISTE ESCROCI CU DOROBANTU IN FRUNTE.
“Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, se declara multumit de proaspatul director al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, pe care il considera “smart” si despre care sustine ca nu il cunostea pana sa il numeasca in functie, scrie gandul.info.
“L-am schimbat pe directorul de la CFR Calatori si acesta care e acum mi se pare smart (inteligent engl n.n.), asa. Prima oara l-am vazut acum doua saptamani, dar mie mi se pare OK”, a declarat miercuri Relu Fenechiu.
Solicitat de jurnalisti sa explice faptul ca a numit in functia de director general al CFR Calatori o persoana despre care spune ca nu o cunostea dinainte, ministrul Transporturilor a spus ca nu avea cum sa-i stie pe toti directorii din companie.
“Am intrebat si eu care sunt directorii din companie (CFR Calatori n.n.). Am vazut vreo doi. Acesta mi s-a parut destept si l-am pus. Tu cum ai pune un director?”, a intrebat retoric Fenechiu.
La jumatatea lunii ianuarie, directorul general al CFR Calatori, Stefan Roseanu, a fost demis de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, ca urmare a grevei spontane a angajatilor, in locul lui Roseanu fiind numit directorul general adjunct al companiei si fost sef al Regionalei CFR Iasi, Valentin Dorobantu.
Una dintre primele decizii ale noului director al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, a fost sa taie o zi pe luna din programul angajatilor CFR Calatori, timp de cinci luni, cu diminuarea corespunzatoare a salariului. Motivul invocat a fost situatia dificila a CFR Calatori. Ministrul Transporturilor a explicat pentru gandul ca decizia va fi aplicata incepand cu 1 februarie.
Intrebat ce economii se fac astfel si daca decizia taierii salariilor ar putea aplicata pe mai mult de cinci luni, Fenechiu a declarat ca “exista un calcul, se fac economiile necesare pentru a avea in aceasta perioada critica bani de salarii”.
“Eu am venit la acest minister pentru a eficientiza companiile. Din nefericire nu cred ca exista cineva care poate pocni din degete si sa le eficientizeze. Sper ca in doua-trei luni veti vedea rezultatul. Si atunci nu va mai trebui sa trimitem oameni in somaj tehnic. Îmi pare rau, lucrurile astea se mai intampla”, a concluzionat Fenechiu.”
SA VEDETI DRAGI CFR-ISTI CAT O SA PLATESCA FENECHIU PENTRU “ABUZURILE GROSOLANE” PE CARE LE FACE DIRECTORUL SMART, VALENTIN DOROBANTU, CAT DE CURAND!