CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII
Cauzele sunt multiple si complexe. Pentru a intelege mai bine mutatiile mentale produse la personalul feroviar (de toate varstele), este necesara o scurta incursiune in lumea sociologiei si a relatiei biunivoce a acesteia cu contextul geopolitic al statului.
Anarhia ideologica aproape generala din societatea prezenta, induce o stare de libertate aparenta si o mandrie excedentara. Cele mai multe din aceste noi “virtuti” nu au de fapt nici un fundament moral. In fond, capitalismul ar putea fi identificat cu o posibila sclavie deghizata. Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice. Au fost emise publicatii si lucrari ce trateza detaliat acest subiect. Se genereaza astfel, o noua era a dominarii, fiindu-le tuturor schimbata o iluzie a libertatii cu o alta iluzie a acesteia. De fapt, acesta avea sa fie momentul ’90 (caderea comunismului). Exista un procent din populatie care nu a dorit sa accepte o noua organizare capitalista de tip stat-republica, acestia fiind asa-zisii „meadaptati”, care intr-un final devin acel lumpenproletariat (grupuri sociale sau generatii nelipsite de virtuti, dar care nu inteleg noile vremuri, dar aceste vremuri la randul lor nu le ofera nici osansa de adaptare).
In ultimii aproximativ 20 de ani s-a dovedit faptul ca oricat de bune intentii si legi prezinta la suprafata, formele de guvernamant actuale, constituite si impuse poate doar pentru necesitatile momentului – toate de natura financiara – nu sunt tocmai potrivite cetatenilor acestora.
Intr-o alta ordine de idei, se poate afirma ca cea mai mare parte din cetatenii actualelor natiuni-stat, nu “rezoneaza” din punct de vedere ideologic cu noile sisteme de guvernamant. Astfel, noul “stat” capitalist este in pericol, se zdruncina si poate sucomba la scurt timp de la nasterea sa. Nu este o constructie solida. Consideratia este valabila pentru multe alte state, nu numai Romania. Toate aceste aspecte au generat puternice rupturi intre generatii fiind eliminate posibilitatile realizarii unor succesiuni coexistente. Un fenomen cat se poate de similar a avut loc si in cazul sistemului de transport feroviar din Romania.
Plecand de la ideile de baza ale unui mare cercetator in domeniul social si geopolitic pe nume Jean-Jacques Rousseau, consider ca libertatea capitalismului este asemeni vinurilor generoase si delicioase, ce hranesc si fortifica temperamentele robuste si obisnuite cu ele, dar care coplesesc, ruineaza si imbata pe cei slabi si delicati. De multe ori, „virtuosii” de ieri, au devenit „slabii” de astazi. Cu alte cuvinte, popoarele care s-au obisnuit sa aiba stapani totalitari, nu mai sunt in stare sa se lipseasca de acestia. Din pacate, ar putea fi si cazul poporului roman.
Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.
Marea greseala istorica pe care a facut-o generatia de dupa ’89, a fost aceea ca a distrus cu un oarecare sadism aproape tot ce au construit comunistii. Nu au fost pastrate elementele care ne-ar fi putut avantaja si in prezent. Multi conducatori s-au supraestimat si au dorit astfel sa “ia totul de la zero” manati de o falsa iluzie a unui capitalism si a unei democratii pe care nici dupa 20 de ani nu o cunoastem in profunzime. A inceput deja sa se cristalizeze o acceptie profunda: Capitalismul a esuat… si va sfarsi mai urat decat celelalte sisteme de oranduire sociala precedente.
In istoria evolutiei domeniilor tehnice, epocile si etapele de dezvoltare consecutive s-au implementat cu dificultate si uneori jertfa una peste cealalta. Etapa anterioara a constituit in cele mai fericite cazuri, postamentul si fundatia celei noi. Acest fenomen este denumit in literatura sociologica de specialitate, ca fiind succesiunea coexistenta a generatiilor. Similar se poate afirma si cu privire la cultura si civilizatie in general.
Intorcandu-ne la analiza problemelor feroviare, putem afirma ca majoritatea personalului de generatie anterioara (unii cu functii cheie in sistem) opun o rezistenta puternica din punct de vedere a mentalitatii, afirmand in permanenta: „Ce stiti voi?”, „Nu aveti habar ce e aia cale ferata!”, „Doar noi stim cum trebuie sa mearga lucrurile!”, „Cu voi se va duce totul de rapa”, „Nu aveti experienta noastra!” etc. exemplele pot continua. Intr-o mica masura adevarul se afla undeva la mijloc. Problema este ca nimeni nu cunoaste integral un domeniu de la inceput, deoarece nimeni nu s-a nascut invatat. Probabil aceste persoane au uitat de unde au inceput sau cum au demarat in cariera din domeniu. Apoi, la urma urmei, nu este de mirare ca exista aici un veritabil paradox – in perioada lor a decazut sistemul – iar acum acuza necontenit generatia tanara ca este indubitabil responsabila de acest esec.
Prin acceptiunea tinerei generatii de ceferisti, acea lipsa acuta de interes a multora inca din timpul scolilor de specialitate sau facultatii, se reflecta implicit in practica si in viata profesionala ulterioara studiilor. O asemenea atitudine este cauzata de pretextul gresit conform caruia nu trebuie sa inveti la nici o disciplina pentru ca “nu ar folosi la nimic”, ca nu are legatura cu practica. Se creeaza astfel un fenomen des intalnit in care noii angajati din sistem nu inteleg o mare parte din lucrurile practice. O asemenea problema este dificil de remediat odata ce personalul este format profesional gresit sau nu are o baza puternica de cunostinte in domeniu.
Aspectele evocate anterior, se manifesta mai ales in aria personalului tehnico-ingineresc. In ceea ce priveste cariera de inginer in domeniul tehnic si cu preponderenta transportul feroviar, doar o intensa activitate de pregatire, invatare si studiu individual pe tot parcursul studiilor superioare, al studiilor post-universitare, precum si in timpul serviciului, pot da nastere unor abordari corecte si a unei intelegeri depline a sistemului din punct de vedere practic si functional. Lucrurile sunt similare pentru toate functiile din sistem.
Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. O asemenea acceptiune este edificatoare dintr-un motiv cat se poate de eligibil. La calea ferata, in spatele a tot ceea ce inseamna material rulant, sisteme si parti componente, instalatii, elementele infrastructurii si logistica generala, se afla mai mult sau mai putin (dar permanent) elemente teoretice, calcule, proiecte, schite, toate elaborate de echipe de ingineri sau proiectanti cu o inalta pregatire in domeniu. La acest nivel de perceptie a sistemului, gandirea si cultura matematica sunt indispensabile. Matematica se gaseste in toata tehnica, in toate suruburile si piesele de locomotive, vagone, nituri de pod etc. Si mai important, doar o inginerie de sistem dezvoltata si sanatoasa poate genera o logistica eficienta pentru functionarea in ansamblu a unei cai ferate.
Daca oamenii in general ar intelege pe deplin considerentele prezentate anterior si ar aborda orice problema sau activitate din punct de vedere ingineresc, nu „la plezneala sau dupa ochi” cum se obisnuieste de mult timp, lucrurile ar functiona poate mult mai bine iar sistemul nu ar mai fi nevoit sa se confrunte cu o multitudine de probleme complexe (unele absurde) care se tot repeta. Orice deficienta de natura tehnica poate fi rezolvata cu solutii tehnice ingineresti, unele chiar simple.
De aici provine acea lipsa acuta in prezent iremediabila a banilor din sistem. Cei care decid pana la cel mai mare nivel (inclusiv politic), nu adopta o gandire inginereasca si astfel nu inteleg in profunzime ce este bine si ce este necesar pentru ca un sistem de o asemenea anvergura cum este calea ferata sa se poata dezvolta. Se mai adauga si multitudinea de interese de diferite naturi asupra carora nu are rost a fi insistat.
Atunci cand un inginer nou angajat poarta unele discutii tehnice cu un subaltern sau coleg in scopul de a da un sfat sau o sugestie, este luat imediat in deradere de catre cei din jur, inclusiv personalul de conducere. Sunt dese replicile: „Se da smecher.”, „Ce mai vrea si asta?”, „Si-a gasit el sa revolutioneze sistemul!” etc. Oare pe aceleasi concepte s-au bazat si cei din Japonia, Franta sau Germania, pentru ca au ajuns atat de departe in domeniul tehnicii feroviare?
Dupa cum se poate observa, lupta intre generatii are cauze de ambele tabere, totul reducandu-se la elemente de mentalitate si educatie la nivelul fiecarui individ. In consecinta, apare un fenomen deosebit de periculos ale carui efecte negative se vor fi simtite pe o perioada mare de timp. Uneori este iremediabil. Este vorba de asa-zisa “aglutinare a elitelor” materializata prin considerarea si gruparea pe mari categorii de specialisti inclusiv “aprecierea exagerata” a acestora pe unele domenii, fiind in fond vorba de persoane submediocre, fara studii relevante in respectivul domeniu sau avand pregatiri pe arii diferite, neavand elemente comune cu aria respectiva.
Un alt aspect trist ce trebuie mentionat, este acela ca in calea ferata, elementul “inginer” a avut o cadere, atat ca imagine cat si ca respect. Nimeni nu mai respecta inginerul, nimeni nu mai asculta de acesta pentru ca „nu conteaza parerea unui tocilar”, este luat in deradere si se adopta solutii de moment prin improvizare, cu toate implicatiile negative aferente. Incetul cu incetul, in mediul feroviar de la noi a aparut un nou atribut calificativ destul de utilizat, si anume „amaratul de inginer”. O astfel de acceptie poate fi extrapolata tuturor functiilor din calea ferata, mai ales mecanicilor de locomotiva.
Reperele morale, modelele si sistemul de valori in general s-au modificat radical, mutandu-se la polul opus, producandu-se astfel o aglutinare profunda in masa la nivelul mai multor domenii de activitate. In studiile sociologice acestea poarta denumirea de “evolutie a elitelor cu semnul minus”. In loc sa-ti fie rusine sa faci un lucru urat sau sa nu ai bun simt, acum iti este rusine sa fi corect sau sa-ti dai interesul pentru ceva bun. Este specific morfologiei “paturii superpuse”. Fenomenul a fost mentionat si descris detaliat de catre Mihai EMINESCU cu peste 140 de ani in urma. Apropo, acest geniu neegalat a realizat inclusiv o serie de studii strategice si politice asupra cailor ferate – texte care nu au fost publicate, fiind partial neglijate. Eu unul le-am citit.
Particularizand o asemenea tendinta la sistemul feroviar in ansamblu, acest curent de gandire anti-creativ a fost implementat in marea parte de multiple cercuri de influenta potrivnice acestei activitati sau structurile mafiote atat din domeniul transporturilor rutiere, cat si alte cercuri de interese – autohtone sau reprezentante unora de peste granita.
Fenomenul este general, fiind sprijinit si de tendinta de manipulare si reorientare a tot ceea ce inseamna mijloacele mass-media, reclama etc. Adevaratul OM al zilelor noastre a devenit cel care este smecher, borfas, are oricat de multi bani (nu conteaza cum i-a facut si de unde provin), are un limbaj abject, comportament pervers, masini de sute de mii de euro – nimic despre bun simt, educatie, pregatire. Cum sa vorbim sau sa promovam tinerii olimpici la matematica, informatica sau alte stiinte de varf (care pentru a ajunge la o asemenea performanta muncesc ani si ani de zile si isi jertfesc toata tineretea)?, cand intreaga generatie tanara este directionata catre superficialitate si o concupiscenta acuta. Ce nevoie are Romania de asemenea “nulitati”? Ce nevoie avem noi de un tanar de pana in 20 de ani care, fiind dedicat integral domeniului aero-spatial, are posibilitatea de a revolutiona tehnica, il descopera NASA si il “adopta” gata pregatit, oferindu-i tot ceea ce are nevoie si poate visa. Ce produce acel om pentru NASA, sau ce implicatii are punerea in practica a ideilor unui tanar?… nu mai conteaza pentru noi. In domeniul feroviar lucrurile sunt identice.
399 Responses
,,Cu intarzieri acumulate de o saptamana in doar 48 de ore, trenurile romanesti s-au tarat si sambata si duminica sa ajunga la destinatie. ,, .
Citiți:
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/glumiti-reactia-acestui-pasager-cfr-cand-a-aflat-ca-ramona-manescu-il-trateaza-cu-ceai-cald-in-trenuri-inghetate-pe-drum.html
Urmăriți filmulețul și cine are posibilitate să-l dea și Ministerului Transporturilor și Managerului Privat SNTFC dar și Guvernanților noștri.
Cum arătau iernile altădată și cum continua desfășurare ei:
http://www.britishpathe.com/video/heavy-snowfall-in-bucharest/query/bucharest+1969
NO COMENT, sau…. /
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/glumiti-reactia-acestui-pasager-cfr-cand-a-aflat-ca-ramona-manescu-il-trateaza-cu-ceai-cald-in-trenuri-inghetate-pe-drum.html
Acaru’ spune în comentariul său că Guvernului României, Ministerului Transporturilor și Directorilor Generali/Managerilor Privați din Unitățile Feroviare de Stat : ,,Puțin le mai pasă in ce stare a ajuns feroviarul român sau sistemul feroviar in general. Ne-au fost refuzate atâtea drepturi cîștigate de înaintașii nostri, încit nici nu ne mai obosim să-i schimbăm nici pe liderii de sindicat care le-au vîndut în schimbul propășirii lor personale. ,, .
Un alt ceferist spune că:
,,A.N.S.F. și F.S.T.F.R. pot fi împreună o altă variantă ! De ce ? Pentru că:
1. Membrii de sindicat afiliati la ANSF și/sau FSTFR sunt în principal : mecanicii de locomotivă de călători de la CFR Călători (alaturi de alți mulți salariați foarte importanți de la alte meserii de la CFR Călători) si impiegatii de miscare /operatori- personalul de la trafic (alaturi de mulți alți salariați foarte importanți de la alte meserii de bază de la infrastructura feroviară de stat-CN CF CFR ).
Deci sunt membrii de sindicat care au un cuvînt de spus si cînd îl spun pot să-l si apere atunci când este nevoie, iar geografic vorbind în Alianța Națională Sindicală Feroviară acolo unde nu este mecanicul de locomotivă de călători se găsește personalul de la trafic!
2. ANSF și FSTFR – sunt organizatii sindicale legal constituite si au reprezentativitatea obținută în justitie prin decizie definitivă si irevocabilă, iar celelalte organizații sindicale reprezentative si angajatorul trebuie să țină seama de prevederile legale (chiar dacă nu le convin la toți prevederile legale si chiar dacă unii dintre ei încearcă să eludeze legea prin diverse metode)!
3. Liderii FSTFR și ANSF au demonstrat că nu țin la avantajele oferite de Cap.IX , pe care îl vor renegociat pentru eliminarea discriminarii si a “santajului” mascat, iar pentru acești lideri, drepturile si interesele membrilor lor de sindicat sunt deasupra oricăror orgolii sau interese personale !
4. ANSF – garantează libertatea de dezbateri si decizie, ținând cont de diversitatea de opinii și consideră că deciziile trebuiesc luate fără a fi impuse cu “ajutorul” administratiei sau cu “amestecul” acesteia!
5. ANSF – este hotărâtă să apere : salariul și coeficientul de ierarhizare K; demnitatea și eliminarea discriminarii sindicale si administrative, mîndria și dreptul la călătorie gratuită cu trenul pentru ceferiști și toate la un loc să fie adunate în statutul feroviarului –acestea sunt o parte din obiectivele dintr-o lista mai lungă care trebuie stabilite si apărate împreună! ,, .
Citiți:
http://www.ziuanews.ro/stiri/tren-blocat-pe-camp-in-dambovita-112998
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CDsQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.astazi.ro%2Ftag%2Fcfr-calatori&ei=fWfmUvLfFoa7ygPSpIDYAw&usg=AFQjCNFO86gsZETLu3SsiMGTAPfAyn_Nag
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fstiri.tvr.ro%2Fcfr-calatori-situatia-trenurilor-la-nivel-national-luni_39691.html&ei=e1_mUqvKM-zbygPzz4GYBQ&usg=AFQjCNHzYAoxCoWaIMf3D8o049dHA1f9Tg
Demn de respect proiectul si de sustinut demersurile de realizare .
Daca se va tine seama de el ar fi un pas inainte pentru feroviarii de azi.
Insa, asa cum se intimpla in rominca unde troneaza o subreda si rasturnata scara a valorii, acesti minunati intelectuali vor face o munca necesara numai spiritului feroviarilor.
Spiritul guvernantilor vremelnici este preocupat de alte impliniri mai lumesti si mai importante decit o bagatela de istorie feroviara in fata careia ar trebui sa se incline si de care sa tina seama.
Putin le mai pasa in ce stare a ajuns feroviarul roman sau sistemul feroviar in general. Ne-au fost refuzate atitea drepturi, cistigate de inaintasii nostri, incit nici nu ne mai obosim sa-i schimbam nici pe liderii de sindicat care le-au vindut in schimbul propasirii lor personale.
Le doresc succes cutezatorilor istorici si sper ca munca lor sa nu fie prea tirzie…la momentul finalizarii, proiectul s-ar putea sa prezinte o “specie disparuta”! Bine ar fi sa ma insel si sa iesim odata din oboseala cronica a actiunilor noastre!
Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială în cadrul Proiectului numit ,, A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII. O ISTORIE A CEFERIȘTILOR,, s-au oferit să : ,,Furnizeze expertiză istorică Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, în vederea fundamentării obiectivelor acesteia, de impunere a drepturilor membrilor săi. ,, .
Proiectul de cercetare al Reprezentanților Asociației Române de Istorie Socială numit ,, A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII. O ISTORIE A CEFERIȘTILOR,, are următorul Calendar al activităților:
,, 1.IV. 2014 – 1.X. 2015 (18 luni)
Activitatea 1: Documentare. 1.IV. – 31.XII. 2014;
Activitatea 2. Workshop cu studenții Facultății de Istorie a UB/UCDC la Muzeul CFR;
Activitatea 3. Istoria vie. Excursie cu studenți ai Universității din București și ai Universității Creștine „Dimitrie Cantemir“ pe traseul primei linii ferate din istoria României;
Activitatea 5. Redactarea scenariului filmului documentar.
Activitatea 6. Producerea filmului documentar. 1.VII. – 31.XII. 2014.
Activitatea 7. Redactarea volumului de studii, a textelor pentru albume. 1. I. – 30. VI. 2014.
Activitatea 8. Dezbatere publică a proiectului, într-un loc consacrat din București, consacrat pentru asemenea activități (Clubul Țăranului Român) și la o dată semnificativă pentru istoria ceferiștilor; lansarea filmului documentar. 16. II. 2015.
Activitatea 9. Lansarea produselor realizate în cadrul proiectului. 15.IX. 2015. ,, .
Echipa ARIS vizează în Proiectul de cercetare al Reprezentanților Asociației Române de Istorie Socială numit ,, A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII. O ISTORIE A CEFERIȘTILOR,, următoarele rezultate:
,, 1. Realizarea unui volum, publicat la o editură de prestigiu din țară, cu posibilitate de diseminare a acestuia pe plan internațional (prin colaborare cu o editura din străinătate);
2. Realizarea, în măsura posibilului, a unui album foto „A doua armată a țării. CFR-ul și ceferiștii în istoria României moderne“.
3. Realizarea unui volum-album „Casa regală și Căile Ferate. Istoria trenului regal și a gării Sinaia“. Albumul va conține text și imagini. În funcție de formatul ales, poate avea între 50 și 70 de pagini.
4. Realizarea unui film documentar de 30 minute, „O istorie pe roți. Cele mai frumoase gări din România“ (se au în vedere, în principal, „gările regale“ de pe traseul București-Curtea de Argeș, dar și alte edificii semnificative). Un alt element prezent în documentar vor fi diferitele trenuri speciale care au funcționat de-a lungul timpului (trenurile regale, cel folosit de Gheorghe Gheorghiu-Dej);
5. Furnizarea de expertiză istorică Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, în vederea fundamentării obiectivelor acestuia, de impunere a drepturilor membrilor săi. ,, .
,, Mijloace de realizare ale Proiectului de cercetare al Reprezentanților Asociației Române de Istorie Socială numit ,, A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII. O ISTORIE A CEFERIȘTILOR,, sunt următoarele :
,, 1. Echipa ARIS, formată din istorici profesioniști, are posibilitatea să acceseze izvoarele istorice disponibile la ora actuală (documente de arhivă, arhive de presă, legislație, studii și lucrări de specialitate care tratează istoria economică și socială a României);
2. Pe baza expertizei profesionale confirmate de titluri și poziții universitar/academice, istoricii din cadrul ARIS pot realiza un studiu care să descrie corpul ceferiștilor, cu obligațiile și drepturile subsecvente acestui statut special, din punct de vedere istoric, în toată complexitatea sa;
3. Echipa proiectului va furniza propuneri pentru identitatea vizuală a acestui grup social distinct – ceferiștii (fotografii de epocă);
4. Echipa proiectului are posibilitatea de a genera o dezbatere publică în jurul istoriei căilor ferate române și a grupului social reprezentat de feroviari, prin dezbateri în mediul academic, mese rotunde, difuzarea în mass media etc.
5. Echipa proiectului poate dezvolta un portal în care să fie postate materiale foto/video, documente, ca punct de întâlnire pentru toți cei pasionați de istoria ceferiștilor și a Căilor Ferate din România. Pentru o comunicare cât mai bună cu publicul interesat, portalul va fi însoțit și de o pagină Facebook. ,, .
Proiectul de cercetare al Reprezentanților Asociației Române de Istorie Socială numit ,, A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII. O ISTORIE A CEFERIȘTILOR
are ca Obiectiv principal: Recuperarea unei părți a memoriei instituționale a CFR-ului și a istoriei unui corp de elită al economiei românești – ceferiștii.
și are următoarele Obiective secundare:
1. Reconstituirea unei părți din istoria Căilor Ferate Române;
2. Reinserarea istoriei Căilor Ferate Române și a ceferiștilor în dezbaterea academic-universitară, prin promovarea rezultatelor proiectului atât în mediul universitar, cât și în alte medii interesate;
3. Individualizarea identității instituționale a C.F.R.-ului (ce distinge compania din punct de vedere istoric în ansamblul societății românești; importanța avută în cadrul procesului de modernizare și de dezvoltare a economiei românești);
4. Furnizarea unei platforme de expertiză izvorâtă din istoria instituției, necesară sindicatelor pentru actualele negocieri cu statul (exemplu: construirea unui sistem de asigurări special al angajaților Căilor Ferate ar fi în continuarea unei tradiții istorice).
Proiect de cercetare al Reprezentanților Asociației Române de Istorie Socială are următorul Argument istoric: Meseria de feroviar s-a insinuat în terminologia social-profesională din România destul de târziu, spre finalul secolului al XIX-lea, la câteva decenii după apariția ei practică, o dată cu înființarea primelor linii de cale ferată. Prin procedeul lingvistic al eponimiei, substantivul comun ce desemna această ocupație a fost unul cu totul special, obținut prin transformarea inițialelor industriei respective. Astfel, uzul comun al limbii române nu a reținut decât arareori „feroviar” în favoarea mult mai cunoscutului „ceferist”. Lăsând la o parte explicația filologică, este convingerea noastră că acest proces s-a datorat importanței și prestigiului pe care instituția Căilor Ferate Române și cei care au servit-o timp de aproape un secol și jumătate l-au avut în societatea românească de-a lungul timpului.
Cunoscuta expresie „a doua armată a țării” nu se referă la serviciul public de transport pe calea ferată, ci tocmai la aceia care l-au exercitat. Calitatea de „ceferist” a fost, pentru multe decenii, un titlu de cinste, o poziție dezirabilă social și invidiată în ansamblul pieței muncii. Această categorie și-a creat nu numai un statut special, privilegii câștigate de altfel prin muncă, dar și un adevărat spirit de corp. Ceferiștii beneficiau de o legislație specială, de sisteme proprii de asigurări, medicale și de pensii, de instituții proprii, de organizarea unor activități culturale, precum și de cele mai cunoscute asociații sportive din România, cu stadioane și cluburi.
Pendulând, din punct de vedere legal, între funcționari și lucrători, ceferiștii nu aveau dreptul de a face grevă – deși uneori și l-au luat singuri –, dar puteau să se organizeze în sindicate. Inițial statul, iar apoi un sistem autonom de prevederi sociale, a înțeles rapid că, fiind coloana vertebrală a economiei României, sistemul Căilor Ferate Române avea nevoie de asigurarea unor condiții optime pentru ca acesta să nu le pretindă singur de la patronat.
Astfel a apărut, încă din 1883, Casa Muncii C.F.R. (inițial ca o casă de ajutor), ca direcție în cadrul administrației Căilor Ferate Române, ce a devenit ulterior, în 1930, complet autonomă. Dacă ar fi să descriem activitățile complexe ale Casei Muncii C.F.R., ar fi mai simplu să spunem cu ce nu se ocupa. În mare, serviciile acesteia se încadrau întrei mari categorii: medicale, asistență socială și tehnice. Fondurile sale proveneau din salariile angajaților Căilor Ferate, dintr-un fel de taxă de timbru de 5%, aplicată oricărui tarif prelevat și din venituri proprii.
Cea mai importantă atribuție a Casei era achitarea pensiilor ceferiștilor, care, în felul acesta, nu apăsau bugetul Casei Centrale a Pensiilor în niciun fel. Spre finalul anilor ’30, aproape 23 000 de persoane beneficiau de aceste drepturi. Datorită stabilității serviciului, angajații puteau lua împrumuturi de la aceeași instituție, ce funcționa și ca un fel de cooperativă de credit, în condiții mult mai avantajoase decât cele oferite de bănci.
Veniturile Casei Muncii C.F.R. erau în mare măsură investite în construcția de diferite imobile, în special locuințe de serviciu, care erau apoi vândute ceferiștilor la prețuri reduse, dar nu în pierdere. Instituția a construit numeroase spitale (Witing, de exemplu), dispensare, policlinici. În farmaciile proprii, medicamentele erau gratuite pentru salariați și familiile lor.
S-au construit câteva școli, zece grădinițe (în 1937), orfelinate pentru copiii de ceferiști. Mai târziu, s-au inaugurat baze sportive, parcuri, cinematografe etc.
Toate cele de mai sus descriu o realitate a unui corp social distinct, cu o conștiință profesională proprie și o mândrie a apartenenței la un sistem bine închegat. Astăzi, când declinul căilor ferate este regretabil, dar evident, considerăm că studierea a ceea ce au însemnat ceferiștii pentru societatea românească este o necesitate. ,, .
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CEwQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.viata-libera.ro%2Feveniment%2F50536-stiri-viata-libera-cotidian-cfr-calatori-averizeaza-in-continuare-trenurile-circula-in-conditii-de-iarna&ei=PS7mUomjE8HsygPbmYDQDA&usg=AFQjCNGZWf0-syqKCh7LJjSQpSc7-b56CA
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/ramona-manescu-l-a-impus-in-fruntea-cfr-sa-pe-omul-lui-gruia-stoica-112977
-fara comentarii
-http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/ramona-manescu-l-a-impus-in-fruntea-cfr-sa-pe-omul-lui-gruia-stoica-112977
-fara comentarii….
„Nefiind posibilitatea, la ora actuală, pentru disponibilizari colective, societatea a recurs la această măsură pentru a asigura salariul de încadrare a mecanicilor respectivi”, a declarat Ioan Boloş, liderul de sindicat al mecanicilor de locomotivă.
Vere asta’i lider cum sunt eu popa! Pai daca el cu gurita lui zice ca n-au fost posibilitati de concedieri si adicalea de aia scapara, inseamna ca asta aveau de gind ai mari de pe acolo si el e de acord.
Si matale ce facusi nea’lideru pina acu, astepti sa apara posibilitatea si tu sa semnezi din partea sindicatului?
Adicalea stii ca’i dreptul lor sa-si ia banii cum zisara judecatorii si taci ca ala’n papusoi? Oi fi dina aia de le ie necaz, semnatar pe la contracte si vopsit in specialistu’lu’peste?
Ma mir ca nu te impiedicasi pina acu in vre ‘un cap in gura de la colegii matale. Mai esti lider nea’Ioane? Rusine mare vericule pe capu matale.
Da nu fi suparat, ca’i rusine si pentru aia de te tin de lider si nu te schimba, d’aia si scapasi de nu te impiedicasi. Ca daca te impiedicai de vreo 70 de ori poate iti venea neuronul inapoi in tartacuta si faceai ce trebuie ca lider.
Te lumina neuronul si mai auzeai si matale de legi, tribunale, parchet, itm sau presa. La ce’l mai tineti vere pe acolo, e protejat de sefi? Pai daca 70 de oameni si inca altii de pe linga ei se unesc, eu zic ca nu’i sef sa aiba cohones sa-l mai tina’n brate! Iar daca vreun sefut din asta se tine tare de mina cu mangapaua de lider dati’l pe mina baietilor cu carte de la parchet sa afle si ei ca una’i sindicatul si alta’i fonctia. Nu mai zic ca ‘i rost si de o carte semnata de 70 de oameni sau mai multi care sa faca ocolul Romaniei, sa afle tot romanul ce ajunsa sa pateasca mecanicul de locomotiva.
Vaz ca a trecut ceva timp de la revolutie cind se striga azi in Timisoara..maine in toata tara…sau ca tot Banatu ‘i fruncea. Fusai si eu atunci prin Iosko (piata aia tare) si mi-era parca necaz ca pe la noi era mucles. Va muiarati de lasati o mangapa sa faca pe liderul?
Nici nu sti ce sa mai crezi !
“Ramona Mănescu l-a impus în fruntea CFR SA pe omul lui Gruia Stoica .
Lobby discret pentru Gruia Stoica
Ceea ce se ştie mai puţin despre noul director general al CFR SA, Ionel Voicu, este faptul că a el ajuns în Ministerul Transporturilor de la o firmă medicală pe postul de director economic-adjunct al companiei CFR Marfă în timpul mandatul lui Ovidiu Silaghi. În calitate de director general economic-adjunct, Voicu a semnat alături de fostul director general Constantin Zaharia, nota din octombrie 2012 – prin care cele 1025 de vagoane al CFR SA urmau să fie transferate către firma Rolling Stock Company Bucureşti, controlată de către Gruia Stoica.
Trebuie precizat că Ionel Voicu este membru PNL şi a ajuns în Ministerul Transporturilor ca urmare a propunerii şi susţinerii venite din partea lui Rareş Mănescu, primarul Sectorul 6, şi de soţul actualului ministru al Transporturilor”
http://www.ziuanews.ro/static/files/Nota_AGA_inlocuire_vagoane_aport_Rolling_Stock_1.pdf
Mecanici de locomotivă, chemați la serviciu ca să NU FACĂ NIMIC. Vezi explicaţiile şefilor
Georgeta Stanici 26/12/2013. Ştiri, Știri locale, Știri Timiș
Tags: Arad, cfr, depou, lugoj, mecanici de locomotivă, sindicat, timis, Timisoara
un angajat al cfr in gara de nord din timisoara01
Mai mulţi mecanici de locomotivă de la Depoul Timișoara sunt chemați de șapte luni la serviciu ca să stea. Sunt cei mai experimentați din toată regionala și au ajuns victimele răzbunării conducerii depoului feroviar pentru că au ”îndrăznit” să își ceară în instanță drepturile salariale și nu au acceptat o eșalonare a datoriilor pe mai mult de 5 ani. CFR călători pierde lunar cu aceștia zeci de mii de lei.
Din data de 5 iunie, 20 de mecanici de locomotivă nu mai lucrează. La momentul actual o parte au demisionat sau și-au depus actele de pensionare. Mai mult de jumătate din ei continuă, însă, să vină la serviciu fără să lucreze. Ei sunt obligați să vină în fiecare dimineață la serviciu, merg în depourile din Arad sau Lugoj, după care stau opt ore. Pentru asta sunt remunerați cu salariul de bază (fără sporuri) – adică încasează între 1.200 – 1.500 de lei lunar și pierd la leafă cam tot atât. Oficial cei 20 sunt ”la dispoziția unității”. Sunt oameni cu vechime în CFR de cel puțin 20 de ani, care conduceau cele mai grele trenuri – de noapte, pe distanțe lungi.
Cu această măsură CFR a pierdut până acum peste 215.000 de lei (pe cele aproximativ 5.500 de ore de lucru neproductive cumulate) și va pierde încă pe atât deoarece orele trebuiesc efectuate de alții și plătite în consecință. ”În timp ce noi suntem la dispoziție și venim la serviciu fără să muncim de trei luni, ceilalți colegi din depoul Timișoara, Lugoj, Caransebeș și Arad fac ore suplimentare în locul nostru. Conform Codului Muncii dacă ai 60 de zile lucrate cu ore suplimetare, acestea trebuie plătite sau transformate în zile libere, or lor nu li se dau aceste drepturi deși au cumulat până acum 2.500 de ore suplimentare – tot câte avem noi neproductive”, spune Dumitru Antoci, unul dintre mecanicii de locomotive care de trei luni nu a mai condus niciun tren.
”Este răzbunarea conducerii”
Eugen Răduțu, mecanic de locomotivă din lotul celor 20 care între timp și-a depus dosarul de pensionare, spune că totul e ”o răzbunare din partea șefilor noștri – a administrației – cu implicarea liderului de sindicat Ioan Boloș. Totul pentru că anul trecut în februarie mai mulți colegi au dat SNTFC Timișoara în judecată pentru drepturi salariale conform contractului colectiv de muncă – sporuri de 25%, prime de sărbători legale, al 13-lea salariu și bonuri de masă neachitate din 2007. Tot în instanță am cerut calcularea corectă a salariilor noastre – care se face pornind de la un algortim care are baza salariul minim pe economie, dar nu cel real ci 600 de lei”.
În urma proceselor pe care le-au câștigat, mecanicii au dreptul la plăți retroactive între 10.000 și 17.000 de lei. Acești mecanici nu au acceptat eșalorarea banilor în tranșe de câte 300 de lei lunar timp de doar nouă luni pe an. ”Schema propusă ar fi întins plata banilor pe şapte ani”, explică Doru Gabor, liderul grupului de nemulțumiți. Imediat după ce au refuzat eșalonarea nu au mai fost lăsați să lucreze.
”Erau surescitați și tensionați, s-a considerat că nu e sigur cu ei în cabină”
În timp ce Cristian Ligorie, șeful Depoului Timișoara, refuză elegant orice explicație, liderul de sindicat, Ioan Boloș, după un discurs în care vorbește depsre problemele sistemului și faptul că ”ani de zile CFR a fost Cenușăreasa României”, ne dă și explicația pentru care cei 20 sunt ”la dispoziție”. Fiind vorba de cei care și-au cerut drepturile fără să accepte eșalonări s-a considerat că sunt ”surescitați și tensionați”. ”Faptul că acești oameni au notificat conducerea că nu doresc eșalonarea drepturilor câștigate în instanță s-a suprapus cu anularea unui anume număr de trenuri. E atribuția exclusivă a conducerii să decidă cine rămâne la dispoziția unității și nu mai urcă în cabină, iar decizia s-a luat pe baza unor evaluări carea ținut cont inclusuv de starea lor psihică și modul de răspuns la solicitări, plus că dat fiind contextul sunt surescitați și tensionați”, a explicat Ioan Boloș.
”În conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă pe anul 2012 – 2014, CFR Călători, în calitate de angajator, stabileşte programul de lucru pentru salariaţi cu încadrarea în norma lunară de ore şi cu respectarea domeniului de activitate specific pregătirii profesionale a acestora. Facem precizarea că nici unui salariat al CFR Călători nu i s-au încălcat drepturile prevăzute prin Contractul Colectiv de Muncă”, au transmis reprezentanții Compartimentului de Comunicare din cadrul CFR Călători. Cei 20 pot dovedi oricând că așa cum fișa postului îi urcă în cabina de locomotivă – drept care nu li se mai respectă din moment ce trebuie să stea la serviciu opt ore sau să mature depoul.
CFR Călători plăteşte 70 de mecanici de locomotivă ca să nu facă nimic
Sunt plătiți de CFR ca să stea degeaba. 70 de mecanici de locomotivă din Timișoara au dat statul în judecată ca să își recupereze cele 25 de procente din salariu care au fost tăiate din cauza crizei. Au câștigat, dar în loc să primească banii înapoi au fost scoşi de pe locomotive şi puşi să stea 8 ore fără să facă absolut nimic.
Eugen Răduțu este unul dintre cei 70 de mecanici de locomotivă care a fost retrogradat după ce și-a câștigat în instanță drepturile salariale, reduse cu 25%. El ar trebui să primească înapoi 16.000 de lei, însă pentru că CFR-ul nu are banii i s-a propus eşalonarea sumei în rate a câte 300 de lei pe lună, timp de patru ani. Nu a acceptat propunerea şi a fost imediat suspedant din funcţie.
Asemenea lui Eugen Răduţu, niciunul din cei 70 de mecanici nu mai are dreptul de a conduce locomotive. Oamenii vin în fiecare zi la serviciu şi stau degeaba timp de 8 ore.
Mecanicii de locomotovă spun că au pierdut sporurile, ceea ce ar însemna cam 30 la sută din salariu, dar în opinia lor şi CFR iese în pierdere, pentru că îi plăteşte deşi nu fac nimic.
Sindicatele au o explicaţie pentru măsura luată de conducerea companiei. „Nefiind posibilitatea, la ora actuală, pentru disponibilizari colective, societatea a recurs la această măsură pentru a asigura salariul de încadrare a mecanicilor respectivi”, a declarat Ioan Boloş, liderul de sindicat al mecanicilor de locomotivă.
Cei afectaţi spun că, prin îngrădirea dreptului la muncă se încalcă nu doar contractul colectiv de muncă ci şi Declarația Universală a Drepturilor Omului şi Constituţia României.
Conducerea susţine că totul e legal
De partea cealaltă, conducerea CFR Călători susţine că respectă drepturile prevăzute prin contractul colectiv de muncă. Într-un comunicat transmis redacţiei, aceasta precizează că, în calitate de angajator, stabileşte programul de lucru pentru salariaţi cu încadrarea în norma lunară de ore şi cu respectarea domeniului de activitate specific pregătirii profesionale a acestora.
„Facem precizarea că nici unui salariat al CFR Călători nu i s-au încălcat drepturile prevăzute prin Contractul Colectiv de Muncă”, se arată în respectivul comunicat.
La nivelul anului trecut, CFR Călători a avut pierderi de aproape un miliard de lei şi datorii de peste un miliard de lei.
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&ved=0CFwQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fro.press-report.net%2Fclanek-6079898-cum-ingreuneaza-acciza-de-7-euroceni-situaia-cfr-calatori&ei=M07lUuGCJIHhygP43oH4AQ&usg=AFQjCNHpo8y6KtShSbhO0Zo31IIYZdxTNg&bvm=bv.59930103,d.Yms
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&ved=0CFEQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fdetalii%2Fstiri%2Fjaful-de-la-cfr-1075534.html&ei=b03lUon6K4qGywP-y4KICw&usg=AFQjCNG6pX5UPdrz_Mmp8KhW7jDCuJaksw
ROMÂNII cred că ar trebui să investească și în INFRASTRUCTURA RUTIERĂ și în INFRASTRUCTURA FEROVIARĂ și nu numai în INFRASTRUCTURA RUTIERĂ . Citiți :
http://www.sursazilei.ro/romanii-platesc-4-miliarde-de-euro-pentru-autostrada-comarnic-brasov/
ROMÂNII cred că ar trebui să știe că pe timp de IARNĂ când sunt ninsori mari și vânt puternic și când se închid AUTOSTRĂZILE și multe alte drumuri naționale și județene, dacă s-ar fi investit sau dacă s-ar investi și în INFRASTRUCTURA FEROVIARĂ pe aceasta s-ar putea circula cel mai bine în condiții de iarnă și în cea mai mare siguranță a circulației pe timp de iarnă…
Eu ca CEFERIST când se vorbește despre IARNĂ și VÂNT PUTERNIC știu că în România cele mai periculoase CODURI sunt :
-CODUL PORTOCALIU ( PERICULOS) ;
-CODUL ROȘU (FOARTE PERICULOS);
-CODUL ETIC al PERSONALULUI CFR CĂLĂTORI (CEL MAI PERICULOS ).
Mironică comenta :
,, Stop jafului ? Politica manageriala a lui Dorobantu Valentin este una clara si cu efecte imediate :
anulăm tot ce se cheamă tren de călători de stat (413 trenuri) totul vine manusă în acest moment in care cu auto nu prea se circula ,deci înca o inginerie marca “smart” care duce la falimentarea SNTFC CFR Călători SA. ,,.
Mironică în aceste zile de iarnă avem de la Guvern : codurile portocaliu și roșu după caz și de la domnul Director General Valentin Dorobanțu avem în plus Codul Etic al Personalului CFR Călători. Oare Codul Etic al Personalului CFR Călători prevede ( pentru a nu se observa funcționarea defectuoasă a sistemului feroviar de călători de stat cu manager privat) ca CFR Călători să anuleze când vine iarna tot ce se cheamă tren de călători de stat (se poate observa că sunt 413 trenuri de călători anulate după 2 zile de iarnă ce a venit în numai jumătate de țară) ?
Citiți:
http://www.mediafax.ro/social/ninsoare-in-romania-lista-drumurilor-nationale-inchise-413-trenuri-sunt-anulate-stare-de-alerta-in-patru-localitati-din-judetul-buzau-9233499
Vă întreb de ce după ce s-a văzut ce face iarna acum în winkend ( pe 25 și 26.01.32014) se vor lua oare și măsuri de către doamna Ministru Ramona Mănescu prin schimbări în conducerea societății din transport CFR Călători a celor cu salarii nesimțite care știu decât să anuleaze trenurile de călători ale CFR Călători folosindu-se de orice se poate invoca ca motiv ?
Stop jafului ?
Politica manageriala a lui Dorobantu Valentin este una clara si cu efecte imediate :
anulam tot ce se cheama tren de stat(413 trenuri) totul vine manusa in acest moment in care cu auto nu prea se circula ,deci inca o inginerie marca “smart” care duce la falimentarea SNTFC Bucuresti.
Frustrarea , paranoia si abuzurile isi fac efectul vizibil.
Si pentru asta primeste o leafa lunara de peste 9000 de euro.
Concluzia este una singura , cum este turcul , Fenechiu cel care l-a impus , este si pistolul , Dorobantu, cel care a inteles pentru ce a fost pus…
PS. Câte trenuri mai sunt la SNTFC? 1100? înseamnă că imediat închide la „pită” managerul privat. 600 trenuri anulate?
Bună conducere, bun managment. Ce am ajuns din a-2-a armată???????
Nu vreau să fiu tendențios sau rău intenționat, dar trebuie să ne amintim cum a fost în 14.02.2013 și cum este la un an după. Putem vedea o înrăutățire a situație actuale a SNTFC la un an de manageriat privat.
„UPDATE 10:00 – 349 trenuri anulate, în zonele cu cod portocaliu se va menţine cel puţin un tren de călători
Liniile feroviare închise sunt Ploieşti – Urziceni, Bucureşti Sud – Olteniţa, Bucureşti Nord – Uziceni, Făurei – Buzău, Giurgiu Nord – Videle, Alexandria – Zimnicea şi Roşiori Est – Turnu Măgurele.
Pe alte 13 linii se circulă restricţionat din cauza ninsorii şi a viscolului. Cele 13 linii sunt pe rutele Buzău – Iaşi (prin Tecuci), Ciulniţa – Perişoru, Craiova Calafat – Piatra Olt, Tecuci – Lieşti, Tecuci – Mărăşeşti, Adjud – Buzău, Tecuci – Făurei, Făurei – Urziceni, Titu – Târgovişte, Bucureşti – Goleşti, Bucureşti – Videle, Giurgiu Nord – Grădiştea, Drăgăşani – Podu Olt.
Potrivit situaţiei prezentate pe sit-ul CFR, 349 de trenuri sunt anulate marţi dimineaţă.
Cinci trenuri au întârzieri mai mari de 60 de minute, acestea fiind 12793 Bucureşti – Iaşi, 7569 Tecuci – Galaţi, 401-2 Ungheni – Bucureşti, 402-1 Bucureşti – Ungheni, 1654 Vatra Dornei – Bucureşti.
CFR Călători roagă călătorii din zonele afectate de atenţionarea Cod portocaliu să călătorească, marţi, numai dacă este absolut necesar, deoarece în aceste zone sunt posibile anulări de trenuri, dar şi întârzieri mari generate de circulaţia în condiţii de iarnă, în spatele plugurilor de zăpadă”.
Dacă anul trecut s-au anulat 349 de trenuri, la care „factura” am plătit-o tot noi angajații, în condițile unei ierni scurte și cu precipitați mult mai abundente ca acum, în 2014, unde deja managerul a anulat peste 600 de trenuri(factura o vom plătii tot noi).
http://www.mediafax.ro/social/ninsoare-in-romania-lista-drumurilor-nationale-inchise-413-trenuri-sunt-anulate-stare-de-alerta-in-patru-localitati-din-judetul-buzau-9233499
Obsesiv dar Parerea mea conteaza.
http://cci.cfr.ro/mt/default.asp
INCOMPETENTA MAXIMA
DEMISIA dorobantule !
Tot anul 2013 , Dorobantu a pregatit materialul rulant al CFR Calatori pentru conditii de iarna si iata ce a realizat , nimic sau zero .
Noi ne intrebam unde s-au dus banii cheltuiti cu zecile de milioane de euro pentru pregatiri de iarna , unde sunt piesele de schimb si subansamblele aferente marerialului rulant ,etc. ?
Oare SCRL Brasov(reparatii locomotive) si SCAD(serviciul de logistica) ce raspund ?
Smecheri , smecheri dar pana cand ?
http://www.ziuanews.ro/stiri/cfr-calatori-trenuri-anulate-si-intarzieri-de-sute-de-minute-din-cauza-viscolului-112930
http://www.enational.ro/news/cfr-lista-trenurilor-anulate-si-a-celor-care-au-intarzieri-duminica-din-cauza-viscolului-si-a-zapezii-370201.html/
http://www.mondonews.ro/trenuri-blocate-pe-valea-prahovei-porturile-constanta-mangalia-si-midia-raman-inchise/
http://www.mondonews.ro/trenuri-anulate-cfr-calatori-intarzieri-trenuri/
http://www.gandul.info/stiri/lista-trenurilor-anulate-blocate-si-cu-intarzieri-11966649
http://www.mediafax.ro/social/zece-trenuri-au-ramas-blocate-in-gari-intre-ploiesti-si-predeal-din-cauza-unor-copaci-cazuti-11966595
BATAIE DE JOC , dorobantu rezista 🙂
multumim dna ministru
Domnule manager Dorobantu Valentin in loc sa te ocupi de pregatirea de iarna asa cum fce un manager adevarat care are interesul ca societatea pe care o conduce sa si mearga bine tu te-ai ocupat de regulament intern ,cod etic si declaratii de interes , sunt foarte curios daca acum Doamna Ministru sau guvernul aplica acest regulament si cod etic si pe pielea ta, ca cineva trebuie sa plateasca si pentru suferinta calatoriilor aflati in trenurile inzapezite,si aceia nu au cum sa fie mecanicii din capul trenului si nici sefii de tren care au avut de suferit impreuna cu publicul calator .Sper sa fie picatura care a umplut de mult paharul si sa te duci……………..da …… sa te duci sa nu mai auda nimeni de tine si aghiotantii tai acolo unde va este locul ,acolo unde este racoare si gratii la usi si ferestre.
Comanaliu într-un comentariu al său solicita :
,,DOAMNĂ MINISTRU RAMONA MĂNESCU , AFARĂ CU “LOCOTENENTII” LUI FENECHIU, VA SUBMINEAZĂ AUTORITATEA …SUNT TRENURI FORMATE AIUREA IN CONDITIILE METEO ACTUALE, VAGOANE MIZERABILE, INGHETATE, FĂRĂ GEAMURI , USI CARE NU SE INCHID, LOCOMOTIVE DIESEL CARE NU POT FI SCOSE LA INTERVENTII,AUTOMOTOARE NEPREGATITE PENTRU ACEST ANOTIMP ETC. … ,, .
Are dreptate domnul Comanaliu când spune :
,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ACUM CÂND ESTE VISCOL ȘI CÂND NINGE ? RUSINE SA-I FIE PENTRU CĂ NU A FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CÂT DE CÂT ACCEPTABIL ! ,,.
,,Peste 60 de trenuri au fost anulate din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.,, .
Citiți ce a putut să facă vremea rea pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CDkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.b1.ro%2Fstiri%2Feveniment%2Fzece-trenuri-blocate-pe-valea-prahovei-din-cauza-defec-iunilor-provocate-de-copacii-dobora-i-de-viscol-peste-60-trenuri-anulate-74417.html&ei=IcvkUsfSGsiBtAaD6YCoDQ&usg=AFQjCNFNE_1g4xxREeX1wQy9Ty4JTdxCFA&bvm=bv.59930103,d.Yms
Ceferiștii sunt dezamăgiți, călătorii sunt dezamăgiți, mulți cetățeni sunt dezamăgiți de prestația CFR Călători pe tim de iarnă în anul 2014. Este și normal pentru că conducerea CFR Călători a fost interesată mai mult cum să distrugă opoziția , respectiv pe FSTFR și s-a ocupat cum să ia sediile de la unele sindicate afiliate la FSTFR (SDLBC, Petroșani sau cum să nu-i dea sediu Sindicatului nou constituit de la Timișoara sau cum să reducă spatiul ce reprezintă sediul FSTFR etc.) .Pe viitor Conducerea CFR Călători ar trebui să aibe în vedere mai mult efectuarea unor adevărate pregătiri de iarnă și eficientizarea adevărată a CFR Călători și să respecte prin exemplu personal Codul de Etică care l-au elaborat unilateral fără consultarea FSTFR pentru că cazul de la PL Fetești nu este singular dar este neexplicabil pentru că nu există justificare pentru faptul că PL Fetești a fost în imposibilitatea de a asigura dublarea trenurilor de călători cu locomotive GM riscându-se astfelsă se țină călătorii în frig pe motivul de ,,pana prostului,, respective pe motivul că mecanicii de locomotivă din Punctul de Lucru Fetești deși au efectuat stagiul de acomodare pe GM în vederea autorizării cu toate că nu li s-a acordat nici un spor pe locomotive fiind plătiți la 8 ore , respectiv cu toate că au efectuat stagiul de acomodare pe GM în vederea autorizării cu cele mai mici costuri posibile pentru CFR Călători și cu toate acestea pe motive diferite de cele profesionale , mecanicilor de locomotive de PL Fetești nu li s-au aprobat de Conducerea CFR Călători dosarele pentru autorizarea pe GM și astfel la apariția Iernii se întâmpină nejustificat probleme în remorcarea trenurilor de călători ale CFR Călători.și precizez că citeam tot pe site-ul https://www.fstf.ro că :
,,Mai mulţi mecanici de locomotivă de la Depoul Timișoara au fost chemați de șapte luni la serviciu ca să stea.,, pentru că acei mecanici de locomotivă și-au câștigat definitiv și irevocabil în instanțe drepturile salariale neplătite și nu au acceptat eșalonări ale sumelor ce trebuiau să le primescă pe mai mulți ani și în consecință au pus și ei executor judecătoresc pentru că s-a refuzat de către Directorul General -domnul Valentin Dorobanțu plata acestor drepturi salariale eșalonate pe un interval de timp mai scurt. Citiți :
http://www.pressalert.ro/2013/12/mecanici-de-locomotiva-chemati-la-serviciu-ca-sa-nu-faca-nimic-vezi-explicatia-conducerii/
Mă întreb vremea rea va aduce oare și schimbări în conducerea societății din transport CFR Călători ?
,,Peste 60 de trenuri au fost anulate din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.,, .
Sperăm să revină mai repede vremea frumoasă pentru că Managerul Privat/Directorul General de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu va anula din ce în ce mai multe trenuri de călători zilnice și ar trebui să nu uităm că la anulări de trenuri de călători este cel mai bun Managerul Privat/Directorul General de la CFR Călători…
Citiți ce a putut să facă vremea rea pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CDkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.b1.ro%2Fstiri%2Feveniment%2Fzece-trenuri-blocate-pe-valea-prahovei-din-cauza-defec-iunilor-provocate-de-copacii-dobora-i-de-viscol-peste-60-trenuri-anulate-74417.html&ei=IcvkUsfSGsiBtAaD6YCoDQ&usg=AFQjCNFNE_1g4xxREeX1wQy9Ty4JTdxCFA&bvm=bv.59930103,d.Yms
Dupa toate zvonurile si dupa cum a mers dezapezirea s-ar putea sa plece mai mult ca sigur doamna Manescu din fruntea ministerului transporturilor decat Valentin Dorobantu de la cfr calatori.Conducerile societatilor au mereu nevoie de lideri de sindicat aserviti lor intotdeauna un lider rebel gen Maxim Rodrigo care spune lucrilor pe nume apara drepturile celor care l-au ales si mandatat sa le apere drepturile va fi ca un ghimpe in coasta administratiei,ce va tine fratilor sa scapati de acesti lideri autoproclamati ,aserviti conduceri, acesti pupincuristi in dosul si in fata conduceri care stiu totul despre binele cfr-ului si mai ales al lor, ce va tine sa veniti la FSTF sa facem un sindicat national sa putem sa ne aparam corect drepturile sa avem oameni competenti care sa ne reprezinte fie la negocieri cu administratia fie in diferitele probleme socioprofesionale . Daca nu reusim sa trecem de aceasta bariera a frici si a betelor in roate puse de administratie care niciodata nu o sa accepte un sindicat puternic si neasrvit care sa poata face legea, pana atunci o sa pierdem toate drepturile inclusiv K-ul o sa ajungem la salariul minim pe economie sau in cel mai fericit caz sa dispara cfr calatori cu acesti oameni care apara mai mult interesele administratiei decat a muncitorilor . Ce va tine fratilor sa scapati de ei {nu e nevoie de greva} trebuie doar sa aveti vointa si curaj pentru ca daca nu atunci nu ne mai scapa nici macar un nou 16 Februarie 1933.
Ceferiștii sunt dezamăgiți, călătorii sunt dezamăgiți, mulți cetățeni sunt dezamăgiți și asta pentru că suntem abia la a doua zi de iarnă adevărată și doar pe o parte a României și deja avem multe trenuri de călători anulate și multe alte trenuri de călători cu întârzieri mari. Citiți ce a putut să facă vremea rea pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CDkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.b1.ro%2Fstiri%2Feveniment%2Fzece-trenuri-blocate-pe-valea-prahovei-din-cauza-defec-iunilor-provocate-de-copacii-dobora-i-de-viscol-peste-60-trenuri-anulate-74417.html&ei=IcvkUsfSGsiBtAaD6YCoDQ&usg=AFQjCNFNE_1g4xxREeX1wQy9Ty4JTdxCFA&bvm=bv.59930103,d.Yms
,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ACUM CÂND ESTE VISCOL ȘI CÂND NINGE ? RUSINE SA-I FIE PENTRU CĂ NU A FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CÂT DE CÂT ACCEPTABIL ! ,,.
,,Doamna Ministru Ramona Mănescu constata încă din decembrie 2013 că managementul CFR Călători funcționează defectuos dar nu a făcut nimic să remedieze situația nici în prezent. ,, .
Citiți:
http://www.mediafax.ro/social/manescu-acuza-conducerea-cfr-sa-si-calatori-de-management-defectuos-dupa-intarzierea-unor-trenuri-11817677
Ceferiștii sunt dezamăgiți, călătorii sunt dezamăgiți, mulți cetățeni sunt dezamăgiți și asta s-a văzut și la Sărbătoarea de Ziua Unirii de la Iași. Citiți:
http://www.ziuanews.ro/politica/crin-antonescu-huiduit-la-manifestarile-organizate-la-iasi-de-ziua-unirii-112825
Trenuri de călători au fost anulate și la multe altele sunt limitari de viteză din cauza viscolului și a ninsorii. Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDQQFjAC&url=http%3A%2F%2Fportal.radioiasi.ro%2Fcfr-c-l-tori-trenuri-anulate-i-limit-ri-de-vitez-pentru-jum-tatea-de-sud-a-rii-a331791.html&ei=h8TkUvuDLqj-ygO4kIDwBQ&usg=AFQjCNEMIJNN_pv7V3SiK7DSz01VbH3drg&bvm=bv.59930103,d.Yms
Trenuri de călători au fost anulate din cauza viscolului și a ninsorii. Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.reporterntv.ro%2Fstire%2Ftrenuri-de-calatori-anulate-din-cauza-viscolului-si-a-ninsorii&ei=bcLkUunmO6qfyQOngIGQCw&usg=AFQjCNHDw744AUKpDe6ElIhX-9zLCuDztg
,,Trenuri anulate și întârzieri mari ,, Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-esential-16478557-trenuriu-anulate-intarzieri-mari-cfr.htm&ei=DjXkUuK6Mobfswb_nIGAAQ&usg=AFQjCNEKUA3m_-65useDahmmgP0e2QH2mw&bvm=bv.59930103,d.Yms
,,Trenuri anulate și întârzieri mari ,, Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-esential-16478557-trenuriu-anulate-intarzieri-mari-cfr.htm&ei=DjXkUuK6Mobfswb_nIGAAQ&usg=AFQjCNEKUA3m_-65useDahmmgP0e2QH2mw&bvm=bv.59930103,d.Yms
Are dreptate domnul Comanaliu când spune :
,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ?
RUSINE SA-I FIE LUI SI SLUGILOR CARE NU AU FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CAT DE CAT ACCEPTABIL ! ,,.
34 de trenuri de călători ale CFR Călători au fost anulate în 25.01.2014 și 27 trenuri de călători au fost întârziate conform știrilor de la ora 23.45 de la B1 TV din 25.01.2014.
Are dreptate domnul Comanaliu când spune :
,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ?
RUSINE SA-I FIE LUI SI SLUGILOR CARE NU AU FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CAT DE CAT ACCEPTABIL ! ,,.
Are dreptate domnul Comanaliu când spune :
,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ?
RUSINE SA-I FIE LUI SI SLUGILOR CARE NU AU FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CAT DE CAT ACCEPTABIL ! ,,.
DOAMNA MANESCU , AFARA CU “LOCOTENENTII” LUI FENECHIU, VA SUBMINEAZA AUTORITATEA SI VA SANTAJEAZA ASA CUM STIU NUMAI HOTII DE HOTI !
TRENURI FORMATE AIUREA IN CONDITIILE METEO ACTUALE, VAGOANE MIZERABILE, INGHETATE, FARA GEAMURI , USI CARE NU SE INCHID, LOCOMOTIVE DIESEL CARE NU POT FI SCOSE LA INTERVENTII,AUTOMOTOARE NEPREGATITE PENTRU ACEST ANOTIMP ETC.
DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ?
RUSINE SA-I FIE LUI SI SLUGILOR CARE NU AU FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CAT DE CAT ACCEPTABIL !
Vere o facui si pe asta. De vineri sunt in gasca zbanghiilor de le spun pe drepte si fara frica. Auzi multe despre bosii ai mari care ne faulteaza pe din dos sa ne fie noua nasol si lor bine. Ce banuiam si eu e pe bune.
Nasol vere cu astia, s-au pus pe bune cu toti maharii dind cu batul pe orice hirtie bagata sub nas numa’ sa le fie lor bine.
De aia stam vere chitic, unii prostiti de ei si altii de frica lor.
Vazui ce le fac unora care incercara sa iasa din front. Da numa ca nu le merge tot timpul, ca au tartacuta firava si strimta. Suntem fraieri pe bune, daca ne-am destepta si am fi mai multi, ar festelio. Ca au multe belele si in tartacuta n-au neuroni decit pentru mangleli si minarii.
Va spui eu ca la noile semnaturi, daca semneaza tot ei , putem sa-i spunem pa la trai mai bun. Astia o vind si pe masa si pe tatsu’numai’ lor sa le fie bine.
Dupa ce se vaz cu sacii in portofel, ori sa faca si ei otira gargara sa rasoleasca fraierii sa nu se prinda de smen. Atunci vere o sa fie prea tirziu…ne mai ramine sa-i pupam pe portofel! De aia va zic ca’i bine sa le zicem pas cit mai e timp, ca altfel ne fac din nou specialistii lu’peste. Auzi ca unu din asta ia lovele intr o luna cit eu in doua pentru plimbatul cu masina chefereului.
Despre istoria breslei feroviarilor e bine sa se scrie, poate astfel multi dintre noi vor intelege ca din “cai de rasa” am ajuns “gloabe la mezat”!
La aceasta “transformare” alaturi de multi indivizi din clasa politica au pus umarul si liderii de sindicat.
Poate mai sunt printre noi si cei care prin anii ’90 au trait un inceput de renastere, inceput datorat unor ADEVARATI LIDERI DE SINDICAT!
Amintiri tot mai estompate si din care nu vrem sa invatam.
Cine sunt liderii de acum simntim zi de zi prin ceea ce se intimpla la serviciu, prin salariile reale tot mai mici, prin rusinea de a nu mai putea nici calatori cu trenul sau prin evitarea de a mai spune ca esti ceferist/feroviar.
Gasim fel de fel de motive si de vinovati pentru ce am ajuns, analize obiective si subiective, numai pentru a evita adevarul: si noi am contribuit la situatia in care ne aflam! Evitam adevarul si pentru ca nu vrem sa ne schimbam si sa recunoastem ca mergem din greseala in greseala!
Cum sa spui altfel cind vezi ca o duci mai rau, dar susti tot un lider care te-a adus in starea asta in schimbul prosperitatii lui personale!
Cum sa nu fi vinovat de cum iti merge daca vezi ca ai fost vindut, tradat, manipulat, mintit, iar cind cei ce-ti arata si iti spun adevarul,tocmai lucrurile astea, sunt lasati de unii singuri, evitati, birfiti sau chiar “turnati”.
Poti sa-ti spui ca nu esti vinovat cind faci lucrurile pe dos si prin rezultatul faptelor tale te ranesti tot pe tine?
Cind te crezi nevinovat si faci pe dos lucrurile apar si se mentin liderii specialisti care iti vind coeficientul si formula de calcul de la Anexa 1 si care isi mentin drepturile sindicale din Cap.9 NUMAI pentru semnatari, adica NUMAI PENTRU EI!
Eu si altii ca mine am ales sa-mi recunosc vinovatia si sa nu mai facem aceleasi greseli de care sa ne fie rusine!
Nu e usor sa-ti recunosti greseala si e si mai greu sa o indrepti, dar parca stai mai drept si parca ti se ia si o piatra de pe inima!
Vin negocierile, mari lideri specialisti sustinuti de masa de “necuvintatoare” se intilensc cu totii pe 29.01.2014!
Sunt sigur ca au informat “necuvintatoarele” si urmeaza sa discute “strategii” cum sa-i mentina in aceeasi stare!
Un coleg spunea obsesiv (si corect) “…parerea mea conteaza…” eu o sa-mi permit imitarea gestului cu o alta obsesie “…sunt feroviar si mi-au ramas numai sperante!”
Apelul autorităților în aceste zile de iarnă, la sinteza de la ora 18.22 din 25.01.2013 prezentată în direct de Digi 24 , este: să nu plecăm de acasă și să nu uităm că este închisă autostrada A1 și autostrada A2, sunt 22 de drumuri închise și alte drumuri blocate, 123 autovehicule blocate în trafic, 19 trenuri de călători anulate etc. Ninge continuu…Toți sunt îngrijorați de ceea ce urmează…Autoritățile asigură că fac tot ce pot să ieșim cu bine din aceste zile de iarnă…
Iarna a venit in forta conform:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&ved=0CGkQqQIwCg&url=http%3A%2F%2Fwww.ziare.com%2Fstiri%2Fcfr%2Fiarna-a-venit-in-forta-trei-trenuri-au-fost-anulate-1279335&ei=kuHjUsO3GsPeygOot4HwAg&usg=AFQjCNGnzY5A7e-XtYJuBNeHP0iquGuKkw&bvm=bv.59930103,d.Yms
Trenurile de călători circulă în condiții de iarnă conform :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QqQIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.cotidianul.ro%2Fcfr-calatori-trenurile-vor-circula-in-conditii-de-iarna-in-urmatoarele-48-de-ore-230730%2F&ei=8-DjUsPAOauBywP67YHIAQ&usg=AFQjCNFgq8qkh44RtRHrfjXHjTBDvFCYSw
,,Sursa citata mentioneaza ca exista posibilitatea aparitiei de modificari sau perturbari in circulatia trenurilor si roaga pasagerii ca, inainte de calatorie, sa se informeze despre conditiile meteo si sa apeleze telefonic Gara CFR din localitatea de plecare, pentru informatii actualizate despre mersul trenului cu care intentioneaza sa calatoreasca.,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QqQIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.hotnews.ro%2Fstiri-esential-16472455-cfr-calatori-suplimenteaza-echipele-interventie-asigura-locomotive-diesel-rezerva.htm&ei=xN_jUrzcLKb1yAPyoIGIBw&usg=AFQjCNHhR4jGZhpbNDYCEsEQTZSyPz9mGA&bvm=bv.59930103,d.Yms