,, Am făcut informarea membrilor nostri de sindicat că CFR Călători solicită acestora să-și eșaloneze pe 3 ani drepturile salariale neplătite castigate în instanțe definitiv și irevocabil. Reamintim că salariații CFR Călători ce sunt membrii noștri de sindicat au convenții de eșalonare în derulare pentru Hotărârile definitive și irevocabile ce există în acest moment…,, .
LA MULȚI ANI, FEROVIARILOR!
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
132 Responses
Mă alătur și eu Secretarului General al FSTFR domnul Ștefan Marinescu și mulțumesc participanților la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR si felicitari pentru toți participanții ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA veniți din toată țara pentru a protesta chiar și în condiții de ploaie pe toată perioada protestului și felicitări pentru modul civilizat pe care l-au avut participanții la MITING pe toată perioada protestului din 31.05.2013 . Mulțumesc și invitaților ce au participat la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR și în special domnului Colonel Dogaru Mircea , doamnei Denisa Popovici de la Spitalele CFR și domnului journalist Miron Manega. Mulțumesc Televiziunilor, Radiorilor și Presei prezente la Miting. Mulțumesc Primarului General al Capitalei, Jandarmeriei , Pompierilor, Poliției și celorlalte organe ale Statului Român care ne-au fost alături în organizarea și desfășurarea acestui MITING. Mulțumesc și domnului Ministru Relu Fenechiu care în data de 30 mai 2013 la sediul Ministerului Transporturilor s-a întâlnit cu Președintele FSTFR și pentru că în urma întâlnirii s-a încheiat o minută semnată de cei doi și prin care Ministrul Transporturilor -domnul RELU FENECHIU l-a asigurat pe Președintele FSTFR că va solicita conducerii CFR CĂLĂTORI analizele financiare la zi , precum și măsurile luate în calcul pentru eficientizarea activității societății CFR CĂLĂTORI în anul 2013 și în viitor, situații care vor fi prezentate partenerilor sociali etc. Mulțumesc și Doamnei Ministru Delegat pentru Dialog Social- ADRIANA DOINA PANĂ pentru întâlnirea de la Ministerul Muncii , mulțumesc și domnului PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA, precum și tuturor reprezentanților Ministerului Transporturilor cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit în perioada anterioară MITINGULUI din 31.05.2013, precum și domnului Ministru Secretar de Stat -domnul NICU BUICĂ cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit și în ziua MITINGULUI.
FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMANIA vă face cunoscut ca in data de 24.05.2013 la Primăria Municipiului Bucuresti s-a înregistrat Adresă cu intenția de organizare a unui Miting de către F.S.T.F.R. in data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in Bucuresti, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
La aceasta manifestare vor participa circa 1000 de persoane.
Scopul manifestarii il constituie exprimarea protestului fata de:
– falimentarea sistemului feroviar de calatori datorita strategiei neadecvate a Consiliului de Administratie al SNTFC CFR Călători SA si a Managerului Privat al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Călători SA, precum si datorita lipsei surselor de finantare datorate în principal managementului defectuos din calea ferata;
– nesiguranta locurilor de munca datorată anularilor nejustificate a peste 150 de trenuri de calatori/zi din cele 1400 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,, CFR Călători” SA ce conduce la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc..;
– diminuarea salariului lunar al angajatilor SNTFC CFR Calatori SA timp de 5 luni în anul 2013;
– Degradarea conditiilor de munca si de odihnă prin desfiintarea unor dormitoare si prin desfiintarea unor puncte de lucru, etc..;
– anularea si suspendarea drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
– impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA ca unii din membrii de sindicat să renunțe la calitatea de membru de sindicat ;
– impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA de a da declații de confidențialitate chiar și la președinții de federații, sindicate, etc.. ;
– amenințările de orice fel asupra membrilor de sindicat ai FSTFR, etc. ;
– nerespectarea cadrului general stabilit a cerintelor minime ale dreptului la informare si consultare a angajatilor si a reprezentantilor sindicatelor în care angajatii SNTFC ,, CFR Calatori” SA sunt membri de sindicat;
– nerespectarea unor prevederi din C.C.M .2012- 2014 la nivel de SNTFC ,,CFR Calatori” SA privind drepturile angajatilor etc..
– si alte probleme care vor fi expuse de invitatii delegati la Miting și de către ceilalții participanți la Miting.
Precizam ca întrunirea grupului de manifestanti se va face in Piata Garii de Nord între ora 09:30 si ora 10:30.
Manifestanti se vor grupa in zona parcului din fata Ministerului Transportului incepand cu ora 10:00 si vor manifesta de la ora 10.30 pana la ora 13:30. Comunicarea cu grupul de manifestanti se va asigura cu un autovehicol dotat cu mijloace de sonorizare.
Dupa incheierea manifestarilor din zona parcului din fata Ministerului Transportului, grupul de manifestanti se va dispersa catre Calea Grivitei, B-dul I. Gh. Duca si B-dul Dinicu Golescu si în Gara de Nord la trenuri pentru a se deplasa spre casa.
Precizăm că alături de acest anunț este anexată informarea asupra măsurilor ce privesc buna desfășurare a Adunării publice organizată de FSTFR în data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
Presedinte F.S.T.F.R.
Cu ocazia sarbatorilor pascale sa incercam sa fim mai buni, mai intelepti, sa ne purificam sufletul si mintea precum a zis Mantuitorul. Sa incercam sa ne bucuram de aceasta mare sarbatoare. Va doresc sarbatori fericite, bucurii, implinirea uturor dorintelor, ,,Paste fericit alaturi de cei dragi” si HRISTOS A INVIAT!
Acum când sosește clipa mult așteptată când o să putem spune ,,Hristos a înviat! ,, și acum când putem ura un ,,Paște fericit alături de cei dragi,, sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării sufletelor! Să eliminăm ceea ce ne desparte pentru că sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării noastre și să mulțumim DOMNULUI pentru tot ce ne dăruiește! ,,Hristos a înviat! și ,,Paște fericit alături de cei dragi,, la tot Poporul Român!…
Și FNFMC are un sindicat de tracționiști în cadrul MC, respectiv pe Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă din SELC Craiova al cărui Președinte este Matei Ion…care nu poate să facă ceva esential pentru mecanicii de locomotivă și automotor de călători. Totuși acest sindicat încunoștiințează faptul că Sindicatului SELC Craiova i-a fost admisă acțiunea din dosarul nr. 46/109/2012 de către Tribunalul Argeș prin Sentința nr. 1465/2012 pentru salariați ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR, dar totuși Sindicatul SELC Craiova consideră că deși legal nu avea voie să reprezinte membrii de sindicat ai altor organizații sindicale și totuși pentru că i-a reprezentat ilegal în instantă neavând calitate procesuală activă , totuși Sindicatul SELC Craiova prin Lider Matei Ion solicit STFC Craiova-domnului Director Stana Dan , prin actul său cu nr. 40/10.08.2012 să le fie calculate drepturile bănești ce le revin membrilor de sindicat reclamanți în dosarul nr. 46/109/2012 și 1 % din această sumă să fie virată în contul Sindicatului SELC Craiova , sindicat care deși Legea nr. 62/2011 nu-I permitea, totuși le-a obținut illegal aceste drepturi, așa cum rezultă din Hotărârea judecătorească… Domnule Matei Ion spuneai că ai făcut și tu Facultatea de Drept…Ce crezi că ar putea face FSTFR dacă ar vrea să se pună la mintea ta?…De ce oare nu s-au sesizat Managerul Privat-domnul Valentin Dorobanțu și Directorul Stana Dan?…De ce Managerul Privat-domnul Valentin Dorobanțu s-a sesizat doar asupra FSTFR?…
În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …
Gaby ce ști la Ședința CNC al FSTFR din 23.05.2013 se vor discuta propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR? Să înțelegem că propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR sunt ca urmare a faptului că deși trebuia negociat salariul salariaților CFR CĂLĂTORI până la sfârșitul lunii martie 2013, acest fapt nu s-a realizat până acum și astfel salariații CFR Călători -cred membrii de sindicat ai FSTFR- mai pierd lunar începând cu luna aprilie 2013 și ați bani pe care i-ar fi obținut prin negocierea salariului la timp, respectiv dacă s-ar fi respectat data limită de negociere a Actului Adițional la CCM așa cum este prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014…
Au castigat pe DRACU au lasat privati din ordin politic sa vada lumea ca mai exista si cfr marfa.
//www.obiectiv.info/ Într-un raport al societății de cale ferată, achizițiile sunt catalogate drept fier vechi. Multe dintre automotoarele cumpărate s-au stricat în garanție, însă Remarul 16 Februarie nu le-a reparat și nici nu vrea să suporte costurile reparațiilor făcute pe banii CFR Călători.
Restructurarea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA (CNCF CFR SA) scoate de sub preş o mulţime de contracte atribuite unor „băieţi deştepţi” care au făcut sute de milioane de lei din „afaceri” cu statul român.
Un document intern al Serviciului Locomotive al CFR Călători SA arată situaţia contractelor de reparaţii şi livrare dintre CFR Călători şi SC Remarul 16 februarie din Cluj-Napoca. În condiţiile în care CFR Călători a găsit de cuviinţă să renunţe la o mulţime de tronsoane de căi ferate mici, pe care le-a închiriat unor firme private de transport, pentru că n-ar fi rentabile, nu a găsit de cuviinţă şi să oprească, ci chiar a crescut numărul echipamentelor cumpărate, din care cele mai multe erau potrivite fix pe aceste tronsoane mici.
Potrivite, dar nu şi funcţionale, pentru că automotoarele şi ramele electrice cumpărate de la Remarul 16 februarie au stat mai mult în depou, defecte, decât pe șine. Totul, cu cheltuieli uriaşe din partea CFR. Remarul nu a plătit defecţiunile echipamentelor vândute statului român, chiar dacă acestea erau în garanţie.
Cine stă în spatele Remarul 16 februarie
O primă explicaţie pentru aceste contracte halucinant de proaste pentru statul român ar fi faptul că în spatele Remarul 16 februarie stă un politician greu: Vasile Blaga. Conform unei anchete a revistei Kamikaze, fiica lui Vasile Blaga, Agathe Cristina Rudeanu, a lucrat la Remarul, în vreme ce soţul acesteia, Ionuţ Rudeanu, a lucrat pentru Remarul prin firma Axis Emergency. Agathe Rudeanu a fost angajată drept consilier din 2005, chiar dacă şi-a şters din CV acest loc de muncă. Din 2006 şi până în 2010, Remarul a câştigat licitaţii organizate de CFR pe bandă rulantă, încasând doar în această perioadă 885 de milioane de lei de la statul român. În acest material ne vom ocupa de o parte din aceşti bani, cheltuiţi pe echipamente defecte şi păguboase.
Remarul doar încasează, nu plăteşte
Conform unui document emis de Serviciul Locomotive din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar CFR Călători SA la data de 14 martie 2013, conform unor contracte de reparaţii pentru echipamente încheiate între CFR Călători şi Remarul în perioada 2008-2010, există trei facturi emise de societatea de stat, refuzate la plată de Remarul de mai multe ori. În prezent, spune documentul, s-a depus documentaţia necesară pentru începerea procedurii de executare silită. Este vorba despre suma de 3,6 milioane de lei, care pare ridicolă, în comparaţie cu banii încasaţi de Remarul de la CFR, după cum vom vedea imediat.
Ce-a cumpărat CFR de la Remarul
În 2002, CFR Călători a decis să cumpere o serie de automotoare second-hand, recondiţionate şi adaptate pentru circulaţia pe căile ferate din România. A ales două societăţi: SC Marub SA Braşov şi SC Remarul 16 februarie Cluj Napoca. În anul 2003, înţelegerea cu Marub a expirat şi unicul furnizor a rămas Remarul. Astfel, CFR Călători are în parcul său 48 de automotoare LVT-LVS (un vagon pe două osii cu un post de conducere, legat de o remorcă pe două osii cu un post de conducere).
Dintre acestea, 35 sunt cumpărate de la Remarul în perioada 2002-2005. Suma totală: 29,3 milioane de lei şi 200.000 de dolari. Calitativ, doar în perioada 2010-2012, cele 35 de automotoare (aflate în garanţie) au stat imobilizate peste 1.200 de zile împreună. Concluziile documentului CFR Călători: „Calitate nesatisfăcătoare, disponibilitate foarte scăzută, costuri mari întreţinere, piese de schimb greu de procurat”. 36 din cele 48 de automotoare sunt trase pe dreapta şi în acest moment, cu defecţiuni tehnice majore. CFR spune că nici nu merită să fie reparate.
În 2011, CFR Călători a cumpărat de la Remarul 11 automotoare ADH11 (automotor Diesel format din trei vagoane – cele de capăt motoare şi unul intermediar remorcă). Costul total: 81,1 milioane de lei. Cele 11 automotoare au avut, în perioada 2011-2012, împreună, peste 200 de zile de imobilizare. Motorul şi transmisia sunt de generaţie actuală, dar sunt puse pe şasiu de generaţia anilor ’70, spune raportul CFR Călători.
Între anii 2006-2010, CFR Călători a cumpărat de la Remarul 34 de rame electrice (cu două şi trei vagoane) pentru suma totală de 104,1 milioane de lei. Soluţii tehnice de anii ’70, iar în prezent, din 34 de bucăţi, 21 sunt retrase din exploatare cu defecţiuni tehnice majore. În perioada 2010-2012, peste 20 de zile de imobilizare în termenul de garanţie. Disponibilitate în exploatare: sub 30% de la cumpărare până în prezent.
În fine, între 2007 şi 2010, Remarul a modernizat 39 de locomotive diesel-hidraulice de 1.250 de cai putere, pe care le-a remotorizat la 1.360 de cai putere. Soluţia: un mix între motoare moderne Caterpillar şi tehnologie de anii ’60. Valoarea totală a celor șapte contracte: 131 de milioane de lei. Cele 39 de locomotive au avut 100 de zile de imobilizare în perioada 2011-2012, în termenul de garanţie, iar în prezent 14 sunt retrase din exploatare cu defecţiuni tehnice majore.
Nota de plată
În final, să facem nota de plată a contractelor menţionate de documentul CFR Călători. Este vorba despre circa 346 milioane de lei, cheltuiţi de statul român pe echipamente care se strică tot timpul, chiar în perioada de garanţie. Din 346 de milioane de lei, cheltuiţi (atenţie) doar de Serviciul Locomotive, CFR Călători nu reuşeşte să recupereze 3,6 milioane de lei de la Remarul 16 februarie Cluj-Napoca, firma refuzând pur şi simplu să plătească reparațiile.
Acţionarii SC Remarul 16 februarie sunt, conform paginii Bursei de Valori Bucureşti, Băiculescu Monica şi Transferoviar Grup SA. Aceasta din urmă este controlată de omul de afaceri Călin Mitică, recent achitat de DNA într-un dosar de fraudă. El a fost acuzat că ar fi cumpărat șase automotoare cu 120.000 de euro din Germania, pe care apoi le-ar fi vândut cu două milioane de euro către CFR.
Lui Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, îi plac firmele care fac contracte păguboase cu CFR. Pentru ca situația să escaladeze de la contracte păguboase cu statul la o adevărată halucinație, Relu Fenechiu, ministrul liberal al Transporturilor, a anunțat, recent, că Grup Feroviar Român și Transferoviar sunt interesate de privatizarea CFR Marfă. „Din câte ştiu eu, cele două companii şi-au manifestat interesul pentru privatizarea CFR Marfă, au avut astfel de discuţii cu consultantul în procesul de privatizare. La CFR Marfă am pus manageri performanţi şi vreau să arăt că, sub mandatul lui Relu Fenechiu, CFR Marfă îşi reduce pierderile. În mai puţin de jumătate de lună am reuşit să câştigăm două contracte în detrimentul unor firme private, după ce, timp de doi ani, compania nu a mai câştigat un contract”, a spus ministrul Transporturilor la Antena 3, potrivit Agerpres.
O să reluăm sintetizat informația: Transferoviar, compania care deține Remarul, adică firma care a păgubit CFR Marfă și care nu vrea să plătească trei milioane de lei pe reparațiile ruinelor cumpărate de statul român, defectate în perioada de garanție, vrea să cumpere CFR Marfă.
– See more at: http://www.obiectiv.info/cfr-calatori-a-cumparat-automotoare-vechi-si-proaste-de-346-de-milioane-de-lei-de-la-remarul_10830.html#sthash.7d5EFQJY.dpuf