Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF) este formată din trei Federații Sindicale :FMLR, ELCATEL și FSTFR. După ce FMLR și ELCATEL au încercat în 26.06.2013 excluderea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) din Alianța Federaților Tehnice Feroviare (AFTF), în data de 25.10.2013 Instanța a dispus suspendarea înregistării modificărilor actelor constitutive ale persoanei juridice Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF) fără Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) până la soluționarea definitivă a dosarului în care se va hotărâ dacă Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a fost exclusă ilegal din Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF). Până la soluționarea dosarului menționat mai sus Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) face în continuare parte din Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF) și are în continuare reprezentanții săi semnatari de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014.
SĂRBĂTORI BINECUVÂNTATE!
COLECTIVUL DE CONDUCERE AL FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMÂNIA VĂ DOREȘTE CA SĂRBĂTOAREA NAȘTERII MÂNTUITORULUI SĂ VĂ ADUCĂ PACE , LINIȘTE ȘI BUCURIE ÎN
337 Responses
D-le Leonidas, cititi articolul. Nu stiu cat adevar este dar fum fara foc nu iese.
Oare ce motiv ne mai trebuie ptr. miting? Noua ni se taie iar lor li se adauga.Este oare dreptate?aceasta inseamna sa ai cutitul si painea?
„TACEREA E DE AUR”(se aplica CFR istilor)
http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/companii/cat-e-sinecura-la-transporturi-2-000-de-euro-remuneratie-pe-ora-muncita-lunar-317532.html
aceiaşi mărie, cu altă pălărie…
http://www.ziuanews.ro/stiri/cristian-ghibu-omul-lui-fenechiu-recompensat-de-ramona-manescu-107435
1. Stoparea disponibilizarilor/concedierilor de la calea ferata, a politicii de reducere a cheltuielilor prin concedieri colective, pina la finalizarea programelor de investitii, retehnologizare si refacere a infrastructurii feroviare si a materialului rulant (calatori si marfa) al operatorilor de transport de stat;
2. Stoparea declinului veniturilor salariale ale personalului de la calea ferata din ultimii patru ani, impus si realizat de angajatori sub motivatia crizei economice sau redresarii financiare a companiilor, pret platit fara rost numai de marea masa a salariatilor, prin diverse metode de „compromisuri negociate” in vederea „renuntarii si suspendarii” cu acordul unor semnatari de CCM.
3. Stoparea dispretului fata de ceferisti prin anularea sau diminuarea facilitatilor de calatorie pe calea ferata, drepturi cistigate de zeci de ani, recunoscute atit in perioada interbelica cit si in cea comunista, similare si cu ale altor feroviari din Europa sau din lume. Motivatiile economice sustinute de catre guvernanti in mentinerea acestei stari de fapt sunt demontabile si nu-i diferentiaza de cei pe care i-au inlocuit la putere si pe care i-au blamat la timpul respectiv pentru masurile impuse.
4. Stoparea dezinteresului guvernantilor fata de transportul feroviar prin alocarea de resurse financiare certe si prin urmărirea şi analizarea atentă a fondurilor alocate pentru lucrări de reabilitare/modernizare infrastructură şi material rulant, unde sunt cele mai mari scurgeri din banii C.F.R. şi ai M.T.I.;
5. Stoparea anulărilor de trenuri şi a diverselor actiuni de favorizare mascata, sub diverse forme, a operatorilor privati de transport in defavoarea operatorilor de transport – companii de stat. Identificarea pierderilor reale şi diminuarea lor. Scoaterea din sistem a tuturor paraziţilor si căpuşelor care fură sau deturnează banii acestor companii feroviare în scopuri personale sau pentru interese clientelare pentru mascarea finanţarii de partide politice, tragerea la raspundere in fata legii pentru aceste fapte si recuperarea prejudiciilor;
6. Stoparea tranformarii in ”linii neinteroperabile” a liniilor de pe sectii de circulatie asa zis „nerentabile”, procedeu cvasilegal si distrugator, in vederea „inchirierii” cu dedicatie catre asa zisi administratori privati de infrastructura feroviara, care pe perioada inchirieirii nu investesc nimic, iar la sfirsitul perioadei inapoiaza o infrastructuta inutilizabila;
7. Stoparea instrainarii de active si componente din patrimoniul sistemului feroviar, sub diverse forme si din varii motive asa zis economice. Instrainarea Spitalelor CFR care sunt in patromoniul cailor ferate de zeci de ani, construite si dotate prin participarea a generatii de ceferisti sau instrainarea unor trenuri de epoca sau linii istorice, ascund de cele mai multe ori afaceri dubioase imobiliare sau patrimoniale.
8.Stoparea dezinteresului politicului pentru adoptarea de legi care sa reglementeze si sa incurajeze transportul feroviar. Adoptarea de exemple legislative europene pentru dezvoltarea transportului feroviar. Stabilirea de preţuri corecte pentru combustibili şi energie la gestionarul de infrastructură şi operatorii din transportul feroviar, la fel ca pentru marii consumatori sau consumatori strategici.. Acciza incasata de la companiile feroviare pentru consumul produsele petroliere trebuie returnata catre infrastructura feroviara nu catre cea rutiera, trenul circula pe sina nu pe asfalt!
9. Alocarea unei subvenţii corecte şi echitabile, atât pentru operatorii feroviari de stat cât şi pentru cei privaţi, fara discriminari ca mod de calcul, valoare sau termene de achitare. Identificarea de posibilităţi reale pentru creşterea veniturilor, atât din transport de pasageri şi marfă cât şi din activităti auxiliare;
10. Stoparea politizarii functiilor de conducere la calea ferata. Criteriile de promovare in aceste functii trebuie sa fie exclusiv profesionale. Nu are ce cauta recompensa, pentru activitati sau sustineri politice, prin acordarea de functii de conducere in sistemul feroviar. Sistemul feroviar este un sistem complex, tehnic si foarte specializat, in care factorul uman este la fel de important ca cel tehnologic prin proportia actiunii umane in desfasurarea unor activitati ce pot pune in pericol vieti omenesti si bunuri materiale. O decizie gresita luata de un factor de conducere decizional(numit politic si nu profesional) si dispusa personalului de executie poate aduce pagube incomensurabile. Aceasta politizare va impiedica păstrarea în sistem a specialiştilor care nu au plecat încă şi carora le va lipsi motivatia pentru implicarea acestora în revigorarea sistemului feroviar;
11. Revizuirea legislaţiei privind sistemul de pensii, asitenta sociala si medicala – specifice pentru transportul feroviar. Guvernantii trebuie sa inteleaga ca sunt functii si meserii in sistemul feroviar care nu pot fi sustinute fizic si psihic de angajati cu virste de peste 55-60 de ani, care cel putin o treime din din activitate o desfasoara noaptea, care necesita concentrare si stapinire de sine, atentie distributiva si reactie rapida, ale caror actiuni sunt legate de siguranta vietii si a bunurilor transportate. Sa privim catre meserii similare in Europa, care beneficiaza de conditii de munca de zeci de ori mai bune si mai sigure, pentru a vedea cit poate un angajat sa desfasoare acea activitate si ce optiuni are la un moment dat.
Avem cel putin 11 motive pe care trebuie sa le facem publice si pentru care trebuie sa ne zbatem! ANSF poate sa faca asta daca ceferistii inteleg (si in al 12-lea ceas) ca NU TREBUIE sa se mai lase manipulati in continuare si timorati de lideri specialisti si prietenii acestora din administratie!
In urmatoarele luni, (mai ales pina la negocierile din martie-aprilie), trebuie ca toti ceferistii care mai au o speranta si ceva curaj sa se mobilizeze si sa-si hotareasca soarta! ANSF e deschisa tuturor care indraznesc SA-SI DECIDA SINGURI VIITORUL!
””” – CONCEDIERILOR de la calea ferata.
APARAREA LOCURILOR DE MUNCA!
STOP DISPONIBILIZARILOR, CONCEDIERILOR, DE LA COMPANIILE DE STAT FEROVIARE!
TREBUIE SA PARTICIPAM INAINTE DE A DEVENI SOMERI!„„„„
Cuvinte mari, domnule Leonidas.Cuvinte si propozitii, care le mai citesti si auzi numai la FSTFR. Din pacate UNELE PROPOZITII uitate de liderii nostri. Ei isi amintesc numai de bani, numai de drepturile si avantajele lor. Lucratorii CFR vai mama lor.
Legile din romania…. , atat ne-a mai lasat:dreptul la miting.
Aveti dreptate, TREBUIE SA PARTICIPAM. Trebuie sa sustinem ANSF, trebuie sa ne sustinem pe noi, altfel… .
Organizarea unei actiuni pasnice de protest de catre organizatiile sindicale membre ale ANSF, printr-un miting la sfirsitul lunii noiembrie, este necesara pentru a demonstra salariatilor ceferisti ca ANSF nu s-a dizolvat, ca exista si nu va inceta sa existe pentru si in interesul celor care muncesc la calea ferata si care NU DORESC SA AJUNGA SOMERI!
Situatia in care se afla companiile de stat feroviare generata de dezinteresul guvernantilor pentru infrastructura feroviara si transportul de calatori si marfa pe aceasta infrastructura, obliga organizatiile sindicale din ANSF de a se organiza mai bine si a actiona mai ferm pentru a stopa dezinteresul clasei politice aflate la putere precum si A CELOR NUMITI prin asa zisa “guvernare corporatista”!
Este necesar organizarea si punerea in aplicare a unui plan de actiuni pentru urmatoarele luni, perioada in care conducerile companiilor doresc sa puna in aplicare programe (cu “binecuvintarea prin tacere” deja obtinuta a unor anumiti lideri de sindicat) care au ca masura de “reorganizare si eficientizare” solutia care a mai fost aplicata de atitea ori fara succes, adica solutia disponibilizarilor – CONCEDIERILOR de la calea ferata.
Obligatia cea mai importanta a unei organizatii sindicale este APARAREA LOCURILOR DE MUNCA!
A fi de acord cu disponibilizari si a te lupta ca sindicat sa beneficiezi de “efemere” masuri (nesigure) de asa zisa protectie sociala prin “plati compensatorii, venituri de completare si ajutor de somaj, in contextul in care nu se investeste mai nimic in retehnologizare, in reabilitarea infrastructurii feroviarea sau a materialului rulant, in cresterea vitezei comerciale sau a calitatii conditiilor de transport, este o abordare gresita si inseamna a fi dezinteresat fata de viitorul celor care ar ramine intr-un asfel de sistem feroviar, sacrificind degeaba locurile de munca “restructurate” si pe cei trimisi acasa dupa 10-15-20 de ani de munca facuta cu daruire si sacrificii!
S-a demonstrat ca masura concedierilor luata prin programele anterioare nu a avut efectele scontate, pentru ca in realitate a fost singura masura. Celelalte masuri au fost incetul cu incetul abandonate si uitate! Am ramas mai putini dar facem si ce faceau cei trimisi acasa (pe aceeasi bani sau chiar mai putini)! S-au facut disponibilizari repetate, urmate de perioade in care s-au facut angajari dar nu pe meseriile sau functiile deficitare, ci pe functii mai ales “la usurica” si pe criterii numai de angajator stiute!
Investitiile si actiunile de reabilitare ale infrastructurii sau ale materialului rulant ce faceau parte din programele cu masuri de disponibilizari s-au pierdut in timp!
Inainte de a o lua de la capat cu astfel de “incercari”, managerii bine platiti si guvernanti proaspat votati (nu s-au uitat inca promisiunile acestora cu toate ca se cam contrazic cu masurile anului viitor), ar trebui sa lase pe mai tirziu taierea locurilor de munca si sa se preocupe mai inainte de masurile pe care “conducerea corporatista” ar trebui sa le ia pentru a face ce trebuie facut si sa priveasca la ce se intimpla in Europa (ca tot fac trimiteri acolo numai cind le convine) cu transportul si infrastructura feroviara!
Inainte de a analiza “productivitatea” numar de oameni/km. cale ferata sau cheltuieli transport de calatori, ar trebui sa analizeze care este valoarea anuala a investitiilor alocate de catre stat, care este starea infrastructurii feroviare acolo, care este subventia statului la transportul de calatori sau cota de investitii in materialul rulant, cum gospodaresc banul managerii de acolo si cum o fac cei de aici (dupa ce ca sunt putini si astia de arunca pe apa simbetei (-sau cu dedicatii) Nu mai vorbim de conditii de munca sau nivel de salarizare!
Dupa ce se face tot ce este necesar si se ajunge la un nivel comparativ acceptabil, numai atunci se poate “da cu barda”si in locurile de munca!
Sa vedem alocari bugetare REALE (nu vorbe) pentru investitii in proiecte feroviare care se realizeaza cu adevarat (nu numai pe hirtie) si dupa aceea putem vorbi de o politica de resurse umane aplicabila in 2-3 ani care sa fie cu adevarat eficienta si pentru companie si pentru salariat!
Propun ca unul din obiectivele mitingului din noiembrie al ANSF, poate cel mai important, sa fie:
STOP DISPONIBILIZARILOR, CONCEDIERILOR, DE LA COMPANIILE DE STAT FEROVIARE!
Iar al doilea sa fie :
STOP DEZINTERESULUI GUVERNANTILOR PENTRU CALEA FERATA!
Ne dorim masuri si actiuni eficiente cu obiective clare, cu responsabilitati si raspunderi bine definite, nu hotie mascata prin licitatii sau simulacru de licitatii, anulari de trenuri pentru a fi cedate “prietenilor” la care maine “managerul corporatist” poate ajunge ” CEO”!
Cine crede ca e ferit si e sigur de locul sau de munca se inseala, oricare dintre noi poate fi “lovit de solutia concedierilor” iar cei care ar mai ramine stiu ce patesc din experientele anterioare!
TREBUIE SA PARTICIPAM INAINTE DE A DEVENI SOMERI!
Daca credeti ca nu avem pentru ce protesta, nu cititi:http://www.feroviarul.ro/noutati-feroviare/contracte-de-asistenta-tehnica-in-valoare-de-aproape-5-milioane-lei-la-cfr-sa.html
Intregul sistem feroviar, singura vaca de muls care-a mai ramas pentru politicienii nostri. Urmează campanii electorale ptr,Europarlamentare si Prezidentiale. Politicienii nostri urmeaza cu strictete proverbul: poliTicianul isi face iarna car si vara sanie(strange din timp fonduri ptr. alegeri,iar cu noi„la naiba”).
Așteptam la miting se fie alături de FSTFR și ANSF și alti salariați ai Unităților Feroviare nemulțumiți de : conditiile de muncă, dreptul cfr-iștilor la autorizații de călătorie cu trenul, venituri salariale care au fost diminuate prin suspendarea unor drepturi salariale , acordarea de reduceri de normă lunară , anularea trenurilor de călători și de modul cum sunt tratați de administrație pentru faptul că își vor drepturile câștigate în instanță și nu în ultimul rand pentru disponibilizările care se preconizează pentru anul viitor la cele trei companii feroviare de stat.
Alături de membrii FSTFR și ANSF, la mitingul de protest organizat de acestea în ultima parte a lunii noiembrie, ar trebui să fie și membrii altor alianțe sau federații feroviare pentru că și ei cred că sunt nemulțumiți de disponibilizările care se preconizează pentru anul viitor la cele trei companii feroviare de stat.
La multi ani!!!, sarbatoritilor zilei de Sfintii Arhangheli Mihail si Gavril,sanatate maxima!!!
Salariați din CFR membrii de sindicat ai ANSF vor protesta în ultima parte a lunii noiembrie 2013 pentru că la SNTFC,,CFR Călători,,SA nu s-a negociat salariul pe anul 2013 ( nu s-a negociat Anexa nr. 1 la CCM la nivel de SNTFC CFR Călători,,SA până la sfârșitul lunii martie 2013 așa cum prevedea CCM-ul SNTFC CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014.).
Salariați din CFR membrii de sindicat ai ANSF vor protesta în ultima parte a lunii noiembrie 2013 pentru anularea în anul 2013 a trenurilor de călători ale SNTFC,,CFR Călători,,SA din Mersul de tren pe anul 2013 aprobat și pus în aplicare și pentru că deși prin HG nr. 74/2012 se prevedea pentru anii 2012, 2013, 2014 și 2015 aceeași prestație anuală, respectiv același număr de trenuri de călători/ zi timp de 4 ani , dar în realitate în anul 2013 s-au anulat peste 150 trenuri de călători zilnice din cele 1400 trenuri de călători zilnice ale SNTFC,,CFR Călători,, SA ceea ce a dus la scăderea veniturilor din încasări ale SNTFC,,CFR Călători,,SA în 2013 aproape la jumătatea anului 2012 și la acordarea de reduceri de normă lunară și corespunzător prin reducerea salariului lunar 8 luni din 12 luni la SNTFC,,CFR Călători,,SA și la scăderea sumei de bani încasată de CNCF,,CFR,,SA pentru Taxa de Utilizare Infrastructură fapt ce creează probleme financiare în anul 2013 și la CNCF,,CFR,,SA etc.
http://www.puterea.ro/economie/cfr-calatori-vrea-un-credit-de-50-milioane-de-lei-81243.html
Salariați din CFR membrii de sindicat ai ANSF vor protesta în ultima parte a lunii noiembrie 2013 pentru scăderea permanentă în ultimul timp a nivelului de trai realizată prin reducerea salarilor cu ajutorul suspendărilor multor drepturi salariale și/sau prin reduceri de normă lunară și corespunzător prin reducerea salariului lunar 8 luni din 12 luni la SNTFC,,CFR Călători,,SA și prin suspendarea până și a dreptului cfr-iștilor la autorizații de călătorie cu trenul și pentru familiile lor la permisile de călătorie de 24 călătorii cu trenul etc.
Salariați din CFR membrii de sindicat ai ANSF vor protesta în ultima parte a lunii noiembrie 2013 pentru lipsa investițiilor în ultimii ani la Infrastructura Feroviară ( CNCF ,,CFR,,SA ) ceea ce face să scadă permanent viteza comercială a trenurilor de călători , fapt ce conduce la îndepărtarea călătorilor care circulă cu trenurile de călători pentru că mulți călători se reorientează din această cauză spre transportul rutier de călători etc.
Va fi și un al treilea Miting în anul 2013 la care va participa FSTFR în anul 2013, dar de data aceasta Mitingul de Protest va fi organizat de Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF ) în ultima parte a lunii noiembrie 2013 . Salariați din CFR vor protesta pentru lipsa investițiilor în ultimii ani la SNTFC,,CFR Călători,,SA în automotoare, rame electrice și în vagoane ceea ce scade și nivelul confortului călătorilor, dar care are ca urmări și anulări de trenuri de călători pentru că nu sunt suficiente automotoare și suficiente rame electrice pentru a avea un consum mai mic de motorină și curent electric și pentru a avea mai mici alte costuri cu întreținerea și pentru a circula cu un grad mare de ocupare, respective pentru a avea eficientizare, pentru că nu sunt suficiente vagoane pentru ca pe anumite trase să se poată asigura necesarul de vagoane pentru a prelua toți călătorii.
Despre al doilea Miting din anul 2013 organizat de FSTFR.
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CEoQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.b1.ro%2Fstiri%2Feveniment%2Fsindicali-tii-au-protestat-in-fa-a-ministerului-transportului-61896.html&ei=0-58Up2mA83Lsga_mYCACQ&usg=AFQjCNGT-SZoNPzE8CNVh5qCX-zy_zuTzg
Despre primul Miting din anul 2013 organizat de FSTFR.
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CFkQtwIwBg&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DetISRPrknsk&ei=U-d8UtSzEoGdtAbhx4G4Bg&usg=AFQjCNES3hu1BUAXBpuYrHRnHI06QxkWfw
Metroul va trece din subordinea Ministerulului Transporturilor în cea a Primăriei Capitalei . Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.puterea.ro%2F&ei=AeZ8UvqzF8mZtQaR9oHABw&usg=AFQjCNHfPa6t12q1wMwwJE8Q9uKNDVZf6A
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.puterea.ro%2F&ei=AeZ8UvqzF8mZtQaR9oHABw&usg=AFQjCNHfPa6t12q1wMwwJE8Q9uKNDVZf6A
„LA MULTI ANI” tuturor de Sf.MIHAIL & GAVRIL. Betie Crunta.
Vin in sprijinul afirmatiei„Vorbe goale si atit”, prin sau cu Ordonanta Guvernului nr. 29/2013 privind reglementarea unor masuri bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 550, din 30 august 2013, UNDE DEJA DIN AUGUST NI SE SPUNE: Fraierilor deja vam pecetluit facilitatile de transport, asa ca strigati cat vreti, noi suntem sefii.
Aveam un domn, care comenta ca el nu dezinformeaza. Atunci trebuia sa ne informeze.
La nivel declarativ, FNFMC si FML stau foarte bine. Sindicatele s-au transformat cumva in partide politice? Vad ca toata lumea promite „marea cu sarea” dar de fapt eu o duc duc din „rau in mai rau”. Nu mai vad un act scris si semnat de nicio federatie. Vorbe goale si atit. Oare chiar atat de creduli ne cred acesti lideri? Sau se bazeaza pe altceva(nu dezvolt)?
Singurul drept pe care il mai am, este acela de a muncii gratuit la Firma angajatoare, in rest: traiesc ca să mananc și nu mananc ca sa traiesc. Oare cui am gresit in lumea asta?
Cine poate sa-mi spuna, ce inseamna acest punct, cerut de FNFMC si FML la intalnirea cu Ministrul Transporturilor?
„Revenirea, incepand cu anul 2014, la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, venituri salariale care au fost diminuate prin suspendarea unor drepturi salariale ca urmare a efectelor crizei economice mondiale ;”
Sa inteleg ca mi se va diminua salariul din nou? In 2009 am avut un salariu cu 100 si ceva de Lei mai mic.Ma intorc inapoi?
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/valentin-dorobantu-manevre-smart-la-cfr-calatori-105155
Probabil ca si din cauza acestui articol, ne-a fost deturnata atentia, prin alte comentarii…. ?!
Fara nicio jena, bataia de joc continua. Ce mai este de spus?
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/fenechiu-continua-sa-conduca-ministerul-transporturilor-prin-cristian-ghibu-107293
Pe cand, sindicalisti se lupta intre ei, politicienii(!!!!!!!!!!!!!) isi vad mai departe de profitul lor(sa nu spun altfel). Probabil de asta a intrat la comentarii sus numitul M…… . Dezbina si profita(condu).
Domnilor colegi, copii ne vor bate obrazul.
Oare o veste bunicica? Nu mai cred nimic.
https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/proiectul-de-buget-2014-angajarile-continua-sa-fie-inghetate-in-companiile-de-stat-contributia-la-pensiile-private-creste-veniturile-si-cheltuielile-preconizate
Domnule Dany, domnior, parerea mea este ca nu merita sa raspundem la aceste provocari, mai ales liderii. Va-ti pus intrebarea ce urmareste acest( educatia nu-mi permite sa:***) domn Mantescu?
N-a intrat el sa comenteze, din placerea de a dialoga cu OAMENII. Parerea mea, este ca FSTFR sa continue cea ce a inceput, fara a se mai uita in stinga si-n dreapta.
Domnule Măntescu aveţi o părere prea bună despre dumneavoastră şi despre conducerea FML. Întrebaţi-vă membrii de sindicat ce părere au despre dumneavoastră. Creaţi pe site-ul FMLR o pagină pe care să-şi poată spune liber păsurile, aşa cum este pe site-ul FSTF. Sau vă este teamă de surprize????
Cu scuzele de rigoare pentru indrazneala mea, domnule Mantescu trebuie sa va spun ca raspunsurile dumneavoastra nu sunt convingatoare.
“Majoritatea ati uitat ca a-ti fost unealta de manipulare a administratiei, ani la randul fiind un sindicat galben, acum cand luptati si voi cu administratia si pentru simplul fapt ca nu puteti rezolva…”
Inteleg de la dumneavoastra ca SINDICATELE AU CULOARE!
FSTFR ar fi in opinia dv-stra de “culoare galbena”, daca e asa imi puteti spune care e CULOAREA FMLR-ului? Rosie , albastra sau mova?
E legal, corect sau moral ca un sindicat sa aiba culoare?
Problemele care nu se pot rezolva de FSTFR sunt numai ale membrilor acestei organizatii sau sunt si ale altora? Aceste probleme au si ele “culoare” si se rezolva in functie de culoarea respectiva?
“Apropo nu eu am exclus FSTR din AFTF, conducerea dumneavoastra a facut posibila excluderea si pe ei trebuie sa-i trageti la raspundere pentru ceea ce au facut…”
Daca nu dv-tra ati exclus FSTFR, inteleg ca excluderea s-a facut de altcineva PESTE “vointa” dv-stra!
Atunci puteti sa ne spuneti CINE a EXCLUS si daca avea cumva “culoare”?
Spuneti-ne PENTRU CE sa-i tragem la raspundere (si daca se probeaza se va face) pe cei din conducere care “au facut posibila excluderea” si CE INSEAMNA ACEASTA “posibilitate”!
“Posibilitatea” asta a existat si inainte sau a aparut tocmai atunci?
Despre problemele (tuturor) rezolvate si prin actiunile (influente, lobby sau de orice natura) dv-stra , este foarte bine ca s-au rezolvat, care este modalitatea si participarea fiecaruia personal ma intereseaza mai putin, IMPORTANTA ESTE REZOLVAREA!
Efectul actiunilor dv-stra (impreuna sau separat) care SE RESIMNT de salariatii membrii de sindicat (indiferent carei organizatii sindicale ar apartine) ESTE MASURA FAPTELOR dv-stra ca LIDERI care ramin si sunt judecate in consecinta.
Care este MASURA pe care o putem da celor ce se intimpla de 3-4 ani pina in prezent?
Domnule Mantescu daca ati avea ceva cu adevarat de spus ar trebui sa incepeti prin a raspunde la intrebarile ce v-au fost puse , ce nu au fost deloc putine . Speram ca la aceste intrebari sa veniti cu raspunsuri bine argumentate, nu ca in intampinarea facuta de AFTF in dosarul ce are ca obiect ,,EXCLUDEREA FSTFR,, din AFTF, intampinare ce ne-a fost citita in sedinta CNC din 06.11.2013. De ce trebuie sa venim la biroul ,,minestrial” pantru a ne lamuri asupra EXCLUDERII si nu ati venit la sedinta CNC a FTFR ( unde gaseati toti liderii FTFR), daca intradevar aveati curajul de a spune adevarul, cu toate ca trebuia sa va respectati propriul STATUT cand ati facut aceasta excludere, care dupa ce ni s-a prezentat INTAMPINAREA ne-a convins pe toti ca a fost ABUZIVA.
tuturor CFRISTILOR,nu uitati un lucru,unitiva, cat se mai poate face ceva pentru calea ferata , domnul Rodrigo Maxim lupta petru toti CEFERISTI indiverent de societatea din care face parte dar nu uitati pentru a va ajuta trebuie sa fiti uniti, ANSF este singura care va poate ajuta, pentruca este singura care nu face intelegeri cu administratia .
Trenurile de călători ale CFR Călători de pe multe rute sunt propuse spre desfiintare de la noul mers de tren conform : http://www.puterea.ro/economie/trenurile-de-pe-multe-rute-propuse-spre-desfiintare-81101.html
FRUMOS VIITOR NE FABRICA DOROBANTU VALENTIN .
S-A DUS TOTUL DE RAPA SI LA CFR CALATORI, ASA MANAGER, ASA REZULTATE…
VORBA CUIVA DE PE AICI, SE FURA PE RUPTE.
Domnule Măntescu liderii FSTFR au acceptat sa dialogheze cu dumneavoastra in ideea apropieri celor doua organizatii FSTFR și FMLR, sperand intr-o colaborare adevărată și sperând că tragem linie la momentul când a început dialogul între dumneavoastră și liderii FSTFR pe site-ul http://www.fstf.ro și că nu ne mai uităm în urmă pentru ca indiferent ce spuneți dumneavoastră credeți numai dumneavoastră și indiferent ce spun liderii FSTFR se interpretează de dumneavoastră altfel și, de asemenea, nu am auzit pe nimeni să comenteze că ați dori o functie în conducerea FSTFR-ului. În continuare vă precizez că liderii FSTFR nu au catalogat tot ce spuneți ca minciuni.
Referitor la adevarul în ce privește excluderea FSTR-ului din AFTF aș vrea să vă comunic că la Ședința Consiliului Național de Conducere al FSTFR din 06.11.2013 s-a dat citire în întregime a Întâmpinării făcută de AFTF în dosarul ce are ca obiect ,,EXCLUDEREA FSTFR din AFTF și vă mulțumim pentru invitatia pe care ne-o faceți la biroul dumneavoastră ” ministerial”, precum și pentru faptul că v-ați dat acceptul ca liderii FSTFR să vă sune pe telefonul mobil oricând pentru a se lămuri cu privire la excluderea FSTR din AFTF.
Referitor la multele intrebari pe care le pun liderii FSTFR as vrea să vă amintesc că nu ar trebui să jigniți pe majoritatea dintre acești lideri spunând că în timp ce aceștia conduc mai și dezinformează cu bună stiintă și că aceștia sunt lideri care la presiunea administratiei, au cedat si au plecat din federatia pe care cu onoare o conduceți și că majoritatea au uitat că au fost unealta de manipulare a administratiei, ani la randul fiind un sindicat galben, iar acum cand luptă si ei cu administratia si pentru simplul fapt ca nu puteti rezolva multitudinea problemelor, arată cu degetul catre colegi dumneavoastra, denigrand si jignind conducerea organizatiei care candva le-a fost mamă. Ar trebui să știți că nu încercăm să ne alocăm tot felul de merite precum ordinul de ministru privind serviciul maxim admis pe locomotivă și că am avut ocazia să modificăm anumite paragrafe esențiale cu care ne mândrim.Nu am contestat niciodată că FMLR nu ar avea o conducere aleasă și nu numită, dar greșiți dacă dumneavoastră considerați că FSTFR are o conducere numită și nu aleasă. Referitor la apropoul că nu FMLR a solicitat excluderea FSTFR din AFTF și că conducerea FSTFR a făcut posibila excluderea si pe ei trebuie să-i trageti la răspundere pentru ceea ce au făcut. Cred că ar trebui să mai reflectați asupra acestor afirmații.
Este adevărat că în dosarul înaintat de dumneavoastră pentru înregistrare modificări Statut AFTF și cu modificări ale Conducerii AFTF fără reprezentanții FSTFR s-a suspendat soluționarea cauzei civile având ca obiect modificări acte constitutive persoană juridical AFTF până la soluționarea definitive a dosarului prin care se judecă EXCLUDEREA FSTFR din AFTF și este adevărat că în instanta AFTF prin avocat, având cuvântul a solicitat respingerea suspendării învederând instanței că AFTF nu-și poate desfășura activitatea în condițiile dorite de membrii Alianței și mai mult decât atât Alianța nu poate funcționa în condițiile dorite de membrii ei, activitatea Alianței fiind suspendată și ea.
Și în final vreau să precizez că aveți din nou dreptate când spuneți că: ,,dacă vreti respect, atunci trebuie să știți că respectul se câștigă și nu se impune. ,, și eu aș dori să vă repetați din când în când în minte că : ,,dacă vreau respect, trebuie să-l câștig și nu să-l impun. ,, .
Închei prin a face precizarea că trebuie continuat un dialog adevărat și fără jigniri reciproce ,în vederea apropierii celor doua organizatii FSTFR și FMLR pentru că încă mai sper într-o colaborare adevărată în continuare între cele două Federații Sindicale : FSTFR și FMLR. Consider că o continuare a colaborării între cele două Federații Sindicale : FSTFR și FMLR este posibilă dacă conducerile celor două federații : FSTFR și FMLR vor continua să se respecte reciproc, altfel se știe că colaborarea forțată nu este recomandată …
Responsabilii CFR Călători lucrează intens la noul Mers al Trenurilor, care va intra în vigoare pe 15 decembrie a.c. Potrivit unor surse avizate, companiile feroviare private fac un lobby intens la Ministerul Transporturilor pentru acapararea celor mai profitabile rute. Ceferiştii au semnale că CFR Călători va renunţa la foarte multe tronsoane pe care a circulat până acum în exclusivitate, urmând ca acestea să fie cedate companiilor private. Pentru a împiedica scurgerea de informaţii referitoare la proiectul noului Mers al Trenurilor, conducerea CFR Călători l-a trecut în categoria documentelor secrete.
Domnule Mantescu de ce sa venim la biroul ”ministerial” ? aveti ceva de ascuns si nu puteti spune numai in particular ? noi vorbim deschis ,la FSTFR este democratie asa ca nu are rost sa continuati cu minciuni ,cu fiecare comentariu postat deveniti tot mai penibil . La capitolul educatie cam schiopatati iar respectul aveti dreptate se castiga insa cu minciuna …nu veti reusi sa castigati respect cel putin nu al meu .
Domnilor liderii FSTFR am acceptat sa dialoghez cu dumneavoastra in ideea apropieri celor doua organizatii surori, sperand intr-o colaborare dar se pare ca am gresit, pentru ca indiferent ce as spune se interpreteaza ba ca as incerca sa-mi fac campanie,ori eu nu am nevoie de campanie ca nu mi-am propus sa candidez la nici o functie a FSTFR-ului. In continuare voi va considerati cunoscatori si atotstiutori, orce spun catalogati ca minciuni cu toate ca niciunul dintre domniile voastre nu ati participat la activitatea FML, nicidecum la intalnirea cu d-na ministru ca sa puteti face afirmatiile respective.
Daca doriti sa cunoasteti adevarul excluderi FSTR-ului, sunteti invitati mei la biroul ” ministerial”, telefonul cred ca il aveti si puteti suna orcand pentru a va lamuri cu privire la excluderea FSTR din AFTF.
Referitor la multele intrebari ironice pe care le puneti as vrea sa va amintesc ca majoritatea liderilor care va conduc si va dezinformeaza cu buna stiinta sunt lideri care la presiunea administratiei, au cedat si au plecat din federatia pe care cu onoare o conduc, si sa stiti ca nu a ramas numai mnmele de ea, inca are peste 8000 de membri. Majoritatea ati uitat ca a-ti fost unealta de manipulare a administratiei, ani la randul fiind un sindicat galben, acum cand luptati si voi cu administratia si pentru simplul fapt ca nu puteti rezolva multitudinea poblemelor, aratati cu degetul catre colegi dumneavoastra, denigrand si jignind conducerea organizatiei care candva va fost mama. Daca in continuare incercati sa va alocati tot felul de merite precum ordinul de ministru privind serviciul maxim admix pe locomotiva, nu aveti decat sa traiti in continuare in minciuna impusa de sefii dumneavoastra, pentru ca daca nu era FML sa intoarca respectivul ordin de la publicare in Monitorul Oficial, voi nu mai aveati ocazia sa modificati un singur paragraf cu care va mandriti. FML are o conducere aleasa nu numita care prefara sa faca ceva pentru membrii sai, nu sa se laude cu ce nu face. Apropo nu eu am exclus FSTR din AFTF, conducerea dumneavoastra a facut posibila excluderea si pe ei trebuie sa-i trageti la raspundere pentru ceea ce au facut. In rest nu cred ca ma voi justifica in fata dumneavoastra din respect pentru toti cei care mi-au dat o educatie si m-au invatat ca in viata trebuie sa traiesti fara sa dai prea multe explicatii pentru ca prietenii tai nu au nevoie, dusmani nu te vor crede iar prostii oricum nu vor intelege. Daca vreti respect, respectul se gastiga nu se impune.
Întrdevăr domnule Măntescu,,Refeitor la intrebarea cine? si ce s-a discutat la intalnirea cu conducerea MT,din 31.10.2013 revin cu unele lamuriri cu privire la respectiva sedinta.” Ne-ați enumerat o seamă de personalități din cadru Ministerului Trasporturilor și ne-ați sau ați încercat să ne duceți cu „preșul”, dândune acele informații ( după cum vam scris mai sus, nu mai putem fi manipulați și mințiți, există FSTFR și ANSF), dar ați omis cu bună știință, să ne informați despre adevăratele probleme dezbătute la întâlnirea cu respectivii. Și pentru asta vă rog citiți(adevărul):
http://www.feroviarul.ro/noutati-feroviare/agonia-cfr-marfa-a-fost-prelungita-2014-va-fi-un-an-crunt-pentru-feroviari.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Noutati-Feroviare+%28Noutati+feroviare%29&utm_content=FaceBook
Doamnelor, domnilor membri și nemembrii de sindicat, vă las pe dumneavoastră să trageți concluzile și să comentați.
Părerea mea(chiar) contează.
Domnule Mantescu ,de unde atata devotament ? vreti sa puneti pe acest site procesul verbal de la sedinta din 31-1-2013 sa vedem si noi ? ce au facut pana acum cele trei federatii fantoma care ati participat pentru a nu se ajunge in situatia in care se afla acum CNCF CFR SA ? simtiti cumva cum se strange latul in jurul gatului ? bine spune Lucian ”seamana a campanie electorala”. Oricat ai spala un dalmatian domnule Mantescu petele raman .In continuare evitati raspunsurile la intrebarile care va pun in umbra si vreti sa scoateti in evidenta numai ce va convine si considerati ca va avantajeaza,nu mai tine vrajeala asta de doi bani !!.
Numai spuneti povești domnule Măntescu, că nu ati luat atitudine nici la doamna Ministru și nici în altă parte. Nu va-ti dus acolo să sustineti ceva, pentru că părerea mea este că nu vă păsă și nu va păsat de calea ferată .
Astfel macar odată, l-ați fi întrebat pe domnul manager privat de la SNTFC CFR Calatori SA : De ce dă trenurile profitabile la privati? De ce a anulat peste 150 de trenuri? Spuneti că reprezentati mecanicul de locomotivă? Îmi pare rău dar nu cred! De ce nu ați fost alături de FSTFR, domnule Măntescu cu tot cu FMLR și cu cei de la FNFMC, atunci când acestă federatia FSTFR a acționat în instantă pentru acel art. din HG 74 /2012 care făcea discriminare între operatorul de transport feroviar de stat si cel operatorul de transport feroviar privat…..
De ce nu spuneti si despre ordinul privind acest Serviciul Maxim pe Locomotivă pentru care ati semnat fără să vă gînditi la ,, mecanicul de locomotivă pe care spuneti că îl reprezentati”. Și de ce nu spuneti că dacă nu era domnul Maxim Rodrigo Gabriel acest ordin privind acest Serviciul Maxim pe Locomotivă făcea din mecanicul de locomotivă un sclav, sau cum a mai spus și domnul Lucian ,, , acest ordin privind acest Serviciul Maxim pe Locomotivă pe care repede v-ați grăbit să-l aprobați. Dacă nu era FSTFR-ul, mecanicul nu mai cobora de pe locomotivă.”
Nu mai spuneti povesti că la doamna Ministru ati sustinut tot ce ati enumerat, nu vă crede nimeni, aratati câte acte ati intocmit în acest sens. Eu cred că doamna Ministru va chemat pentru că a auzit că dumneavoastră l-ati propus pe domnul manager privat de la SNTFC CFR ( așa v-ați lăudat) și a vrut să vă întrebe dacă sunteti multumit că domnul manager tot anulează trenuri cu abonamente, trenuri profitabile, care dacă mai continuă așa ,după părerea mea, SNTFC-ul va dispărea sau în cel mai bun caz își va restrânge drastic activitatea în următorii ani.
Unde ați fost domnule Măntescu când FSTFR a solicita Comisia Mixtă Patronate? Raspundeti la intrebarile incomode care vi se pun, nu mai veniti cu povesti.
Referitor la participarea reprezentanților FSTFR la editia din 2013 a Zilelor Feroviare – Summitul Feroviar de Investitii din Spatiul Extins al Marii Negre am primit din partea Organizatorilor si a organizatiilor care au sprijinit evenimentul o adresă care începea astfel:
,,Stimate domnule Maxim,
sperăm ca participarea la editia din 2013 a Zilelor Feroviare – Summitul Feroviar de Investitii din Spatiul Extins al Mării Negre a reprezentat o experienta interesantă si constructivă. Organizatorii si organizatiile care au sprijinit evenimentul vă multumesc pentru prezentă, un semn al sustinerii dvs. a dezvoltarii unui transport feroviar mai verde si mai eficient.
Prezentarile, lista de participanti si cateva imagini din cadrul Summit-ului vă sunt disponibile … ,, .
Precizez că la editia din 2013 a Zilelor Feroviare – Summitul Feroviar de Investitii din Spatiul Extins al Marii Negre din partea organizațiilor sindicale feroviare au fost prezenți reprezentanți ai FSTFR și ai FNFMC.
Refeitor la intrebarea cine? si ce s-a discutat la intalnirea cu conducerea MT,din 31.10.2013 revin cu unele lamuriri cu privire la respectiva sedinta. In data de 31 octombrie 2013, a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor o intalnire de lucru cu conducerea Ministerului Transporturilor.
La aceasta intalnire a participat ministrul transporturilor Ramona Manescu si secretarii de stat Manuel Donescu si Nicusor Buica.
La intalnire au mai participat si reprezentantii Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial a Federatiei Nationale Drum de Fier, precum si cei ai Federatiei Mecanicilor de Locomotiva din Romania.
Pe agenda de lucru a intalnirii s-au regasit urmatoarele:
– Renuntarea la reducerea programului de lucru cu o zi pe luna la CFR Calatori ;
– Adoptarea in regim de urgenta a Legii privind Statutul personalului feroviar ;
– Revenirea, incepand cu anul 2014, la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, venituri salariale care au fost diminuate prin suspendarea unor drepturi salariale ca urmare a efectelor crizei economice mondiale, si a deciziei guvernului Boc de reducere a fondului de salarii cu 25%. ;
– Promovarea de urgenta a unui act normativ privind eliminarea restrictiilor referitoare la dreptul consacrat de calatorie gratuita pe calea ferata a salariatilor feroviari si membrii acestora de familie, precum si pensionarii proveniti din sistemul feroviar si membrii acestora de familie pentru anul 2014 ;
– Asigurarea compensatiilor corespunzatoare diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport in transportul feroviar de pasageri, precum si plata in parametri de timp optimi a prestatiilor efectuate de SNTFC CFR Calatori SA catre categoriile de calatori beneficiare de reduceri de tarife ;
– Consultarea reala a partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea planurilor de reorganizare si restructurare a unitatilor de cale ferata menite sa conduca la echilibrarea economico-financiara dar si la sustinerea locurilor de munca ;
– Consultarea reala a partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli, potrivit legii ;
– Eliminarea masurii fiscale de impozitare a permiselor de calatorie si permiselor scolare pentru copii salariatilor feroviari cuprinsi in sistemul de invatamant ;
– Elaborarea proiectelor de reabilitare a infrastructurii publice feroviare si a celor referitoare la achizitia de material rulant destinat transportului feroviar de pasageri si marfuri in perspectiva exercitiului financiar 2014 – 2020 al Uniunii Europene si asigurarea resurselor de cofinantare a acestor proiecte la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor de cale ferata, aferente ;
– Finantarea corespunzatoare a activitatilor de mentenanta a infrastructurii publice feroviare care sa permita mentinerea acesteia in parametrii tehnici proiectati si circulatia trenurilor in conditii de siguranta a circulatiei ;
– Stingerea datoriei istorice a SNTFC CFR Calatori SA catre CNCF CFR SA privind plata taxei de utilizare a infrastructurii ;
– Identificarea de solutii pentru imbunatatirea portofoliului de clienti al SNTFM CFR Marfa si imbunatatirea nivelului de venituri ;
– Identificarea solutiilor privind aplicarea dispozitiilor OUG nr. 36/2013 pentru personalul feroviar in cazul in care se intentioneaza aplicarea de programe de reorganizare si restructurare ce pot atrage dupa sine disponibilizari de personal, pentru toate societatile feroviare din sistem ;
– Adoptarea de masuri care sa conduca la imbunatatirea conditiilor de munca asigurate lucratorilor feroviari ;
– Securizarea planurilor de afaceri si a strategiilor operationale si de dezvoltare a unitatilor de cale ferata ;
– Efectuarea unei analize temeinice privind oportunitatea creerii cadrului legislativ necesar constituirii unei societati de tip holding pentru sectorul feroviar care sa includa CNCF CFR SA si filialele acesteia, SNTFC CFR Calatori SA si filialele acesteia, SNTFM CFR Marfa SA si filialele acesteia.
Referitor la subiectele aflate in discutie d-na ministru Ramona Manescu a apreciat ca este necesar structurarea acestora pe nivele distincte de solutionare, respectiv la nivel de minister si nivel de unitati de cale ferata.
De asemenea, oficialul Ministerului Transporturilor a apreciat ca sunt necesare intalniri periodice cu partenerii sociali pentru analiza stadiului solutionarii problemelor supuse dezbaterilor. In ceea ce priveste consultarea partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea planurilor de reorganizare si restructurare a unitatilor de cale ferata menite sa conduca la echilibrarea economico-financiara dar si la sustinerea locurilor de munca, respectiv la fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli pentru anul 2014, s-a dispus formarea unor comisii de lucru formate din reprezentantii unitatilor de cale ferata, reprezentanti ai organizatiilor sindicale si ai Ministerului Transporturilor care sa analizeze evolutiile economico-financiare ale unitatilor de cale ferata si formularea de propuneri concrete pentru eficientizarea acestora. Primele reuniuni vor avea loc in zilele de 7 pentru Compania Nationala de Cai Ferate « CFR » SA si in 8 noiembrie 2013 SNTFC CFR Calatori.
In ceea ce priveste revenirea la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, ministrul transporturilor a apreciat ca este necesara o analiza in vederea asigurarii unei cresteri salariale care sa se reflecte in proiectele de buget de venituri si cheltuieli pe anul 2014, dar si resursele necesare acoperirii drepturilor salariale suspendate precum si pentru cele castigate in proces cu administratiile societatilor.
O promisiune facuta de catre reprezentantii Ministerului Transporturilor a fost ca se ca se va renunta la reducerea programului de lucru cu o zi pe luna la CFR Calatori.
Referitor la promovarea proiectului de Lege privind Statului personalului feroviar, ministrul transporturilor a dispus ca pana la inceputul luni decembrie, finalizarea proiectului. In acelasi timp solicitarile formulate de catre reprezentantii organizatiilor sindicale prezente la intalnire si care comporta modificari sau elaborari de acte normative, acestea vor face obiectul analizelor la nivel de minister si avansarii pe circuitul legislativ
D-le Măntescu, ” cine și ce s-a discutat„ nu știu cine și-a pus aceste întrebări. Cel mai important lucru, este că de la această masă a lipsit cea mai importantă categorie socio-profesională de la CFR, aceasta fiind MECANICUL de LOCOMOTIVĂ de CĂLĂTORI.
Tot ceea ce ați enumerat d-tră, miroase a campanie electorală. Să nu uităm că până la alegerile parlamentare din Noiembrie 2012, aceste permise și drepturi de călătorie, le aveam deja în „buzunar”, dar stupoare, la 2-3 zile după numărarea voturilor, aceste drepturi pe 2013,ne-au fost tăiate ca și-n 2012. Unde și la ce ministru la masă ați luat atitudine? Noiembrie 2013, seamănă izbitor cu Noiembrie 2012. Dacă nu mă înșel și-n Noiembrie 2012 ați fost în aceiași „formație” ca în 31.10. 2013.
Nu știu cum se face dar pe site-ul d-tră sunteți cam zgârcit cu informația. Aveți plângeri din partea puținilor membrii, care cred că-i mai reprezenți.
Apropo, când s-a dezbătut Serviciul Maxim pe Locomotivă, cum ați dorit să-l semnați? Cât timp ați lăsat pe site-ul dumneavoastră, acel aberant ordin privind acest Serviciul Maxim pe Locomotivă, în forma propusă de mai marii noștri și aceptată de d-tră? De ce nu vă lăudați și cu asta? Și atunci, repede v-ați grăbit să-i aprobați. Dacă nu era FSTFR-ul, mecanicul nu mai cobora de pe locomotivă.
Am rugămintea de-a ne mai lăsa cu gargara. Scris negru pe alb, asta dorim și poate atunci… .
Părerea mea contează.
http://www.ziuanews.ro/stiri/consiliului-de-administratie-al-tarom-a-fost-demis-de-ministerul-transporturilor-107020
http://www.ziuanews.ro/editorial/calugarita-transporturilor-106942
Citat:„ În realitate, continuă să dea liber la jaful şi ingineriile de la cele trei companii de calea ferată regizate de locotenenţi ai lui Relu Fenechiu……………
Domnule Maxim nu trebuie sa te justifici in fata lor la noi faptele vorbesc .
FSTFR și Președintele FSTFR există și va exista. FSTFR este din ce în ce mai puternică, iar Președintele FSTFR luptă și va lupta pentru toți membrii de sindicat ai FSTFR.
În anul 2013 FSTFR a organizat două MITINGURI de protest, a purtat discuții la Ministerul Transporturilor cu Ministrul Transporturilor, precum și cu Miniștrii Secretari de Stat din Ministerul Transporturilor, la Ministerul Muncii , la Guvernul României , la Președintele României, la Consiliul Concurenței, Consiliul de Supraveghere în Domeniul Feroviar și a înaintat înscrisuri prin care sesiza că există soluții ca SNTFC,,CFR Călători,, SA și celelalte Unități Feroviare de Stat să fie eficientizate și a înaintat înscrisuri și la ITM București , Senatul României și Camera Deputaților prin care sesiza de asemenea că există soluții ca SNTFC,,CFR Călători,, SA și celelalte Unități Feroviare de Stat să fie eficientizate. FSTFR a înaintat și înaintează diverse acțiuni în instantă pentru drepturile salariale neplătite pe care le-a și câștigat , a reprezentat în instanțe membrii săi de sindicat concediați în 2012 și a câștigat în instanțe reintegrarea acestora etc.
FSTFR a contribuit în anul 2013 esential la Ordinul de Ministru pentru serviciul maxim admis pe locomotivă și a înlăturat termenul de timp inactiv și serviciul de 12 ore la turnus din care 5 ore timp inactiv ce putea avea efect de micșorare din nou a salariului lunar și care putea duce chiar la pierderea Grupei Speciale.
Constat în ultimul timp că se fac din ce în ce mai multe dezinformări despre FSTFR și despre Președintele FSTFR, începând de la faptul că nici FSTFR și nici Maxim Rodrigo Gabriel nu mai există, că FSTFR și Președintele ei nu luptă pentru membrii lor de sindicat etc. și toate aceste dezinformări sunt făcute tocmai de unii ( puțini la număr și precizez că nu mă refer la conducerile celorlalte Federații Sindicale Feroviare și nici la cele ale Confederaților Sindicale) care în activitatea sindicală nu pot să vorbească despre vreo realizare a lor în domeniul sindical feroviar și care în activitatea lor profesională au fost tot timpul ,,pătați,, , respectiv care au tot primit diverse sancțiuni disciplinare de la Administrația Unității Feroviare din care fac parte ca angajați etc.
Aș vrea , de asemenea, să precizez că nu voi răspunde la provocările prin care încearcă să se impute lui Maxim Rodrigo Gabriel ca Președinte de ANSF și/sau ca Președinte de FSTFR și/sau ca Președinte de SDLBC unele fapte sau lucruri despre care nu are cunoștință și în care nu a avut nici o implicație din perioada în care nu era Președinte de ANSF și/sau ca Președinte de FSTFR și/sau ca Președinte de SDLBC. Despre activitatea sindicală a Președintelui de ANSF și/sau ca Președinte de FSTFR și/sau ca Președinte de SDLBC putem vorbi și dialoga oricând, în rest FSTFR și Maxim Rodrigo Gabriel nu răspund la alte provocări. Aș vrea să-i văd pe cei care dezinformează că încep să vorbească despre activitatea lor sindicală din anul 2013 și apoi să continue cu cea din anii anteriori pentru că pe site-ul http://www.fstf.ro se vorbește doar despre activitatea sindicală a FSTFR, ANSF, AFTF, CSN Meridian etc și despre măsurile organizatorice etc ale Conducerilor Unităților Feroviare, ale Ministerului Transporturilor și ale Guvernului României etc și pentru că pe toți salariații Unităților Feroviare îi interesează practic ce fac sindicatele, federațiile,confederațiile din domeniul feroviar din punct de vedere al activității sindicale etc. cu implicații asupra activității lor profesionale,sociale etc. și nu îi interesează dezinformările despre cei care fac cu adevărat ceva pentru ei și nu îi interesează nici promisiunile dezinformatorilor de care sunt sătuli și care pe timp ce trece se conving singuri că sunt numai minciuni.
Daca si FSTR-ul ar fi dat concursul ca alte federatii astazi nu mai aveam SNTFC CFR CALATORI .
D-le Măntescu, în timp ce d-ta faci jocurile și răspunzi la ordinele managerilor privați, scoți după bunul plac dintr-o Alianță(AFTF), singura Federație(FSTFR), care mai luptă pentru drepturile membrilor de sindicat, fie ei mecanici de locomotivă, casierițe,personal de tren, etc. și pentru ca SNTFC-ul în particular, CFR în general să mai existe, Guvernul, Ministerul Transporturilor se ocupă cu desfințarea, privatizarea în cel mai bun caz, a tot ce înseamnă CFR. Am rugămintea de-a informa corect muncitorii din CFR. Mai dațile naibi de interese personale, de înțelegeri cu administrațile și haideți să facem ceea ce trebuie pentru membru de sindicat(conform legii 62/2011), pentru Societățile la care lucrăm și ne câștigăm pâinea asta neagră și amară. Noi (FNFMC,FML,FSTFR, etc.) ne desfințăm reciproc, ca Sindicate ,Federații, Alianțe, iar guvernul desfințează CFR-ul în totalitate(CFR-ul a mai rămas de desfințat ,în rest au desfințat tot: industrie, învățământ, agricultură, sănătate).
După o lecturare rapidă a „HOTĂRÂRE nr. 652 din 27 august 2013 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 877/2010 privind interoperabilitatea sistemului feroviar” am putut observa încă o discriminare(părerea mea) în ceea ce privește Art.1(3) b,c. Unde se spune că: Prezenta hotărâre nu se aplică: (c)„infrastructurii feroviară privată și vehicolele care sunt utilizate exclusiv pe o astfel de infrastructură și exclusiv în folosul proprietarului pentru operațiuni de transport”. Pe când pe rețeaua feroviară de stat, dă posibilitatea tuturor operatorilor, fie de stat, fie privat, să circule dacă se încadreză la prezenta HG.
După părerea mea, din cauza managmentului SNTFC-ului ne așteaptă vremuri și mai grele(ce spui d-le Măntescu). Adică, ne vor face concurență orice operator străin sau local, care îndeplinește HG..Tot după părerea mea, SNTFC-ul va dispărea sau în cel mai bun caz își va restrânge drastic activitatea în următorii ani. Putem observa ușor, că de la 64 mil. Tr/km în 2010, am ajuns în 2014 la 49 mil Tr/km.Oare la anul, pentru mers tren 2014-2015, la câte mil.Tr/km(tren/kilometru) vom ajunge cu managmentul actual?
Părerea mea contează. A voastră?
Corect domnule Lucian! Numai ca liderii reprezentativi inregimentati ca “specialisti” nu mai au demult treaba cu legea 62/2011 ei fiind interesati mai mult de “legea bunului plac si al intereselor proprii”. Buba e ca cei care ar trebui sa-i trezeasca la realitate, adica tocmai membrii lor de sindicat ale caror interese nu au fost aparate conform legii de care aminteati, NU FAC NIMIC!
“Simbioza” specialistilor si managerilor (care-i si platesc) are la baza aceeasi “lege a bunului plac si al intereselor proprii” valabila pentru ambele parti! Cei care platesc efectele aplicarii acestei legi sunt tocmai cei care-i propulseaza si-i mentin pe liderii specialisti, iar prin munca lor (prost platita) asigura si salariile managerilor recompensati politic! In cazul in care vre-un “platitor” indrazneste sa vocifereze, cele doua gasti isi dau mina si fiind la “butoane” (sau avind pixul pentru liste) se gasesc metode din belsug pentru aplicarea “pumnului in gura”.
Mai nasol pentru gastile respective este cind mai e cite o organizatie sindicala, condusa de lideri “nespecialisti”, care chiar daca e exclusa (cu lideri cu tot) nu vrea sa taca si lupta in continuare, nu dispare cum isi doresc unii, nu renunta si culmea (e lucrul care-i sperie cel mai mult) este ca se intareste si-i trezeste si pe “platitorii” care incep a nu mai rabda “pumnul in gura”! Cu cit isi vor pierde mai multi rabdarea cu atit perioada de batjocura si umilinta poate sfirsi mai repede!
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CFwQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Famenintari-si-minciuni-de-la-cfr-calatori-102743&ei=-0l1UoP0G8XZtQaI-IHABg&usg=AFQjCNFTCe2v4rHdpje1t5Ea6EIy7g4kuw