Ce se întâmplă începând din anul 2013 la CFR Călători ?
De ce începând cu anul 2013 se prezintă numai părțile negative ale CFR Călători?
De ce în anul 2012 abia s-a realizat de CFR Călători pachetul minim social pentru ca s-a anulat lunar zeci de trenuri de călători și de ce nu se tine cont că puteam avea nerealizarea pachetului minim social dacă CFR Călători nu ar fi avut ca Director General în ultima perioadă a anului pe domnul Ştefan Roșeanu?
De ce începând cu anul 2013 după ce pe un motiv aberant ca au oprit lucrul cei de la compania de Înfrastructura Feroviară s-a schimbat Directorul General de la altă societate feroviară, respectiv de la CFR Călători și odată cu schimbarea Directorului General de la CFR Călători se anulează lunar zeci de trenuri de Călători fără nici un motiv real?
De ce începând cu anul 2013 se anulează lunar zeci de trenuri de călători pe motiv că Compania de Înfrastructura Feroviara este furată și trenurile de călători au din această cauză întârzieri foarte mari?
De ce începând cu anul 2013 se anulează lunar zeci de trenuri de călători pe motiv că timpul de mers este prea mare datorită limitărilor și restricțiilor impuse de Compania de Infrastructură?
De ce începând cu anul 2013 se reduce programul lunar de lucru al salariaților CFR Călători cu una zi pe luna timp de 5 luni? Oare această reducere a programului lunar de lucru nu este echivalentă unei sancțiuni cu 5 % din salariu pentru fiecare salariat al CFR Călători timp de 5 luni în 2013? Oare nu se dorește astfel la negocierea salariului pe anul 2013 să nu se mai dea nimic la salariu? Oare nu se dorește ca să nu se mai facă promovări în anul 2013? Oare nu se dorește să nu se mai dea clase de salarizare salariaților în 2013?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare Posturi de Revizii?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare comenzi de personal din diverse stații?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare PELC-uri, SELC-uri etc.?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare mecanici de locomotivă pe motiv de o aberantă dispoziție nr. 18/2013 a Directorului General. Precizăm că în Dispoziția menționată nu se precizează că pentru fiecare mecanic de locomotivă dat afără se va angaja altul și asta pentru că se dorește o concediere mascată a mecanicilor de locomotivă pentru că dacă aceștia nu sunt suficienți atunci se pot anula trenuri de călători din lipsă mecanici de locomotivă?
De ce începând cu anul 2013 dispar fără nici un program de reorganizare trenuri de călători pentru că nu avem suficiente locomotive, automotoare și rame electrice, vagoane pentru trenurile de călători si pentru că ramân pe jos călătorii plătitori?
De ce se spune că au scăzut călătorii CFR an de an fără a se spune că dacă se anulează trenuri de călători an de an, atunci este normal să scadă și numărul de călători și veniturile CFR Călători?
De ce Directorii iși dau demisii din funcțile avute în anul 2013?
De ce se cere Directorilor de STFC-uri să propună pâna miercuri 06.02.2013 cât mai multe trenuri pentru a fi anulate, etc.?
De ce se cere Șefilor de Serviciu SC de pe cele 8 STFC-uri ca pâna miercuri 06.02.2013 să dea afără disciplinar cât mai mulți salariați CFR Călători?
Domnule Director General Valentin Dorobanțu, spuneați la întilnirea cu președinții de Federații Sindicale că pentru a nu concedia în anul 2013 salariați de la CFR Călători, veți reduce programul de lucru cu 1 zi / luna timp de 5 luni , dar consecința reducerii numărului de trenuri de Călători /zi, a numărului structurilor organizatorice teritoriale de la vagoane, comercial și de la tracțiune nu va duce oare și la concedieri colective în anul 2013?
Domnule Director General Valentin Dorobanțu, momentan analizăm ce se întâmplă în prezent, dar nu uitați ca CFR-iștii și FSTFR doresc pe bună dreptate ca CFR Călători sa fie un simbol național.
Președinte FSTFR Maxim Rodrigo Gabriel
34 Responses
Am inteles de la colegii de la Depoul BC ca a treia transa din banii castigati de la nu stiu ce proces castigat de FSTF s-au bagat pe card. Eu lucrez in Regionala Bucuresti iar la noi nu s-au bagat. Va rog sa ne alimentati si noua cardurile cat mai repede cu putinta.
Va rog nu faceti discriminari!!!! Multumesc.
Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…
Domnule Presedinte Rodrigo ceilalti presedinti de federatii si lideri regionali duc o munca de lamurire fantastica sau (fanatica )cu membrii lor de sindicate ba chiar ii si ameninta le vorbesc si urat tu , inca nu ai inteles care este pretul , singurul pret si conditie sa fi prieten cu domnul manager sau (Vali asa cu ii spun cei care-i lustruiesc bombeurile),toti au plecat in teritoriu sa convinga mai mult cu amenintari sa esaloneze oamenii drepturile salariale.Acesti slugoi au uitat care este rolul lor de sindicalisti si interesul lor personal primeaza , nu stiu si nu pricep membri lor de sindicat sunt legati la ochi ?.Tu ce mai astepti chiar nu vrei sa-ti bagi mintile in cap ? Referitor la pretul mecanicului uni dintre ei(ma refer la administratie) sunt constienti de rolul si importanta mecanicului dar nu vor sa o recunosaca public nu vor sa recunoasca faptul ca mecanicul duce greul si duce o gramada de trantori in spate.
domnilor eu unu nu pricep modul de gandire al acestor sefi ai cfr.
doar vorbe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro …
Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
Printr-un act CFR Călători din 29.03.2013 către FSTFR tot în ultima frază se precizează că ,, În cazul în care, pînă în 02.04.2013, ora 12.00, nu ne veți transmite un răspuns convingător,vă aducem la cunoștință că SNTFC,,CFR Călători,,SA va formula plângere penală împotriva dumneavoastră…,, , prin alt act al CFR Călători în care Directorul General Valentin Dorobanțu al CFR Călători ne-a dat în 02.04.2013 la ora 16.51 ca până în data de 03.04.2013, ora 14.00 când FSTFR, FNFMC,FSRV și FMLR sunt invitate cu mandate din partea membrilor lor de sindicat, pentru eșalonarea sumelor pe 3 (trei) ani și precizăm că Invitația se încheie cu avertizarea că ,,În situația în care nu sunteți de accord cu propunerea Administrației, de eșalonare,vom fi nevoiți să luăm o serie de măsuri de ordin economic și organizatoric, care ar afecta major salariații societății. ,, …
Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
Să vrem noi sânge nu pământ!
Când nu vom mai putea răbda,
Când foamea ne va răscula,
Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
Nici în mormânt! ,, .
Pavăl Marian spunea ,,cred că dacă va fi nevoie de sprijinul membrilor de sindicat pentru a protesta întrun anume fel împotriva deciziilor abuzive care pot fi luate la CFR Călători … sigur veți sta la marcă… ,,. Eu cred că prin dialogul de pe acest site https://www.fstf.ro ne vom uni forțele și obiectivele și vom avea în final un scop comun, respectiv să avem grijă ca CFR Călători să existe și să se dezvolte pentru ca locurile noastre de muncă să existe și pentru ca munca noastră să fie bine plătită etc.
Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
MAI NELULE, Directorii aveau alte preocupari cand am venit noi la CFR si nu erau schimbati din sase in sase luni, in plus aveau respect pentru salariati pentru ca avea un tel sa mearga CFR inainte.
CINE a mai pomenit ca din Dir.Gen.Adj.sa umilesti un om de calibrul Domnului Panait George,si sa-l duci sef Depou ?Cine din conducerea Cfr Calatori cunoaste meseria Domnului Isac ION?AU FOST OSUL DIN GATUL CELOR CARE nu merita respectul nostru,consider o umilire fara margini aceasta Manevra de distrugere a unor Profesionisti.
Directorul General al CFR Calatori- domnul Dorobanțu Valentin a atitat ciini vagabonzi de la SC pe mecanicii de locomotiva. Domnule Director General al CFR Calatori- domnule Dorobanțu Valentin tot in cei care muncesc dati si nu vedeti ca ei va tin si pe voi pe bani multi , desi doar contribuiti la distrugerea CFR Calatori?
Luciane si Tibi vedeti ca in mai putin de trei saptamini Directorul General al CFR Calatori- domnul Dorobanțu Valentin a scapat de aproape toti Directorii din Centralul SNTFC,,CFR Calatori,,SA ce reprezentau colectivul fostului Director General Stefan Roseanu, pentru ca rind pe rind si-au dat demisia din functiile avute findca au constatat ca nu mai sunt doriti de noul Director General al CFR Calatori- domnul Dorobanțu Valentin .Da si continuă si in 2013 ce a început în 2010, respectiv anularea trenurilor de calatori ale CFR Calatori.Continua cu diminuarea salariilor pentru a creste nemultumirile salariatilor CFR Calatori. Continua cu micsorarea numarului mecanicilor de locomotiva si cu stresarea celor care ramin in sistem si la care li se mai calca in picioare si demnitatea de Serviciul de Paza si Pinda, respectiv de Serviciile SC care s-au transformat in Servicii de Paza si Pinda si care jignesc mecanicii de locomotiva cu afirmatii de genul ai mai pierdut si azi niste bani nemunciti si vezi ca daca comentezi te chem la note de relatii pentru alte le din urma, dar ce in urma timp Serviciile SC nu si-au facut serviciul SC sau in prezent i-au din urma activitatile de paza si acum fac reconstituirea?
Domnule cole, este vina noastra ca am acceptat multe compromisuri,dar sar putea face servici fara noi ?Cred ca ne-am furat singuri caciula 23 de ani, cred ca a venit timpu sa ne punem pretul, de ce sa dai nota de relati cand nu ti se asigura conditiile optime pentru a-ti desfasura activitatea, de ce ca sa aiba altii obiectul muncii?Inainte erau trenuri de trosnea linia si nu te stresa nimeni cu amenintari si intimidari, inafara de orice sa nu uitam ca suntem oameni si nu imparateste nimeni CFR-ul care nu mai este ce a fost odata. Mecanicul meu a vut dreptate cand mi-a spus acum 23 ani ca o sa am viata grea ca sunt sincer si-mi fac treaba ca invazia de destepti or sa faca front comun si nu accepta meseriasii.
Luciane spui ca Directorul General al CFR Calatori- domnul Dorobanțu Valentin nu face aceași greșeală ca în 2012, pentru simplul fapt că de fapt continuă ce a început în 2010. Ai dreptate a inceput mai devreme distrugerea CFR Calatori, dar nu de pe prima functie in societate ca acum. Spunea FSTFR prin 2010 ca el este strategul CFR Calatori spre micsorare a CFR Calatori si acum dupa citiva ani constatam ca avea dreptate …
Nu d-le CEFRIST, Dorobanțu Valentin nu face aceași greșeală ca în 2012, pentru simplul fapt că de fapt continuă ce a început în 2010, adică ,,faimosul,, mers cadențat. Vax. Artizanul MERSULUI DE TREN din 2009 încoace. Numai el cunoaște orele la care călătorii nu circulă cu trenul.Dacă nu mă credeți pe cuvânt, vă rog să aveți răbdare și consultați ,,oficiosul,, din 2009-2013.
Ma ingrijoreaza si pe mine pe buna dreptate stresul pe care noul Director General Valentin Dorobantu il face prin serviciile SC mecanicilor de locomotiva si automotor de calatori , Servicii SC pe care le-a transformat in Servicii de Pinda si Paza care nu mai fac nimic din activitatea de Siguranta a Circulatiei si care acum fac doar constatari care trebuia sa le faca Firmele de Paza tocmai pentru a aschimba conducerile de la Tractiune si astfel Director Tractiune este un vagonar, la Depoul Bucuresti Calatori s-a schimbat si aici conducerea si poate se vor schimba si alte conduceri de la alte Depouri de locomotive care vor avea si ele doar atributii de pinda si paza, in tim ce, de exemplu pe sectia Constanta -Bucuresti unde sunt 74 actionari de butoane de Depasire Ordonata si circa 34 Ordine de circulatie la fiecare pereche de trenuri de calatori , serviciul SC nu face insotiri pentru ca Siguranta Circulatiei nu mai este o prioritate probabil si nu va mai face insotiri nici noua conducere a Depoului B.C., ci doar serviciul de pinda si paza. Oare noua conducere a CFR Calatori pentru eficietizarea activitatii CFR Calatori are numai solutii de anulari de trenuri de calatori, de reduceri ale salariilor salariatilor CFR Calatori prin micsorarea programului de lucru lunar si prin foarte multe sanctiuni si prin multe desfsceri de CIM-uri etc.
VALENTIN DOROBANTU VA TINE DE VORBA , DOMNILOR DE LA SINDICATE?
EL FACE CE VREA “MUSCHIUL” LUI CA DOAR ARE SPATE . PANA CAND, OARE ?
RUSINOS CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI PENTRU CA S-A REUSIT IN MAI PUTIN DE O LUNA SA SE CREEZE HAOS SI NEMULTUMIRI LA MAJORITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI. PRIMELE REACTII AU APARUT DE LA SINDICATELE AFILIATE LA FSTFR. ASTFEL SINDICATUL CEL MAI MARE DE MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR DIN TARA, respectiv SINDICATUL SALARIATILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCURESTI CALATORI, A PROPUS IN SEDINTA din LUNA FEBRUARIE 2013 a CONSILIULUI DE CONDUCERE AL SINDICATULUI CA IN URMATOAREA SEDINTA DUPA CE ACESTIA VOR FI AVIZATI IN SCRIS CU 15 ZILE INAINTE DE SEDINTA SA FIE EXCLUSI DIN SINDICATUL SALARIATILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCURESTI CALATORI , URMATORII MEMBRII DE SINDICAT: NICOLAE PETRISOR-SEF SERVICIU SC , BOBOLOCU DANIEL- REVIZOR REGIONAL SC SI MIRCEA DUMITRESCU- REVIZOR REGIONAL SC. MEMBRII DE SINDICAT AI SINDICATUL SALARIATILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCURESTI CALATORI SUNT SI EI FOARTE NEMULTUMITI DE SERVICIUL SC DIN STFC BUCURESTI SI DE CONDUCEREA CFR CALATORI SI VOR INTRODUCE PRIN AVOCATI CIT MAI MULTE ACTIUNI IN INSTANTA IMPOTRIVA TUTUROR FACTORILOR DECIZONALI CARE DISTRUG RAMURA TRACTIUNE DE LA CFR CALATORI.VALENTIN DOROBANTU NU TINE DE VORBA SINDICATUL SALARIATILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCURESTI CALATORI ,PENTRU CA DOMNII DE LA SINDICATE NU SE LASA DUSI CU VORBA.
EL NU VA FACE CE VREA “MUSCHIUL” LUI CHIAR DACA ARE SPATE . ALATURI DE SINDICATUL SALARIATILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCURESTI CALATORI VOR VENI SI CELELALTE SINDICATE AFILIATE LA fstfr SI VOR PASTRA IN RINDUL LOR DOAR TESA DE LA CFR CALATORI CARE NU-I FAC DE RUSINE ,IAR APOI SE VA CONTINUA PRIN A SE SOLICITA CA SERVICIILE SC SA FIE TRANSFORMATE IN SERVICII DE PAZA PENTRU CA IN PREZENT NU MAI FAC ATRIBUTII DE SC CI PRIMESC DOAR BANI PENTRU ACTIVITATI DE SC IN TIMP CE FAC ACTIVITATI DOAR DE PINDA SI PAZA. SINDICATELE AFILIATE LA FSTFR VOR CERE EXPLICATII DOMNULUI DIRECTOR GENERAL VALENTIN DOROBANTU PENTRU ORGANIGRAMA CE EXISTA LA NIVEL DE CENTRAL SNTFC,,CFR CALATORI,,SA CARE ESTE CEA MAI STUFOASA DINTOATE TIMPURILE DAR CARE CU TOATE ACESTEA IN ULTIMUL TIMP NU ARE NICI UN FEL DE REZULTATE DE EFICIENTIZARE SI ATENTIE DOMNULE DIRECTOR GENERAL O SA AVETI IN CURIND MAI MULTA TESA DECIT MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR DE CALATORI PENTRU CA MICSORATI PERMANENT NUMARUL MECANICLOR DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR SI VA TREBUI SA DATI EXPLICATII POPORULUI ROMAN CIND NU VETI MAI AVEA MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR SI NU SE VA MAI INVIRTI ROATA LA CFR CALATORI. DA, DA VA TREBUI SA DATI EXPLICATII POPORULUI ROMAN PENTRU CA SINDICATELE MECANICILOR DE LOCOMOTIVA NU VA VOR LASA SA VA BATETI JOC DE RAMURA TRACTIUNE DE LA CFR CALATORI.
De ce în anul 2012 abia s-a realizat de CFR Călători pachetul minim social si de ce s-au anulat lunar zeci de trenuri de călători ]n anul 2012, oare daca nu se anulau acele trenuri de calatori ale CFR Calatori din anul 2012, oare nu am fi avut atunci si mai multe incasari si mai multa subventie la CFR Calatori si astfel nu ar mai fi fost nevoie ca se diminueze salariile la toti salariatii CFR Calatori timp de 5 luni in anul 2013.
Consider ca corect ar fi fost sa fi procedat si la CFR Calatori la fel ca si la operatorii feroviari privati care au dublat practic numarul trenurilor de calatori parasite de CFR Calatori (pe care le-a anulat CFR Calatori) si astfel au cistigat de doua ori mai mult decit CFR Calatori, atit la subventia primita in anul 2012, cit si la cresterea incasarilor din vinzarea biletelor de calatorie. In concluzie si in 2013 CFR Calatori face aceeasi greseala ca si in 2012 si pierde multe venituri atit din subventia ce trebuie primita in anul 2013, cit si din scaderea incasarilor din nevinzarea biletelor de calatorie de la trenurile de calatori pe care le paraseste si le anuleaza permanent.Consider ca nu ar mai fi fost nevoie ca se diminueze salariile la toti salariatii CFR Calatori timp de 5 luni in anul 2013 daca nu am fi mers si in anul 2013 pe directia si sensul din 2012, respectiv daca nu am fi continuat cu anularea trenurilor de calatori si in anul 2013. Atentie! Daca se vor mai anula multe trenuri de calatori la CFR Calatori in anul 2013 vor fi si concedieri colective in anul 2013 la CFR Calatori si in aceasta noua situatie s-ar ajunge la concluzia ca noul Director General al CFR Calatori- domnul Valentin Dorobantu a mintit si reprezentantii sindicatelor si salariatii CFR Calatori atunci cind a spus ca se va evita concedierile colective in anul 2013 daca toti salariatii CFR Calatori timp de 5 luni vor avea salariul diminuat. Atentie! In 16 februarie 1933 Vasile Roaita a folosit sirena si CFR-istii au pornit lupta impotriva regimului de atunci.Avem si noi acum CFR-stii nostri care vor folosi ,,sirena,, daca este nevoie si CFR-stii vor porni din nou lupta.
De ce începând cu anul 2013 se prezintă numai părțile negative ale CFR Călători? Se vrea inmormintarea CFR Calatori in anul 2013? Atentie! Asa a inceput sa dispara putin cite putin si CFR Marfa.
Din nou tractiunea este in fata. Luni 11.02.2013 probabil vor semna cereri de demisie de la Punctul de Lucru Drobeta Turnu Severin si ultimii 4 mecanici de locomotiva care vor solicita la fel ca si ceilalti 10 mecanici de locomotiva ce au domiciliul tot la Drobeta Turnu Severin sa faca serviciu cu prezentarea si remizarea la Craiova, desi se putea face serviciu ca si inainte de la Drobeta Turnu Severin cu prezentare si remizare la Drobeta Turnu Severin fara a se mai incalca toate drepturile mecanicilor de locomotiva din Drobeta Turnu Severin . Cit vor mai putea rabda mecanicii de locomotiva? Am vazut ca si Punctul de vedere al Presedintelui FSTFR -domnul Maxim Rodrigo Gabriel referitor la salariatii de la Ramura Tractiune este ca fara mecanicii de locomotiva si automotor de la operatorii de transport feroviar de calatori de stat si privati nu se poate misca roata atit la transportul feroviar de calatori cit si la transportul feroviar de marfa si ca fara acesti salariati nu ar mai exista cale ferata in Romania.De ce se micsoreaza permanent Tractiunea la CFR Calatori ? Nu se cunoaste ca la TESA de la CFR Calatori sunt circa 2000 salariati, la Tractiune sunt doar 2000 mecanici de locomotiva, in timp ce la Vagoane sunt circa 4000 salariati, iar la Comercial sunt circa 6000 salariati? Cum analizeaza noua conducere a CFR Calatori de ajunge la concluzia ca pentru cele 1400 trenuri de calatori pe zi sunt suficienti mai putin de 2000 de mecanici de locomotiva, tinind cont ca se dau lunar si Concedii de Odihna , mai sunt datorita conditiilor de munca si datorita conditilor de la dormitoare si concedii medicale in timpul fiecarei luni si mai este si dispozitia nr. 18/2013 a Directorului General al CFR Calatori care va imputina si ea numarul mecanicilor de locomotiva? Oare nu mai avem nevoie de mecanici pentru trenurile de calatori ale CFR Calatori pentru ca se anuleaza zeci de trenuri permanent sau pentru ca or fi aparut locomtive mult mai performante care ar fi si explicatia faptului ca se incearca marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore ?
Nu uitati ca la CFR trebuie sa colaboreze toate ramurile ca sa iasa treaba buna .Nu trebuie sa fie vrajba intre ramuri.Toti suntem CFR-isti.
Un CFR-ist spunea ,,DRAGILOR GOLEGI MEMBRII DE SINDICAT!! – unii dintre voi susțineți sus și tare, ca liderii de sindicat ,,nu fac nimic,, că ,,nu iau atitudine,, etc. TREBUIE SĂ CONȘTIENTIZAȚI UN LUCRU: DACĂ VOI NU VĂ SUSȚINEȚI LIDERII, DACĂ NU LUAȚI FIECARE ATITUDINE ÎN MOD INDIVIDUAL (chiar și print-un comentariu, o propunere, un sfat, o vorbă bună, o idee sau un articol) , Paul spunea si el ,,Domnule Presedinte sa punem pretul corect pe MECANICUL DE LOCOMOTIVA si pe functiile care deriva din acestea .ASTEPT punctul DVS de vedere,,. Punctul de vedere al Presedintelui FSTFR referitor la salariatii de la Ramura Tractiune este ca fara mecanicii de locomotiva si automotor de la operatorii de transport feroviar de calatori de stat si privati nu se poate misca roata atit la transportul feroviar de calatori cit si la transportul feroviar de marfa si fara acesti salariati nu ar mai exista cale ferata in Romania, dar sa nu uitam ca sunt foarte importanti toti salariatii din toate unitatile feroviare pentru ca toti contribuie la Siguranta Circulatiei pe Calea Ferata Romana.Punctul de vedere al Presedintelui FSTFR referitor la salariatii tuturor unitatilor feroviare este acela ca atita timp cit exista o singura mare unitate feroviara si toti CFR-istii faceau parte dintr-o singura unitate feroviara , salariatii CFR-isti au fost uniti si au avut un model de Cale Ferata si pentru alte tari, iar acum cind s-a ajuns la mai multe unitati feroviare daca CFR-istii nu vor fi vigilenti , atunci si numai atunci vom asista la diverse disparitii de unitati feroviare. Consider ca trebuie pus pretul corect pe unitatile feroviare de stat, adica acela ca sunt inestimabile si ca sunt ale poporului roman si ca trebuie sa ramina ale poporului roman pentru a asigura un transport social.
Mare adevar a-ti spus Dle Presedinte al FSTFR numai unite toate ramurile vom invinge.Esista un dar!Trebuie sa plece dintre noi Tradatorii care au pus Botu si am ajuns unde ne aflam astazi ,ca ne este rusine .
D-le Paul greșit spus mec. de locom., se spune șoferul de locom în dicționarul celor de la AFER și CNAFER.
Domnule Presedinte sa punem pretul corect pe MECANICUL DE LOCOMOTIVA si pe functiile care deriva din acestea .ASTEPT punctul DVS de vedere.
Ar fi timpul daca nu este prea tarziu,sa ne punemPRETUL CORECT domnilor colegi,ca doar unui FRUNCEA la TREN indiferent de OPERATORUL la care lucram.UNITIVA SI AVETI ACELASI IDEAL acela de a nu va mai lasa calcati in picioare ,umiliti si injositi.NUmai acceptati sa fiti numiti hoti de motorina ,sa fiti sufocati aproape lunar cu dispozitii tip 18 din 2013,nu voi aveti vina ca unii impinsi de neajunsuri au gresit,dar vina este a celor care nu vor sa recunoasca ca sunt incapabili sa administreze aceasta familie numita CFR.Cand noi am ales sa ambratisam aceasta meserie nobila de CFR ist nu se cerea carte multa se cerea seriozitate,placere si respect pentru ceace ai ales sa faci cu viata ta,nu uitati ca noi am fost de multe ori de placerile sarbatorilor si familiile noastre pe langa noi .De ce acceptam sa fim umiliti?
Dupa o analiza atenta ,am ajuns la concluzia ca unii alearga in stanga si in dreapta pentru drepturile salariatilor membrii de sindicat si altii din nefericire stau bine mersi si arunca petarde ca x ca y lider a facut si a desfacut si Administraria CFR ne umileste, unora le da drepturile castigate in Instanta altora nu DE CE ?CE vina au oamenii membrii sindicatelor cu mai putini membrii? DE ce cei care au primit bruma de bani si aia in rate fac haz de necazul colegilor care nu au primit?Credeti ca este vina Liderului? Nu este vina celor care au acceptat DIVIZAREA Sindicatelor si din pacate sunt printre noi. Dragi membrii de sindicat, nu uitati ca sunteti Oameni indiferent de functia pe care o ocupati la CFR. Ar fi multe neîmpliniri pe care le am in munca Sindicala, dar nu dezbinati vom face ceva .Uniti-va si veti triumfa, turma imprastiata este cea mai usor de nimicit.
Domnule ,, un ceferist” subscriu la părerile d-tră, la concluzile d-tră, cum vreți să le numiți. Aici vreau să vă comletez și să vă spun că ,, Sindicatul,, suntem noi, noi toți memrii de sindicat, sindicat din care facem parte. Noi trebuie și suntem obligați să cerem liderilor de sindicat, informațiile care ne privesc ( cu tot ce ține de sindicat). Nu sunt de acord cu:,, ȘI DACĂ NU LE ÎMPĂRTĂȘIȚI IDEILE,,. Nu donmule coleg, eu doresc ca aceste idei să vină din partea MEBRILOR de sindicat. Liderul sau președintele, are obligația de-a ne informa la TIMP și CORECT în tot cea ce privește sindicatul (proiecte de ordonanțe, ordine etc.). De ce spun asta? Din simplul motiv că Liderul este unul sigur iar mebrii de sindicat sunt mai mulți (unde-i unu nu-i putere, unde-s doi purerea crește). Fiecare membru de sindicat ar trebui să citească actele( cea ce nu se întâmplă, din păcate) afișate de de lider și să vină cu propuneri. Unde sunt mai multe propuneri, decizia v-a fii ce-a mai bună. Dar dacă v-a fii una singură, bună, rea, trebuie acceptată. De acea spun că trebuie să ne implicăm toți și atunci administrația v-a avea o problemă serioasă.
Adevărata luptă sindicală acum se duce, după modificarea Legii nr.53/2003 și Legea dialogului social, unde foarte multe drepturi sindicale au fost tăiate sau restrânse. Acum vedem efectele acestor Legi. De acea încă odată subscriu apropo-ului și î-mi doresc să fie toți memrii ( sau cel puțin ce procent are USL-ul în parlament) ca dumneavoastră .
De ce? și iarăși De ce?…. Întrebările pot continua la nesfârșit.
Dar mai este o întrebare, tot interesantă: De ce se suspendă sau se anulează trenuri în marea majoritate remorcate cu tracțiune electrică?
,,Evoluăm,, Cumva? Sau se încearcă să nu se deranjeze nicicum structurile mafiote din domeniul aprovizionării cu motorină de la nivel central.
Mare atenție! Dacă acum în scurt, nu se ia atitudine și nu de face nimic pentru a contracara ,,măsurile,, venite ca un tsunami peste CFR Călători, se va alege praful de această societate. Să fiți sigur de asta!
Într-o altă ordine de idei… USL a cam dezamăgit. Aceștia au câștigat alegerile din decembrie pe ura și scârba oamenilor amărâți față de 3..4 ani de ,,măsuri,, luate exagerat la ,,îndemnurile,, ,,doctorului globalizării,, pe nume FMI. Tot ei, au fost cei care atunci când erau în opoziție acuzau cu mare fast ce făceau cei dinainte și mai ales cum ,,ne luase ei toate drepturile de călătorie, nouă ceferiștilor,, .
Muți dinte ceferiștii veritabili, de acest motiv au votat cu USL-ul – din speranță și încredere.
Dar imediat după ce au preluat puterea, desigur… cum era de așteptat, ne-au băgat cuțitul în coaste (și pe la spate) la toți. Continuă exact aceiași vectori implementați de PD-L. Mai rău… au reușit să dezamăgească și să ia ,,noi măsuri de eficientizare,, într-o lună și jumătate, cât lua PD-L-ul într-un an de zile.
O concluzie este certă:
Dezamăgirea, disprețul și ura pe care și-o va atrage USL-ul în scurt timp, va depăși cu mult accepțiunea similară a PD-L-ului. Zic aceasta, mai ales din punct de vedere a ceferiștilor și a tuturor celor amărâți aflați la limita sărăciei.
Având în vedere toate aceste considerente, nici nu vreau să mă gândesc ce viitor pe termen mediu va avea clasa de jos a acestei țări. Nici să nu ne mire că CFR Călători SA este atât de subminată în prezent, cum nu a fost niciodată.
Doar o puternică și susținută campanie de contracarare inițiată de structurile sindicale (care mai sunt devotate ceferiștilor), mai pot face ceva bine și mai pot salva ceva.
Apropo:
DRAGILOR GOLEGI MEMBRII DE SINDICAT!! – unii dintre voi susțineți sus și tare, ca liderii de sindicat ,,nu fac nimic,, că ,,nu iau atitudine,, etc. TREBUIE SĂ CONȘTIENTIZAȚI UN LUCRU: DACĂ VOI NU VĂ SUSȚINEȚI LIDERII, DACĂ NU LUAȚI FIECARE ATITUDINE ÎN MOD INDIVIDUAL (chiar și print-un comentariu, o propunere, un sfat, o vorbă bună, o idee sau un articol) ȘI DACĂ NU LE ÎMPĂRTĂȘIȚI IDEILE ȘI NU LE PERPETUAȚI MAI DEPARTE, TOȚI VOM PIERDE!! IAR DUSMANII CĂII FERATE VOR ÎNVINGE!! Ei asta așteaptă… să fim dezbinați.
O persoană ca Rodrigo sau oricine similar lui, nu va putea lupta SINGUR la nesfârșit. Trebuie să beneficieze de un sprijin masiv, mai ales din partea TUTUROR membrilor. Nu vă folosiți de lideri doar când aveți vreun interes personal în unitatea unde lucrați. Sprijiniți liderii și când luptă cu administrația pentru unele idealuri generale sau ale însăși căii ferate.
Mulți se bucură nespus când își iau banii din drepturi și obligații câștigate de sindicat – toate aceste câștiguri necesită eforturi juridice și logistice semnificative. Dar atunci când este să LUPTE ȘI EI PENTRU ACESTE DREPTURI, o dau cotită și acționează evaziv. Apoi… dacă lucrurile nu ies cum vor ei, își plâng în palme și acuză necontenit liderii de sindicat.
Aviz și celor care ,,obișnuiesc,, să creeze disensiuni sau scindări în structurile sindicale. Riscăm să ne tăiem cu toții ,,craca de sub picioare,,!
Nu este nici propagandă exagerată și nici o paranoia a vreunui pasionat… ACESTA ESTE ADEVĂRUL!
Domnule Presedinte Maxim Rodrigo, ce mai asteptam domnule???? Suntem chiar ultimii prosti din Romania??? Greva Generala domne’..la nivel de tara… nu asa, hai sa facem greva….. Sa le aratam directorilor astora si conducerii societatii care habar nu au ce e aia cale ferata, cine reprezinta puterea pentru SNTFC!!! O zi buna!
“De câteva zile, Relu Fenechiu nu a mai fost prezent la Ministerul Transporturilor. Politicianul liberal a fost văzut tocmai în Dubai, unde își petrece câteva zile de vacanță. În timp ce ministrul Transporturilor se relaxează în Emirate Arabe Unite, directorul general din Ministerul Transporturilor, controversatul fost arbitru de fotbal Laszlo Sajtos, tocmai a plecat pentru două săptămâni, în interes de serviciu, până în Singapore.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, și-a predat atribuțiile de serviciu – până pe 18 februarie 2013 – către secretarul de stat Cristian Ghibu. Cu toate acestea, în această perioadă, ministrul liberal a fost prezent la sediul MT și a mers la ședințele de Guvern.”